Tinder – statsit & keskustelu

  • 664 159
  • 1 763

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Jos tuntuu, ettei tule matcheja eikä tykkäyksiä, niin muuta profiiliasi. Muuta esittelytekstiäsi, kokeile toisia kuvia. Ensimmäisen kuvan on oltava hyvä, jotta joku jaksaa katsoa seuraavankin kuvan ja lukea bion. Siisti asu ja hymyä. Mieluiten jonkun ammattilaisen ottamana, ei mitään vessaselfieitä. Netti on täynnä ohjeita, miten tehdä hyvä profiili. Jos haet naisia, niin kannattaa lukea naisten tekemiä ohjeita. Jos on rohkeutta ja naispuolisia kavereita tai siskoja, niin heiltä voi kysyä mielipiteitä kanssa, koska he tuntevat sinut ja osaavat sanoa, mikä näyttää sinulta ja tuo persoonaasi esille parhaiten.

Kannattaa myös muistaa, että Tinderin ja muiden deittisovellusten päämäärä ei ole luoda parisuhteita vaan kerätä rahaa käyttäjiltä roikottamalla heitä palvelussa mahdollisimman pitkään. Systeemi on lähtökohtaisesti paska parinhakua ajatellen.
 

Filari

Jäsen
Jep Tinderhän haluaa käyttäjien pysyvän siellä ja jos et käytä rahaa niin lasket helposti pakan pohjalle eikä sua näytetä kenellekkään kestä tykkäsit. Hyvänä esimerkkinä minä: latasin alkuvuodesta ja otin goldin, tuli paljon matchejä kauniilta ja mielenkiintoisilta naisilta. Tykkäyksiä myös paljon muiltakin. Otin pienen tauon deittailusta ja laitoin profiilin piiloon useammaksi kuukaudeksi. Nyt kesällä palasin Tinderin pariin ilman goldia ja tsädääm ei muutakuin aropallo pyöri siellä. Asian vain varmistaa se, että mulla on useampia mitälie supertykkäyksiä jäljellä. Jos laitan sellaisen jollekkin mielenkiintoiselle, tulee myös isolla prosentilla tykkäys takaisin. Eli en vaan näy yhtään suosituimmille profiileille.

Paska sovellus, mut ei kai se auta kun ei jaksa baareissa riekkua.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hyvänä esimerkkinä minä: latasin alkuvuodesta ja otin goldin, tuli paljon matchejä kauniilta ja mielenkiintoisilta naisilta. Tykkäyksiä myös paljon muiltakin. Otin pienen tauon deittailusta ja laitoin profiilin piiloon useammaksi kuukaudeksi. Nyt kesällä palasin Tinderin pariin ilman goldia ja tsädääm ei muutakuin aropallo pyöri siellä.
Tämä on yleinen kokemus kaikille, koska Tinder antaa uusille käyttäjille alkuboostin. Tuoreet käyttäjät ovat jonkin aikaa, ehkä päivän tai pari, huippuprofiileja ja saavat paljon näkyvyyttä. Syitä tähän on ainakin kaksi, joista toinen on se, että käyttäjät ylipäätään haluavat nähdä uusia profiileja, eivätkä pyörittää samoja vanhoja päivästä toiseen. Toinen on sitten se, että annetaan uudelle käyttäjälle tavallaan valheellinen kuva siitä, minkä verran itse tuossa formaatissa kerää kiinnostusta. Parin päivän jälkeen se profiilin arvosana (eli kuinka moni ja miten suositut profiilit sinusta tykkäävät) asettuu kaikille sitten "oikeaan" näkymättömään tasoon, jonka perusteella näkyvyyttä jaetaan. Ja koska miehiä on suosituimmissa deittisovelluksissa reilusti enemmän kuin naisia, ei sitä näkyvyyttä riitä kaikille.

Tottakai tämä kaikki lopulta tähtää tavoitteeseen nyhtää käyttäjiltä rahaa, mutta efekti on sama riippumatta siitä tilaako heti goldin vai ei. Tinder varmasti laskee, että jos ihmisen totuttaa saamaan useamman matchin per päivä, tuntuu niiden vähittäinen pudottaminen pahalta ja saa ainakin harkitsemaan rahan käyttämistä, jotta pääsisi taas nauttimaan niistä mikroannoksista dopamiinia.

Jos haluaa hetken aikaa leikkiä suosittua profiilia käyttämättä rahaa, niin kannattaa käydä reissussa. Uuden käyttäjän boostin saa jos on uusi profiili toisella alueella. Tästä johtuu se toinen yleinen ilmiö näissä keskusteluissa, jossa joku kertoo käyneensä Helsingissä/Rovaniemellä/Roomassa ja saaneensa sieltä huomattavasti enemmän huomiota kuin kotikylän kylmiltä akoilta.

Paska appi se on, mutta nähdäkseni megakorporaation ahneutta isompi ongelma on epätasapainoinen jako sukupuolten välillä. Miehille ei tuppaa riittämään osumia ollenkaan ja naiset saavat niin paljon, etteivät voi olla ollenkaan varmoja kuka on tykännyt tosissaan ja kuka siksi, ettei jäisi kokonaan ilman matcheja. Minulle ja monelle muulle se kuitenkin on toiminut hyvin. Se on aivan totta, että miesten profiilien taso on keskimäärin surkea, joten pienellä panostuksella ja itsensä likoon laittamisella on helppo erottua joukosta. Sen jälkeen se on sitten itsestä ja omasta asenteesta kiinni mitä sieltä saa irti.
 
Viimeksi muokattu:

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Jaa tällainenkin ketju on olemassa. En itse ole ko appia koskaan kokeillut enkä edes nähnyt vierestä jonkun muun käyttävän, joten en nyt ota siihen mitään kantaa. Sellainen ihmettely kuitenkin @Breeze Harbour suuntaan, että jos ei ole paljoakaan aiempaa naiskokemusta, mitä järkeä on lähteä parisuhde edellä tinderöimään? Jotenkin särähtää omaan korvaan aika oudosti vaatimukset allergioista ja lasten haluamisista. Näkisin, että ihan alkuun kannattaa ottaa reippaasti aikaa opetteluun, että miten niiden potentiaalisten kumppaneiden kanssa ollaan. Joo, peiton heiluttelua ja sen opettelua, mutta lähde nyt liikkeelle vaikka ihan treffailusta ja juttelusta. Mä en toki ymmärrä nykyajan deittailukulttuurista mitään kun en ole sitä kokenut, mutta kai tuo nyt tapailujen myötä selviää ollaanko tarpeeksi samaa mieltä asioista ja löytyykö yhteiset allergiat? Mitään ei ainakaan koskaan tule tapahtumaan yksin kotona puhelimella roikkuessa, vaan asioita on laitettava alulle ja tapahtumaan, jos joskus haluaa jonnekin päästä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Jaa tällainenkin ketju on olemassa. En itse ole ko appia koskaan kokeillut enkä edes nähnyt vierestä jonkun muun käyttävän, joten en nyt ota siihen mitään kantaa. Sellainen ihmettely kuitenkin @Breeze Harbour suuntaan, että jos ei ole paljoakaan aiempaa naiskokemusta, mitä järkeä on lähteä parisuhde edellä tinderöimään? Jotenkin särähtää omaan korvaan aika oudosti vaatimukset allergioista ja lasten haluamisista. Näkisin, että ihan alkuun kannattaa ottaa reippaasti aikaa opetteluun, että miten niiden potentiaalisten kumppaneiden kanssa ollaan. Joo, peiton heiluttelua ja sen opettelua, mutta lähde nyt liikkeelle vaikka ihan treffailusta ja juttelusta. Mä en toki ymmärrä nykyajan deittailukulttuurista mitään kun en ole sitä kokenut, mutta kai tuo nyt tapailujen myötä selviää ollaanko tarpeeksi samaa mieltä asioista ja löytyykö yhteiset allergiat? Mitään ei ainakaan koskaan tule tapahtumaan yksin kotona puhelimella roikkuessa, vaan asioita on laitettava alulle ja tapahtumaan, jos joskus haluaa jonnekin päästä.

Tämä on minusta hyvä neuvo. Jos haluat pizzaa, mene pizzeriaan jne.

Kun todennäköisyys sille, että siellä treffeillä tapaat elämäsi naisen on aika pieni, niin miksei kerryttäisi kokemusta. Paskoista treffeistä pääsee yli, ja sitten on sellainenkin mahdollisuus, että se "ihan ok profiilin" omaava neito paljastuukin aivan ylivertaiseksi tyypiksi, ja kaikki kolahtaa kerralla.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Knox ja @L. Öysä juuri tästä yritin sönköttää omassa kirjoituksessani.

Toisen ihmisen kanssa kemian löytäminen on omanlaisensa taito, joka vahvistuu kokemusten myötä. Ja @Breeze Harbour in tapauksessa oma fiilis on, että kirjoittajalta pääsee pieni ilopissa jo, kun joku vastaa tinderissä, niin mitenköhän tuo homma pysyy ekoilla treffeillä kasassa.

Sitten jos ekoilla treffeillä olisikin se unelmien nainen ja homma kosahtaa johonkin tökeröön jäätymiseen niin olisihan se harmi.

Toisekseen itsellä aika pahasti tökkii nuo kriteerit ja edelleen löysäisin niitä myös ulkonäön osalta. Vaikka siellä olisi vähän isompi tyttö niin eipä se yksittäistä deittikokemusta pitäisi haitata. Tiedä vaikka sattuisit ihastumaan persoonaan jolloin sen ulkonäön merkitys saattaa vähentyä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Anyway, ei ole kyl yhtään ikävä Tinderiä. Tässä appissa mitä nyt aloin käyttämään, saa oikeasti paremman käsityksen henkilöstä jo ennen mahdollista matchia, jos profiiliin on panostettu. Tinderissä oltiin kuvien, lyhyen bion, ja parin mielenkiinnon kohteen (jotka on useilla vielä suht geneeerisiä) varassa. Kokeilen nyt tätä OkCupidia ja katsotaan jos myöhemmin haluan vielä kokeilla muitakin deittailukanavia. Tinderin paskaa algoritmiä ja rahastustarjouksia en tosiaan ikävöi tällä hetkellä.

Jos "kuollut metsä" nimeltään mun rakkauselämä herää henkiin niin jatketaan naisasioissa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Sitten jos ekoilla treffeillä olisikin se unelmien nainen ja homma kosahtaa johonkin tökeröön jäätymiseen niin olisihan se harmi.
Mä uskon vahvasti siihen, että jos joku ihminen on ns. tarkoitettu sulle ja sinä hänelle niin sellaista yhteyttä ei "kusta". Jos taas olette epäsopivia toisillenne, niin ennen pitkää homma kusee joka tapauksessa vaikka ensitreffit menis aivan nappiin.

En siis ole huolissani siitä että omaan todella vähän kokemusta treffeillä käymisestä. Sen sijaan kiinnostaisi kyllä päästä treffeille tai parille, ja aionkin nyt löysätä niitä kriteereitäni. Miksikään varaisäksi en edelleenkään halua tahi ole valmis, muuten aion kyllä olla paljon avoimempi.
 

kyyninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Englanti, paikalliset huumoriseurat
Itse en laskisi rimaa sen takia, että pääsisi treffeille jonkun itseään epäviehättävän ihmisen kanssa. Kuulostaa ajan haaskaukselta, mutta kukin tekee, miten haluaa.
 

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Mä uskon vahvasti siihen, että jos joku ihminen on ns. tarkoitettu sulle ja sinä hänelle niin sellaista yhteyttä ei "kusta". Jos taas olette epäsopivia toisillenne, niin ennen pitkää homma kusee joka tapauksessa vaikka ensitreffit menis aivan nappiin.

En siis ole huolissani siitä että omaan todella vähän kokemusta treffeillä käymisestä. Sen sijaan kiinnostaisi kyllä päästä treffeille tai parille, ja aionkin nyt löysätä niitä kriteereitäni. Miksikään varaisäksi en edelleenkään halua tahi ole valmis, muuten aion kyllä olla paljon avoimempi.

Minusta tuntuu, että tässä on nyt aimo annos kokemattomuuden tuomaa epävarmuutta ja vääriä luuloja. Tuskin sinua kukaan on varaisäksi ottamassa. Mutta treffeillä ne sinkkuäiditkin kai käyvät. Ja voi niitä treffailla ilman huolta isäksi joutumisesta.

Ja mitä tulee tuohon ensimmäiseen kappaleeseen.. Yritän muotoilla tämä nätisti, koska en halua olla sinulle ilkeä. Ei ole olemassa mitään sinulle tarkoitettuja ihmisiä. Jos kuset asiat ensimmäisillä treffeillä jonkun kanssa, on hyvin todennäköistä, että et koskaan saa tietää miten sopiva hän sinulle olisi ollut. Ja olisi voinut olla ihan todella sopiva. Eli kyllä sitä kokemusta kannattaa lähteä kerryttämään nyt heti vaan. Et sinä muuten tule sitä itsellesi sopivaa ihmistä koskaan löytämään.

Ja mistä ihmeestä edes itse tiedät kuka tai mikä on sinulle sopiva kun et ole ketään vielä tapaillut?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei ole olemassa mitään sinulle tarkoitettuja ihmisiä.
Toiset uskoo kohtaloon toiset ei. Ei kai siinä.

Mä uskon siihen, että ihmiset jotka osuvat elämänpolullesi, osuvat sille syystä. Jotkut jäädäkseen, toiset hetkellisesti. Onko se jotain sulta pois?

Ja jos ensimmäiset treffit menee ihan pieleen, niin se voi olla silti avartava kokemus.

En mä ole missään kohtaa edes ajatellut että sen elämän/sielunkumppanin pitäisi heti ensimmäisiltä treffeiltä ratsastaa mun luo valkealla hevosella. Tulee sitten kun tulee ja mä uskon, kuten sanoin, mikä on tarkoitettu on tarkoitettu, ja sitä ei voi ohjata. Ainut mihin voi vaikuttaa, on omat valinnat.
 
Viimeksi muokattu:

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Itteä kyllä ihmetyttää minkä takia tykätä toisen profiilista, jos ei ole aikomustakaan jutella. Siis, jos ihan itse on laittanut ekan viestin ja siihen ei tule mitään vastausta. Mikään pakko toki ei ole vastata, mutta ilmeisesti se on liian uuvuttavaa poistaa epäkiinnostava matchi.

Ja eikä puhuta nyt mistään päivän odottelusta, vaan ihan vaikka kuukauden.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Itteä kyllä ihmetyttää minkä takia tykätä toisen profiilista, jos ei ole aikomustakaan jutella. Siis, jos ihan itse on laittanut ekan viestin ja siihen ei tule mitään vastausta. Mikään pakko toki ei ole vastata, mutta ilmeisesti se on liian uuvuttavaa poistaa epäkiinnostava matchi.

Ja eikä puhuta nyt mistään päivän odottelusta, vaan ihan vaikka kuukauden.
Joo siis mul tuli Tinderissä eräs M******* vastaan ja hänellä luki biossa että etsitään tenniskaveria kesäksi. Laitoin viestiä, tyyliin "täällä yks potentiaalinen tenniskaveri.". Kului yli kolme viikkoa, ei vastausta joten poistin tykkäykseni. Harmi, koska oli ihan normaalin näköinen neito, johon olisin voinut haluta tutustua. Miksi tykätä toisen profiilista, jos ei vaivaudu edes vastaamaan, kun matchi laittaa viestiä. "Ei kiinnosta enää, sori." olisi sekin varsin käypä vastaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös