Mainos

Tinder – statsit & keskustelu

• 693 351
  • 1 869

Spire

Jäsen
Pääasia että saisit niitä matcheja JA että pääsisit juttelemaan heidän kanssaan. Ihan sama mistä juttelet, saat takuulla siitä kuitenkin lisää itseluottamusta, joka taas auttaa jatkossa.

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei kannata swaipata kaikkia oikealla. Tinder voi luulla, että käyttäjä on botti ja sitten se rankaisee käyttäjää eikä näytä hänen profiiliaan muille yhtä aktiivisesti.

BaronFIN

Jäsen
Tykkäyksistä ja osumista: sataa tykkäystä kohti voi tulla kymmenen osumaa (tai ei yhtään). Kymmentä osumaa kohden voi alkaa viisi keskustelua. Viidestä keskustelusta yksi voi johtaa treffeille.

Tämä siis eronneen nelikymppisen (”alfa”)miehen näkökulmasta, jolla on kaksi lasta vuoroviikoin tuomassa lisähaasteita erilaisten palapelien pelaamiseen.

Eli jos jokaista tykkäystään lähtee ylianalysoimaan, niin todennäköisesti tällä sovelluksella ei ole juurikaan annettavaa. Tylysti sanottuna se on sellainen dog eat dog -maailma, missä tykkäys ja mahdollinen osuma ei tarkoita vielä yhtään mitään.

Viimeksi muokattu:

-Joni-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins
Tämän päivän IS:n verkkosivuilla on maksumuurin takana tipsejä tinderin käyttöön. Haluaako joku sinne pääsevä jakaa tänne pienen tiivistelmän?

Itse monesti kyseistä sovellusta käyttänyt ja joka kerta sen jossain kohtaa turhautuneena poistanut.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Oma tinderöinti-ura taisi jokusen aikaa takaperin täyttää kaksi kuukautta ja sinä aikana on tullut tätäkin ketjua seurailtua. Monilla kuulostaa olevan kovin hankalaa löytää tuolta etsimäänsä, mutta toisaalta aika harva täällä myöskään kertoo sen tarkempia speksejä itsestään tai siitä, mitä toivoisi kohtaavansa. Siksipä "tulosten" vertailu on melkoisen hedelmätöntä, mutta tässäpä silti omia kokemuksia.

Olen 41v. mies pk-seudulta. Savuton, päihteetön, someton ja lapseton tyyppi etsimässä korkeintaan itseni ikäistä loppuelämän kumppania, joka haluaisi lapsia, mutta jolla mielellään ei olisi lapsia ennestään (tästä vastapuolen lapsettomuudesta olin aluksi melko ehdoton, mutta aika pian hölläsin vaatimustasoa, kunhan lapsia ei olisi yhtä enempää eikä lapsilukunsa olisi vielä täynnä). Käyn töissä ja elämä muutenkin reilassa, terveyden yms. suhteen. En todellakaan ole se lihatiskin mehukkain pihvi, mutta onneksi halvemmatkin ruhonosat tekevät nykyään kauppansa!

Viime kesänä tuli avioero 16v. kestäneestä suhteesta. Syksy ja talvi meni "haavoja nuollessa" ja sitten tuossa lopputalvesta/kevään korvalla aloitin nettideittailun. Wanhan liiton miehenä kokeilin ensin noita klassisempia vaihtoehtoa Tinderin sijaan. Yhden daamin kanssa jutusteltiin kolmisen kuukautta ja pari kertaa tavattiin, mutta se homma kuihtui. Jäädytin kaikki muut kontaktit tuon kyseisen tapauksen ajaksi keskittyäkseni pelkästään häneen, mikä näin jälkikäteen oli moka, mutta tulipahan oppirahat maksettua siltä osalta.

Toukokuun puolivälin paikkeilla sitten latasin Tinderin hieman vastentahtoisesti, tämmönen häveliäs tyyppi kun olen. Mutta nyt voin kyllä sanoa, että onneksi uskaltauduin! Kaikenlaista on tullut koettua. Ensimmäiset ghostaamiset tuntuivat luonnollisesti ikäviltä, mutta ajan myötä niihinkin on alkanut tottua. Olen tullut ghostatuksi avausviestin jälkeen, yhden vaihdetun viestiparin jälkeen ja kymmenien vaihdettujen viestiparien jälkeen. Itse en ole ghostannut kertaakaan, vaan olen joka kerta laittanut viestiä, jos en ole ollut kiinnostunut jatkamaan juttua keskustelun/treffien perusteella. Kerran kävi niin, että alkuviikosta sovittiin viikonlopuksi tapaaminen, mutta se meni peruutukseen, koska vastapuoli ehti löytää siinä välissä kiinnostavamman vaihtoehdon. Hienosti hän kuitenkin ilmoitti ja pahoitteli minulle asiaa, joten siitäkin daamista jäi loppuviimein ihan hyvä fiilis.

Matcheja on tullut varmaan sellaiset 25-35 kappaletta. Näistä ns. hedelmällisiä keskusteluja ehkäpä kymmenisen kappaletta eli sellaisia, jotka ovat johtaneet treffeihin. Daamien ikähaitari on ollut 27v-41v. Ainoastaan yhdet treffit ovat olleet täydellinen pettymys, mutta se oli kyllä aistittavissa jo viestittelyjen perusteella. Noh, tulipahan käytyä ja oppia kertyi siitäkin illasta! Tämä on myös ainoa tapaus, jonka kanssa en ole tavannut uudestaan (hän olisi halunnut, minä en) pl. eräs tamperelainen daami, jonka kanssa oli kyllä molemmin puolin hyvää fiilistä, mutta todettiin treffien jälkeen melkein yhdestä suusta, että ehkä meidän kannattaa kuitenkin etsiä seuraa hieman lähempää kotiaan. Olen pitänyt etäisyyttä 100km:ssa eli tavallaan hänen ei olisi pitänyt minulle edes näkyä, mutta varmaan hän oli sitten käynyt pk-seudulla jossain vaiheessa. Kumpikaan ei muuten ole tuota matchia poistanut ja keskustelu päättyi hänen "mistä sen tietää, jos joskus vielä tavattaisiin"-viestiin... Mutta siis siinäkin mielessä koen onnistuneeni, että jokainen treffiseuralainen on halunnut tavata kanssani uudestaan!

Nyt on kuitenkin käynyy niin, että yhden daamin kanssa ollaan tavattu sellaiset puolenkymmentä kertaa ja hänen kanssaan tuntuu menevän jutut erittäin hyvin yksiin. Jopa niin hyvin, että alkuviikosta laitoin kolmelle, viikonloppuna syntyneelle matchille ihan suoraan vaan viestin, että en ole tällä hetkellä kiinnostunut avaamaan uusia keskusteluja. Mielestäni molempien kannalta parempi noin kuin että jättäisi matchia roikkumaan tai että alkaisin viestittelemään ja tutustumaan, vaikka omien arvioiden mukaan parempikin vaihtoehto on jo ns. haarukassa.

Summa summarum. Toivottavasti oma tinderöintini päättyy mahdollisimman pian ja tsemppiä jokaiselle, joka tuolla "joutuu" olemaan!

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Noniin. Päätin sitten vihdoinkin käyttää ekaa kertaa koskaan boostin ja kokeilla mitä käy ja tulihan sillä muutama uusi tykkäys, vaikka olis toki saanut enemmänkin tulla. Nyt olis kolme aktiivista matchia, katsotaan matchaako jonku kanssa keskustelunkin tasolla. Raportoin tuloksista myöhemmin.

Suosikkijoukkue
Noniin. Päätin sitten vihdoinkin käyttää ekaa kertaa koskaan boostin ja kokeilla mitä käy ja tulihan sillä muutama uusi tykkäys, vaikka olis toki saanut enemmänkin tulla. Nyt olis kolme aktiivista matchia, katsotaan matchaako jonku kanssa keskustelunkin tasolla. Raportoin tuloksista myöhemmin.
Kohta vuorokaus menny eikä yksikään noista kolmesta naisesta ole vieläkään vastannut mitään. Vittu että alkaa mennä tunteisiin koko tämä online deittailu tai no mun tapauksessa "deittailu". Mitä mä teen väärin?

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kohta vuorokaus menny eikä yksikään noista kolmesta naisesta ole vieläkään vastannut mitään. Vittu että alkaa mennä tunteisiin koko tämä online deittailu tai no mun tapauksessa "deittailu". Mitä mä teen väärin?
Miten aloitat yleensä keskustelun?

Suosikkijoukkue
Miten aloitat yleensä keskustelun?
Vaihtelee vähän matchista riippuen, mutta sanotaanko nyt näin että en mä millään kyllä/ei kysymyksellä ole kenenkään kanssa keskustelua avannut.

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Vaihtelee vähän matchista riippuen, mutta sanotaanko nyt näin että en mä millään kyllä/ei kysymyksellä ole kenenkään kanssa keskustelua avannut.
Oletko kokeillut Bumblea? Siellä nainen aloittaa aina keskustelun, itse et edes pysty kirjoittamaan mitään ennen kuin vastapuoli on aloittanut keskustelun.

En tiedä onko tämä nyt ihan itsestäänselvyys, mutta kannattaa kattoa mitä naisella on biossa, ja jos löytyy jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita, niin avaa keskustelu vaikka siitä. Jos esim. molemmat tykkäätte musiikista, niin voit kysyä vaikka parasta keikkaa millä hän on käynyt tai kolme parasta biisiä lempi artistiltaan yms. Tai vaikka ei olisi yhteinen mieleenkiinnon kohde, niin ole utelias toisen asioista. Jos sillä on vaikka joku mielenkiintoinen harrastus, niin kysy jotain siitä!

Toki jos nämä ovat jo kokeiltu ja itsestäänselvyyksiä, niin unohda :D

Suosikkijoukkue
Oletko kokeillut Bumblea? Siellä nainen aloittaa aina keskustelun, itse et edes pysty kirjoittamaan mitään ennen kuin vastapuoli on aloittanut keskustelun.

En tiedä onko tämä nyt ihan itsestäänselvyys, mutta kannattaa kattoa mitä naisella on biossa, ja jos löytyy jotain yhteisiä mielenkiinnon kohteita, niin avaa keskustelu vaikka siitä. Jos esim. molemmat tykkäätte musiikista, niin voit kysyä vaikka parasta keikkaa millä hän on käynyt tai kolme parasta biisiä lempi artistiltaan yms. Tai vaikka ei olisi yhteinen mieleenkiinnon kohde, niin ole utelias toisen asioista. Jos sillä on vaikka joku mielenkiintoinen harrastus, niin kysy jotain siitä!

Toki jos nämä ovat jo kokeiltu ja itsestäänselvyyksiä, niin unohda :D
Enpä ole kokeillut. Kiitos suosituksesta! Kattellaan. Jos nyt pääsisi edes niille ekoille treffeille, sekin olisi jo startti. Ei sillä niin väliä onko se sovellus sit Tinder, Bumble, Hinge vai mikä.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK

Mä olen huomannut sen että ne jotka on musta kiinnostunut niin pistää viestin ensimmäisenä. Itse yleensä laitan aloitukseen pelkän silmänvinkkaushymiön.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, ei tarvi raportoida. Tämä viesti kertoi kyllä syyt ja seuraukset naisasioissa tai niiden olemattomuudesta aivan riittävän tyhjentävästi.

Suosikkijoukkue
Haluatko avata lisää, vai mitä tästä kyseisestä viestistä pitäisi päätellä?
Ei tuosta mitään muuta kannata päätellä, kuin että mulla on erinäisiä pakkomielteitä, kuten että haluan nähdä kuittini jälkikäteen jotta voin tarkistaa että kaikki on mennyt kuten pitikin, tai se että monesti mun pitää varmistaa että lompakko on varmasti huoneeni pöydällä, tai työavaimet repussa, vaikka tiedän tasan tarkkaan ne sinne laittaneeni.

Joitakin tämä luonteenpiirre saattaa tietty häiritä, mutta vaikea ainakaan itse nyt mitenkään nähdä tällä suoranaista yhteyttä mun naisasioihin.

Enemmän nuo "ehdot" mitä aiemmin tänä vuonna sepustelin oli semmoinen mikä laittoi jälkikäteen miettimään, että onpas hölmöä asettaa noinkin tarkat vaatimukset deitille. Sittemmin olen niitä paljonkin löystänyt ja swaipannut oikealle jopa joitain äitejä.

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Haluaisitko deittailla tyyppiä, ketä menee erikseen kauppaan "valittamaan" 0,06€ edun mahdollisesti puuttuvan saldostaan?

Veikkaan, ettei kysestä kaveria kuseteta myöskään niissä isommissa hankinnoissa, esimerkiksi remontit. Varmasti löytyy ihmisiä, jotka eivät näe tässä asiassa suurta ongelmaa, saattavat jopa pitää kyseistä asiaa positiivisena.

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veikkaan, ettei kysestä kaveria kuseteta myöskään niissä isommissa hankinnoissa, esimerkiksi remontit. Varmasti löytyy ihmisiä, jotka eivät näe tässä asiassa suurta ongelmaa, saattavat jopa pitää kyseistä asiaa positiivisena.

Uskoisin, että tuossa ei ole kusetettu ketään. Meitä on toki moneen junaan, että mahdollisesti olet oikeassa.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mää tiedän yhden naisen joka tuntuu rakastavan jokaista omistamaansa senttiä vaikka nyt ihan normituloinen on. Joskus kauan sitten hän unohti ostoskärryihin sen panttikolikon ja suri tätä kauheaa tapahtumaa miehelleen monta päivää. Tästä sitten kehiteltiin kavereiden kesken pieni jekku jolla neito saatiin taas onnelliseksi ja luulemaan, että euro oli mukamas palautunut hänen miehelleen takaisin.
Sama nainen on myös nähnyt vaivan arvoiseksi palauttaa verkkokauppahankintoja kun on löytänytkin hetikohta perään saman tuotteen aavistuksen halvemmalla ja 2 viikon palautusaika on ollut vielä voimassa.

Hän ainakin arvoistaisi Breezen tarkkaa taloudenpitoa ja uskoakseni hän ei ole ainoa laatuaan Suomessa.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Juu, ei tarvi raportoida. Tämä viesti kertoi kyllä syyt ja seuraukset naisasioissa tai niiden olemattomuudesta aivan riittävän tyhjentävästi.
Haluaisitko deittailla tyyppiä, ketä menee erikseen kauppaan "valittamaan" 0,06€ edun mahdollisesti puuttuvan saldostaan?
Mitenkäs se yksi sananlasku menikään? Kun hukattiin rautanaula, ei saatu hevosta kengitettyä. Kun ei saatu hevosta kengitettyä, menetettiin ratsu. Kun menetettiin ratsu, ei saatu lähettiä matkaan. Kun ei saatu lähettiä matkaan, ei saatu viestiä perille. Kun ei saatu viestiä perille, hävittiin sota. Siinäpä perspektiiviä vain kuuden sentin puuttumiselle.

Pihistelijät ovat suunnilleen yhtä kamalaa deittiseuraa kuin ulkonäöstään liiat tarkat (vartin laittautuminen kun viedään roskapussi ulos), hygieniafriikit (ei voi käydä kakalla julkisessa vessassa) tai ruokanirsoilijat (ruoka on pilalla jos siinä on sipulia tai suolakurkkua). Eli kyllähän noiden kanssa voi deittailla, vaikka se vähän joustamista ja pitkää pinnaa säännöllisesti vaatiikin.

Minä en näe @Breeze Harbour in käytöstä outona tai paheksuttavana. Asiat voi nähdä monella tavalla. Jonkun mielestä mies surkuttelee muutaman senttieuron perään, toinen voisi nähdä tilanteen vaikka siten, että mies on huolissaan kanta-asiakkuuskorttinsa toimivuudesta. Eihän tuo ollut nyt mitenkään aggressiivinen viesti edes mitä ketjuun linkitettiin. Tässä maassa mennään kuitenkin välillä ihan käsirysyyn asti, kun ilmaiset ämpärit tai halvat kahvipaketit uhkaavat loppua ryysiksessä.

Tai ehkä minä toisena pihistelijänä/omien menojen superseuraajana koen samaistumista Breeze Harbourin ajatuksiin.

Jotta viestini ei olisi täysi offtopic Tinder-ketjussa, lohdutan kaikkia tarkan markan kanssaveljiä ja -siskoja sillä, että Tinderistä minäkin löysin taannoin oman sielunkumppanini samanlaisten "virheiden kera". Melkein kymmenen vuotta ollaan laskeskeltu yhdessä kanta-asiakkuusohjelmien kautta saatuja säästöjä. Enemmän hermot olisi mennyt sellaisen kumppanin kanssa, joka ei laske euroja ja mahdollisesti sen takia joskus jopa valittelee rahojen ehtymistä.

BaronFIN

Jäsen
Tinderin kautta tuli käytyä erinäisillä treffeillä ja kun aiemmin oli ollut 20 vuotta parisuhteessa, missä kaikki laitettiin 50:50 ja naisten tasa-arvo oli tasa-arvoa kaikissa ulottuvuuksissaan, niin….

Hieman hämmästyin kuinka vahvasti ”mies maksaa” on edelleen oletuksena naisoletetuilla. Kai se on se ”naisen euro” ja miehen velvollisuus. Toki kun itse ehdottaa treffejä kahvilaan/lounaalle, niin se on ilmeisesti lupaus myös maksamisesta.

Itselle tuolla ei nyt taloudellisesti niin väliä jos kuukaudessa meni ylimääräinen 50 euroa siihen, että sai olla ”klassinen herrasmies”. Mutta pahoittelut kaikille palstaveljille, että ylläpidin edelleen myyttiä ”mies maksaa”.

Onko tähän koodia? Olen päätynyt lopputulemaan: mies ehdottaa treffejä, mies maksaa. Nainen ehdottaa treffejä, kumpikin maksaa omansa. Jos päädytään leffaan, niin mies voi ostaa liput, mutta naisen voi saada ostamaan popparit.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Onko tähän koodia? Olen päätynyt lopputulemaan: mies ehdottaa treffejä, mies maksaa. Nainen ehdottaa treffejä, kumpikin maksaa omansa. Jos päädytään leffaan, niin mies voi ostaa liput, mutta naisen voi saada ostamaan popparit.
Jos tuollainen asia oikeasti askarruttaa, niin treffikumppanin kanssa voi sopia maksamisista jo treffien sopimisen yhteydessä. Pidän kuitenkin korrektina, että treffejä ehdottanut osapuoli ottaa vapaaehtoisesti myös maksuvastuun; onhan treffeille päädytty tämän henkilön aloitteesta.

Kutsun saaneelta on puolestaan ihan asiallista toimintaa ehdottaa kulujen puolittamista, vaikkei normitreffeillä synny muutenkaan kovin isoa laskua. Kahvit ja pikkupurtavat tekevät yleensä 10-20 euroa, safkat juomineen jossakin tolkullisessa paikassa 40-50 euroa, ja sitä rataa. Ihan pikkurahoista on turha tehdä numeroa. Jos treffit saavat jatkoa, niin fiksut ihmiset ymmärtävät muutenkin, että homma toimii pidemmän päälle jonkinlaisen vastavuoroisuuden periaatteella.

Koetan tässä samalla muistella omaa treffihistoriaani. En ole käynyt hyvään toviin, koska olen hyvin tyydyttävässä ja vakavassa parisuhteessa, mutta vajaat 8 vuotta sitten tapahtuneen avioeroni jälkeen olen käynyt ehkä luokkaa 70-80 kertaa treffeillä. Olen pyrkinyt maksamaan kulut, jos olen ollut tapaamisaloitteen tekijä, mutta toisinaan nainen on tällöinkin vaatinut saada maksaa omat kulunsa. On käynyt myös niin, että nainen on halunnut kuitata maksamani laskun vaikka maksamalla molempien juomat tms. seuraavassa paikassa, jos aluksi on käyty vaikka syömässä, ja siirrytty sen jälkeen toiseen baariin.

Aina treffien ei ole tietenkään pakko synnyttää laskuja kuppiloihin tai sen sellaisiin. Korona-aikana oivalsin, että naisia voi mainiosti pyytää ulkoilutreffeille. Sovin monet kerrat treffejä esimerkiksi laavulle, näköalapaikalle, lenkkipolulle tai rannalle. Jos otettiin eväät mukaan, niin näistä nyt syntyi vähän kustannuksia, mutta niiden suhteen on muutenkin kätevää toimia ns. nyyttikestiperiaatteella. Tuo sinä kahvit, minä tarjoan kermat, öhöhöhö. Monet kivat ulkokahvitreffit tuli toimitettua, ja pari kivaa suhdettakin niistä syntyi, plus muutamat napakat koeajot päälle. Eikä kertaakaan tarvinnut keskustella kustannusten jakamisesta, vaan paljon mukavammista asioista.

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pidän kuitenkin korrektina, että treffejä ehdottanut osapuoli ottaa vapaaehtoisesti myös maksuvastuun; onhan treffeille päädytty tämän henkilön aloitteesta.

Miksi? Jos henkilöillä on suurin piirtein samanlaiset tulot, eikä olla kuin kahvittelemassa tms., niin eikö kaikkein yksinkertaisinta ole kerta kaikkiaan se, että kumpikin maksaa oman tilauksensa?

Ymmärrän tosi hyvin, että nainen kokee niin, että haluaa, että asiat menevät yleensä tasa-arvoisesti, mutta että nimenomaan tässä hänen tapauksessaan mies olisi naisesta niin häkeltynyt, että vaatisi maksamista.

Mutta naisenkin kannattaa ymmärtää, että pelkillä ensimmäisillä treffeillä mieskään ei tuskin ole niin häikäistynyt naisesta että juuri siksi haluaisi maksaa, vaan tilanne on enemmän pelaamista: teen hyvän vaikutelman maksamalla, ja kasvatan sitä kautta todennäköisyyttä päästä sänkyyn tms.

Parempi olisi vain tutustua tasa-arvoisesti ilman pelejä tai kummempia eleitä ja tutkailla onko kemiaa.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Miksi? Jos henkilöillä on suurin piirtein samanlaiset tulot, eikä olla kuin kahvittelemassa tms., niin eikö kaikkein yksinkertaisinta ole kerta kaikkiaan se, että kumpikin maksaa oman tilauksensa?
No tilanne on lievästi sama kuin jos kutsuisin jonkun kotiini. En minä silloinkaan ehdota vieraalleni, että tehdäänkö nainen rätinki kahvin ja pullien kustannuksista, ja laitetaan kulut jämptisti puoliksi. Erona noissa tapauksissa on vain se, että jos treffipaikka on toisen koti, niin isäntä/emäntä on (todennäköisesti) valinnut tarjottavat täysin itsenäisesti.

Tyyli on tietysti vapaa. Kumpikin voi myös maksaa oman tilauksensa, ja näin on useilla treffeilläni toimittukin. Mielestäni kutsun esittäjän vastuunotto laskun maksamisesta on vain peruskohteliaisuuteen kuuluva ele, jonka treffeille kutsuttu voi hyväksyä tai olla hyväksymättä. En käy myöskään jankkaamaan, jos treffeille kutsumani nainen haluaakin maksaa oman osuutensa, tai jos tämä jostakin hyvästä syystä vaatii maksaa koko laskun. Pieniä asioita, ei noihin kannata jumittua uutta ihmistä tavatessa.

Olen mielestäni tavannut vajaan 8 vuoden treffihistoriani aikana vain yhden naisen, joka oli kustannusten jakamisen suhteen jonkin sortin lokki. Poikkeus vahvistanee säännön. Fiksujen aikuisten kesken kustannusten reilu jakaminen ei ole koskaan ongelma, vaikka joka senttiä ja pullasiivua ei merkitäkään Exceliin. Fiksujen aikuisten kesken tapahtuu myös pienten juttujen kuten kahvien ja safkojen tarjoamisia. Niitä sitten tarjotaan myös toiseen suuntaan vaikka seuraavalla kerralla. Mutta saa toki maksaa vain omat tilauksensa.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tinderin kautta tuli käytyä erinäisillä treffeillä ja kun aiemmin oli ollut 20 vuotta parisuhteessa, missä kaikki laitettiin 50:50 ja naisten tasa-arvo oli tasa-arvoa kaikissa ulottuvuuksissaan, niin….

Hieman hämmästyin kuinka vahvasti ”mies maksaa” on edelleen oletuksena naisoletetuilla. Kai se on se ”naisen euro” ja miehen velvollisuus. Toki kun itse ehdottaa treffejä kahvilaan/lounaalle, niin se on ilmeisesti lupaus myös maksamisesta.

Itselle tuolla ei nyt taloudellisesti niin väliä jos kuukaudessa meni ylimääräinen 50 euroa siihen, että sai olla ”klassinen herrasmies”. Mutta pahoittelut kaikille palstaveljille, että ylläpidin edelleen myyttiä ”mies maksaa”.

Mies + Mies combossa tämä menee vähän siten että se yleensä maksaa kumpi pyytää laskun ja kun tarjoilija kysyy että onko kaikki samasta niin silloin toinen saa selvyyden joutuuko itse lompakolle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy