Kun naisten kuvista puhutaan, niin muutamat tapaukset jaksavat aina ihmetyttää.
Ensinnäkin, ei-niin-hyvännäköisillä naisilla on kuvissa monesti myös niitä paremman näköisiä kavereita. Luulevatko naiset ihan oikeasti, että tuolla on jokin myönteinen vaikutus? Se voi johtaa korkeintaan siihen, että mies kiinnostuu niistä kavereista, koska ovat paremman näköisiä. Tulee match ja äijä sanoo, että saisinko tuon kaverisi numeron, koska vähän kiinnostaisi. Tämä ei liene tarkoitus.
Ja sitten joissain kuvissa on pelkkiä lapsia, joilta on tosin naamat blurrattu tai naaman paikalla on hymiö tai sydän. Kyllä, tiedän että naisilla on lapsia. Mutta harvaa miestä ne lapset kiinnostavat, ellei ole pedari. Suotavaa on toki mainita, jos lapsia on, mutta eiköhän mies halua ensisijaisesti tutustua siihen naiseen. Lapset tulevat mukaan kuvioihin sitten joskus, jos ovat tullakseen. Itse pyyhin tuollaiset naiset aina vasemmalle.
Kolmas tapaus ovat viininjuontikuvat. Olen käsittänyt, että miesten kaljanjuontikuvat eivät herätä naisissa yleensä suurta innostusta, mutta aika paljon naisillakin on sellaisia kuvia, joissa juodaan viiniä. Minua nuo eivät sinänsä kiusaa, mutta jonkinlainen kaksoisstandardi tässäkin asiassa tuoksahtaa. Itsellänihän ei ole yhtään sellaista kuvaa, jossa juon alkoholia, koska arvelen sen laskevan markkina-arvoani. Sen sijaan esimerkiksi matkakuvia on. Arvelen, että Lontoon metrossa otettu kuva nostaa enemmän markkina-arvoani kuin lähibaarissa otettu kuva.
Ja turha kai mainitakaan niitä profiileja, joissa ei ole kuvaa naisesta ollenkaan. Miten sellainen voisi kiinnostaa? Okei, joskus takavuosina nettideittailtiin ilman kuvaa ja tekstin perusteella, mutta ei niihin aikoihin ole paluuta. Lyhyessä Tinder-tekstissä ei voi kertoa mitään niin mielenkiintoista, että se korvaisi kuvan puuttumisen. Ja eihän niitä tekstejä moni kai edes lue.
Niin ja älkää Jatkiksen naiset tästä pahastuko, minä puhun naisten profiileista vain siksi, että niitä katselen. Olisi itse asiassa hyvä, jos joku nainen tulisi tänne kertomaan rakentavasti, mikä miesten profiileissa mättää ja mikä voisi olla paremmin. Itse ainakin kuuntelisin innolla.