Tinder – statsit & keskustelu

  • 687 548
  • 1 855

hege

Jäsen
Spämmiä jatkona tähän. Taidan olla hieman vainoharhainen, mutta tuo keskustelun määrä vaivaa minua aika lailla. Keskiviikkona treffien sopimisen jälkeisenä päivänä viesti ja sen jälkeen ei mitään ole ollut. Ei edes vastausta puolittaiseen kysymykseeni viimeisessä vastauksessani. Mä en periaatteestakaan aio laittaa mitään viestiä ja kysellä mitään kuulumisia ennen ensi viikon tiistain tapaamista. Olenko outo vai onko tämä nyky-kulttuuria? Ettei osa vain jaksa kirjoitella treffejä ennen ja se on ihan fine. En odotakaan, että jatkuvaa keskustelua tarvitsee olla, mutta luulisi viestin tai kaksi voivan laittaa ihan mielenkiinnosta toisesta. Itse en viitsi kysellä sen kummempia lisää etten luo kuvaa yli-innokkuudesta. Tässä jo mielessäni odottelen, että milloin peruu tuon ensiviikkoisen. Se nyt on sinänsä yksi ja sama laitanko nyt jotain viestiä enää. Jonosta, jos on menty ohi jo niin tuskin merkitystä mitä tässä enää tekee. Se kyllä harmittaisi näin tapahtuessa ettei pääse saamaan edes mahdollisuutta.

Täytyy sanoa, että tällainen softa on kyllä hyvä löytämään "sopivia" ihmisiä vrt baarin hakuammunta. Baareissa se ongelma vaan nykyään, että minun silmissäni haluttavat naiset baareissa kauheasti vieraile känniääliöiden vuoksi. Sitten se on sitä arvailua kans aina, että onko varattu vai ei. Tällainenkin match osui kohdalle viikko sitten jonka kanssa olisi homma voinut edetä, mutta rengastettu nainen. Baarien etu on se, että kilpailu on paljon rajoitetumpaa ja et ole heikohkosti luodun some-profiilin vanki niin paljon. Tuo tinderin naisille tarjoama miesten määrä on miehille aika haasteellinen.

Täytynee alkaa suhtautumaan tähän touhuun muutenkin vähemmän vakavalla mielellä, kun sellainen peli tämä softa tuntuu olevan. Eikä asettaa mitään odotuksia ja antaa asioiden tapahtua, jos tapahtuu. Jättää yli-yrittämättä näiden daamien kanssa ja olla ottamatta niin paljon itsessään, jos hopeaa tulee kaulaan jatkuvasti.
Ehkä kannattaisi vain ajatella jutun olevan sovittuna ja treffeillä nähdään livenä? Ainakin itse ajattelisin, tosin miehenä, näin ja kun tapaaminen sovittu niin miksi lähetellä viestejä ja mahdollisesti muodostaa virheellistä kuvaa toisesta turhaan etukäteen kun live-tapaaminen nurkan takana.
Eli ota vain rennosti ja hyvällä mielellä treffeille.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistelen ainakin omalla kohdallani, silloin kun olen sovellusta käyttänyt, että tuo keskustelun hiipuminen treffien sopimisen jälkeen mutta ennen treffejä ei ollut lainkaan harvinainen ilmiö. En osaa sanoa, mistä siinä on kyse. Osapuolet kenties kokevat, että nyt on murrettu jäätä sopivisissa määrin keskustelemalla ja voidaan odottaa sitä tapaamista, missä keskustelu jatkuu. Passivoiduin itsekin yleensä hieman, ehkä koettuani ainakin alitajuntaisesti, että nyt on jokin välivaihe saavutettu. Ehkä myös jotain jännityksen tynkää on ollut ilmassa. En tiedä, arvailen.

Nojoo, olen taas keväästä asti sanonut itselleni, että "menen Tinderiin sitten kun...". Tai no, keväällä sanoin, että "sitten kun on kesälomat ohi, joskus syssyllä". No, ei ole tullut mentyä nyt syksylläkään, ja miksi pitäisi kun ei mitään koe tarvitsevansa. Muutamalla kaverilla tuntuu kyllä olevan asian suhteen jokin "pakkomielle", koska epäsäännöllisin väliajoin olen saanut vastata kysymykseen "joko olet mennyt tinderiin?" sieltä keväästä asti. Keskustelu on tyssännyt vastattuani "En ole, miksi pitäisi?". Joillekin ihmisille vaikuttaa olevan vaikea käsittää, että ihminen voi viihtyä ilmankin minkään sortin deittailua. Voisin kuitenkin vannoa tietäväni, että joku päivä minä tuon sovelluksen pariin taas palaan. Mutta se on sitten semmoisella hetkellä, kun se tuntuu hyvältä ajatukselta.
 

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Laitetaas omaa ajatuksenvirtaa hieman alle vuoden Tinderin käytön jälkeen.

Olen 40-vuotias mies ja erosin avopuolisostani reilu vuosi sitten ja siinä sitten pikkuhiljaa aloitin Tinderin käytön. Omat kokemukset olleet varsin positiivisia, mutta tuntuu siltä, että mitä kauemmin tuolla on, niin huomaa tietynlaisia toistuvia kaavoja ja toimintatapoja. Tässähän ei tietenkään ole mitään ihmeellistä, mutta kyllä se omalla kohdalla hetken otti ennen kuin yksittäistapauksia alkoi tulla enemmän ja nyt ymmärtää hieman paremmin ihmisten toimintaa tuolla kuin ihan alussa.

Muutama kaveri on myös sinkkuna ja heidän kanssaan tullut vaihdettua ajatuksia. Oma toimintatapa on se, että pitää ainakin hetken viestitellä ennen kuin itse lähden treffeille. Tämä on herättänyt kummastusta muutamissa kavereissa. Kaunis nainen matchina, niin miksei vain mahdollisimman nopeasti treffeille. Omalla kohdalla kuitenkin 50/50 vanhemmuus (yksi lapsi) ja aikaa vievä duuni laittavat ajan kortille ja kokemusta on myös "ajan tuhlaamisesta" kun on mennyt nopeasti treffeille ja se on ollut "huti" varmaan molempien osapuolten mielestä. En kovin pitkään viestittele, mutta ihan mielelläni käyn perusasiat läpi, jotta saa edes jonkinlaisen käsityksen millainen ihminen on ruudun toisessa päässä. Näin yleistäen olen huomannut, että mitä kauniimpi ja mitä todennäköisimmin paljon matcheja omaava nainen voi jopa hieman ärsyyntyä välillä, kun itse ei olekkaan tekemässä kaikkia sirkustemppuja saadakseen tapaamisen aikaan vaan haluaa tietää hieman enemmän ihmisestä. Ymmärrän toki hyvin, että naisilla matchien ja tykkäysten määrä voi olla ihan huikeita ja ei sitä aikaa ole kaikille chattailla ja vastailla. Varmasti olen tässä "menettänyt" joitakin treffejä, mutta pelikirjaa en aio muuttaa. Mitä enemmän naiset kirjottaisi siihen esittelytekstiin ja taustatietoihin, niin sitä vähemmän joutuisi kyselemään. En ainakaan itse lähde treffeille ihmisen kanssa kenestä en tiedä yhtään mitään. Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista. Kuitenkin useammin käy niin, että kiinnostusta ei ole kuin, että kiinnostusta on, niin ensitreffit yleensä mieluusti mahdollisimman matalalla kynnyksellä esim. kävely/kahvit yms., vaikka aina löytyy niitäkin kenen mielestä nämä ovat niin tavallisia ja tylsiä juttuja. Mikäli homma sujuu, niin toiset treffit voin sopia esim. pe-la-iltaan. Jonkin verran tuntuu olevan myös naisia, jotka haluavat heti jonnekkin hienolle dinnerille treffeille ja ainakin itse passaan nämä. Tuossa oletuksena tietysti on se, että mies maksaa ja vaikka yleensä sitten piffailen kaikenlaista jos esim. parisuhteessa on, niin en kyllä ala ensitreffeillä mitään illallisia maksamaan. Yllättävää on myös se, että suurempi osa kuin itse ajattelin ensin toivoo miehen maksavan treffeillä. "Olen kyllä tasa-arvon kannattaja ja, että molemmat maksaa omansa, mutta kyllä se ihan kivan fiiliksen tuo kun mies maksaa" tmv. kuullut usein.

Voisin itse mielelläni vielä yrittää lisääkin lapsia jos sopiva kumppani osuu kohdalle, mutta koska itselläkin ikää se 40v ja jos käy treffeille esim. 39v naisen kanssa, jolla ei lapsia ja hän haluaa lapsia, niin itse ehkä hieman väärä kumppani tuohon. Lapsi on niin iso juttu ja tuo paljon vastuuta, että kyllä itse ainakin mielellään rauhassa pari vuotta tutustuisi, asuisi yhdessä ja sitten mahdollisesti yrittäisi lasta. Näitä deittejä on muutamia tullut vastaan ja kyllähän siinä sellainen kiire paistaa. Ymmärrän tämän toki hyvin ja toivon näille naisille kaikkea hyvää ja, että onnistuvat toteuttamaan lapsihaaveen. Olen myös ollut asiasta mahdollisimman rehellinen, jotta en tuhlaa kenenkään aikaa tai anna vääriä signaaleja. Parhaiten juttu on ehkä luistanut niiden kanssa kenellä myös entuudestaan lapsi/lapsia.

Itseni on hieman yllättänyt se, että kuinka helposti perutaan treffejä. Ainakin itseäni harmittaa se, että aikatauluissa on aika säätö aina duuni ja lapsenhoitovuorojen kanssa, niin viime hetken perumiset tietysti harmittaa. Toki ihmisiähän tässä ollaan ja tullaan milloin kipeiksi, aikataulut muuttuu yms., mutta tässäkin on itseasiassa oma "tutka" parantunut ja aika hyvin pystyy jo arvaamaan kuka on potentiaalisempi viime hetken treffienperuja ja kuka ei. Ei näitä nyt ihan hirveästi ole ollut, mutta kuitenkin sen verran, että en usko menevän ihan normisairastelujen yms. piikkiin. Mutta näihin kannattaa tottua, tällaista tätä Tinder-deittailu on.

Pituudesta. Olen 170cm pitkä ja aika paljon näkee naisten toiveita pitkistä miehistä, ei alle 175cm jne. Kaikillahan meillä on preferenssinsä ja se suotakoot. Sanoisin kuitenkin, että tässä on hieman kaksoisstandardit. En usko, että mies pystyisi ihan yhtä helposti laittamaan "speksejä" fyysisille ominaisuuksille ilman mielen pahoittamisia. Kokisin kuitenkin, että vaikka varmasti jään joidenkin naisten hakukriteerien ulkopuolelle, niin tuo ei ole kovin paljoa haitannut. Hyvin on ollut treffiseuraa oman pituisista, lyhyemmistä ja myös muutaman cm pidemmistä. Tykkään urheilla tosi paljon ja urheilullisuus on plussaa, mutta omalla kohdalla olen aina tykännyt hyvin erilaisista naisista. Jokaisella on oma tapansa olla kaunis ja ehkä se on tärkeämpää, että huolehtii itsestään.

Kaikista tärkein asia on ollut se, että nainen olisi suurin piirtein sujut itsensä kanssa ja keskustelutaidot. Ainakin itse haluan keskustella kaikenlaisista asioista ja pohtia maailman menoa enemmän kuin mahdollisimman pian päästä sänkyyn. Tässä eroan sinkkukavereistani niin, että en mene käytännössä ikinä ensitreffeillä sänkyyn ja en oikeastaan toisillakaan. Yhden illan jutut ei ole ollut ikinä oma juttu ja en ole kokenut niihin tarvetta. Seksikin tuntuu paremmalta kun edes hieman tuntee toista. Tätä ovat jotkut kaverit ihmetelleet, mutta meitä on moneen junaan ja itse toimin näin. Itseasiassa muutaman kerran olen ollut treffeillä missä olen aistinut naisen toivovan jotenkin sellaista "liidaamista" ja toivetta, että lähdetään suoraan petiin. Tällaista en ole jotenkin ikinä osannut, mutta toisaalta ei ole haluakaan mitä yllä kirjoitin. Ollut sitten ainakin oman mutuni mukaan pettymys naiselle.

Viimeisinä huomioina, että nykyaikana tuntuu olevan tärkeää olla "vahva ja itsenäinen" ja kiire. Kaksi ensimmäistä lähtökohtaisesti tietysti ihan hyviä asioita, mutta välillä itsellä ollut fiilis, että tätä on todella paljon. Esimerkiksi itse iän myötä olen ajatellut entistä enemmän, että hyvä parisuhde voi tuoda elämään todella paljon hyvää ja ihminen on pitkälti laumaeläin. Jälleen kerran jokainen tuntee itsensä parhaiten, mutta usein on käynyt niin, että ensin nainen on sanonut, että hän viihtyy todella loistavasti itsekseen, ei kaipaa ketään, ei tarvitse ketään yms. Itse olen sitten avoimesti puhunut, että itse kyllä kaipaa toista ihmistä elämään jakamaan arkea ja paljon voi parisuhteesta saada hyvää. Se on sitten yleensä myös avannut toisenkin kertomaan, että itseasiassa kyllä joo kaipaa hänkin parisuhdetta jne. Itsellä on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia parisuhteista. Ymmärrän toki, että jos on paljon huonoja kokemuksia, niin se voi sitten tuoda erilaisen lähtökohdan tuohon. Olen itse asunut vuosia eri maissa yksin duunin/opiskelun tiimoilta, että yksinolemisestakin on kokemusta. Välillä on juuri kysytty, että osaanko sitten olla yksin. Osaan kyllä, ehkä olen muotoillut asiat huonosti. Tosi paljon tuntuu olevan myös kiireistä porukkaa. Hirveä kiire kokoajan sinne ja tänne. Itsellä aika vaativa duuni ja sitten myös 50% lapsen hoitovastuu, mutta yleensä kun olen sanonut, että en koe olevani kovin kiireinen, niin se ei ole ehkä ollut sitten hyvä juttu vaan herättänyt enemmänkin ihmetystä. Toisaalta en ole esim. Instagramissa, TikTokissa yms., joten nämä säästää myös varmaan jossain määrin aikaa. Toki en halua muiden kiireitä vähätellä, varmaan siellä toi olla taustalla kaikkea mitä itsekkään tiedä/ymmärrän, mutta kovin yleiseltä vaikuttaisi olevan tuo jatkuva kiire ja väsymys.

Muttajoo, tällaisia kokemuksia Tinderistä. Aika paljon on käynyt treffeillä ja ollut mukavia keskusteluja. Tavannut mielenkiintoisia naisia, mutta aika usein sitä "vetovoimaa" ei ole ollut toiseen. Ei sillä, varmasti on usein ollut myös toisinpäin, että nainen ei ole tuntenut tuota samaa minua kohtaan. On niitä muutamia ollut missä on ollut molemminpuolista vetovoimaa, juttu on luistanut, ollaan tapailtu pidempään, mutta ei kuitenkaan sitten ole tullut mitään syvempää. Ehkä tuossa aika nopeasti eron jälkeen myös itse olin hieman "etäinen" jos näin voidaan kuvailla. Toivottavasti löytyy jossain vaiheessa mukava parisuhde. Ei ainakaan tavoitteena ole tuolla vuosia roikkua.
 

Kyy99

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itseasiassa se unohtui tuosta edellisestä viestistä, että Tinder-deittailu on sinänsä aika pienestä kiinni, että jos toinen sanoo jonkun "oudon" mielipiteen tai sellaisen asian mistä on itse aika eri mieltä, niin helposti sitten antaa vain asian olla, koska ajattelee, että vaihtoehtoja on kuitenkin paljon. Ennen sitä tapasi tyttö/naisystäviä esim. kaveriporukan kautta, niin sitä ikään kuin sai useamman mahdollisuuden. Joskus toinen sanoi vähän jotain hölmöä, mutta seuraavalla kerralla olikin taas mukava. Vetovoima ehkä ei ollutkaan siellä ihan heti vaan se kehittyi sitten seuraavalla kerralla yms. Tinderissä jos ei ole heti vetovoimaa tai muutama outo mielipide, niin helposti ei seuraavaa tapaamista tule. Olen saanut itseni kiinni ihan tällaisesta samasta ajattelusta ja tämän kanssa pitää itseasiassa olla vähän skarppina ettei liian helposti sitten siirry seuraavaan jos kuitenkin orastavaa potentiaalia on. Valinnanvaraa on olevinaan paljon, mutta ei lopulta välttämättä kuitenkaan ole.

Olen tehnyt esimerkiksi ajatusleikin, että kuinka moni vanhoista kumppaneista olisi tippunut pois tässä Tinder-deittailussa, niin itseasiassa varmaan aika moni. Kuitenkin ollut hyvä parisuhde lopulta.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseasiassa se unohtui tuosta edellisestä viestistä, että Tinder-deittailu on sinänsä aika pienestä kiinni, että jos toinen sanoo jonkun "oudon" mielipiteen tai sellaisen asian mistä on itse aika eri mieltä, niin helposti sitten antaa vain asian olla, koska ajattelee, että vaihtoehtoja on kuitenkin paljon. Ennen sitä tapasi tyttö/naisystäviä esim. kaveriporukan kautta, niin sitä ikään kuin sai useamman mahdollisuuden. Joskus toinen sanoi vähän jotain hölmöä, mutta seuraavalla kerralla olikin taas mukava. Vetovoima ehkä ei ollutkaan siellä ihan heti vaan se kehittyi sitten seuraavalla kerralla yms. Tinderissä jos ei ole heti vetovoimaa tai muutama outo mielipide, niin helposti ei seuraavaa tapaamista tule. Olen saanut itseni kiinni ihan tällaisesta samasta ajattelusta ja tämän kanssa pitää itseasiassa olla vähän skarppina ettei liian helposti sitten siirry seuraavaan jos kuitenkin orastavaa potentiaalia on. Valinnanvaraa on olevinaan paljon, mutta ei lopulta välttämättä kuitenkaan ole.

Olen tehnyt esimerkiksi ajatusleikin, että kuinka moni vanhoista kumppaneista olisi tippunut pois tässä Tinder-deittailussa, niin itseasiassa varmaan aika moni. Kuitenkin ollut hyvä parisuhde lopulta.
Niinpä. Hitaasti lämpenevä ihminen voi ihastua ja rakastua pikkuhiljaa, kun tutustuu ihmiseen muuten vain, mutta Tinder ei tässä välttämättä ole paras tapa.

”Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista.”

Oli niin hyvä kohta, että nostin tämän esille. Tuosta tulee hyvin esiin aikuisen ihmisen itsetuntemus, jossa ei haise epätoivo, että seuraa pitää saada hinnalla millä hyvänsä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinpä. Hitaasti lämpenevä ihminen voi ihastua ja rakastua pikkuhiljaa, kun tutustuu ihmiseen muuten vain, mutta Tinder ei tässä välttämättä ole paras tapa.

”Ensitreffejä en myöskään sovi esim. la-illalle tai muuhun "prime timeen", koska silloin mielelläni saunon himassa ja katselen valioliigaa telkkarista.”

Oli niin hyvä kohta, että nostin tämän esille. Tuosta tulee hyvin esiin aikuisen ihmisen itsetuntemus, jossa ei haise epätoivo, että seuraa pitää saada hinnalla millä hyvänsä.
Koko viestistä paistoi kypsyys, itsetuntemus ja tasapainoisuus. Ei ihme, että treffiseuraa löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös