Ihmeen huonotapaisia naisia tulee välillä Tinderissä vastaan. Juttelin vähän aikaa yhden naisen kanssa, ja tunnelma oli ihan hyvä, kunnes hän alkoi yhtäkkiä arvostella kämppääni. Se siis näkyy ehkä parissa kuvassa. Voin ihan käsi sydämellä sanoa, että paljon pahemmankin näköisiä poikamiesbokseja on olemassa. Seinillä on muutama siististi kehystetty keikkajuliste ja yksi KooKoon paita, mutta siinäpä se, muuten aika hillittyä. Kalusteetkin ovat mielestäni ihan kunnollisia, ei mitään mökkipöytiä, lastulevyä tai valkoista melamiinia. Sen tiedän, että kämpän nykyinen muovimatto on kauhea. Olenkin ajatellut teettää lattiat uusiksi, kunhan sopiva väli tulee.
Silti tämä nainen alkoi arvostella kämppääni epäsiistiksi ja sanoi, että tarvitsen sisustusapua. Ensimmäinen väite on silkkaa paskaa, sillä olen mielestäni varsin siisti, siivoan aika useinkin. Pyrin myös pitämään tavarat järjestyksessä. Ja se sisustusapu ei taas hirveästi kiinnosta, jos se tarkoittaa kämpän muuttamista sairaalan näköiseksi, kuten joissain sisustuslehdissä. Pidän itselläni oikeuden sisustaa omistamani asunnon juuri sellaiseksi kuin haluan.
Jokaisella on mielipiteensä, mutta yhtä asiaa en ymmärrä: jos siinä toisen profiilissa on jotain sellaista, mistä ei pidä, niin minkä helvetin takia pitää matchata? Jos en itse innostu jonkun naisen profiilista, niin pyyhkäisen vasemmalle. Olkoon rauhassa, miksi edes haluaisin matchata sellaisen kanssa? Minulla on parempaakin tekemistä kuin vittuilla tuntemattomalle, että tämä ja tämä asia sinun profiilissasi nyt mättää. Se on jopa epäkohteliasta.
Poistin tuon naisen. En jaksanut sitä pätemistä sisustuksesta. Ehkä olen herkkänahkainen, mutta itse en lähtisi hirveästi arvostelemaan tuntematonta ihmistä. Jos on tarkoitus tehdä myönteinen vaikutus toiseen, niin arvostelemalla sitä harvoin tekee.
Ja pakollinen sukupuoli-disclaimer: varmaan niitä typeriä miehiäkin on. Joskus olen kuullut jotain sellaista.