MustaHaukka
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS, #24
Ei ihan aiheeseen liittyvää mutta ei kai videotuomareilla war-roomissa ole oikeasti tuomaripaidat päällä kuten kuvituskuvassa. :D:D:D:D
On niillä ollut ainakin mitä itse noita tilanteita nähnyt. :D
Ei ihan aiheeseen liittyvää mutta ei kai videotuomareilla war-roomissa ole oikeasti tuomaripaidat päällä kuten kuvituskuvassa. :D:D:D:D
Tottakai siellä on, eihän se muuten olisi kunnon puuhastelua. Ja vielä jollain sepällä lukee selässä PVT siinä pelinumeron kohdalla. Tarkoittanee päävideotuomaria?Ei ihan aiheeseen liittyvää mutta ei kai videotuomareilla war-roomissa ole oikeasti tuomaripaidat päällä kuten kuvituskuvassa. :D:D:D:D
Fifakin oli ottanut jo ennakkoon mallia tuosta puuhastelusta, kun jalkapallon MM-kisoissa videotuomareilla oli myös erotuomariasut päällä siellä videotiloissa. Sitä en tiedä, puuhastellaanko samalla lailla myös potkupallon mestareiden liigan videotuomaroinnissa.Tottakai siellä on, eihän se muuten olisi kunnon puuhastelua. Ja vielä jollain sepällä lukee selässä PVT siinä pelinumeron kohdalla. Tarkoittanee päävideotuomaria?
En ole esittänyt tai arvaillut yhtään mitään muuta, kuin että Tilannehuoneelle on varmasti käytössä jotain muutakin katseltavaa kuin pienen pieni gif-tiedosto. Kaikki loppu on sinun horinoita ja pätemisen tarvetta. Eiköhän tämä ollut tässä. Päivänselvä maali ja eteenpäin. Tänään tuon Ilves-SaiPa-sarjankin paremmuus ratkaistaan, niin ei tarvitse enää lukea jonnin joutavia viestiä tästä maalista. Paitsi jos SaiPa sattuu menemään jatkoon – silloin se varmasti taas kaivetaan esiin. Joten toivokaamme Ilveksen voittoa.Sinä esität, että on parempaa materiaalia kuin jaettu gif... mutta siis onko parempaa kuin Telian lähetys, 720p 50fps? Gif on vain jakelumuoto, jossa animaatioon voi laittaa tasan niin tarkan frameresoluution ja niin paljon frameja kun on lähdemateriaalissa saatavissa...
Eli mistä selviää, että Tilannehuoneella on parempaa materiaalia kuin Telian lähetys 720p@50?
Vai vain Arvailet?
En ole esittänyt tai arvaillut yhtään mitään muuta, kuin että Tilannehuoneelle on varmasti käytössä jotain muutakin katseltavaa kuin pienen pieni gif-tiedosto. Kaikki loppu on sinun horinoita ja pätemisen tarvetta.
Mielestäsi siis Tilannehuoneessa käytettiin tilanteen ratkaisussa tuota kyseistä gif-tiedostoa tai vastaavaalaista gif-tiedostoa? Voin kertoa ihan ilman arvailua, että ei käytetty.Eli arvaat.. et tiedä...
mun horinoilla on teknistä pohjaa, sää vaan uskot että on, mutta et tiedä, tämä selvä.
Edellisen sivun keskustelu näytti käsittelevän sitä, että onko tuolla käytössä parempaa kuvaa, kuin lähetykseen ajettava 720p/50fps. Koska sinulla ilmeisesti on parempaa tietoa, millaista laatua tarkastuksissa on käytössä, niin laitatko sen tähän ketjuun niin päästään tästä saivarteluväittelyjumpitteluvaiheesta taas eteenpäin. Itse pääkysymykseen mitkään giffit eivät liittyneet millään lailla ja se maalikin oli mulle ihan ok. kun se kerran jostain pystyttiin näkemään.Mielestäsi siis Tilannehuoneessa käytettiin tilanteen ratkaisussa tuota kyseistä gif-tiedostoa tai vastaavaalaista gif-tiedostoa? Voin kertoa ihan ilman arvailua, että ei käytetty.
Jos olisit jaksanut lukea edes vähän sieltä alusta, ajatuksella, niin aluksi sanoin vain, että Tilannehuoneella on varmasti parempilaatuista materiaalia käytettävänä kuin joku pienen pieni gif, johon sitten @Tarinankertoja veti nämä 720p:t, 1080p:t ja mitkälie mukaan, joihin en itse viitannut sanallakaan, enkä ole viitannut sen jälkeenkään. Itselläni ei mitään tarkkaa dataa ole, että minkä laatuisesta materiaalista päätökset tehdään, mutta sen kai nyt jokainen, joka ei vaan ihan vääntämisen ilosta halua vääntää, tietää, että tuollaisen pienen giffin tasoisesta materiaalista ei tuolla Tilannehuoneessa päätöksiä tehdä.Edellisen sivun keskustelu näytti käsittelevän sitä, että onko tuolla käytössä parempaa kuvaa, kuin lähetykseen ajettava 720p/50fps. Koska sinulla ilmeisesti on parempaa tietoa, millaista laatua tarkastuksissa on käytössä, niin laitatko sen tähän ketjuun niin päästään tästä saivarteluväittelyjumpitteluvaiheesta taas eteenpäin. Itse pääkysymykseen mitkään giffit eivät liittyneet millään lailla ja se maalikin oli mulle ihan ok. kun se kerran jostain pystyttiin näkemään.
Tervetuloa internetin ihmeelliseen maailmaan.Asia selvä ja eteenpäin. Tästä sivusta katsellessa ja uudelleen lukiessa oma tulkinta on kaksi keskustelijaa, jotka eivät hetkeen vaan ymmärtäneet toistensa sanomaa ja kysymyksiä.
Fifakin oli ottanut jo ennakkoon mallia tuosta puuhastelusta, kun jalkapallon MM-kisoissa videotuomareilla oli myös erotuomariasut päällä siellä videotiloissa. Sitä en tiedä, puuhastellaanko samalla lailla myös potkupallon mestareiden liigan videotuomaroinnissa.
Minunkin mielestä tuo on (ainakin) vähän huvittavaa. Mielestäni huvittava ja puuhastelu eivät kuitenkaan ole synonyymejä. Huvittavaa ne tuomariasut siellä futiksen MM-kisoissakin oli, mutta ei se silti tehnyt siitä hommasta puuhastelua.No mutta eikö tuo nyt ole vähän (lievästi sanottuna) huvittavaa, et tuolla pitää olla jossain roiskeläppien ja kuivuneiden kahvikuppien seassa zoomihuoneessa oikein viimesen päälle tuomaripaidat päällä numerot ja nimet selässä jne?
Minunkin mielestä tuo on (ainakin) vähän huvittavaa. Mielestäni huvittava ja puuhastelu eivät kuitenkaan ole synonyymejä. Huvittavaa ne tuomariasut siellä futiksen MM-kisoissakin oli, mutta ei se silti tehnyt siitä hommasta puuhastelua.
Jalkapallossa käyttöön otetun VAR-systeemin jäljiltä jotkut tosiaan näyttävät kykenevän sekoittamaan Liigan mainoskatkot ja tilannehuoneen tarkastelut keskenään...Jos Jatkoajan toimittaja, joka samalla usein on myös kotijoukkueen fani, kirjoittaa tilannetta katsotun videolta tilannehuoneessa, niin en välttämättä antaisi tuolle väittelle kovin painavaa totuusarvoa.
Vaikea sanoa, onko tuossa toimittajan tarinassa mitään faktaa, mutta tosiasia on se että pelissä tuomareiden kokoontuessa jäähyä arpomaan Levonen paineli korvanappiaan siihen malliin, että jostain oli tarve kuulla jotain.Jalkapallossa käyttöön otetun VAR-systeemin jäljiltä jotkut tosiaan näyttävät kykenevän sekoittamaan Liigan mainoskatkot ja tilannehuoneen tarkastelut keskenään...
Itse olen aina luullut että kommunikoisivat noiden avulla keskenään. Mene ja tiedä.Vaikea sanoa, onko tuossa toimittajan tarinassa mitään faktaa, mutta tosiasia on se että pelissä tuomareiden kokoontuessa jäähyä arpomaan Levonen paineli korvanappiaan siihen malliin, että jostain oli tarve kuulla jotain.
Se mitä tahdon ilmaista, on se, että en pitäisi Jatkoajan juttua luotettavana lähteenä moiselle väitteelle, jos ei myös muuta todistusaineistoa asiasta ole.
Toki jos liigassa on sovittu, että videoita voi hyödyntää myös rangaistustilanteissa, niin se on liigan oma käytäntö eikä perustu sääntökirjaan. Mutta halutessaan liiga itsenäisenä toimijana voi noin toimia.