Tinder – statsit & keskustelu

  • 683 232
  • 1 835

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Tinderin kautta tuli käytyä erinäisillä treffeillä ja kun aiemmin oli ollut 20 vuotta parisuhteessa, missä kaikki laitettiin 50:50 ja naisten tasa-arvo oli tasa-arvoa kaikissa ulottuvuuksissaan, niin….

Hieman hämmästyin kuinka vahvasti ”mies maksaa” on edelleen oletuksena naisoletetuilla. Kai se on se ”naisen euro” ja miehen velvollisuus. Toki kun itse ehdottaa treffejä kahvilaan/lounaalle, niin se on ilmeisesti lupaus myös maksamisesta.

Itselle tuolla ei nyt taloudellisesti niin väliä jos kuukaudessa meni ylimääräinen 50 euroa siihen, että sai olla ”klassinen herrasmies”. Mutta pahoittelut kaikille palstaveljille, että ylläpidin edelleen myyttiä ”mies maksaa”.

Onko tähän koodia? Olen päätynyt lopputulemaan: mies ehdottaa treffejä, mies maksaa. Nainen ehdottaa treffejä, kumpikin maksaa omansa. Jos päädytään leffaan, niin mies voi ostaa liput, mutta naisen voi saada ostamaan popparit.
Siis some varmasti vääristää jne, mutta moni nainen tuntuu puhuvan tyyliin, että toisen pitää kysellä ennen treffejä, ehdottaa, olla aktiivinen jne. Eli odotetaan, että toinen osapuoli tekee kaikkea, mutta itse ei tehdä asian eteen mitään.

Ei suostuta myöskään treffeillä kävelemään tai kahville, kun niitä voi tehdä kaverin kanssa tai yksin. En ymmärrä mikä ongelma on tehdä näitä myös treffikumppanien kanssa.

Treffit ei tunnu monelle olevan kahden tasa-arvoisen ihmisen kohtaaminen, vaan joku koe missä katsotaan riittääkö miehellä alustakaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kohta vuorokaus menny eikä yksikään noista kolmesta naisesta ole vieläkään vastannut mitään. Vittu että alkaa mennä tunteisiin koko tämä online deittailu tai no mun tapauksessa "deittailu". Mitä mä teen väärin?
Tosiaan jos nyt jotain välirapsaa tekis niin:

Neiti A ei vastannut ja poisti mut tykkäyksistä parissa päivässä.

Neiti B ei myöskään koskaan vastannut ja poisti mut tykkäyksistä noin viikon jälkeen.

Neiti C vastasi lopulta yllättäen muutama päivä sen jälkeen kun olin laittanut viestiä. Keskustelumme saattaa olla etenemässä hitaasti mutta varmasti kohti sitä pistettä että voin pian kysyä jo tapaamista.

Katsotaan miten homma etenee. Tämä neiti C on nyt kuitenkin luultavasti kaikista potentiaalisin tapaus kenen kanssa oon noin puolen vuoden tinderöinnin aikana matchannut, joten ehdottomasti katson tämän kortin loppuun ennen kuin kokeilen mahdollisesti muita deittisovelluksia.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan jos nyt jotain välirapsaa tekis niin:

Neiti A ei vastannut ja poisti mut tykkäyksistä parissa päivässä.

Neiti B ei myöskään koskaan vastannut ja poisti mut tykkäyksistä noin viikon jälkeen.

Neiti C vastasi lopulta yllättäen muutama päivä sen jälkeen kun olin laittanut viestiä. Keskustelumme saattaa olla etenemässä hitaasti mutta varmasti kohti sitä pistettä että voin pian kysyä jo tapaamista.

Katsotaan miten homma etenee. Tämä neiti C on nyt kuitenkin luultavasti kaikista potentiaalisin tapaus kenen kanssa oon noin puolen vuoden tinderöinnin aikana matchannut, joten ehdottomasti katson tämän kortin loppuun ennen kuin kokeilen mahdollisesti muita deittisovelluksia.

Tämän viestin kirjoittamiseen käytetty aika ja energia olisi riittänyt hyvin tapaamisen ehdottamiseen ja lisäksi olisi jäänyt hyvin aikaa asentaa pari uutta sovellustakin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
lisäksi olisi jäänyt hyvin aikaa asentaa pari uutta sovellustakin.
@Loorz15 in ehdottama Bumble on jo valmiiksi ladattuna siltä varalta että homma neiti C:n kanssa meniskin lopulta puihin.

Kuten jo aikaisemmassakin viestissä olen sanonut, niin keskityn mielelläni yhteen deittisovellukseen kerrallaan. Tinder jäisi siinä kohtaa taka-alalle jos Bumblen käytön aloittaisin. Luultavasti jää kyllä tämän kortin katsomisen jälkeen anyway.

Mutta seuraava viesti I*****e suattaapi hyvinkin olla jo tapaamispyyntö joten don't cha worry.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän viestin kirjoittamiseen käytetty aika ja energia olisi riittänyt hyvin tapaamisen ehdottamiseen ja lisäksi olisi jäänyt hyvin aikaa asentaa pari uutta sovellustakin.
Itse myös joskus silloin lähemmäs 10 vuotta sitten huomasin, että parempi vaan pyytää saman tien "kohdetta" ulos kuin lähteä mitään kirjoittelemaan. Viestittely ei kerro yhtään mitään onko kahden ihmisen välillä kemiaa tai tulevaisuutta.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse myös joskus silloin lähemmäs 10 vuotta sitten huomasin, että parempi vaan pyytää saman tien "kohdetta" ulos kuin lähteä mitään kirjoittelemaan. Viestittely ei kerro yhtään mitään onko kahden ihmisen välillä kemiaa tai tulevaisuutta.
Tässäkin on se juttu, että kun yhden kohdalla toimii, niin seuraavan kymmenen kohdalla ei välttämättä toimikaan, erilaisia kun ollaan kaikki. Tämä siis omakohtainen kokemus, että joskus on tullut kysyttyä heti ja hyvin tuloksin mutta joku taas on kertonut jopa ahdistuneensa, kun on kysytty liian nopeasti. (Edit. eikä silloin edes tullut kysyttyä heti, vaan oli parin päivän aktiivinen viestittely taustalla. Toisen osapuolen viestin todenperäisyyttä en tieten pysty todistamaan).

Ei se kirjoittelu huono vaihtoehto ole, jos vain on sana hallussa, eikä toisaalta hirttäydy kuitenkaan liian pitkäksi aikaa siihen kirjoitteluvaiheeseen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässäkin on se juttu, että kun yhden kohdalla toimii, niin seuraavan kymmenen kohdalla ei välttämättä toimikaan, erilaisia kun ollaan kaikki. Tämä siis omakohtainen kokemus, että joskus on tullut kysyttyä heti ja hyvin tuloksin mutta joku taas on kertonut jopa ahdistuneensa, kun on kysytty liian nopeasti. (Edit. eikä silloin edes tullut kysyttyä heti, vaan oli parin päivän aktiivinen viestittely taustalla. Toisen osapuolen viestin todenperäisyyttä en tieten pysty todistamaan).

Ei se kirjoittelu huono vaihtoehto ole, jos vain on sana hallussa, eikä toisaalta hirttäydy kuitenkaan liian pitkäksi aikaa siihen kirjoitteluvaiheeseen.

En tiedä muista, mutta itse en välttämättä innostuisi tyypistä, joka deittisovelluksella operoidessa ahdistuisi deittipyynnöstä. Chattaillahan voi näillä asiaan tarkoitetuilla sivustoilla, mutta kai tuolla Tinderissä kuitenkin perimmäisenä ajatuksena on tavata ihmisiä. Jos haluat tehdä maalin, mene maalille!
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässäkin on se juttu, että kun yhden kohdalla toimii, niin seuraavan kymmenen kohdalla ei välttämättä toimikaan, erilaisia kun ollaan kaikki. Tämä siis omakohtainen kokemus, että joskus on tullut kysyttyä heti ja hyvin tuloksin mutta joku taas on kertonut jopa ahdistuneensa, kun on kysytty liian nopeasti. (Edit. eikä silloin edes tullut kysyttyä heti, vaan oli parin päivän aktiivinen viestittely taustalla. Toisen osapuolen viestin todenperäisyyttä en tieten pysty todistamaan).

Ei se kirjoittelu huono vaihtoehto ole, jos vain on sana hallussa, eikä toisaalta hirttäydy kuitenkaan liian pitkäksi aikaa siihen kirjoitteluvaiheeseen.
Jos se ei parin päivän aktiivisen viestittelyn jälkeen halua treffeille, sillä on toinen parempi vaihtoehto treffailussa ja sä olet kakkosvaihtoehto. Todennäköisesti kesti liian kauan kysyä treffeille ja viestittely johti vaan friendzonelle. Ahdistuminen siis tekosyy.

Jos oikeasti ahdistui siitä, niin kuten @Snakster sanoi, aikamoinen punainen lippu.

Jos etsii kirjekaveria Tinderistä, viestittely on varmasti hyvä vaihtoehto. Jos haluaa samanhenkistä seuraa, jonka kanssa on hauska viettää aikaa ja naureskella samoille jutuille -> treffeille. Mikään tollainen ei selviä kirjoittelulla, ja noi on kaikista tärkeimpiä juttuja asioita.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos se ei parin päivän aktiivisen viestittelyn jälkeen halua treffeille, sillä on toinen parempi vaihtoehto treffailussa ja sä olet kakkosvaihtoehto. Todennäköisesti kesti liian kauan kysyä treffeille ja viestittely johti vaan friendzonelle. Ahdistuminen siis tekosyy.

Jos oikeasti ahdistui siitä, niin kuten @Snakster sanoi, aikamoinen punainen lippu.

Jos etsii kirjekaveria Tinderistä, viestittely on varmasti hyvä vaihtoehto. Jos haluaa samanhenkistä seuraa, jonka kanssa on hauska viettää aikaa ja naureskella samoille jutuille -> treffeille. Mikään tollainen ei selviä kirjoittelulla, ja noi on kaikista tärkeimpiä juttuja asioita.
Tuosta ”kirjekaveruudesta” tulee mieleen, että jos ajattelee, että elämä on yhtä romanttista kuin Sinulle on postia- elokuvassa niin mikä siinä kirjoitellessa.

Koen, että liian pitkä viestittely asettaa vain liikaa odotuksia. Ajattelisin, että jos olisi hyvä ja kiinnostava kirjoittaja niin saattaisi olla kasvokkain etenkin jos jännittäisi melkoinen pettymys, että tuollainenko se nyt sitten vain olikin. Toisaalta huonompi kirjoittaja menettää mahdollisuutensa, kun on toisen mielestä tylsimys, vaikka kasvokkain olisi kiva, hauska ja kiinnostava tyyppi.

Sitä paitsi ekojen treffien jälkeen saa helpoimmin käsityksen kiinnostaako nähdä uudestaan. Jos pelkää pakkeja niin ettei uskalla lähteä treffeille puhumattakaan, että ehdottaisi niitä niin suurella todennäköisyydellä jää yksin.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Tadu @Snakster joo kylläpä se tuohon kuoleutui kun omakin kiinnostus lopahti, oli asian todellinen laita mikä tahansa. Vaan on sitten kokemuksia siitäkin, että on vaihdettu pidempikin aika (1-2 viikkoa) viestejä ja kyllä se on treffeihin johtanut. Saattoi taustalla olla myös olosuhteiden pakkoa eli muita esteitä mutta ei asia (treffit) välittömästi noussut edesesille. Olen kyllä kuullut näistäkin, jotka ihan tietoisesti haluavat tutustua rauhassa eli useita viikkoja pelkin viestein ennen mahdollista tapaamista. Tuohon ei kyllä itselläkään kärsivällisyys riittäisi.

Viestieni pointti on lähinnä se, että näin universaalissa aiheessa yksittäisen henkilön omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole ainoa tapa, jolla pääsee haluttuun lopputulokseen. Henkilöiden X ja Y välille sopivaa etenemistapaa haettaessa henkilöiden Ä ja Ö kokemukset voivat olla hyvinkin irrelevantteja.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestieni pointti on lähinnä se, että näin universaalissa aiheessa yksittäisen henkilön omat henkilökohtaiset kokemukset eivät ole ainoa tapa, jolla pääsee haluttuun lopputulokseen. Henkilöiden X ja Y välille sopivaa etenemistapaa haettaessa henkilöiden Ä ja Ö kokemukset voivat olla hyvinkin irrelevantteja.
Tottakai ihmiset ovat erilaisia. On kuitenkin tiettyjä asioita, joista näkee, että todennäköisesti pieleen menee.

Esimerkiksi käyttäjälle @Breeze Harbour on täällä annettu useita hyviä vinkkejä. Itsekin olin samanlainen hieman yli parikymppisenä, että hartaasti etsin parisuhdetta. Pelkästään tuosta motivaatiosta jo tietää, että pieleen menee. Ei Tinderistä siirrytä parisuhteeseen - ikinä. Ensin pitää saada joku treffeille, ja sitten on vielä tutustumis- ja tapailuvaihekin. Vasta sitten voi päästä parisuhteeseen asti. Pitää osata nauttia elämästä myös ennen parisuhdetta, jotta sinne parisuhteeseen asti pääsee.

Jos ei meinaa onnistua, pitää osata reflektoida omia tekemisiä ja sanomisiaan. Syyllinen ei ole treffailukulttuurissa tai muissa. Ellei nyt sitten ole maaseudulla äidin nurkissa asuva poikamies, tai kaupungissa asuva korkeastikoulutettu nainen. Heillä on nimittäin oikeasti laihat markkinat ihan demografisista syistä.

Vasta joskus kolmekymppisenä ymmärsin olla sinut itseni kanssa ja nautin elämästä ihan ilman parisuhdettakin. Se näkyikin ulospäin ja toi itsevarmuutta. Kohta sitten olinkin parisuhteessa ja olemme 8 vuotta olleet yhdessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös