Mainos

Tinder – statsit & keskustelu

• 693 348
  • 1 869

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistelen ainakin omalla kohdallani, silloin kun olen sovellusta käyttänyt, että tuo keskustelun hiipuminen treffien sopimisen jälkeen mutta ennen treffejä ei ollut lainkaan harvinainen ilmiö. En osaa sanoa, mistä siinä on kyse. Osapuolet kenties kokevat, että nyt on murrettu jäätä sopivisissa määrin keskustelemalla ja voidaan odottaa sitä tapaamista, missä keskustelu jatkuu. Passivoiduin itsekin yleensä hieman, ehkä koettuani ainakin alitajuntaisesti, että nyt on jokin välivaihe saavutettu. Ehkä myös jotain jännityksen tynkää on ollut ilmassa. En tiedä, arvailen.

Nojoo, olen taas keväästä asti sanonut itselleni, että "menen Tinderiin sitten kun...". Tai no, keväällä sanoin, että "sitten kun on kesälomat ohi, joskus syssyllä". No, ei ole tullut mentyä nyt syksylläkään, ja miksi pitäisi kun ei mitään koe tarvitsevansa. Muutamalla kaverilla tuntuu kyllä olevan asian suhteen jokin "pakkomielle", koska epäsäännöllisin väliajoin olen saanut vastata kysymykseen "joko olet mennyt tinderiin?" sieltä keväästä asti. Keskustelu on tyssännyt vastattuani "En ole, miksi pitäisi?". Joillekin ihmisille vaikuttaa olevan vaikea käsittää, että ihminen voi viihtyä ilmankin minkään sortin deittailua. Voisin kuitenkin vannoa tietäväni, että joku päivä minä tuon sovelluksen pariin taas palaan. Mutta se on sitten semmoisella hetkellä, kun se tuntuu hyvältä ajatukselta.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Laitetaas omaa ajatuksenvirtaa hieman alle vuoden Tinderin käytön jälkeen.

Olen 40-vuotias mies ja erosin avopuolisostani reilu vuosi sitten ja siinä sitten pikkuhiljaa aloitin Tinderin käytön. Omat kokemukset olleet varsin positiivisia, mutta tuntuu siltä, että mitä kauemmin tuolla on, niin huomaa tietynlaisia toistuvia kaavoja ja toimintatapoja. Tässähän ei tietenkään ole mitään ihmeellistä, mutta kyllä se omalla kohdalla hetken otti ennen kuin yksittäistapauksia alkoi tulla enemmän ja nyt ymmärtää hieman paremmin ihmisten toimintaa tuolla kuin ihan alussa.

Muutama kaveri on myös sinkkuna ja heidän kanssaan tullut vaihdettua ajatuksia. Oma toimintatapa on se, että pitää ainakin hetken viestitellä ennen kuin itse lähden treffeille. Tämä on herättänyt kummastusta muutamissa kavereissa. Kaunis nainen matchina, niin miksei vain mahdollisimman nopeasti treffeille. Omalla kohdalla kuitenkin 50/50 vanhemmuus (yksi lapsi) ja aikaa vievä duuni laittavat ajan kortille ja kokemusta on myös "ajan tuhlaamisesta" kun on mennyt nopeasti treffeille ja se on ollut "huti" varmaan molempien osapuolten mielestä. En kovin pitkään viestittele, mutta ihan mielelläni käyn perusasiat läpi, jotta saa edes jonkinlaisen käsityksen millainen ihminen on ruudun toisessa päässä. Näin yleistäen olen huomannut, että mitä kauniimpi ja mitä todennäköisimmin paljon matcheja omaava nainen voi jopa hieman ärsyyntyä välillä, kun itse ei olekkaan tekemässä kaikkia sirkustemppuja saadakseen tapaamisen aikaan vaan haluaa tietää hieman enemmän ihmisestä. Ymmärrän toki hyvin, että naisilla matchien ja tykkäysten määrä voi olla ihan huikeita ja ei sitä aikaa ole kaikille chattailla ja vastailla. Varmasti olen tässä "menettänyt" joitakin treffejä, mutta pelikirjaa en aio muuttaa. Mitä enemmän naiset kirjottaisi siihen esittelytekstiin ja taustatietoihin, niin sitä vähemmän joutuisi kyselemään. En ainakaan itse lähde treffeille ihmisen kanssa kenestä en tiedä yhtään mitään. Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista. Kuitenkin useammin käy niin, että kiinnostusta ei ole kuin, että kiinnostusta on, niin ensitreffit yleensä mieluusti mahdollisimman matalalla kynnyksellä esim. kävely/kahvit yms., vaikka aina löytyy niitäkin kenen mielestä nämä ovat niin tavallisia ja tylsiä juttuja. Mikäli homma sujuu, niin toiset treffit voin sopia esim. pe-la-iltaan. Jonkin verran tuntuu olevan myös naisia, jotka haluavat heti jonnekkin hienolle dinnerille treffeille ja ainakin itse passaan nämä. Tuossa oletuksena tietysti on se, että mies maksaa ja vaikka yleensä sitten piffailen kaikenlaista jos esim. parisuhteessa on, niin en kyllä ala ensitreffeillä mitään illallisia maksamaan. Yllättävää on myös se, että suurempi osa kuin itse ajattelin ensin toivoo miehen maksavan treffeillä. "Olen kyllä tasa-arvon kannattaja ja, että molemmat maksaa omansa, mutta kyllä se ihan kivan fiiliksen tuo kun mies maksaa" tmv. kuullut usein.

Voisin itse mielelläni vielä yrittää lisääkin lapsia jos sopiva kumppani osuu kohdalle, mutta koska itselläkin ikää se 40v ja jos käy treffeille esim. 39v naisen kanssa, jolla ei lapsia ja hän haluaa lapsia, niin itse ehkä hieman väärä kumppani tuohon. Lapsi on niin iso juttu ja tuo paljon vastuuta, että kyllä itse ainakin mielellään rauhassa pari vuotta tutustuisi, asuisi yhdessä ja sitten mahdollisesti yrittäisi lasta. Näitä deittejä on muutamia tullut vastaan ja kyllähän siinä sellainen kiire paistaa. Ymmärrän tämän toki hyvin ja toivon näille naisille kaikkea hyvää ja, että onnistuvat toteuttamaan lapsihaaveen. Olen myös ollut asiasta mahdollisimman rehellinen, jotta en tuhlaa kenenkään aikaa tai anna vääriä signaaleja. Parhaiten juttu on ehkä luistanut niiden kanssa kenellä myös entuudestaan lapsi/lapsia.

Itseni on hieman yllättänyt se, että kuinka helposti perutaan treffejä. Ainakin itseäni harmittaa se, että aikatauluissa on aika säätö aina duuni ja lapsenhoitovuorojen kanssa, niin viime hetken perumiset tietysti harmittaa. Toki ihmisiähän tässä ollaan ja tullaan milloin kipeiksi, aikataulut muuttuu yms., mutta tässäkin on itseasiassa oma "tutka" parantunut ja aika hyvin pystyy jo arvaamaan kuka on potentiaalisempi viime hetken treffienperuja ja kuka ei. Ei näitä nyt ihan hirveästi ole ollut, mutta kuitenkin sen verran, että en usko menevän ihan normisairastelujen yms. piikkiin. Mutta näihin kannattaa tottua, tällaista tätä Tinder-deittailu on.

Pituudesta. Olen 170cm pitkä ja aika paljon näkee naisten toiveita pitkistä miehistä, ei alle 175cm jne. Kaikillahan meillä on preferenssinsä ja se suotakoot. Sanoisin kuitenkin, että tässä on hieman kaksoisstandardit. En usko, että mies pystyisi ihan yhtä helposti laittamaan "speksejä" fyysisille ominaisuuksille ilman mielen pahoittamisia. Kokisin kuitenkin, että vaikka varmasti jään joidenkin naisten hakukriteerien ulkopuolelle, niin tuo ei ole kovin paljoa haitannut. Hyvin on ollut treffiseuraa oman pituisista, lyhyemmistä ja myös muutaman cm pidemmistä. Tykkään urheilla tosi paljon ja urheilullisuus on plussaa, mutta omalla kohdalla olen aina tykännyt hyvin erilaisista naisista. Jokaisella on oma tapansa olla kaunis ja ehkä se on tärkeämpää, että huolehtii itsestään.

Kaikista tärkein asia on ollut se, että nainen olisi suurin piirtein sujut itsensä kanssa ja keskustelutaidot. Ainakin itse haluan keskustella kaikenlaisista asioista ja pohtia maailman menoa enemmän kuin mahdollisimman pian päästä sänkyyn. Tässä eroan sinkkukavereistani niin, että en mene käytännössä ikinä ensitreffeillä sänkyyn ja en oikeastaan toisillakaan. Yhden illan jutut ei ole ollut ikinä oma juttu ja en ole kokenut niihin tarvetta. Seksikin tuntuu paremmalta kun edes hieman tuntee toista. Tätä ovat jotkut kaverit ihmetelleet, mutta meitä on moneen junaan ja itse toimin näin. Itseasiassa muutaman kerran olen ollut treffeillä missä olen aistinut naisen toivovan jotenkin sellaista "liidaamista" ja toivetta, että lähdetään suoraan petiin. Tällaista en ole jotenkin ikinä osannut, mutta toisaalta ei ole haluakaan mitä yllä kirjoitin. Ollut sitten ainakin oman mutuni mukaan pettymys naiselle.

Viimeisinä huomioina, että nykyaikana tuntuu olevan tärkeää olla "vahva ja itsenäinen" ja kiire. Kaksi ensimmäistä lähtökohtaisesti tietysti ihan hyviä asioita, mutta välillä itsellä ollut fiilis, että tätä on todella paljon. Esimerkiksi itse iän myötä olen ajatellut entistä enemmän, että hyvä parisuhde voi tuoda elämään todella paljon hyvää ja ihminen on pitkälti laumaeläin. Jälleen kerran jokainen tuntee itsensä parhaiten, mutta usein on käynyt niin, että ensin nainen on sanonut, että hän viihtyy todella loistavasti itsekseen, ei kaipaa ketään, ei tarvitse ketään yms. Itse olen sitten avoimesti puhunut, että itse kyllä kaipaa toista ihmistä elämään jakamaan arkea ja paljon voi parisuhteesta saada hyvää. Se on sitten yleensä myös avannut toisenkin kertomaan, että itseasiassa kyllä joo kaipaa hänkin parisuhdetta jne. Itsellä on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia parisuhteista. Ymmärrän toki, että jos on paljon huonoja kokemuksia, niin se voi sitten tuoda erilaisen lähtökohdan tuohon. Olen itse asunut vuosia eri maissa yksin duunin/opiskelun tiimoilta, että yksinolemisestakin on kokemusta. Välillä on juuri kysytty, että osaanko sitten olla yksin. Osaan kyllä, ehkä olen muotoillut asiat huonosti. Tosi paljon tuntuu olevan myös kiireistä porukkaa. Hirveä kiire kokoajan sinne ja tänne. Itsellä aika vaativa duuni ja sitten myös 50% lapsen hoitovastuu, mutta yleensä kun olen sanonut, että en koe olevani kovin kiireinen, niin se ei ole ehkä ollut sitten hyvä juttu vaan herättänyt enemmänkin ihmetystä. Toisaalta en ole esim. Instagramissa, TikTokissa yms., joten nämä säästää myös varmaan jossain määrin aikaa. Toki en halua muiden kiireitä vähätellä, varmaan siellä toi olla taustalla kaikkea mitä itsekkään tiedä/ymmärrän, mutta kovin yleiseltä vaikuttaisi olevan tuo jatkuva kiire ja väsymys.

Muttajoo, tällaisia kokemuksia Tinderistä. Aika paljon on käynyt treffeillä ja ollut mukavia keskusteluja. Tavannut mielenkiintoisia naisia, mutta aika usein sitä "vetovoimaa" ei ole ollut toiseen. Ei sillä, varmasti on usein ollut myös toisinpäin, että nainen ei ole tuntenut tuota samaa minua kohtaan. On niitä muutamia ollut missä on ollut molemminpuolista vetovoimaa, juttu on luistanut, ollaan tapailtu pidempään, mutta ei kuitenkaan sitten ole tullut mitään syvempää. Ehkä tuossa aika nopeasti eron jälkeen myös itse olin hieman "etäinen" jos näin voidaan kuvailla. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa mukava parisuhde. Ei ainakaan tavoitteena ole tuolla vuosia roikkua.

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itseasiassa se unohtui tuosta edellisestä viestistä, että Tinder-deittailu on sinänsä aika pienestä kiinni, että jos toinen sanoo jonkun "oudon" mielipiteen tai sellaisen asian mistä on itse aika eri mieltä, niin helposti sitten antaa vain asian olla, koska ajattelee, että vaihtoehtoja on kuitenkin paljon. Ennen sitä tapasi tyttö/naisystäviä esim. kaveriporukan kautta, niin sitä ikään kuin sai useamman mahdollisuuden. Joskus toinen sanoi vähän jotain hölmöä, mutta seuraavalla kerralla olikin taas mukava. Vetovoima ehkä ei ollutkaan siellä ihan heti vaan se kehittyi sitten seuraavalla kerralla yms. Tinderissä jos ei ole heti vetovoimaa tai muutama outo mielipide, niin helposti ei seuraavaa tapaamista tule. Olen saanut itseni kiinni ihan tällaisesta samasta ajattelusta ja tämän kanssa pitää itseasiassa olla vähän skarppina ettei liian helposti sitten siirry seuraavaan jos kuitenkin orastavaa potentiaalia on. Valinnanvaraa on olevinaan paljon, mutta ei lopulta välttämättä kuitenkaan ole.

Olen tehnyt esimerkiksi ajatusleikin, että kuinka moni vanhoista kumppaneista olisi tippunut pois tässä Tinder-deittailussa, niin itseasiassa varmaan aika moni. Kuitenkin ollut hyvä parisuhde lopulta.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseasiassa se unohtui tuosta edellisestä viestistä, että Tinder-deittailu on sinänsä aika pienestä kiinni, että jos toinen sanoo jonkun "oudon" mielipiteen tai sellaisen asian mistä on itse aika eri mieltä, niin helposti sitten antaa vain asian olla, koska ajattelee, että vaihtoehtoja on kuitenkin paljon. Ennen sitä tapasi tyttö/naisystäviä esim. kaveriporukan kautta, niin sitä ikään kuin sai useamman mahdollisuuden. Joskus toinen sanoi vähän jotain hölmöä, mutta seuraavalla kerralla olikin taas mukava. Vetovoima ehkä ei ollutkaan siellä ihan heti vaan se kehittyi sitten seuraavalla kerralla yms. Tinderissä jos ei ole heti vetovoimaa tai muutama outo mielipide, niin helposti ei seuraavaa tapaamista tule. Olen saanut itseni kiinni ihan tällaisesta samasta ajattelusta ja tämän kanssa pitää itseasiassa olla vähän skarppina ettei liian helposti sitten siirry seuraavaan jos kuitenkin orastavaa potentiaalia on. Valinnanvaraa on olevinaan paljon, mutta ei lopulta välttämättä kuitenkaan ole.

Olen tehnyt esimerkiksi ajatusleikin, että kuinka moni vanhoista kumppaneista olisi tippunut pois tässä Tinder-deittailussa, niin itseasiassa varmaan aika moni. Kuitenkin ollut hyvä parisuhde lopulta.
Niinpä. Hitaasti lämpenevä ihminen voi ihastua ja rakastua pikkuhiljaa, kun tutustuu ihmiseen muuten vain, mutta Tinder ei tässä välttämättä ole paras tapa.

”Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista.”

Oli niin hyvä kohta, että nostin tämän esille. Tuosta tulee hyvin esiin aikuisen ihmisen itsetuntemus, jossa ei haise epätoivo, että seuraa pitää saada hinnalla millä hyvänsä.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinpä. Hitaasti lämpenevä ihminen voi ihastua ja rakastua pikkuhiljaa, kun tutustuu ihmiseen muuten vain, mutta Tinder ei tässä välttämättä ole paras tapa.

”Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista.”

Oli niin hyvä kohta, että nostin tämän esille. Tuosta tulee hyvin esiin aikuisen ihmisen itsetuntemus, jossa ei haise epätoivo, että seuraa pitää saada hinnalla millä hyvänsä.
Koko viestistä paistoi kypsyys, itsetuntemus ja tasapainoisuus. Ei ihme, että treffiseuraa löytyy.

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään homma jatkui yli 1h lounaalla ja fiilikset sen kuin parani hänestä. Monta viikonloppua hänellä kiireitä työn ja lasten puolesta niin rauhaksiin edetään tavaten viikolla. Minähän olen jo varmaan aivan liikaa ihastunut, mutta myös vastakaikua on. Päätä pahkaa olla etenemässä, vaan hän haluaa oppia tuntemaan enemmän. Itse asiassa tämäkin vaan parempi signaali naiselta ettei ole saman tien heittäytymässä suhteeseen. Eikä sellaista todella vakavaa suhdetta kumpikaan heti edes halua, vaan rentoa tapailua ja asiat tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Helpottavaa oli kuulla myös ettei hän koe, että juuri tapahtunut ero jotenkin pois sulkisi tavanomaisen rennon tapailun. Ihmisiä on erilaisia ja hyvin helposti analyysit tehdään jälkikäteen sen hetken loppu tuleman mukaan siitä oliko suhteen aloitus eron jälkeen missä kohtaa hyvä. Suukotkin tuli vaihdettua mikä pienenä eleenä teki kyllä hyvää. Tässäkin asiassa itse en ole tyyppiä joka edes olettaisi, että ensitreffeillä ollaan kieli kurkussa saman tien.

Viestittelyn vähyydestä Tinderin puolella oli hänellä tismalleen sama ajatus kuin minulla. Ettei luo kirjoitusten kautta toisesta jotain ennakkokäsityksiä liikaa ja väärinkäsittämisen mahdollisuus on aina suurempi. Myös juurikin se, että livenä kuitenkin kaikki menee kuitenkin uusiksi eikä sillä viestittelyllä ole siinä kohtaa mitään merkitystä isommassa kuvassa.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Oma tinderöinti-ura taisi jokusen aikaa takaperin täyttää kaksi kuukautta ja sinä aikana on tullut tätäkin ketjua seurailtua. Monilla kuulostaa olevan kovin hankalaa löytää tuolta etsimäänsä, mutta toisaalta aika harva täällä myöskään kertoo sen tarkempia speksejä itsestään tai siitä, mitä toivoisi kohtaavansa. Siksipä "tulosten" vertailu on melkoisen hedelmätöntä, mutta tässäpä silti omia kokemuksia.

Olen 41v. mies pk-seudulta. Savuton, päihteetön, someton ja lapseton tyyppi etsimässä korkeintaan itseni ikäistä loppuelämän kumppania, joka haluaisi lapsia, mutta jolla mielellään ei olisi lapsia ennestään (tästä vastapuolen lapsettomuudesta olin aluksi melko ehdoton, mutta aika pian hölläsin vaatimustasoa, kunhan lapsia ei olisi yhtä enempää eikä lapsilukunsa olisi vielä täynnä). Käyn töissä ja elämä muutenkin reilassa, terveyden yms. suhteen. En todellakaan ole se lihatiskin mehukkain pihvi, mutta onneksi halvemmatkin ruhonosat tekevät nykyään kauppansa!

Viime kesänä tuli avioero 16v. kestäneestä suhteesta. Syksy ja talvi meni "haavoja nuollessa" ja sitten tuossa lopputalvesta/kevään korvalla aloitin nettideittailun. Wanhan liiton miehenä kokeilin ensin noita klassisempia vaihtoehtoa Tinderin sijaan. Yhden daamin kanssa jutusteltiin kolmisen kuukautta ja pari kertaa tavattiin, mutta se homma kuihtui. Jäädytin kaikki muut kontaktit tuon kyseisen tapauksen ajaksi keskittyäkseni pelkästään häneen, mikä näin jälkikäteen oli moka, mutta tulipahan oppirahat maksettua siltä osalta.

Toukokuun puolivälin paikkeilla sitten latasin Tinderin hieman vastentahtoisesti, tämmönen häveliäs tyyppi kun olen. Mutta nyt voin kyllä sanoa, että onneksi uskaltauduin! Kaikenlaista on tullut koettua. Ensimmäiset ghostaamiset tuntuivat luonnollisesti ikäviltä, mutta ajan myötä niihinkin on alkanut tottua. Olen tullut ghostatuksi avausviestin jälkeen, yhden vaihdetun viestiparin jälkeen ja kymmenien vaihdettujen viestiparien jälkeen. Itse en ole ghostannut kertaakaan, vaan olen joka kerta laittanut viestiä, jos en ole ollut kiinnostunut jatkamaan juttua keskustelun/treffien perusteella. Kerran kävi niin, että alkuviikosta sovittiin viikonlopuksi tapaaminen, mutta se meni peruutukseen, koska vastapuoli ehti löytää siinä välissä kiinnostavamman vaihtoehdon. Hienosti hän kuitenkin ilmoitti ja pahoitteli minulle asiaa, joten siitäkin daamista jäi loppuviimein ihan hyvä fiilis.

Matcheja on tullut varmaan sellaiset 25-35 kappaletta. Näistä ns. hedelmällisiä keskusteluja ehkäpä kymmenisen kappaletta eli sellaisia, jotka ovat johtaneet treffeihin. Daamien ikähaitari on ollut 27v-41v. Ainoastaan yhdet treffit ovat olleet täydellinen pettymys, mutta se oli kyllä aistittavissa jo viestittelyjen perusteella. Noh, tulipahan käytyä ja oppia kertyi siitäkin illasta! Tämä on myös ainoa tapaus, jonka kanssa en ole tavannut uudestaan (hän olisi halunnut, minä en) pl. eräs tamperelainen daami, jonka kanssa oli kyllä molemmin puolin hyvää fiilistä, mutta todettiin treffien jälkeen melkein yhdestä suusta, että ehkä meidän kannattaa kuitenkin etsiä seuraa hieman lähempää kotiaan. Olen pitänyt etäisyyttä 100km:ssa eli tavallaan hänen ei olisi pitänyt minulle edes näkyä, mutta varmaan hän oli sitten käynyt pk-seudulla jossain vaiheessa. Kumpikaan ei muuten ole tuota matchia poistanut ja keskustelu päättyi hänen "mistä sen tietää, jos joskus vielä tavattaisiin"-viestiin... Mutta siis siinäkin mielessä koen onnistuneeni, että jokainen treffiseuralainen on halunnut tavata kanssani uudestaan!

Nyt on kuitenkin käynyy niin, että yhden daamin kanssa ollaan tavattu sellaiset puolenkymmentä kertaa ja hänen kanssaan tuntuu menevän jutut erittäin hyvin yksiin. Jopa niin hyvin, että alkuviikosta laitoin kolmelle, viikonloppuna syntyneelle matchille ihan suoraan vaan viestin, että en ole tällä hetkellä kiinnostunut avaamaan uusia keskusteluja. Mielestäni molempien kannalta parempi noin kuin että jättäisi matchia roikkumaan tai että alkaisin viestittelemään ja tutustumaan, vaikka omien arvioiden mukaan parempikin vaihtoehto on jo ns. haarukassa.

Summa summarum. Toivottavasti oma tinderöintini päättyy mahdollisimman pian ja tsemppiä jokaiselle, joka tuolla "joutuu" olemaan!

Jaahas! Kolmisen kuukautta vierähtänyt tuosta edellisestä viestistäni. Silloin tilanne näytti siltä (kuten tuossa viimeisessä kappaleessa kirjoitan), että hyvä ja pysyvä vaihtoehto olisi löytynyt.

Tuolloin elettiin heinäkuun loppua ja siitä n. kuukausi eteenpäin päätimme lähteä kyseisen daamin kanssa hyvinkin ex-tempore-henkiselle viikon lomalle Kyprokselle! No matkahan meni parisuhdenäkökulmasta täysin vituralleen melkein heti alusta. Lyhykäisyydessään vastapuolesta paljastui jotenkin täysin erilainen ihminen mihin täällä kotimaassa oli tottunut ja matka oli melkoista kärvistelyä molemmin puolin. Kyllä siinä just ja just jaksettiin riitelemättä toistemme naamoja katsella jäisestä tunnelmasta huolimatta, mutta kotimaahan paluun jälkeen yhteys katkesi täydellisesti. Vaikka hän tapailun alussa tuntuikin ihan OK tyypiltä (toki myös hyvin selviä red flageja oli, mutta jotenkin ne siinä onnen huumassa onnistuin sivuuttamaan...), niin kyllä aika nopeasti tuon reissun jälkeen tajusin, että ei hänen kanssaan olisi mitään parisuhdetta voinut rakentaa ja vaikka hänen kanssaan monenlaisia kolhuja kertyikin, niin sen "kuolettavan luodin" taisin kuitenkin väistää!

Reissun jälkeen tuli käytyä useammilla treffeillä uusien tuttavuuksien sekä parin, tuon matkan takia "holdiin" asetetun daamin kanssa. Näistä ei oikein mitään sykähdyttävää tullut vastaan, mutta hyvää kokemusta deittailusta kuitenkin!

Syyskuun puolivälissä kohtasin sitten keskimääräistä kiinnostavamman oloisen naisen. Hänessä oli tosi paljon hyvää joka mielessä ja isona bonuksena se, että asumme todella lähekkäin, alle 10min matkan päässä toisistamme! Itse ainakin näen tuon ihan erittäin suurena etuna siihen nähden, että lähden täältä Tuusulan takametsistä esim. Helsingin keskusta-alueelle poukkoilemaan.

Noh, hänen kanssaan saatiin sitten aikataulut soviteltua (hänellä taaperoikäinen muksu + opiskelut + molempien työt) siten, että parisen viikkoa viestien vaihtelun aloituksesta saatiin ekat treffit järjestettyä. Kaikki tuntui ensi metristä jotenkin poikkeuksellisen hyvälle ja tapaamisia alettiin järjestää kiihtyvällä tahdilla. Fiilis vain parani koko ajan matkan edetessä ja kemiat, läheisyys, kaikki tuntui toimivan ihan helvetin hyvin. Minun tyylini keskuteluissa on (valitettavasti?) turhankin avoin ja rehellinen ja kerroin vastapuolelle ihan suoraan omista positiivista tuntemuksistani häntä kohtaan tuossa tapailujen aikana ja hän alkoi ehkäpä noin reilu viikko takaperin eli kolmisen viikkoa tapailujen alettua vihjailla, että hän ei ole ihan varma, pystyykö hän vastaamaan noihin voimakkaisiin tunteisiini. Lupasin antaa hänelle aikaa ja tilaa ihan niin paljon kuin vain tarvitsisi, mutta kyllähän tuossa vihjauksessa oli tiettyä lopun alun tunnelmaa...

Hommat jatkui silti edelleen hyvään suuntaan. Aamupäivisin saatettiin viestitellä ja hän sitten aina välistä ehdotteli, että haluaisinko tulla käymään luonaan ennen töihin lähtöäni (iltavuoroja teen, n. klo 14 lähtö kotoa), niin hän voisi pitää siinä samalla taukoa opinnoista. Tämähän oli erittäin helppoa ja yksinkertaista eli ei muuta kuin kengät jalkaan, Mersu tulille ja vartin sisällä oltiinkin jo halailemassa ja pussailemassa hänen sohvallaan!

Eiliselle oltiin sitten sovittu hyvissä ajoin sellainen päivä, että hän keskittyy päivän opintoihinsa ja sitten ilta ja mahdollisesti yökin vietetään kahdestaan, koska hänellä oli lapsivapaa viikko. Aamupäivästä kaikki tuntui olevan täysin ennallaan ja päivän opiskeltuaan hän meni vielä moikkaamaan äitiään, joka asuu kans tässä ihan lähistöllä. Sieltäkin hän laittoi vielä silloin iltapäivällä viestiä, että "olen ihan just lähdössä täältä!" tjsp. No sitten kun hän pääsi kotiin, niin todellinen pommi jysähti kasvoille, vaikka olinkin sellaista vähän pelännytkin... Daami ilmoitti, että ehkä meidän ei kannata enää nähdä, koska hän ei saa tunteitaan käyntiin siten, kun haluaisi/toivoisi. Hänenkin mielestään kaikki fyysinen toiminta + yleisfiilis oli todella hyviä (näistä puhuttiin jo aiemmissakin vaiheessa hänen kanssaan ja molemmat kyllä tuntuivat aidosti olevan niistä samaa mieltä), mutta jotain "tunnelukkoja" hänellä kuitenkin tuntui olevan korvien välissä eikä haluaisi jättää minua roikkumaan löyhässä hirressä sen suhteen, että jos nuo lukot eivät pian avautuisikaan.

No siinä sitten viestiteltiin kyllä ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä eilinen ilta ja molemmat kyllä kehuivat vastapuolta ihan vilpittömästi, näin ainakin itse sen koin. Itselle tuli vaan aivan järkyttävän paska fiilis, että homma lopahti tolleen ja tietenkin viime yö meni aivan vituralleen unien puolesta. Onneksi tässä nyt on useampi vapaapäivä aikaa hoitaa tuokin puoli kuntoon, samalla kun koittaa kerätä ittensä henkisestä maanraosta ylös.

Yksi virhe mikä tuli tehtyä ja minkä voin tosiaan laskea perisynnikseni, oli tuo liiallinen rehellisyys ja avoimuus tunteistani, mutta minkäpä sitä itselleen voi. Toinen virhe oli se, että melko aikaisessa vaiheessa ilmoitin hänelle piilottaneeni Tinder-profiilini. Olisi pitänyt vaan jättää sekin asia kertomatta ja jatkaa rauhallisesti liikoja paljastamatta.

Se mikä itseäni toden teolla jäi ärsyttämään oli se, että vaikka profiilini olikin piilossa, niin minähän silti näin kaikki olemassa olevat matchit, myös hänen. Ja tuon kuukauden tapailun aikana kaikesta hyvästä huolimatta huomasin (koska olen pahainen stalkkeri, ei kyllä pitäis) hänen käyneen päivittämässä omaa profiiliaan kuvien ja hakukriteerien suhteen. Tämä vaan herättää epäilyksiä, että oliko hänellä sittenkään mitään "tunnelukkoja" vai oliko vaan niin, että sieltä Tinderistä oli kuitenkin sitten ilmestynyt joku potentiaalisempi vaihtoehto?? Jos näin oli, niin miksi hän kuitenkin vielä alkuviikostakin hyvin innokkaasti pyyteli minua kylään ja käyttäytyi aivan kuten aiemminkin... Puhuin hänelle jossain kohti siinä epävarmuuden hetkien alkaessa myös siitä, että olenko hänelle mahdollisesti pelkkä laastari, mutta tietysti hän vakuutteli, että näin ei ole.

Tällä hetkellä vituttaa aivan ankarasti, mutta ei tässä tietenkään auta mikään muu kuin kiivetä takaisin ratsun selkään ja lähteä kohti uusia haasteita, vaikka se raskaalta tuntuukin. Jotenkin mulla on semmonen maku tästä viimeisimmästä daamista, että hän jää "vainoamaan" minun mieltäni vielä pitkäksi aikaa, niin hyvältä tyypiltä hän tuntui. Läheskään samaa fiilistä ei ole ollut yhdenkään aiemman deitin kanssa, ei edes tämä pitkäaikaisemman Kypros-seuralaisen kanssa.

Tinder siis jälleen auki, mutta innostus sen käyttämiseen ei ole kyllä kovinkaan kaksinen just nyt. Kesällä eronnut kaverini liittyi myös n. kk takaperin Tinderiin ja hän oli ottanut viime viikolla sen Platinumin. 16€/viikko on toki aika suolainen hinta, mutta hänen mukaansa koko show meni ihan päälaelleen sen jälkeen. Matcheja tulee kuulemma ihan ovista ja ikkunoista... Hän myös laittoi mulle jonkun videon, jossa joku suomi-häiskä kertoo tuosta Platinumin toimintaperiaatteesta ja siitä, miksi se nimenomaan auttaa saamaan paljon enemmän osumia kuin tavallinen versio.

Onko täällä kukaan kokeillut tuota Platinumia ja minkälaisia oli tulokset? Itse kyllä ajattelin ottaa jossain kohti tuon viikoksi kokeiluun, kunhan tästä saa itsensä kasattua taas "taistelumoodiin"!

Tulipahan pitkä sepustus, jos oikeasti jaksoit tänne saakka lukea niin onnittelut ja hatunnosto!

Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä vituttaa aivan ankarasti, mutta ei tässä tietenkään auta mikään muu kuin kiivetä takaisin ratsun selkään ja lähteä kohti uusia haasteita, vaikka se raskaalta tuntuukin. Jotenkin mulla on semmonen maku tästä viimeisimmästä daamista, että hän jää "vainoamaan" minun mieltäni vielä pitkäksi aikaa, niin hyvältä tyypiltä hän tuntui. Läheskään samaa fiilistä ei ole ollut yhdenkään aiemman deitin kanssa, ei edes tämä pitkäaikaisemman Kypros-seuralaisen kanssa.
Tosi ikävä kuulla, mutta niin se vain myös on, että ratsun selkään on hypättävä ja jatkettava matkaa ja toivottava vaan parasta tulevaisuudesta.
Ottaa niitä oppeja mukaan, jos niitä on otettavissa ja silti tiedostaa myös sekin, että se tyyli/tapa toimia toimii toisen kanssa ja ei välttämättä toisen.
Toiselle nopea tunteiden ilmaisu voi olla jopa se ratkaiseva tekijä, joka siteyttää sen koko homman uuteen kukoistukseen, kun taas toiselle se voi olla käänteentekevä huonolla tavalla.

Itselläni oli vuosi sitten vähän samanlainen tapaus, sellainen joka jäi vaivaamaan todella pitkäksi aikaa ja välillä vieläkin hyppää mieleen, tai lähinnä se shokkiefekti mikä tuli puskista.
Kaikki hyvin, hommat etenee, suunnitelmia suunniteltu tuleville näkemisille jne.
En ollut kokenut sellaista yhteyttä toiseen koskaan. Hitto, toisilla treffeillä puhuttiin niin syvällisiä ja se empatia ja aito kiinnostus mikä toisesta huokui, kun selitin esimerkiksi isäni kuolemasta jää varmasti ikuisesti mieliin.
Tirautin siinä hetkessä kyyneleen poskelle, en siitä kun puhuin kuolemasta vaan siitä, kuinka toinen katsoi sua suoraan sieluun ja silitti sun poskea samalla.

Kolme kuukautta tapailtiin ja asiat tuntui täydelliseltä.
Oli sovittu yhteinen pyöräretki seuraavalle viikonlopulle ja sitä seuraavalle lätkämatsia ja toisesta huokui aito innostus ja oma-aloitteisuus näihin ja rakentaa kaikkea oheisjuttuakin näiden ympärille.
Lauantai-iltana soiteltiin normaalisti ja kaikki hyvin. Sen jälkeen sunnuntaiaamuna viesti: "Voinko soittaa?".
Sitten tulikin se puhelu ja aivan kalikalla päähän, että "En vaan pysty tähän..."

Se haamu todennäköisesti kulkee aina mukana ja vaikka olenkin nyt enemmän kuin onnellisessa asemassa ja olen yhdessä ihmisen kanssa, joka on yhtä aidosti kiinnostunut minusta ja minä hänestä ja olen aidosti onnellinen, niin tuo tapaus myös kummittelee välillä päässä.
Lähinnä tällä hetkellä sellaisena pienenä haamuna ja traumana, että mitä jos kaikki taas yhtäkkiä häviäisikin tässä uudessa suhteessa, johon on taas uskaltanut antaa itsensä täysin peliin.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
@king of the jungle Nämä ovat mystisiä asioita joihin ei ikinä tiedä vastauksia. Oman suhteen päättyminen oli aikoinaan yhtä mystinen ja meni käytännössä niin että toinen lopetti yhteydenpidon tyystin.

Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tosi ikävä kuulla, mutta niin se vain myös on, että ratsun selkään on hypättävä ja jatkettava matkaa ja toivottava vaan parasta tulevaisuudesta.
Ottaa niitä oppeja mukaan, jos niitä on otettavissa ja silti tiedostaa myös sekin, että se tyyli/tapa toimia toimii toisen kanssa ja ei välttämättä toisen.
Toiselle nopea tunteiden ilmaisu voi olla jopa se ratkaiseva tekijä, joka siteyttää sen koko homman uuteen kukoistukseen, kun taas toiselle se voi olla käänteentekevä huonolla tavalla.

Itselläni oli vuosi sitten vähän samanlainen tapaus, sellainen joka jäi vaivaamaan todella pitkäksi aikaa ja välillä vieläkin hyppää mieleen, tai lähinnä se shokkiefekti mikä tuli puskista.
Kaikki hyvin, hommat etenee, suunnitelmia suunniteltu tuleville näkemisille jne.
En ollut kokenut sellaista yhteyttä toiseen koskaan. Hitto, toisilla treffeillä puhuttiin niin syvällisiä ja se empatia ja aito kiinnostus mikä toisesta huokui, kun selitin esimerkiksi isäni kuolemasta jää varmasti ikuisesti mieliin.
Tirautin siinä hetkessä kyyneleen poskelle, en siitä kun puhuin kuolemasta vaan siitä, kuinka toinen katsoi sua suoraan sieluun ja silitti sun poskea samalla.

Kolme kuukautta tapailtiin ja asiat tuntui täydelliseltä.
Oli sovittu yhteinen pyöräretki seuraavalle viikonlopulle ja sitä seuraavalle lätkämatsia ja toisesta huokui aito innostus ja oma-aloitteisuus näihin ja rakentaa kaikkea oheisjuttuakin näiden ympärille.
Lauantai-iltana soiteltiin normaalisti ja kaikki hyvin. Sen jälkeen sunnuntaiaamuna viesti: "Voinko soittaa?".
Sitten tulikin se puhelu ja aivan kalikalla päähän, että "En vaan pysty tähän..."

Se haamu todennäköisesti kulkee aina mukana ja vaikka olenkin nyt enemmän kuin onnellisessa asemassa ja olen yhdessä ihmisen kanssa, joka on yhtä aidosti kiinnostunut minusta ja minä hänestä ja olen aidosti onnellinen, niin tuo tapaus myös kummittelee välillä päässä.
Lähinnä tällä hetkellä sellaisena pienenä haamuna ja traumana, että mitä jos kaikki taas yhtäkkiä häviäisikin tässä uudessa suhteessa, johon on taas uskaltanut antaa itsensä täysin peliin.
Aika lailla täysin vastaava kokemus itselläkin, tai oikeastaan parikin. Näissä aina jälkikäteen jää pohtimaan ja jossittelemaan mitä tuli tehneeksi tai sanoneeksi väärin tai mitä olisi pitänyt tehdä tai sanoa toisin, vaikkei vika missään tällaisessa yksittäisessä hetkessä olekaan ollut. Pahimmalta tuntuu se kun miettii pari hetkeä taaksepäin, kun kaikki vaikutti olevan normaalisti, eikä mistään olisi voinut/osannut päätellä mitään tuollaista.

Myöskään näiden tindereiden käyttämiseen lopahtaa kaikki kiinnostus, kun tietää kuinka epätodennäköistä on, että saisi muodostettua vastaavan henkisen yhteyden johonkin tuntemattomaan. Yleensä tuolla nuo keskustelut tuppaavat jäämään pintapuolisen chattailun tasolle, jossa ensin kysellään kuulumiset, sen jälkeen työpaikat ja sitten saa yleensä alkaa itse toimimaan haastattelijana ja toinen haastateltavana, kunnes keskustelu lopahtaa kokonaan.

Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tinder siis jälleen auki, mutta innostus sen käyttämiseen ei ole kyllä kovinkaan kaksinen just nyt. Kesällä eronnut kaverini liittyi myös n. kk takaperin Tinderiin ja hän oli ottanut viime viikolla sen Platinumin. 16€/viikko on toki aika suolainen hinta, mutta hänen mukaansa koko show meni ihan päälaelleen sen jälkeen. Matcheja tulee kuulemma ihan ovista ja ikkunoista... Hän myös laittoi mulle jonkun videon, jossa joku suomi-häiskä kertoo tuosta Platinumin toimintaperiaatteesta ja siitä, miksi se nimenomaan auttaa saamaan paljon enemmän osumia kuin tavallinen versio.

Onko täällä kukaan kokeillut tuota Platinumia ja minkälaisia oli tulokset? Itse kyllä ajattelin ottaa jossain kohti tuon viikoksi kokeiluun, kunhan tästä saa itsensä kasattua taas "taistelumoodiin"!

Tulipahan pitkä sepustus, jos oikeasti jaksoit tänne saakka lukea niin onnittelut ja hatunnosto!
Tinderistä en ole koskaan maksanut, koska tuo ilmaisversio on sen verran paska. Mutta sen sijaan joskus viime keväänä otin ihan testimielessä Hingeen viikon ajaksi sen kalleimman maksullisen version ja sen myötä kyllä peli muuttuu aivan täysin, olisikohan noin 200 matchia tullut sen viikon aikana, vaikka tuli vielä pelailtua suhteellisen tarkalla seulalla. Näiden testien jälkeen ei oikein huvita enää noilla ilmaisversioilla mennäkään, joilla osumia tulee keskimäärin ehkä se noin yksi per päivä.

Tuli myös kesällä testattua toiseen kertaan tuota, silloin huonommalla menestyksellä, koska oli jo ehtinyt huiskia kaikki profiilit ja aika nopeasti tuli pakan pohja vastaan.

Jos tuollainen platinium tulee vielä joskus otettua, niin toimin siten, että poistan ensin koko profiilin ja sen jälkeen luon vastaavan profiilin uudestaan, jolloin saan "nollattua" nuo tykkäykset ja saan ns. maksimihyödyn noista ensisijaisista tykkäyksistä päästessäni tykkäämään uudemman kerran niistä, joista olen jo ilmaisversiolla tykännyt, mutta jotka todennäköisesti eivät minun tykkäystäni sieltä jostain pakan pohjalta koskaan edes huomaa. Sillä on tässä lajissa aivan valtava merkitys pääseekö jonossa sinne pakan päälle vai pohjalle. Olettaisin, että vastaava ilmiö on myös Tinder platiniumin kanssa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Aika lailla täysin vastaava kokemus itselläkin, tai oikeastaan parikin. Näissä aina jälkikäteen jää pohtimaan ja jossittelemaan mitä tuli tehneeksi tai sanoneeksi väärin tai mitä olisi pitänyt tehdä tai sanoa toisin, vaikkei vika missään tällaisessa yksittäisessä hetkessä olekaan ollut. Pahimmalta tuntuu se kun miettii pari hetkeä taaksepäin, kun kaikki vaikutti olevan normaalisti, eikä mistään olisi voinut/osannut päätellä mitään tuollaista.
Juu, harvemmin kyse on mistään yksittäisestä asiasta, tilanteesta tai hetkestä, joka olisi tuollaiseen ratkaisuun johtanut tai ainakin näin toivon, ettei ihmiset näin herkästi ratkaisuitaan tee, etenkään jos ja kun puhutaan kuukausien tuntemisesta.
Toki helposti noissakin jää myös sellainen tietynlainen katkerakin fiilis, että tavallaan ei ole edes annettu mahdollisuutta keskustella/korjata/ratkoa asiaa, mutta tietysti samalla myös täytyy ajatella, että muuttaisiko se enää kuitenkaan mitään. Toinen on luultavasti päätöstään pohtinut jonkun aikaa ja tehnyt sen lopputuloksen minkä sitten on tehnyt ja kokee, ettei asiaa enää taikatemput tai yritykset kuitenkaan auttaisi.
Repiäkö laastari kerralla vai varovasti repien, siinäpä vasta kysymys.

Oma kokemuskin meni juuri niin, että edellisenä viikonloppuna kerrassaan upea yhteinen treffiviikonloppu, arki viestiteltiin normaalisti (toinen ehdottaa syksylle tapahtumia yms. ja tekee meille jopa yhteisen tiedoston, johon voidaan päivitellä ideoita), lauantaina täysin normaalilta vaikuttava puhelu illalla ja sunnuntaiaamuna sitten tuo pommi puskista ja game over.
Hän laittoi vielä sitten samana iltana viestiä, joka loppui tyyliin "Tulen olemaan ikuisesti kiitollinen siitä minkä olon mulle sait aikaan joka hetken, en vaihtaisi sekuntiakaan pois. Me ei oltu tarkoitettu yhteen, mutta toivon maailman eniten, ettet ikinä unohda sitä, kuinka upea ihminen olet ja ansaitset olla onnellinen."
Kauniita sanoja, uskon myös että tarkoitti mitä sanoi, mutta jättihän tuokin juuri se tietynlaisen katkeran maun.

Mutta kyllähän sitä kokemusten, ilon hetkien ja niiden pettymysten jälkeen oppii myös aina enemmän arvostamaan niitä hyviä hetkiä ja tavallaan myös isossa kuvassa tiedostaa, että loppujen lopuksi tässä maailmassa sitä pystyy vain vaikuttamaan siihen millainen itse olet ja miten oman onnesi rakennat.
Ihmissuhteissa nyt on sinun vuorosi olla henkilön X kanssa ja jos hyvin käy, sinun vuorosi kestää pitkään, ehkä jopa loppuelämän.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tinderistä en ole koskaan maksanut, koska tuo ilmaisversio on sen verran paska. Mutta sen sijaan joskus viime keväänä otin ihan testimielessä Hingeen viikon ajaksi sen kalleimman maksullisen version ja sen myötä kyllä peli muuttuu aivan täysin, olisikohan noin 200 matchia tullut sen viikon aikana, vaikka tuli vielä pelailtua suhteellisen tarkalla seulalla. Näiden testien jälkeen ei oikein huvita enää noilla ilmaisversioilla mennäkään, joilla osumia tulee keskimäärin ehkä se noin yksi per päivä.

Tuli myös kesällä testattua toiseen kertaan tuota, silloin huonommalla menestyksellä, koska oli jo ehtinyt huiskia kaikki profiilit ja aika nopeasti tuli pakan pohja vastaan.

Jos tuollainen platinium tulee vielä joskus otettua, niin toimin siten, että poistan ensin koko profiilin ja sen jälkeen luon vastaavan profiilin uudestaan, jolloin saan "nollattua" nuo tykkäykset ja saan ns. maksimihyödyn noista ensisijaisista tykkäyksistä päästessäni tykkäämään uudemman kerran niistä, joista olen jo ilmaisversiolla tykännyt, mutta jotka todennäköisesti eivät minun tykkäystäni sieltä jostain pakan pohjalta koskaan edes huomaa. Sillä on tässä lajissa aivan valtava merkitys pääseekö jonossa sinne pakan päälle vai pohjalle. Olettaisin, että vastaava ilmiö on myös Tinder platiniumin kanssa.

Joo, käsittääkseni tuo on justiinsa se ainoa järkevä toimintamalli, jos haluaa saada Tinder Platinumista ns. kaiken irti.

1. Poista profiilisi
2. Luo uusi profiili (vaikka täysin identtisillä tiedoilla millä edellinenkin oli, ei mitään väliä)
3. Osta Platinum heti samantien ennen ensimmäistäkään pyyhkäisyä

Tämän kikkailun teho perustuu ilmeisesti siihen, että naisille (??) näytetään ensisijaisesti niitä kaikkein tykätyimpiä profiileja. No onko tällaisen perusmöllin kuten minä, profiili niiden tykätyimpien joukossa? No ei. Ainoa keino kaltaisilleni "kiilata ylemmäksi" tuossa jonossa on ottaa maksullinen versio, jolloin tulen näkymään todennäköisemmin (tai siis ainakin nopeammin) tykkäämilleni naisille ja sitä myöden matchin osumisen todennäköisyyskin kasvaa. Sitä en sitten tiedä, tuleeko sieltä kuinka paljon erilaisia ihmisiä vastaan verrattuna tähän ilmaisversioon eli voisiko algoritmi olla jopa niin kiero, että "parhaimpia" profiileja ei edes näytetä tällaiselle tavalliselle käyttäjälle. Kuulostaa periaatteessa aika hullulta, mutta en ihmettelisi, vaikka näin olisikin.

Itse kyllä aion tuon Platinumin ottaa tässä talven aikana jossain kohti testiin sopivan paikan tullen, niin sittenpähän sen näkee!

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pieni päivitys myös tuohon ylläavattuun omaan tilanteeseeni:

Torstai-iltana siis tuli vastapuolelta ilmoitus, että hän ei pysty suhdetta jatkamaan parisuhdemielessä. Sovittiin kyllä siinä illan aikana, että jos mahdollisesti pystyttäisiin jonkunlainen ystävyyssuhde silti rakentamaan, kun molemmat kuitenkin tuntuivat viihtyvän toistensa seurassa mainiosti.

Pienen kierrepallon tilanteeseen loi se, että silloin kun asiat olivat vielä hyvällä tolalla, olin ostanut lipun paikallisen teatterin toissapäiväiseen eli lauantaiseen näytelmään, jossa tämä daami esiintyisi pääosassa. Halusin mennä kaikesta huolimatta näytöksen katsomaan, mutta halusin myös häneltä varmistaa, että läsnäoloni tilanteessa olisi hänelle OK ja hän antoi asialle vihreää valoa. Näytelmä tapahtui paikallisen koulukeskuksen juhlasalissa/auditoriossa ja tiesin yleisömäärän olevan laskettavissa pikemminkin kymmenissä kuin tuhansissa enkä kuitenkaan halunnut aiheuttaa hänelle mitään ylimääräistä stressiä tms. läsnäolollani.

Vaikka näin jälkikäteen olenkin tyytyväinen, että tilaisuuteen menin, niin olihan tuo näytelmän katsominen aika helvetinmoista puukon pyörittämistä omassa haavassa... Liekö sattumaa vai ei, että useampaan kertaan hän otti pitkiä katsekontakteja meikäläisen kanssa esiintymisensä aikana ja jumalauta että se tuntui raskaalta.

Eilen eli sunnuntaina sitten vielä vaihdeltiin viestejä näytelmään liittyen ja ihan yleisestikin tilanteestamme ja kovin pahoillaan hän tuntui edelleen olevan, että ei saanut tunteitaan mukaan hommaan. Siitäkin huolimatta molemmat olivat vielä eilenkin sitä mieltä, että haluttaisiin pitää toisemme omassa elämässä mukana jossain muodossa eli juttuseura-/kaveruuspohjalta käymään vaikka lounaalla tai leffassa. Aikahan sen sitten näyttää, miten asian kans käy ja löytyykö molemmilta aitoa tahtoa sitten kun isoimmat laineet ovat tyyntyneet, mutta itse ainakin pitäisin hänet hyvin mielelläni kaverina, vaikkei se tietenkään ole sitä mitä olisin hänestä pohjimmiltani halunnut. Kuukauden kanssakäymisen perusteella voin kuitenkin sanoa kyseistä ihmistä todella ainutlaatuiseksi ja hyväsydämiseksi eikä tuollaisia ihmisiä ole elämässä milloinkaan liikaa.

Onkohan kenelläkään muulla käynyt näin, että romanttiseksi aiottu suhde jää saavuttamatta, mutta pystytään ja ennen kaikkea halutaan olla kuitenkin kavereita?

Myöskään näiden tindereiden käyttämiseen lopahtaa kaikki kiinnostus, kun tietää kuinka epätodennäköistä on, että saisi muodostettua vastaavan henkisen yhteyden johonkin tuntemattomaan. Yleensä tuolla nuo keskustelut tuppaavat jäämään pintapuolisen chattailun tasolle, jossa ensin kysellään kuulumiset, sen jälkeen työpaikat ja sitten saa yleensä alkaa itse toimimaan haastattelijana ja toinen haastateltavana, kunnes keskustelu lopahtaa kokonaan.
Nää on jänniä. Mulla on myös pari vastaavaa kokemusta, ja onnekseni ne tosiaan ovat taakse jäänyttä elämää.
Yhden kanssa klikattiin niin jokaisella mahdollisella tasolla, ettei uskoisi todeksi. Mätsin jälkeen meni varmaan pari kuukautta, että nähtiin, koska etäisyyttä oli kolmisensataa kilometriä eikä etätyömahdollisuutta vielä tuolloin ollut, ja viikonloput menivät aina ristiin. Mutta sitten kun tavattiin, niin kipinät leiskuivat ja vietettiin kolme vuorokautta putkeen yhdessä. Tehtiin ihan kaikkea mahdollista ja keskusteltiin niin intiimeistä ja henkilökohtaisista asioista, ettei tosikaan. Muutama tällainen tapaaminen, jatkuvaa yhteydenpitoa kaiken aikaa, ja sitten yhtäkkiä. Pam. Täysin tyhjästä. ”Mä olen varma, että tulen muuttamaan ulkomaille vielä tän vuoden aikana”. Mä olin vain sillain, että eiköhän sitten nautita näistä hetkistä, jotka meillä on tässä jäljellä, yhdessä. Vaan ei. Ei meitä kuulemma oltu luotu toisillemme. ”Tästä puuttuu jotain.” Jatkettiin kuitenkin kavereina, johon sitten myöhemmin tuli mukaan myös seksi. Tehtiin reissuja yhdessä, mutta ei siis seurusteltu, ja molemmilla oli omat kuviot siinä ohessa.
Sitten tapasin nykyisen vaimoni ja yhteydenpito vain väheni. Hän ei koskaan halunnut kuulla tästä kumppanistani mitään, välillä lähettelin kuulemma liian usein viestejä. Sitten taas en osoittanut riittävästi kiinnostusta ystävyyttämme kohtaan, kun en lähetellyt viestejä päivittäin. Kertoi, ettei halunnut jakaa omasta yksityiselämästään mitään, kun minäkään en koskaan puhunut kumppanistani.
Joskus sitten kysyin, että mitä hän minusta oikeastaan haluaa. Vaatimuslista oli sellainen, että minun piti olla (oman tulkintani mukaan) kuin seurustelukumppani, joka on aina valmiina häntä varten, kun hän haluaa tavata; ei missään nimessä seksiä ikinä; mitään ei voida sopia edes muutamaa päivää etukäteen, kun hän ei halua tehdä suunnitelmia (joskin jos ehdotin samalle päivälle jotain, niin se ei käynyt, koska oli jo sopinut edellisviikolla juuri siihen jotain); olla hänelle se henkilö, jolle voi vuodattaa aivan kaiken konvehdeista paskaan; ei pitäisi viestitellä liian usein eikä liian harvoin, mutta tarkemmin ei pysty sanomaan; kertoa kaikki omasta elämästäni, paitsi ne asiat joita ei halunnut kuulla, mutta sekin pitäisi tietää etukäteen; jne jne jne.
Jonkin aikaa yritin tasapainoilla tilanteen kanssa, mutta eihän siitä tietenkään mitään tullut, koska en osannut olla täydellinen juuri hänelle. En siis lähtenyt ad hoc tapaamaan häntä minuutin varoitusajalla, kun kotona oli kuukauden ikäinen lapsi. Hänen tahtonsa oli vain ja ainoastaan pyrkiä kontrolloimaan kaikkea toimintaani. Todettiin yhdessä, että ehkä on parempi, jos vain unohdamme toisemme. Tämä siis kolme vuotta ensitreffien jälkeen, jolloin hän edelleen asui Suomessa.

Oon jälkeenpäin miettinyt usein, että jotain helvetin outoa tuossa kuviossa oli. Siis siinä, mitä hän todellisuudessa halusi ja mitä ei vain voinut myöntää itselleen. Sitten kun huomasi, että mulla tosiaan oli ihan myös suunnitelmia elämäni varalle, muutakin kuin kasuaali hauskanpito, niin iski paniikki, mutta siltikään ei voinut myöntää tunteitaan. Tai jotain.

En siltikään kadu sitä, että jatkettiin ystävinä, oli se hienoa aikaa. Hienoja ja unohtumattomia hetkiä. Olisi vain pitänyt nähdä ne punaiset liput ja kuulla varoitussireenit niin paljon aiemmin. Kai sitä vain sokeasti halusi uskoa siihen, että ne hyvätkin ajat saadaan vielä takaisin. Ei vain kestävyys riittänyt siihen jatkuvaan syyllistämiseen ja uhriutumiseen.

Suosikkijoukkue
HIFK
Oon jälkeenpäin miettinyt usein, että jotain helvetin outoa tuossa kuviossa oli. Siis siinä, mitä hän todellisuudessa halusi ja mitä ei vain voinut myöntää itselleen. Sitten kun huomasi, että mulla tosiaan oli ihan myös suunnitelmia elämäni varalle, muutakin kuin kasuaali hauskanpito, niin iski paniikki, mutta siltikään ei voinut myöntää tunteitaan. Tai jotain.
Tuossa haiskahtaa vähän se, että syystä jostain tämä henkilö etsi jotain taruolentoa, sellaista joka räjäyttää maailmat aivan täysin.
Tätä etsiessään, sinä olit hyvä varahenkilö hänelle täyttämään niitä tiettyjä tarpeita ja nostamaan itsetuntoa ja sepäs sitten kismittää, jos varahenkilöllä onkin juuri niitä suunnitelmia ja menee elämässään eteenpäin, eikä olekaan vain roikkumassa ja aina valmiina täyttämään milloin minkäkin tarpeen, kun hän sitä kaipasi ja nimenomaan vain silloin, kun HÄN sitä kaipasi.

Nämä on aina erittäin ikäviä tapauksia, etenkin jos tällä ketä roikutetaan on isoja tunteita mukana. Aina tulee niitä murusia, joilla pysytään mukana kunnes jossain kohtaa ehkä aukeaa silmät, että ei tämä ole mihinkään menossa.
Ehkä siinä kohtaa viimeistään, kun se tunteiden kohde pistääkin jonkun valokuvan jonkun "Chadin" kanssa.

Tuossa haiskahtaa vähän se, että syystä jostain tämä henkilö etsi jotain taruolentoa, sellaista joka räjäyttää maailmat aivan täysin.
Tätä etsiessään, sinä olit hyvä varahenkilö hänelle täyttämään niitä tiettyjä tarpeita ja nostamaan itsetuntoa ja sepäs sitten kismittää, jos varahenkilöllä onkin juuri niitä suunnitelmia ja menee elämässään eteenpäin, eikä olekaan vain roikkumassa ja aina valmiina täyttämään milloin minkäkin tarpeen, kun hän sitä kaipasi ja nimenomaan vain silloin, kun HÄN sitä kaipasi.

Nämä on aina erittäin ikäviä tapauksia, etenkin jos tällä ketä roikutetaan on isoja tunteita mukana. Aina tulee niitä murusia, joilla pysytään mukana kunnes jossain kohtaa ehkä aukeaa silmät, että ei tämä ole mihinkään menossa.
Ehkä siinä kohtaa viimeistään, kun se tunteiden kohde pistääkin jonkun valokuvan jonkun "Chadin" kanssa.
Joo, mulle tuli jo hyvissä ajoin selväksi, että mitään suhdetta siitä ei tule, siis parisuhdetta. Kirpaisi pahasti silloin, kun tuon asian ilmoitti. Olin tulossa leffasta, ajoin autoa ja puhelin soi. Kun oli saanut nuo sanat sanottua, niin löin puhelimen kiinni. Mulle ne parisuhdeajatukset meni sen siliän tien, koska tunsin sentään sen verran omanarvontunnetta, että en anna hänen rikkoa minua enää uudestaan.
Mutta se sen jälkeinen ystävyys oli hyvää, ennen kuin tuo järjetön kontrollointi ja ehtojen sanelu alkoi. Sitä muutosta olen eniten ihmetellyt. Mutta ehkä se tosiaan satutti, että minä kuljin eteenpäin enkä jäänyt kiinni menneiden haikailuun tai odottamaan ja toivomaan, että hän vielä joskus muuttaisi mielensä, koska olihan hän tietenkin minun unelmieni nainen, jollaisia ei tule vastaan kuin kerran kymmenessä elämässä.
Mutta nykyään vakaassa liitossa ja kahden lapsen isänä tähänkin on osannut ottaa järkevän etäisyyden ja näkee paremmin ne tuhannet varoitusvalot.

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkohan kenelläkään muulla käynyt näin, että romanttiseksi aiottu suhde jää saavuttamatta, mutta pystytään ja ennen kaikkea halutaan olla kuitenkin kavereita?
Täältä löytyy yksi tapaus. Sellainen kesän mittainen säätö päättyi naisen aloitteesta. Hänen toiveensa oli alusta asti, että jatkaisimme ystävinä, johon minä suhtauduin melko jyrkänkin kieltävästi. Menikin pari kuukautta, että emme pitäneet yhteyttä, mutta jotenkin jossain kohtaa yhteydenpito kuitenkin uudelleen alkoi. Siinä kohtaa oli molemmilta jo romanttiset ajatukset jääneet taakse, ja nyt näin vuosia myöhemmin, molemmat tahoillaan naimisissa ja vanhempia kahdelle lapselle, olemme edelleen hyvät ystävät.

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Kyllä näitä varmasti löytyy, mutta se on eri asia, että onko todellisuudessa molemmat osapuoleet hyväksyneet asian tuollaisena. Ainakin omakohtaisen näkemyksen/kokemuksen perusteella luulen, että tuollaisissa tilanteissa torjutuksi tulleelle miehelle jää usein takaraivoon ajatus siitä, että josko se tästä kuitenkin vielä.

Olen itse ollut vastaavassa tilanteessa, joka on seitsemän vuoden ystävyyden jälkeen eskaloitunut molempien erottua suhteistaan siihen, että yhtäkkiä huomasinkin viettäväni tämän pitkäaikaisen ystäväni luona kaikki yöni. Hän oli siis 2017 päättänyt tapailusuhteemme ilmoittamalla, ettei pysty vastaamaan tunteisiini, mutta haluaisi pysyä ystäväni. Siitä lähtien olimme aina välillä kaveripohjalta yhteyksissä viime vuoden kevääseen asti, jolloin yhteydenpito äkillisesti alkoi merkittävästi lisääntyä. Sen jälkeen aloimme näkemään kasvotusten ja yhtäkkiä elimmekin ihan kuin parisuhteessa. Koko viime syksy/talvi mm. parin ulkomaanreissun ja toistemme lähisukulaisiiin tutustumisineen tuntui mahtavalta ja kieltämättä jonkinlaiselta revanssilta siitä, että olin aiemmin kokenut ison pettymyksen hänen kanssaan.

Vaan eipä tuo tarina ollutkaan tarkoitettu kauniiseen päätökseen. Noin kahdeksan kuukautta kestäneen ajanjakson jälkeen, jossa olimme todella tiivisti yhdessä ja koin suurinta alkuhuumaa, mitä kenenkään kanssa aiemmin, tuli päätökseen helmikuussa kuin salamaniskusta. Yhtäkkiä parissa päivässä kaikki kääntyi aivan päälaelleen ja kyseinen nainen ilmoitti, että ei valitettavasti pysty jatkamaan, koska klassisesti "jotain puuttuu". Mitään konkreettista ei ollut mahdollista tehdä, eikä hänkään osannut sanoa oikeastaan mitään asiaa, mitä voisin tehdä erilaisesti tms. Asia vain oli niin.

Nuo hetket ovat edelleen ihan toistuvasti mielessäni ja trauma on ollut siinä määrin suuri käsiteltävä, että välillä olen miettinyt jopa ammattiavun hakemista. Vaikken toiselle osapuolelle tällä hetkellä varsinaisesti vihainen ole, niin noin ristiriitaisten signaalien antaminen omista tunteistaan on todella tuhoisaa toiselle, jolla tunteet ovat täysin aitoja ja kuvittelee toisen kokevan samoin. Kaikkihan sujui minun mielestäni ihan loistavasti; riitoja ei ollut, arvomaailmat ja huumori kohtasi, tunsimme toisemme läpikotaisin. Vaan ei.

Tästä tarinasta opetuksena itselleni on jäänyt se, että niitä toisen tunteita ei kannata jäädä odottelemaan ainakaan sen ensimmäisen ein jälkeen. Luulen, että tuossa sinunkin tapauksessa se on loppujen lopuksi itsellesi parempi, että käsittelet pettymyksen nyt, etkä jää elättelemään toiveita. Tuollaisessa tilanteessa niin helposti miehet alkavat hakemalla hakemaan positiivisia signaaleja siitä, että josko toista kuitenkin kiinnostaisi muukin kuin ystävyys. Ja sitten on taas pian käsittelemässä pettymyksen tunteita, kun niihin itse luomiinsa odotuksiin ei saakkaan vastakaikua. Sama pyörä pyörii vaan. Parempi keskittyä itseensä ja siihen, että on seuraavan varteenotettavan tapauksen kohdalla itse oikeassa mindsetissa, eikä haikailemassa menneiden pettymysten perään. Suosittelen siis ihan lämpimästi etäisyyden ottamista häneen, vaikka se tuntuukin hirveän pahalle tässä kohtaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy