Mainos

Tinder – statsit & keskustelu

• 693 358
  • 1 869

Filari

Jäsen
Jep Tinderhän haluaa käyttäjien pysyvän siellä ja jos et käytä rahaa niin lasket helposti pakan pohjalle eikä sua näytetä kenellekkään kestä tykkäsit. Hyvänä esimerkkinä minä: latasin alkuvuodesta ja otin goldin, tuli paljon matchejä kauniilta ja mielenkiintoisilta naisilta. Tykkäyksiä myös paljon muiltakin. Otin pienen tauon deittailusta ja laitoin profiilin piiloon useammaksi kuukaudeksi. Nyt kesällä palasin Tinderin pariin ilman goldia ja tsädääm ei muutakuin aropallo pyöri siellä. Asian vain varmistaa se, että mulla on useampia mitälie supertykkäyksiä jäljellä. Jos laitan sellaisen jollekkin mielenkiintoiselle, tulee myös isolla prosentilla tykkäys takaisin. Eli en vaan näy yhtään suosituimmille profiileille.

Paska sovellus, mut ei kai se auta kun ei jaksa baareissa riekkua.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hyvänä esimerkkinä minä: latasin alkuvuodesta ja otin goldin, tuli paljon matchejä kauniilta ja mielenkiintoisilta naisilta. Tykkäyksiä myös paljon muiltakin. Otin pienen tauon deittailusta ja laitoin profiilin piiloon useammaksi kuukaudeksi. Nyt kesällä palasin Tinderin pariin ilman goldia ja tsädääm ei muutakuin aropallo pyöri siellä.
Tämä on yleinen kokemus kaikille, koska Tinder antaa uusille käyttäjille alkuboostin. Tuoreet käyttäjät ovat jonkin aikaa, ehkä päivän tai pari, huippuprofiileja ja saavat paljon näkyvyyttä. Syitä tähän on ainakin kaksi, joista toinen on se, että käyttäjät ylipäätään haluavat nähdä uusia profiileja, eivätkä pyörittää samoja vanhoja päivästä toiseen. Toinen on sitten se, että annetaan uudelle käyttäjälle tavallaan valheellinen kuva siitä, minkä verran itse tuossa formaatissa kerää kiinnostusta. Parin päivän jälkeen se profiilin arvosana (eli kuinka moni ja miten suositut profiilit sinusta tykkäävät) asettuu kaikille sitten "oikeaan" näkymättömään tasoon, jonka perusteella näkyvyyttä jaetaan. Ja koska miehiä on suosituimmissa deittisovelluksissa reilusti enemmän kuin naisia, ei sitä näkyvyyttä riitä kaikille.

Tottakai tämä kaikki lopulta tähtää tavoitteeseen nyhtää käyttäjiltä rahaa, mutta efekti on sama riippumatta siitä tilaako heti goldin vai ei. Tinder varmasti laskee, että jos ihmisen totuttaa saamaan useamman matchin per päivä, tuntuu niiden vähittäinen pudottaminen pahalta ja saa ainakin harkitsemaan rahan käyttämistä, jotta pääsisi taas nauttimaan niistä mikroannoksista dopamiinia.

Jos haluaa hetken aikaa leikkiä suosittua profiilia käyttämättä rahaa, niin kannattaa käydä reissussa. Uuden käyttäjän boostin saa jos on uusi profiili toisella alueella. Tästä johtuu se toinen yleinen ilmiö näissä keskusteluissa, jossa joku kertoo käyneensä Helsingissä/Rovaniemellä/Roomassa ja saaneensa sieltä huomattavasti enemmän huomiota kuin kotikylän kylmiltä akoilta.

Paska appi se on, mutta nähdäkseni megakorporaation ahneutta isompi ongelma on epätasapainoinen jako sukupuolten välillä. Miehille ei tuppaa riittämään osumia ollenkaan ja naiset saavat niin paljon, etteivät voi olla ollenkaan varmoja kuka on tykännyt tosissaan ja kuka siksi, ettei jäisi kokonaan ilman matcheja. Minulle ja monelle muulle se kuitenkin on toiminut hyvin. Se on aivan totta, että miesten profiilien taso on keskimäärin surkea, joten pienellä panostuksella ja itsensä likoon laittamisella on helppo erottua joukosta. Sen jälkeen se on sitten itsestä ja omasta asenteesta kiinni mitä sieltä saa irti.

Viimeksi muokattu:

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Jaa tällainenkin ketju on olemassa. En itse ole ko appia koskaan kokeillut enkä edes nähnyt vierestä jonkun muun käyttävän, joten en nyt ota siihen mitään kantaa. Sellainen ihmettely kuitenkin @Breeze Harbour suuntaan, että jos ei ole paljoakaan aiempaa naiskokemusta, mitä järkeä on lähteä parisuhde edellä tinderöimään? Jotenkin särähtää omaan korvaan aika oudosti vaatimukset allergioista ja lasten haluamisista. Näkisin, että ihan alkuun kannattaa ottaa reippaasti aikaa opetteluun, että miten niiden potentiaalisten kumppaneiden kanssa ollaan. Joo, peiton heiluttelua ja sen opettelua, mutta lähde nyt liikkeelle vaikka ihan treffailusta ja juttelusta. Mä en toki ymmärrä nykyajan deittailukulttuurista mitään kun en ole sitä kokenut, mutta kai tuo nyt tapailujen myötä selviää ollaanko tarpeeksi samaa mieltä asioista ja löytyykö yhteiset allergiat? Mitään ei ainakaan koskaan tule tapahtumaan yksin kotona puhelimella roikkuessa, vaan asioita on laitettava alulle ja tapahtumaan, jos joskus haluaa jonnekin päästä.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jaa tällainenkin ketju on olemassa. En itse ole ko appia koskaan kokeillut enkä edes nähnyt vierestä jonkun muun käyttävän, joten en nyt ota siihen mitään kantaa. Sellainen ihmettely kuitenkin @Breeze Harbour suuntaan, että jos ei ole paljoakaan aiempaa naiskokemusta, mitä järkeä on lähteä parisuhde edellä tinderöimään? Jotenkin särähtää omaan korvaan aika oudosti vaatimukset allergioista ja lasten haluamisista. Näkisin, että ihan alkuun kannattaa ottaa reippaasti aikaa opetteluun, että miten niiden potentiaalisten kumppaneiden kanssa ollaan. Joo, peiton heiluttelua ja sen opettelua, mutta lähde nyt liikkeelle vaikka ihan treffailusta ja juttelusta. Mä en toki ymmärrä nykyajan deittailukulttuurista mitään kun en ole sitä kokenut, mutta kai tuo nyt tapailujen myötä selviää ollaanko tarpeeksi samaa mieltä asioista ja löytyykö yhteiset allergiat? Mitään ei ainakaan koskaan tule tapahtumaan yksin kotona puhelimella roikkuessa, vaan asioita on laitettava alulle ja tapahtumaan, jos joskus haluaa jonnekin päästä.

Tämä on minusta hyvä neuvo. Jos haluat pizzaa, mene pizzeriaan jne.

Kun todennäköisyys sille, että siellä treffeillä tapaat elämäsi naisen on aika pieni, niin miksei kerryttäisi kokemusta. Paskoista treffeistä pääsee yli, ja sitten on sellainenkin mahdollisuus, että se "ihan ok profiilin" omaava neito paljastuukin aivan ylivertaiseksi tyypiksi, ja kaikki kolahtaa kerralla.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Knox ja @L. Öysä juuri tästä yritin sönköttää omassa kirjoituksessani.

Toisen ihmisen kanssa kemian löytäminen on omanlaisensa taito, joka vahvistuu kokemusten myötä. Ja @Breeze Harbour in tapauksessa oma fiilis on, että kirjoittajalta pääsee pieni ilopissa jo, kun joku vastaa tinderissä, niin mitenköhän tuo homma pysyy ekoilla treffeillä kasassa.

Sitten jos ekoilla treffeillä olisikin se unelmien nainen ja homma kosahtaa johonkin tökeröön jäätymiseen niin olisihan se harmi.

Toisekseen itsellä aika pahasti tökkii nuo kriteerit ja edelleen löysäisin niitä myös ulkonäön osalta. Vaikka siellä olisi vähän isompi tyttö niin eipä se yksittäistä deittikokemusta pitäisi haitata. Tiedä vaikka sattuisit ihastumaan persoonaan jolloin sen ulkonäön merkitys saattaa vähentyä.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Anyway, ei ole kyl yhtään ikävä Tinderiä. Tässä appissa mitä nyt aloin käyttämään, saa oikeasti paremman käsityksen henkilöstä jo ennen mahdollista matchia, jos profiiliin on panostettu. Tinderissä oltiin kuvien, lyhyen bion, ja parin mielenkiinnon kohteen (jotka on useilla vielä suht geneeerisiä) varassa. Kokeilen nyt tätä OkCupidia ja katsotaan jos myöhemmin haluan vielä kokeilla muitakin deittailukanavia. Tinderin paskaa algoritmiä ja rahastustarjouksia en tosiaan ikävöi tällä hetkellä.

Jos "kuollut metsä" nimeltään mun rakkauselämä herää henkiin niin jatketaan naisasioissa.

Suosikkijoukkue
Sitten jos ekoilla treffeillä olisikin se unelmien nainen ja homma kosahtaa johonkin tökeröön jäätymiseen niin olisihan se harmi.
Mä uskon vahvasti siihen, että jos joku ihminen on ns. tarkoitettu sulle ja sinä hänelle niin sellaista yhteyttä ei "kusta". Jos taas olette epäsopivia toisillenne, niin ennen pitkää homma kusee joka tapauksessa vaikka ensitreffit menis aivan nappiin.

En siis ole huolissani siitä että omaan todella vähän kokemusta treffeillä käymisestä. Sen sijaan kiinnostaisi kyllä päästä treffeille tai parille, ja aionkin nyt löysätä niitä kriteereitäni. Miksikään varaisäksi en edelleenkään halua tahi ole valmis, muuten aion kyllä olla paljon avoimempi.

kyyninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Englanti, paikalliset huumoriseurat
Itse en laskisi rimaa sen takia, että pääsisi treffeille jonkun itseään epäviehättävän ihmisen kanssa. Kuulostaa ajan haaskaukselta, mutta kukin tekee, miten haluaa.

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Mä uskon vahvasti siihen, että jos joku ihminen on ns. tarkoitettu sulle ja sinä hänelle niin sellaista yhteyttä ei "kusta". Jos taas olette epäsopivia toisillenne, niin ennen pitkää homma kusee joka tapauksessa vaikka ensitreffit menis aivan nappiin.

En siis ole huolissani siitä että omaan todella vähän kokemusta treffeillä käymisestä. Sen sijaan kiinnostaisi kyllä päästä treffeille tai parille, ja aionkin nyt löysätä niitä kriteereitäni. Miksikään varaisäksi en edelleenkään halua tahi ole valmis, muuten aion kyllä olla paljon avoimempi.

Minusta tuntuu, että tässä on nyt aimo annos kokemattomuuden tuomaa epävarmuutta ja vääriä luuloja. Tuskin sinua kukaan on varaisäksi ottamassa. Mutta treffeillä ne sinkkuäiditkin kai käyvät. Ja voi niitä treffailla ilman huolta isäksi joutumisesta.

Ja mitä tulee tuohon ensimmäiseen kappaleeseen.. Yritän muotoilla tämä nätisti, koska en halua olla sinulle ilkeä. Ei ole olemassa mitään sinulle tarkoitettuja ihmisiä. Jos kuset asiat ensimmäisillä treffeillä jonkun kanssa, on hyvin todennäköistä, että et koskaan saa tietää miten sopiva hän sinulle olisi ollut. Ja olisi voinut olla ihan todella sopiva. Eli kyllä sitä kokemusta kannattaa lähteä kerryttämään nyt heti vaan. Et sinä muuten tule sitä itsellesi sopivaa ihmistä koskaan löytämään.

Ja mistä ihmeestä edes itse tiedät kuka tai mikä on sinulle sopiva kun et ole ketään vielä tapaillut?

Suosikkijoukkue
Ei ole olemassa mitään sinulle tarkoitettuja ihmisiä.
Toiset uskoo kohtaloon toiset ei. Ei kai siinä.

Mä uskon siihen, että ihmiset jotka osuvat elämänpolullesi, osuvat sille syystä. Jotkut jäädäkseen, toiset hetkellisesti. Onko se jotain sulta pois?

Ja jos ensimmäiset treffit menee ihan pieleen, niin se voi olla silti avartava kokemus.

En mä ole missään kohtaa edes ajatellut että sen elämän/sielunkumppanin pitäisi heti ensimmäisiltä treffeiltä ratsastaa mun luo valkealla hevosella. Tulee sitten kun tulee ja mä uskon, kuten sanoin, mikä on tarkoitettu on tarkoitettu, ja sitä ei voi ohjata. Ainut mihin voi vaikuttaa, on omat valinnat.

Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itteä kyllä ihmetyttää minkä takia tykätä toisen profiilista, jos ei ole aikomustakaan jutella. Siis, jos ihan itse on laittanut ekan viestin ja siihen ei tule mitään vastausta. Mikään pakko toki ei ole vastata, mutta ilmeisesti se on liian uuvuttavaa poistaa epäkiinnostava matchi.

Ja eikä puhuta nyt mistään päivän odottelusta, vaan ihan vaikka kuukauden.

Suosikkijoukkue
Itteä kyllä ihmetyttää minkä takia tykätä toisen profiilista, jos ei ole aikomustakaan jutella. Siis, jos ihan itse on laittanut ekan viestin ja siihen ei tule mitään vastausta. Mikään pakko toki ei ole vastata, mutta ilmeisesti se on liian uuvuttavaa poistaa epäkiinnostava matchi.

Ja eikä puhuta nyt mistään päivän odottelusta, vaan ihan vaikka kuukauden.
Joo siis mul tuli Tinderissä eräs M******* vastaan ja hänellä luki biossa että etsitään tenniskaveria kesäksi. Laitoin viestiä, tyyliin "täällä yks potentiaalinen tenniskaveri." emojin kera. Kului yli kolme viikkoa, ei vastausta joten poistin tykkäykseni.

Harmi, koska oli ihan tavallisen näköinen neito, johon olisin voinut haluta tutustua. Miksi tykätä toisen profiilista, jos ei vaivaudu edes vastaamaan, kun matchi laittaa viestiä. "Ei kiinnosta enää, sori." olisi sekin varsin käypä vastaus.

BaronFIN

Jäsen
Minulla on ollut Tinder kahdesti: ensimmäisellä kerralla oli heti alusta Gold ja ensimmäisen vuorokauden aikana tuli varmaan 20 tykkäystä ja tylysti matchasin ”parhaimman” kanssa, aloitin keskustelun ja siitä tuli puolentoista vuoden seurustelusuhde, joka lopulta kaatui erilaisiin elämänvaiheisiin.

Toisella kierroksella tuumasin ettei alfat mitään Goldia tarvitse ja siinä menikin sitten nelisen kuukautta että osui kunnolla., tästä lisää myöhemmin.

Alabanneri kiljui 99+ tykkäystä, että hankipa turska vaan se Gold nähdäksesi kuka tykkää sinusta, mutta olin päättänyt etten maksa.

Osumia tuli lopulta aika harvakseltaan, mutta toisaalta niitä tuli sitten ryöppyinä. Osumien kanssa pyrin vaihtaa hieman viestejä ja keskustelut lähtevät eri persoonien kanssa menemään ihan omanlaisia uriaan kun huumorintajut ja jutut menevät eri ihmisten välillä sopivasti eri tavalla ristiin.

Syksyn aikana tuli käytyä deiteillä varmaankin kuuden eri ihmisen kanssa, joista yhden kanssa tuli pyörittyä viisillä treffeillä todeten, että se jokin puuttui. Välillä minä olin kranttu ja muutamaan kertaan sain rukkaset. Ketään en ghostannut.

Mutta sitten siihen viimeiseen osumaan. Molemmat oltiin pyöritty Tinderissä kutakuinkin samaiset neljä kuukautta, mutta kortit ja tykkäykset osuivat yhteen vasta neljän kuukauden jälkeen mikä todennäköisesti johtui vain siitä, ettei kumpikaan maksanut Tinderistään rahaa.

Osuman jälkeen keskustelu pysyi hyvin asiallisena ja eikä keskustelussa ihan hirvittävästi menty kaksimielisyyksiin ja vihjailuihin mitä sitten taas toisien kanssa se saattoi mennä hetkessä siihen. Mutta hiljaisissa vesissä ne isot kalat liikkuvat ja me emme edes päässeet ensimmäisille treffeille kun olimme jo päätyneet samaan sänkyyn. Älkää kysykö enempää, mutta jos joskus joku vaan vie jalat alta, niin te tiedätte.

Tarinan opetus; Tinder haluaa rahaa, Tinder ei välttämättä yhdistä ihmisiä ilman kukkaron avaamista, muuten jäljelle jää puhdas sattuma. Tinderissä pyörii monenlaisia ihmisiä, ihmisten väliset kemiat toimivat eri tavalla ja erilaiset ihmiset saavat sinusta esiin erilaisia reaktioita. Jokainen osuma ja keskustelu opettaa sinulle jotain uutta itsestäsi. Huumorintaju on tärkeä, mutta toisten ihmisten kunnioittaminen on vielä tärkeämpää. Ja kyllä, ulkonäkökin on myös tärkeä, mutta siihen ei kannata tarketua, koska jokainen ihminen on oikeasti omalla tavallaan kaunis.

Ja ennen kaikkea: ketään ei ghostata.

Kampong

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Breeze Harbour Ovatko sulle Hinge ja Bumble tuttuja? Ovat kumpikin oikein elinvoimaisia deittisovelluksia (ainakin pk-seudulla). Oma kokemus kummastakin on ollut huomattavasti Tinderiä parempi, vaikka samaa paskaa toki kaikki nuo sovellukset pohjimmiltaan ovat:D ainakin vähemmän ghostaamista kummassakin ja naiset aloitteellisempia noin keskimäärin! Myös profiilit sisältävät paljon enemmän tavaraa kuin Tinderissä.

Ihan vaan vinkkinä, kun tätä keskustelua olen jonkin verran sivusta seurannut.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Pakko tarttua tähän palstaveli Breezen listaan. Luulin ensiksi, että edellisellä sivulla jaettu deittiraideri on läppä tai vähintäänkin joku eri viesteistä yhteen parsittu tympeän ja pitkän kuuloinen listaus, mutta näemmä tämä kokonaisuus on rustattu yhteen kokonaiseen viestiin. Nyt on sellainen rapala heitetty nenän eteen, että pakko tarttua tähän.
  • Yh-äidit on ehdoton ei, varaisinä olo ei kiinnosta
  • Toisaalta saisi mieluusti haluta lapsia tai vähintään harkita asiaa
  • Eläinallergikot ei oikein sovi, haaveenani kun on oma lemmikki/lemmikeitä
  • Ei saa asua ainakaan Lahtea kauempana (mä asun siis Helsingissä). Kaukosuhde olis vähän vaikea itelle kun en omista ajokorttia
  • Salimuijat/kuntoilijaintoilijat ei kiitos, ei tarkoita toki ettei nainen saisi pitää itsestään huolta
  • Avoimessa suhteessa olevat ja yhden illan panoa ettivät naiset ehdoton EI
  • Botox/töröhuulet menee lähes automaattisesti vasemmalle
  • Pituusraja jossain 175-176 sentin hujakoilla, ite kun oon hädin tuskin metri seiskyt
No tossa nyt ainakin ne ilmeisimmät kriteerit. Ulkonäön olis tietenkin klikattava edes vähäsen ja yhteiset mielenkiinnon kohteet on plussaa mut ei todellakaan vaatimus.

Tuo pituushomma tavallaan ärsyttää, mennyt useampi söpö leidi vasemmalle vain koska oon tämmönen pätkä.

• Yh-äidit on ehdoton ei, varaisinä olo ei kiinnosta
Mikä vika YH-äideissä? Mitä edes tarkoitat YH:lla? YH ei tarkoita sitä, että eronneella on lapsia edellisestä liitosta, vaan kirjaimellisesti YH on yksinhuoltaja. Tosi monihan vetää synonyymit YH:n ja eronneen välille, vaikka monissa erotapauksissa ex-puoliso on mukana kuvioissa ja täten toisena vanhempana lapselle. Mitään varaisää sinusta ei tulla hakemaan, jos ex on mukana kuvioissa.

Näe asia posin kautta: ne puolison lapset ovat hyvä ja helppo tapa kokeilla sitä, kiinnostaako sinua tulla isäksi. Puolison lapsiin ei synny samanlaista velvollisuutta kuin omiin biologisiin lapsiin, ja samalla skippaat kokonaan sen kaikista raskaimman vauva-arjen. Ja jos lapsiperhearki tuntuu vastenmieliseltä, sinulla on jossain määrin mahdollisuus vielä peruuttaa homma, toisin kuin oman lapsen kanssa.

Nykyään on ihan peruskauraa, että perheissä on lapsia, joilla on useampia vanhempia. Vaikka jollain Tinder-deitilläsi olisi aiempi lapsi/lapsia, niin sinä voit keretä laittamaan vielä paremmaksi, jolloin perheessä on enemmän sinun siittämiä lapsia kuin exän (jos tämä siis jollekin käy miehuuden päälle). Tiedän monia tapauksia, missä naisen ensimmäinen lapsi on tehty rumasti sanottuna "väärän miehen kanssa", ja siitä on muodostunut hyvä ja lämminhenkinen perhe, vaikka vanhimman lapsen kautta kuvioissa onkin toinen isä.

• Toisaalta saisi mieluusti haluta lapsia tai vähintään harkita asiaa
En tiedä minkä ikäinen olet. Viesteistäsi saa sen kuvan, että olet noin kolmekymppinen tai sitä vanhempi (korjaa jos olen väärässä). Jos sinulla on suuria lapsihaaveita, niin sen lapsia jo synnyttäneen valinta on aika helppo ja luonnollinen valinta tässäkin mielessä. Kuten jo sanoin, saat "valmiin paketin" naisesta, joka on todistetusti saanut lapsen.

Lisäksi kannattaa huomata se, että mitä vanhemmaksi käydään (nainen ja myös mies), sitä vaikeammaksi lastensaanti käy. Lapsettomuus voi tulla myös nuorella iällä eikä se näy ulospäin. Ajan tällä takaa sitä, että vielä yli 30-vuotiaana lapsettomana deittailussa se lastenteko ei ole mikään itsestäänselvyys, eikä sitä kannata mielestäni edes ottaa sen suuremmin vaatimuksiin mukaan.

Puhumattakaan sitten siitä, että suureneva määrä populaatiosta liputtaa vapaaehtoisen lapsettomuuden puolesta. Tähän päätökseenhän voi myös kallistua ajan myötä, ei siellä treffivaiheessa tehdä mitään lupautumisia sen puolesta, että lapsi muuten tehdään sitten joskus.

Jos vaatimukset lapsiin liittyen ovat se, että aiempia lapsia ei saa olla, lapsihaaveita saa ja pitää olla sekä pitää olla lapsentekokykyinen, niin aika iso osa naistarjonnasta jää jo tässä kohti ulottumattomiin - ja sen osuus kasvaa oikeastaan jatkuvasti mitä ikää tulee lisää.

• Eläinallergikot ei oikein sovi, haaveenani kun on oma lemmikki/lemmikeitä
Lemmikkejä on erilaisia. Toiset allergisoi enemmän kuin toiset. Ajan takaa sitä, että se että henkilö on allerginen jollekin lemmikille ei välttämättä rajaa koko eläinkuntaa pois. Minun mielestäni tämä on vaatimuksena vähän sellainen turha optio, jolla niin ikään rajaat taas ison osan potentiaalisista daameista ulos ikään kuin varmuuden vuoksi. Allergisten ohella näillä vaatimuksilla ajat ulos myös ne, jotka eivät ole allergisia, mutta eivät muuten vain halua koskaan lemmikkiä.

Ja jos tuo on nyt sinulle ehdoton vaatimus, niin mieti tarkkaan sitä, haluatko elämältä mieluummin lemmikin vai puolison.

• Ei saa asua ainakaan Lahtea kauempana (mä asun siis Helsingissä). Kaukosuhde olis vähän vaikea itelle kun en omista ajokorttia
Tämä on ehkä ainoa fiksu vaatimus listallasi. Se on ihan ok vaatia lähisuhdessa ja kieltäytyä kaukosuhteista. Toki ovea ei kannata tässäkään tapauksessa sulkea täysin kaukosuhteilta, sillä nekin voivat toimia. Samoin jos palikat osuvat oikein kunnolla kohdalleen, niin olisitko sinä kenties valmis muuttamaan sinne Lahteen tai peräti muualle Suomeen naisen perässä? Pitääkö mikään sinua juuri Helsingissä kiinni?

• Salimuijat/kuntoilijaintoilijat ei kiitos, ei tarkoita toki ettei nainen saisi pitää itsestään huolta
Ja tämä onkin taas vaihteeksi hohhoijaa-osastoa. Naisen pitää pitää itsestään huoli, mutta salilla tai kuntoilua ei saa harrastaa. Mikä logiikka? Jos haluat itsellesi hyväkuntoisen naisen, hänellä täytyy olla taipumusta jonkinlaiseen kuntoiluintoon. Jälleen kerran rajaamalla tämän vaihtoehdon pois, rajaat ison osan sinun toiveissasi olevia naisia ulos vaihtoehdoista.

Lisäksi mainitsen sen, että kyllä mä ihan vähän kuntoilevana naisena saattaisin vähän kavahtaa puheita siitä, että deittikumppanini ei salli minun kasvattaa urheilun määrää - etenkin kun samaan aikaan pitäisi pitää oma kroppa kunnossa. Kuten jo kertaalleen sanoin, mikä pointti tai motiivi tällä vaatimuksella edes on?

• Avoimessa suhteessa olevat ja yhden illan panoa ettivät naiset ehdoton EI
Älä huoli, näitä avoimen suhteen kannattajia on vain murto-osa kaikista naisista (ja miehistä), vaikka aihe saa paljon palstatilaa nykyään ja sitä kautta sen suosio on kasvamaan päin. Mutta mieti asiaa taas niin päin, että mikä on elämässä tärkeintä. Olla onnellinen vai rajata asiaa jostain omituisesta syystä.

Huomioi myös se, että valtaosa porukasta vannoo treffailuvaiheessa suljetun suhteen nimeen, mutta asiat tuppaavat usein muuttumaan, kun ollaan yhdessä pitkään. Harva tuolla nyt etsii parisuhdetta sillä ajatuksella, että pitää saada uusi avoin parisuhde. Vaikka daami vannoisi nyt kaksi kättä Raamatun päällä, että hän ei haikaile minkään avoimen perään, niin asiat voivat muuttua ja todennäköisesti muuttuvatkin ajan myötä. Silloin vaihtoehtona on usein joko erota tai mennä jonkinlaiseen avoimempaan suhteeseen - näistä vaihtoehdoista tosin ero taitaa olla vielä yleisempi, mutta todennäköisesti moni ero voitaisiin estää pienellä ja hallitulla avoimuudella (joo, alkaa valumaan muiden ketjujen juttuihin).

Yhden yön vaatimukset ovat ok. Se on ihan ok etsiä Tinderistä parisuhdetta, skipaten kokonaan hetken huumaa etsivät. Muista toki se, että kun julistat tätä näkökulmaa kovaan ääneen, se pidempää suhdetta etsivä daami on saattanut elää jonkinlaisen yhden yön aikakauden elämässään. Siinä voi taas nainen vähän säikähtää, jos oikein lujaa julistaa omaa näkökantaansa.

• Botox/töröhuulet menee lähes automaattisesti vasemmalle
Tämä on kanssa osastoa hohhoijaa. Mediauutisoinnista huolimatta vain murto-osa naisista turvautuu botoxiin, ja mutulla heitän, että kovan luokan salimuijat skippaamalla karsit myös botox-naiset pois. Tämä on ihan marginaalinen ilmiö tai "ongelma" naismarkkinoilla. Tällaisilla julistuksilla todennäköisesti kerrot vain itsestäsi enemmän sen sijaan, että asettaisit jotain vaatimuksia.

Huomioi toki myös se, että töröhuulet voivat olla ihmisellä myös ihan syntymästä asti, eikä niiden hankinta välttämättä vaadi mitään kauneusoperaatioita. Onko tosiaan vääränlaiset huulet yksi syy heittää potentiaalinen nainen luiskaan?

• Pituusraja jossain 175-176 sentin hujakoilla, ite kun oon hädin tuskin metri seiskyt
Tämä pituusraja lienee myös sieltä "loogisimmasta päästä", mutta miettisin silti kaksi kertaa, että onko tämä nyt sitten järkevä peliliike sinun kannaltasi? Mitä jos elämäsi nainen on 177 cm? Muista myös se, että vastaavia vaatimuksia on valitettavasti monella muullakin miehellä, joten pitkissä naisissa voi tapahtua ilmiötä, että moni mies skippaa liian pitkänä -> naiselle kohdistuva "tarjonta" pienenee -> vähemmän kilpailua miehen näkökulmasta -> voi löytyä todellisia helmiä.

Naisen pituuteen liittyvät asiat ovat nekin ihan vain typeriä ihmisten päässä syntyneitä vaatimuksia, kun aina puhutaan "että miehen pitää nyt vaan olla pidempi". Mutta mihin ihmeeseen tuo perustuu? Onko ainoa syy vaatimukselle se, että muut saattavat katsoa teitä kieroon? Koska olet viimeksi itse kiinnittänyt asiaan jotain huomiota, että jossain Prismassa tulee vastaan pariskunta, jonka nainen on miestään pidempi? Jos olet, mitä väliä siitä kenellekään ja mitä luulet, kiinnostaako sitä pariskuntaa vittuakaan sinun mielipiteesi?

---

Ihan yleisesti vaatimuslistaasi tutkiessa saa sellaisen kuvan, että sinulla olisi keskivertoa huonompi itsetunto. Vähän kärjistäen haluat naisia, jotka ovat sinua lyhyempiä, eivät ole ainakaan merkittävästi sinua urheilullisempia, eivät saa pitää itsestään huolta ulkoisesti tai fyysisesti vapaasti, ei saa olla muita miehiä kuvioissa tulevaisuudessa eikä välttämättä menneisyydessäkään jne.

Muista, että naiset ovat analysoinnin mestareita, joka lipsahtaa usein myös ylianalysoinniksi. Jokainen asetettu vaatimus on kyettävä tarvittaessa perustelemaan naiselle. Naisia usein kiinnostaa vaatimustesi lisäksi se, miksi se on sinun vaatimuksesi.

Ajattele asiaa myös toisin päin. Asetit meille kahdeksan kohdan vaatimuslistan mitä haluat naiselta. Osaisitko tehdä vähintään yhtä pitkän listan siitä, miksi sinä olisit hyvä valinta naiselle?

Ja vielä loppuun kannattaa ottaa huomioon sekin, että deittailussa menestyminen on sekin eräänlainen kokemuslaji, jossa kehittyy ajan myötä ja samaan aikaan vasta-alkajat tekevät helposti erilaisia mokia. Sinuna miettisin vakavasti vaihtoehtoa, että alkaisit käymään treffeillä vaikka ihan vain "harrastuksena", tutustumassa uusiin ihmisiin. Treffeillä käyminen ei tarkoita aina pyrkimystä päästä pöksyihin tai naimisiin, välillä voi lähteä deiteille ajatuksella, että "ei ole kyllä yhtään minun tyyppiäni, mutta lähdetään katsomaan mitä tapahtuu".

Kannustaisin tähän malliin myös siitä syystä, että jos joskus eteesi lipuu sattumalta kaikki kahdeksan kohtaa täydellisesti täyttävä daami, niin tämä elämäsi tilaisuus ei valu ohi suun ihan vain siitä syystä, että treffitaitosi ovat ruosteessa.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä varmaan kuuluisi enemmän naisasiat-ketjuun, mutta kun Tinder aiheena kuitenkin sivuaa deittailua, niin annetaan tänne nyt kuitenkin ilmainen vinkki deittailua ja kiinnostuksen herättävää sukupuolta lähestymistä silmällä pitäen. Kuten @Breeze Harbour in tapauksen kommenteissa on tullut ilmi, ei deittailua ole järkevää rajoittaa pelkästään niihin, joiden ajattelee olevan täydellä varmuudella ns. vaimomateriaalia. Deittailua ja ihmisten kanssa olemista kannattaa harjoitella ja myös sellaista vähän vähemmän kiinnostavien kanssa voi ensin chattailla ja sen jälkeen käydä juomassa kahvit. Tätä kun harrastaa, ei sen täydellisen kumppanin kohdalla tilanne ole ihan niin jännitteinen, kun jonkunlainen rutiini ihmisten kanssa olemiseen on olemassa.

Ja sitten se vinkki: Mene tänään Prismaan, lähesty siellä ulkoisesti kohtuullisen viehättäväksi kokemaasi henkilökunnan jäsentä ja kysy vaikka että "anteeksi, missä teillä olikaan kananmunat, kun en meinaa löytää." Sen jälkeen maksa ostokset ja mene kotiin. Sen jälkeen seuraavana päivänä mene kirjastoon ja lähesty siellä jossain määrin viehättäväksi kokemaasi henkilökunnan jäsentä ja kysy vaikka että "anteeksi osaatko auttaa, olen lukenut Remeksen kirjoja mielelläni ja nyt kaipaisin jotain vastaavaa kesälukemista." Tämän jälkeen lainaa kirja ja mene kotiin. Jatka tätä erilaisissa arkisissa tilanteissa. Älä häiritse, älä ehdottele, mutta opettele puhumaan ihmisille luontevasti erilaisissa tilanteissa. Kun tästä tulee rutiini, on mielenkiinnon herätessä paljon helpompi lähestyä sitä oikeasti kiinnostavaa ihmistä.

Suosikkijoukkue
Mitenköhän @JYP#44 onnistui lainaamaan tota mun listaa kun ehdin koko viestin jo eilen poistaa kun alkoi vituttaa että olen ikinä semmoisen tänne postannut :D

PS. Mistä mielikuva etten osaisi puhua ihmisille? Ihan kuin olisin joku sosiaalisesti kömpelö henkilö joka jäätyy heti kun kaunis nainen kävelee vastaan. Parikymppisenä ehkä saatoin käyttäytyä näin mutta en nykyisin.

Se on sitten taas toinen asia että uskallanko pyytää jotain Prisman myyjää treffeille. En varmasti pyytäisi. Sitä ei voi koskaan tietää kokisiko kyseinen henkilö tuntemattoman treffipyynnön imartelevana vai nolona. Kyllä mä silti ihan vain puhua uskallan kelle tahansa.

Edit: voidaan varmaan kaikki yhdessä todeta että tekemäni vaatimuslista oli varsin typerä ja lopettaa sen analysointi, koska se on minustakin näin jälkiviisaana melko typerä. Kiitos. Noin muuten otan kyllä mielelläni deittailuvinkkejä vastaan.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Listaasi on edellisellä sivulla lainattu Snaksterin toimesta ja alkuperäisen viestin poisto ei poista lainausta. Ei muuta, jatkakaa.
Mä oon aina ollu siinä käsityksessä et viestin lainaamiseen tarvitaan myös se alkuperäinen lainattava viesti, eikä riitä että joku toinen on sitä lainannut. No voihan se olla että mun viesti on ollut vielä olemassa kun @JYP#44 aloitti kirjoittamaan pitkää sepustustaan.

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mä oon aina ollu siinä käsityksessä et viestin lainaamiseen tarvitaan myös se alkuperäinen lainattava viesti, eikä riitä että joku toinen on sitä lainannut. No voihan se olla että mun viesti on ollut vielä olemassa kun @JYP#44 aloitti kirjoittamaan pitkää sepustustaan.
Voi olla näinkin, että viesti on aloitettu silloin kun alkuperäinen on vielä ollut olemassa.

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Voi olla näinkin, että viesti on aloitettu silloin kun alkuperäinen on vielä ollut olemassa.
Todnäk näin. Taisin klikata tuon viestin lainattavaksi jo eilen illalla, mutta viestin kirjoitin vasta tänään. En edes tajunnut että se on poistettu. Ping @Breeze Harbour

Spire

Jäsen
Toiset uskoo kohtaloon toiset ei. Ei kai siinä.

Mä uskon siihen, että ihmiset jotka osuvat elämänpolullesi, osuvat sille syystä. Jotkut jäädäkseen, toiset hetkellisesti. Onko se jotain sulta pois?

Ja jos ensimmäiset treffit menee ihan pieleen, niin se voi olla silti avartava kokemus.

En mä ole missään kohtaa edes ajatellut että sen elämän/sielunkumppanin pitäisi heti ensimmäisiltä treffeiltä ratsastaa mun luo valkealla hevosella. Tulee sitten kun tulee ja mä uskon, kuten sanoin, mikä on tarkoitettu on tarkoitettu, ja sitä ei voi ohjata. Ainut mihin voi vaikuttaa, on omat valinnat.

Kannattaa kuitenkin ikään kuin auttaa kohtaloa sillä että hankkii niitä kokemuksia deittailusta mahdollisimman paljon. Pätee varsinkin silloin jos on valmiiksi kokematon. Aikuisena parisuhdehommelit ovat periaatteessa sillä tavalla helpompia että teinisuhteille ominaiset draamailut loistavat poissaolollaan.
Valitettavasti tämä ei päde kaikkiin, nimimerkillä kokemusta on.

Tässä on vain se ongelma, että jos teininä/nuorena aikuisena ei ole saanut näitä kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta (tai samasta, tai mistä tahansa riippuen suuntautumisesta), niin lähtee melkoiselta takamatkalta. Koskaan ei ole liian myöhäistä, mutta tässä on ikään kuin hyväksyttävä se että todennäköisesti tulevat treffikumppanit ovat huomattavasti kokeneempia. Snakster tuossa antoikin erinomaisia vinkkejä siitä mistä kannattaa lähteä liikkeelle, kyllä se siitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy