Tommi Santala HIFK:hon

  • 196 304
  • 796

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
E: Lapsenomaisesti tietenkin toivon muuttuneen roolin kertovan siitä, että se kärkiketjujen sentteri olisi vihdoinkin löytynyt ja nyt ajetaan uusia rooleja sisään :)

Hienoa, että jaksat vielä uskoa. Mulla on vähän jo loppunut usko ja mielenkiinto, kun kesti liian kauan rakentaa joukkue valmiiksi. Nybondas ja nyt Salmelainen ovat tehneet kaikkensa tappaakseen IFK-sydämeni, ja ehkä vihdoin onnistuneet siinä.

Mutta aivan kuten sen vaimon kanssa, joka toistuvasti jättää ja rikkoo sydämen, otan kyllä silti joka kerta takaisin.. Jos on tullakseen.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Syksyt toistavat itseään. Viime syksynä peli ei oikein tuntunut luistavan ja Malinen tuntui olevan ”Liian kallis kakkoseen sentteriksi” ja nyt sama meno ja Santala samassa tilanteessa. Toivottavasti myös kevät sitten toistaa toisiaan ja Santala yllättää pleijareissa.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Heitin tonne Antonin ketjuun kaverin aloituksista. Katselin myös Santalan aloituksia. Olen katsonut myös aikaisemmin, mut nyt ihan tarkemmalla silmällä. Onhan tämä uusi aloitus systeemi ollut jo jonkin aikaa, ja eikös se ole ihan kansainvälinen? Mutta eihän Santala ehdi edes kyyristyä kun jo käsketään vittuun.
 

VJH1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus se johtuu kaarella olevien häröilystä se vaihto, mutta oon myös huomannut varsinkin himassa useasti olevan kaksikon 32&49 vaihtavan punaisen aloittajan noin 75% yrityksistä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Eli aloittaja laitetaan vaihtoon jos joku muu häröilee? Niin kuin sanoin, tämä aloitus ollut jo jonkin aikaa mut ei mene ainakaan mun päähän.
 

VJH1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eipä sitä kaarella olijaa voi oikein vaihtaa, joten aloittaja joutuu vaihtoon.
CHL:ssä ei vaihdettu aloittajia, vaan annettiin huomautus, vois olla toimivampi niin.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Joo, kyllä. Mutta eihän Santala edes ehdi rinkiin kun jo näytetään pois. Eli pitäisi sanoa muille kentällä olijoille että älkää nyt saatana heiluko siellä.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Mun silmissä Santala oli tänään ihan OK, kerran teki perinteiset ja sähläs kiekon ylivoimalla mutta muuten ei juurikaan aiheuttanut ärsytystä.
 

Nagiri

Jäsen
Mulla kaveri on varmaan päässyt jo niin syvälle ihon alle, että teki mieli repiä hiukset päästä kun sössi sen kiekon ylivoimalla. Nyt sentään on löytyny herralle oikea osoite ja sen juuri siellä nelosessa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mulla kaveri on varmaan päässyt jo niin syvälle ihon alle, että teki mieli repiä hiukset päästä kun sössi sen kiekon ylivoimalla. Nyt sentään on löytyny herralle oikea osoite ja sen juuri siellä nelosessa.

Joka olikin ihan täysin väärä paikka. Lundell ei pysty vielä puolustus vastuuta kantamaan joten eiköhän seuraavassa ottelussa löydy Santala kakkosen keskeltä ja Lundell laidasta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tällä materiaalilla Santalan paikka on tosiaan Lundellin ja Kangasniemen välissä.

Lundell-Santala-Kangasniemi oli paljon tehokkaampi ja kokonaisvaltaisampi kuin Jääskä-Lundell-Kangasniemi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tällä materiaalilla Santalan paikka on tosiaan Lundellin ja Kangasniemen välissä.

Lundell-Santala-Kangasniemi oli paljon tehokkaampi ja kokonaisvaltaisampi kuin Jääskä-Lundell-Kangasniemi.

On, mutta tämä johtuu nimenomaan siitä, ettei Lundellilta 01-syntyneenä junnuna voi vielä odottaakaan täysipainoista sentteripeliä. Hänet pitäisi ajaa sisään liigatasolle laidassa niin kuin muutkin samanikäiset pelaajat. Nimim. Suomelan korvaajaa odotellessa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On, mutta tämä johtuu nimenomaan siitä, ettei Lundellilta 01-syntyneenä junnuna voi vielä odottaakaan täysipainoista sentteripeliä. Hänet pitäisi ajaa sisään liigatasolle laidassa niin kuin muutkin samanikäiset pelaajat. Nimim. Suomelan korvaajaa odotellessa.

Se on juuri näin. Santala on sen verran hyvä omaan päähän, että laatulaiturien kanssa pystyy luomaan tasapainoisen ketjun. Lundell ja Kangasniemi saa hoitaa sen liikkeen.

Vaikka olen pettynyt Santalan panokseen tällä kaudella niin silti on pakko sanoa, että Kangasniemi pelaa paremmin Santalan kanssa kuin ilman Santalaa. En sitten osaa analysoida mistä se johtuu? Ehkä Iikka luottaa siihen, että voi pörrätä miten haluaa ja luottaa siihen, että Tommi paikkaa. En tiedä, mutta näin se vaan on. Melkein kaikki pelit olen nähnyt CHL mukaanlukien.

Mitä tuhoa olisikaan ketju Lundell-Suomela-Kangasniemi tässä sarjassa tehnytkään...voi että.
 

Nagiri

Jäsen
Joka olikin ihan täysin väärä paikka. Lundell ei pysty vielä puolustus vastuuta kantamaan joten eiköhän seuraavassa ottelussa löydy Santala kakkosen keskeltä ja Lundell laidasta.

Jaa, itse taas koen että Lundell hoitaa puolustuspään oikein mainiosti ja pelaa jo liigatasolle kokonaisvaltaisasti riittävää peliä jotta voisi hoitaa sentterin roolin. Santala mun mielestä hitaalla jalalla jarruttaa poikien peliä ja kun ei mun mielestä kuitenkaan tue riittävästi hyökkäyspäässä niin on nyt siellä vaan isähahmona katsomassa perään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jaa, itse taas koen että Lundell hoitaa puolustuspään oikein mainiosti ja pelaa jo liigatasolle kokonaisvaltaisasti riittävää peliä jotta voisi hoitaa sentterin roolin. Santala mun mielestä hitaalla jalalla jarruttaa poikien peliä ja kun ei mun mielestä kuitenkaan tue riittävästi hyökkäyspäässä niin on nyt siellä vaan isähahmona katsomassa perään.

Eilen otti kaksi maalia piikkiin joten ei sitä voi kovin hyväksi puolustus suuntaan kun taas Santalan ollessa ketjussa saa keskittyä käyttämään tämän hetkisiä vahvuuksiaan. Santala voi ottaa päähän vaikka kuinka paljon, mutta faktaa on se ettei hirveän usein kolise omissa Santalan ollessa kentällä ketjusta huolimatta. Viikonlopun saldo Santalalla +1 ja myös Lundellila sillä erotuksella, että Lundell otti heti eilisen ottelun kahteen ensimmäiseen maaliin miinukset kun edellisessä ottelussa pääsi plussalle pelaten laidassa. Ei voi vain päästää alle minuutin pelin jälkeen sarjajohtajaa ylivoimahyökkäykseen.

Ihan sama kuin aikanaan Granlundin kanssa. Paras hyöty saadaan Lundellista laidassa ja Santala kaikesta huolimatta auttaa siinä.
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
En laskenut prosentteja, mut omaan silmään Tommi napsi hyvin aloituksia. Mutta eipä sitä sieltä poistettukkaan. Onko kaveri treenannut aloituksia viikon vai lopettiko muut häröilyn?
 

Keskikalja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Toisen erän jälkeen 4/16. Ei ole tänään aloitukset sujunut.


Joo, nyt näyttää ihan siltä itseltään. Katselin niitä aloituksia ekan erän perusteella. Näytti ihan ok:lta. Mut puolustukseksi, nyt on saanut sentään aloittaa.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Joo, nyt näyttää ihan siltä itseltään. Katselin niitä aloituksia ekan erän perusteella. Näytti ihan ok:lta. Mut puolustukseksi, nyt on saanut sentään aloittaa.

Tässä nyt ei oo vaihteeks mitään järkeä. Eka erä, jos tosiaan 2/6 niin ihan päin vittuahan se taas meni. Ja toi "puolustus", Santala on aloittanut toisiks eniten 305 kertaa( Tyrväinen 533) eli ihan jopa liikaa saa aloittaa noilla prosenteilla.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Ei se homma Santalan harteilla ole. Jos systeemi ei toimi niin ei toimi..
 
Tämä herra Santalahan on aivan käsittämätön seppä. Hidas, laukoo mihin sattuu, jatkuvasti väärässä paikassa väärään aikaan. Silti ukko on pinnan perässä sisäistä pistepörssiä johtavaa Iikka Kangasniemeä. Pelannut täydet ottelut ja ollut silti vastustajan tehdessä maalin harvemmin kentällä kuin 11 peliä sivussa ollut Nykopp. Tehotilastossa HIFK:n hyökkääjistä aivan omilla lukemillaan (+9, Thorell +5), ja voin jo nyt sanoa, etten lue tehotilastoa raamattuna, en jaksa myöskään väitellä tuhannetta kertaa aiheesta. Corsi% 55,6, vaikka aloittaa senttereistä eniten omalla alueella sekä määrällisesti että suhteessa. Santalan pa% (aloitukset hyökkäys-vs-puolustusalue) 45,8, kun esimerkiksi Nykoppilla 59,3 ja Tyrväisellä 55,3. Tämä hidas paska on ottanut myös vähemmän pikkukakkosia kuin vaikkapa Tyrväinen. Voittomaalikisoissa Santala on ainoa, joka on onnistunut.

Tämä nyt ei ole varsinaisesti kehu Santalalle. Lähinnä ihmettelen, että miten silminnähden niin pahasti laahaava pelaaja on käytännössä kaikilla tilastollisilla mittareilla joukkueen parhaimmistoa. Ihme-Iikka tekee Santalalle hyvää.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Tämä herra Santalahan on aivan käsittämätön seppä. Hidas, laukoo mihin sattuu, jatkuvasti väärässä paikassa väärään aikaan. Silti ukko on pinnan perässä sisäistä pistepörssiä johtavaa Iikka Kangasniemeä. Pelannut täydet ottelut ja ollut silti vastustajan tehdessä maalin harvemmin kentällä kuin 11 peliä sivussa ollut Nykopp. Tehotilastossa HIFK:n hyökkääjistä aivan omilla lukemillaan (+9, Thorell +5), ja voin jo nyt sanoa, etten lue tehotilastoa raamattuna, en jaksa myöskään väitellä tuhannetta kertaa aiheesta. Corsi% 55,6, vaikka aloittaa senttereistä eniten omalla alueella sekä määrällisesti että suhteessa. Santalan pa% (aloitukset hyökkäys-vs-puolustusalue) 45,8, kun esimerkiksi Nykoppilla 59,3 ja Tyrväisellä 55,3. Tämä hidas paska on ottanut myös vähemmän pikkukakkosia kuin vaikkapa Tyrväinen. Voittomaalikisoissa Santala on ainoa, joka on onnistunut.

Tämä nyt ei ole varsinaisesti kehu Santalalle. Lähinnä ihmettelen, että miten silminnähden niin pahasti laahaava pelaaja on käytännössä kaikilla tilastollisilla mittareilla joukkueen parhaimmistoa. Ihme-Iikka tekee Santalalle hyvää.

Jatkaa kauden loppuun samaa tahtia, ei jatkosopimusta, jatkiksen kirjoittajat kirjoittaa seuraavalla kaudella ikävöivänsä Santalaa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä herra Santalahan on aivan käsittämätön seppä. Hidas, laukoo mihin sattuu, jatkuvasti väärässä paikassa väärään aikaan. Silti ukko on pinnan perässä sisäistä pistepörssiä johtavaa Iikka Kangasniemeä. Pelannut täydet ottelut ja ollut silti vastustajan tehdessä maalin harvemmin kentällä kuin 11 peliä sivussa ollut Nykopp. Tehotilastossa HIFK:n hyökkääjistä aivan omilla lukemillaan (+9, Thorell +5), ja voin jo nyt sanoa, etten lue tehotilastoa raamattuna, en jaksa myöskään väitellä tuhannetta kertaa aiheesta. Corsi% 55,6, vaikka aloittaa senttereistä eniten omalla alueella sekä määrällisesti että suhteessa. Santalan pa% (aloitukset hyökkäys-vs-puolustusalue) 45,8, kun esimerkiksi Nykoppilla 59,3 ja Tyrväisellä 55,3. Tämä hidas paska on ottanut myös vähemmän pikkukakkosia kuin vaikkapa Tyrväinen. Voittomaalikisoissa Santala on ainoa, joka on onnistunut.

Tämä nyt ei ole varsinaisesti kehu Santalalle. Lähinnä ihmettelen, että miten silminnähden niin pahasti laahaava pelaaja on käytännössä kaikilla tilastollisilla mittareilla joukkueen parhaimmistoa. Ihme-Iikka tekee Santalalle hyvää.

Kyllähän tämä kertoo karua kieltä siitä mitä keskivertojatkoaikalaisen lajisilmä kykenee kertomaan pelaajan hyödyllisyydestä ja mitä ei. HIFK:n rooliinsa nähden heikoimmat suorittajat ovat han muita kavereita kuin Santala. Muutaman luetellakseni: Tyrväinen, Engren, Rask, Petrell, Nykopp...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös