Ikinä en ole Tinderissä ollut, mutta olihan tuo nyt vähän sellainen tilanne, että sait koiralla kiekon haltuusi ja hyvän avaavan syötön sijasta päätit sitten tempaista kiekon katsomoon. Oikea jatko olisi ollut jotain luokkaa "Kiitos, justiin tultiin pitkältä lenkiltä. Ihan mahtavia kelejä nyt ulkoiluun" tai jotain vastaavaa. Ihan siitä riippumatta, oletteko oikeasti käyneet lenkkeilemässä.
Heh, minun mielestäni taas tuo sinun ehdotuksesi lenkkeilystä puhumisesta on jopa vielä kehnompi. Jos aiempi palstaveli heitti kiekon katsomoon, niin sinun yrityksesi oli silmät kiinni ja läissyllä kiekkoa ensimmäistä pelaajaa säärisuojiin -osastoa.
Tinderissä tulee erottua massasta, minkä vuoksi tuollaiset epämääräiset lenkkeilyjutut edustavat sitä tylsää harmaata massaa. Kuka tahansa meistä voi käydä lenkillä ja hyvin suurella todennäköisyydellä (etenkin korona-aikana) nuo naaraat saavat päivittäin useita viestejä "lenkkeilijöiltä" (koska tällä hetkellä ei ole oikein mitään muutakaan tekemistä). Naiset saavat Tinderissä todella paljon viestejä, joten jos et osaa parissa ensimmäisessä viestissä jäädä selkeästi mieleen jollain poikkeuksellisella, jäät helposti mappi ööhön.
Miehethän pelaavat Tinderiä keskimäärin naputtamalla kaikki naiset jatkoon. Tämä tarkoittaa sitä, että naisille tulee iso määrä matcheja ja sitä kautta viestejä. Ne viestitkin noudattavat tosi suurella todennäköisyydellä kaavaa "Moi, mitä kuuluu/mitäs sulle", "no mitäs tässä, just tulin kotiin/töistä/lenkiltä/salilta", ja kun noita viestejä tulee parhaimmillaan useita joka päivä, niin kyllä siinä mielenkiinto lopahtaa, etenkin jos samaan aikaan joku toinen osaa heittää massasta erottuvaa viestiä.
Minä olen ollut Tinderistä ulkona viisi vuotta (nykyinen vaimoke löytyi sieltä), joten viimeisimpiä käänteitä en tunne, mutta aika paljon kokemuksia niistä kahden vuoden ajalta sattuneista keskusteluista jäi käteen. Välillä on suorastaan hauskaa, miten pienestä virheestä saatat ryssiä itsesi katsomokomennukselle.
Minulle jäi joskus taannoin mieleen eräs pirtsakka pienikokoinen blondi, josta tuli match. Aloimme keskustelemaan, en muista oliko jopa tämä tyttö joka avasi keskustelun. Katselin tytön profiilia ja siellä oli sama paikkakunta kuin minulla sekä siihen aikaan kaikki samojen FB-sivujen tykkäykset näkyivät sovelluksessa, josta näin tytön tykänneen paikallisesta ammattikorkeakoulusta, mistä taas päättelin hänen opiskelevan samassa oppilaitoksessa kuin minä. Sisäinen stalkkeri astui kuvioon ja lähdin kouluni sähköpostista selvittämään etunimen ja Facebookin avulla tytön nimeä, jonka löysinkin aika nopeasti. Samalla löytyi myös mitä alaa tämä opiskelee.
Juttelimme alussa niitä näitä ja juttu luisti. Tyttö kysyi minun opiskeluistani ja vastasin hänelle. Pallo oli minulla ja minun piti tietenkin kysyä vuorostani hänen opinnoistaan. Ajattelin, etten halua antaa itsestäni liian stalkkerin kuvaa, joten kysyin häneltä mitä tämä opiskelee, vaikka sen jo tiesinkin. Sieltä tuli tytöltä sitten aika kuiva viesti "etkö ole lukenut mitä biossani lukee". Siellä ei lukenut suoraan että opiskelen sairaanhoitajaksi, vaan siellä oli joku epämääräinen ryhmätunniste, josta olisi nyt ehkä voinutkin pienellä järkeilyllä keksiä lyhenteiden merkityksen. Meillä keskustelu ajahti karille tässä kohti, eikä se enää siitä jatkunut vaikka jotenkin koitin paikata tätä "virhettäni". Vaikka tästä on aikaa jo vähintään viisi vuotta, niin vieläkin vähän hymyilyttää miten pienestä saattaa koirankoppi heilahtaa hyvänkin suorituksen jälkeen.