Mainos

Tero Lehterä – SaiPan uusi päävalmentaja

• 178 197
  • 628

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Totta, oon vaan itse nähny tän pandemian aikana miten kuseen voi joutua riippuen ammatista. Jääkiekko-ihmisillä kuitenkin helvetin hyvin asiat.

Valmentaminen on varmasti rankkaa. Peksi asuu viikot Jyväskylässä ja vkl tulee Stadii joten en usko et tarvii tuotakaa tapaa muuttaa vaikka kuinka stressaa. Se on totta et jos ihan vihkoon vetää voi olla vaikeeta kuten Petteri Sihvonen.

Edit. Kuten Sannillaki 2 paikkaa jossa asuu.
Kyllähän stressin määrä riippuu eniten persoonasta. Toiset ottaa stressiä pienistäkin, toiset luottaa että kyllä ne asiat luonnistuu. Eikä ihminen siihen itse paljon voi vaikuttaa. Lapsuus ja geenit määrittää.

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Kyllähän stressin määrä riippuu eniten persoonasta. Toiset ottaa stressiä pienistäkin, toiset luottaa että kyllä ne asiat luonnistuu. Eikä ihminen siihen itse paljon voi vaikuttaa. Lapsuus ja geenit määrittää.
Totta, eipä tässä ole vastaankaa väittämistä. Ihmiset on erilaisia.

Tero ei ehkä puheiden perusteella vaikuta että stressi vaikuttas, mutta aika karun näkönen on mies ollu viimeset viikot.

Don Sputnik

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Liverpool
Vasta nyt katsoin tuon Lehterän puheen. Olihan se hyvä ja myös tunteikas. Ei voi kiistää...Kyllä siitä sellainen "testamentin" maku jäi. Ei miullakaan Lehterää vastaan sen kummempaa ole, enhän edes tunne miestä, mutta tää nyt on tulosurheilua ja peli on ollut kauheaa koko viime kauden ja tämän kauden alun. Ei tule pisteitä, peli näyttää huonolle ja pelitavasta ei saa mitään tolkkua. Valmentaja kantaa silloin vastuun ja kyllä ne eväät on syöty.

Tästä hyvästä puheesta huolimatta toivon, että Lehterä lomautetaan tai vapautetaan tehtävästään. On ollut jo jonkin aikaa se tilanne, että Lehterän on aika siirtyä toisiin haasteisiin ja SaiPan kääntää uusi sivu valmennuksen suhteen. Sinänsä karua, mutta näin se vain menee.

npc

Jäsen
Lehterä teki lähtönsä niin hyvin kuin ikinä pystyi.

Nyt on hyvä ja vapautunut fiilis kun ei tarvitse enää mollata SaiPan päävalmentajaa ja voi suunnata katseen tulevaisuuteen. Ollako jotain parempaa siellä? Ihan sama, mutta sinne on mentävä.

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Lehterän puhe oli hyvin vakuuttava ja katsojiin vetoava. Sanoin vielä vuorokausi sitten toivovani Lehterän lomautusta loppukaudeksi, mutta tuon videon jälkeen alan jollain kieroutuneella tavalla toivoa, että Tero saisikin vielä jatkaa, ja tapahtuisi jonkin sortin ihme ja kaikki muuttuisi hyväksi. Lehterä on kyllä todella lahjakas puhuja, ja pärjäisi varmasti mainiosti politiikassa tai muissa bisneksissä. Luulen että hän saisi ainakin minut ostamaan häneltä mitä tahansa. Jos olisin Markkanen, en varmaan pystyisi tuollaisen yhteishenkeä nostattavan puheen jälkeen enää lomauttamaan häntä. Mutta joo, vaikuttaa kyllä siltä, että Tero on jo kuullut kohtalonsa.

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lehterän puhe oli hyvin vakuuttava ja katsojiin vetoava. Sanoin vielä vuorokausi sitten toivovani Lehterän lomautusta loppukaudeksi, mutta tuon videon jälkeen alan jollain kieroutuneella tavalla toivoa, että Tero saisikin vielä jatkaa, ja tapahtuisi jonkin sortin ihme ja kaikki muuttuisi hyväksi. Lehterä on kyllä todella lahjakas puhuja, ja pärjäisi varmasti mainiosti politiikassa tai muissa bisneksissä. Luulen että hän saisi ainakin minut ostamaan häneltä mitä tahansa. Jos olisin Markkanen, en varmaan pystyisi tuollaisen yhteishenkeä nostattavan puheen jälkeen enää lomauttamaan häntä. Mutta joo, vaikuttaa kyllä siltä, että Tero on jo kuullut kohtalonsa.
Älä hyvä ihminen mene tuohon lankaan. Tulokset puhuvat puolestaan. Ei voi jatkaa. Osaa esiintyä ja on vakuuttava ulospäin, mutta joukkueen otteista ja kehonkielestä ei paista riemumieli. Jos olisi taitava pelikirjamies ja super psykologi niin joukkue olisi suoriutunut huomattavasti paremmin.

Rapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Tälläistä tavallista SaPKon kannattajaakin pirusti harmittaa Saipan viimeajan heikko menestys. Joka vuosi olen käynyt muutaman Saipan kotipelin katsomassa ja teijän ikiomaa joukkuetta kannustamassa.

Kun näissä teijän kommenteissa joku otti valmentajien lomautukset esille, niin halutessaan siitähän voisi Saipakin saada talouttaan ajatellen ihan järkevän kuvion aikaiseksi. Nimittäin joku päivä sitten radiosta eräs Jypin pelaaja kertoi seuransa viimeisimpien yt-neuvottelujen lähtötilanteesta. Se jäi arvoitukseksi, minkä verran Jypin johto vaati pelaajien ja valmentajien palkkoja alennettavaksi. Jossain vaiheessa puhettaan pelaaja kuitenkin totesi palkkojen alentamisen olleen huomattava. Seuran johto oli ykskantaan heille kertonut, että ota tai jätä eikä kenenkään kohdalla mitään poikkeuksia sallita. Sitä vähän ihmettelin ja jäin miettimään, kun pelaaja kertoi, että helppoa oli Pekka Tirkkosen ja Ari Santasen palkka-alesta kieltäytyä, sillä valmentajat ovat oikeutettuja pääsemään ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan piiriin. Pelaajilla ei tälläistä oikeutta mukamas ole. En ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan prosentteja tunne, mutta sitä jäin pohtimaan, että koska valmentajienkin palkkojen alennus olisi ollut "huomattava", niin laskivatko Tirkkonen ja Santanen heille jäävän verojen jälkeen liki yhtä paljon käteen tekeekö töitä tai katsooko pelit jatkossa kotisohvalta..?? Tietysti jos lomautetuilla valmentajilla ja seuran johdolla säilyisi lomautustilanteessa suhteet kunnossa, niin tässähän voisi olla jopa se mahdollisuus olemassa, että lomautetut valmentajat ohjaisivat pelit esim. katsomosta käsin. Näin toimien saataisiin ko. valmentajien palkanmaksu "ulkoistettua" ja seuralle syntyisi ihan merkittävää säästöä....

Saipan pelissä käydessäni olen aina ihaillut sitä, miten upeasti ovat seuran fanit jäähallin päätykatsomossa omaa joukkuettaan kannustaneet. Toimikaa näin myös jatkossa, älkää missään nimessä jääkö kotiin ja unohtako Saipaa!! Jokaiselle seuralle tulee huonoja jaksoja ihan ilman tätä viheliäistä koronaakin. Mutta jos vain seuran faneilla usko ja kärsivällisyys riittää, niin aina se on ennenkin jossain vaiheessa nousu aallon pohjalta alkanut.

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
26.10 - valtuuston kokouksesta poimittua:
"Mutta onko se bisneksen teko sidottu johonki tiettyyn paikkaan? Mie en usko et on."

31.10 - Lehterä:
"Mutta vasta tullessani Lappeenrantaan mä opinkin ymmärtämään, ettei sijainnilla ole liiketalouden kanssa mitään tekemistä."

Kieltämättä sana hallussa Lehterällä noin ylipäätään. Mielestäni Lehterällä on aiempienkin vuosien ja "meriittien" perusteella ihan hyviä työkaluja ja paloahan taitaa riittää, mutta olisiko niin, että ollut pikkuisen liian kiire yrittää päästä kotimaan kiekkoskenen valmentajagurujen joukkoon? Ehdottomasti pisteet siitä, että imee vaikutteita Jalosjukalta ja kumppaneilta ja pyrkii kehittämään itseään, mutta vähän sellaista liiankin kunnianhimoisen visionäärin polun tavoittelua tässä on myös ollut . Ja kun mies on taitava puhumaan ja (itsessään laadukasta) tekstiä tulee, niin se oikeastaan vain korostaa puheiden ja nähdyn tuloksen ristiriitaa. Vastaavasti mies on varmasti turhautunut itsekin ja kynttilä palaa molemmista päistä. Näin ollen tyytymättömyys Tertsiin on helppo ymmärtää.

Kovia oppirahoja on siis maksellut ja mennyt välillä perse edellä kisapuiston lipputankoon, mutta toivottavasti saa kokonaisuudessa vielä palikat kasaan. Mielestäni Lehterä on ollut ja on edelleen ihan lupaava valmentaja ja harmi, ettei SaiPassa ole homma lähtenyt ihan sellaiseen liiton, mitä olisin toivonut ja jopa odottanut. Monella tapaa Lehterä oli mielestäni hienosti organisaatioon sopiva valmentaja, mutta taisi kuitenkin jäädä liian paljon piippuun pelaajien käsittelyn ja taktisen osaamisen (tai pelitavan "myymisen") puolelta.

Kyllä mie Lehterällä tulevaisuutta liigatason päävalmentajana näen, mutta "ominaisuuksien liukusäätimiä" pitäisi vähän veivailla eri suuntiin, muutamia aika rajustikin.

Lyhyesti vielä: hieno puhe ja oli valmentajan oman onnistumisen aste mikä hyvänsä, niin todella arvokkaita sanoja kiekkoyhteisön osalta.

Marked

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Kuten aikaisemminkin olen sanonut että kyllähän Tero puhua osaa. Lisäksi se että hänen ulostulonsa on harkittua ja sopivasti kriittistä, ilman että tulisi liian suoraan. Tämä tietysti esim eilisessä puheessa lappeenrantalaisille oli erittäin hyvä, mutta:

mites sitten pelaajan näkökulmasta. Itse olen kuullut ex-pelaajalta kuinka tarinat on ollut rivienvälistä kettuilua ja isällistä narsismia. Ja toisen painamista alas. Riittämättömyyden tunnetta yms.

Tero on hyvä puhumaan. Voisi olla hyvä toimitusjohtaja, mutta ennen kuin on nöyryyttä - niin en itse näe häntä liigan pääkoutsina. Valitettavasti.

Välillä omasta mielestä hänen strategiansa on mennyt metsään Saipan osalta. Vähä kun mopolla moottoritielle. Eihä me voida täällä mitenkään pelata shl-kiekkoa. Se vaan on tyly fakta. Kyllä päävalmentajan tehtävä on keksiä ja tehdä sellainen pelitapa miten saadaan ukoista kaikki irti, niistä heikoimmistakin.

Jalosesta puhuu monesti kuinka hän sitä arvostaa. Niin arvostan minäkin. Mutta Jalonen on mestari kasaamaan joukkueen kun joukkueen. Ja luomaan pelitavan tukemaan joukkuetta. Hän ei välttämättä edes kyselly jääkiekkoasioita kartoittamiltaan pelaajilta vaan halusi tietää minkälainen pelaaja on ihmisenä. Kiekkohommat pystyi analysoimaan muutenkin.

Joten jos jostain pitäis Teron ottaa mallia niin on Jalonen. Voi olla uskottava ja vahva, mutta silti nöyrä ja realisti.

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
--Itse olen kuullut ex-pelaajalta kuinka tarinat on ollut rivienvälistä kettuilua ja isällistä narsismia. Ja toisen painamista alas. Riittämättömyyden tunnetta yms. -- Joten jos jostain pitäis Teron ottaa mallia niin on Jalonen. Voi olla uskottava ja vahva, mutta silti nöyrä ja realisti.

Ensimmäisen pätkän perusteella ei pahaa tekisi myöskään lukaista esimerkiksi Erkan kirjaa, jossa urheilijan kunnioittavaa käsittelyä ja henkisten voimavarojen valjastamista painotetaan lähes joka toisessa kappaleessa.

Hyvin kyllä kiteytit tätä asiaa! Vahvistaa myös tuota omaa kuvaani Lehterästä, joka on sinänsä ihan positiivinen, mutta vähän tosiaan työkalujen, toimintapojen ja taktisten juttujen kanssa "hukassa" ja epäsynkassa, vaikka palaset itsessään olisikin ihan hyviä.

Toivottavasti tämä SaiPa-episodi on Lehterälle opettava kokemus, päättyi se sitten nyt tai myöhemmin.

Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Lehterä teki lähtönsä niin hyvin kuin ikinä pystyi.

Nyt on hyvä ja vapautunut fiilis kun ei tarvitse enää mollata SaiPan päävalmentajaa ja voi suunnata katseen tulevaisuuteen. Ollako jotain parempaa siellä? Ihan sama, mutta sinne on mentävä.
Olen jäsen @redpecka kanssa samaa mieltä tästä asiasta. Aika tuppaa kulkemaan eteenpäin, joten wanhojen märehtiminen (muuten kuin oppimismielessä) on enimmäkseen turhaa.

Meillä on nyt riesanamme (1) globaali pandemia, (2) idoottimaiset kunnallispoliitikot, ja (3) joukkue sarjataulukossa sijalla 15. Korona kiusaa kaikkia muitakin, ja kunnallispoliitikan kanssa meidän on vain opittava elämään. "Jääkiekkoilullisen kriisin" selvittäminen taas on Liiga-joukkueissa ihan normaalia työtä. Koska kaikki Liiga-joukkueet ajautuvat ajoittain kriisiin. Silloin pelaajien, valmennuksen ja muun johdon tekemisistä ja tekemättä jättämisistä keskustellaan ns. CAPS LOCKit päällä. Ja lopulta valmentaja saa kenkää.

Tertsi päätti esityksensä Winston Churchilliin, ja samasta osoitteesta voi kaivaa inspiraatiota myös uuden SaiPan rakentamiseen. Nämäkin kriisit myö selvitetään, ja sitten tuhkasta nousee entistä vahvempi, yhtenäisempi ja keltamustempi SaiPa.

Liitteet

• Good_crisis.PNG
    Good_crisis.PNG
    476,9 KB · kertaa luettu: 275

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Tuossa Teron puheessa oli esissä kyllä se fakta, että nykyisessä joukkueessa on myös aika kokematonta kaartia. Kuitenkin nämä nuoret ovat pelanneet kokonaisuutena hyvin ja yritteliäästi ja ei heiltä oikein voi suurempia ihmetekoja odottaa ja Tero mainitsi nimeltä Petmanin, Loimarannan ja osin myös Virtanen kuuluu tähän sarjaan. Joukkuueesta puuttuu sellainen fyysinen vääntövoima ja osin taito ratkaista kun se paikka tulee. Tämä on myös koko valmennusryhmän, utjn ja viime kädessä päävalmentajan vastuulla. Muualla on panostettu todella paljon fysiikkaan ja tuohon pelikirjaan ja sen variaatiohin ja siksi peli näyttää paremmalta. Toinen puoli on tietysti pelaajat, joista tällä kaudella kovin moni ei ole osoittanut kehitystä ainakaan vielä ja osalla on mennyt jopa huonommin. Muut liigajoukkueet ovat saaneet näitä kovia NHL/AHL lainoja useampiakin mutta SaiPassa näitä ei liiemmin näy eli sitä vetovoimaa ei ole joukkueessa ja paikkakunnassa. Tästä muodostuu sitten se kokonaisuus, että rämmitään tuolla jumbona. Tilanne kannattaa nyt hyödyntää ja laittaa urheilullisuus, pelaajat ja toimintavat kuntoon. On paljon helpompi myös toimiston tehdä tulosta kun tulee edes kohtuullista tulosta kentällä. Tuosta sitten pitäisi alkaa kerätä niitä varoja, että voidaan jopa investoida uuteen halliin ja kasvuun muutaman vuoden kuluessa.

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Lehterältä hieno puhe. Sympaattinen kaveri ja hyvä puhumaan, valitettavasti valmentajan pukilla se ei aina riitä. Jokatapauksessa hieno mies.

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tero on todellinen kiekkomies, se on paistanut kasvoilta aina, niin tässäkin puheenvuorossa. Arvostan suuresti miehen panosta suomalaisen jääkiekon eteen, mutta kyllä nyt taitaa olla aika jättää Lappeenranta taakse. Mies selkeästi ottaa älytöntä stressiä työstään ja kaiken todella henkilökohtaisesti. Mies on Lappeenrannan vuosien aikana vanhentunut kaksikymmentä vuotta.. Stressin valtaisa määrä oikein huokuu ulospäin.

Toivon Terolle kaikkea hyvää myös tästä edespäin, hieno mies kertakaikkiaan.

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, juridiset esteet
Pakko vielä mölähtää näistä 20 pisteen ylittäneistä hyökkääjistä.

Nykytilanne on täysin normaali SaiPalle. Monilla kausilla, esimerkiksi (kontekstissaan suht menestyksekkäillä) 05-06 tai 12-13 se ennestään 20 pistettä ylittäneiden hyökkääjien määrä on ollut sama kuin nyt, eli viisi (5) kappaletta, joista tuolloin huomattava osa oli juuri ja juuri tämän rajan ylittäneitä. Tämän kauden ennestään yli 20 pisteen miehet ovat keskimäärin selkeästi kovemman tason kavereita, kuin nyt vaikkapa noilla esimerkkikausilla. Ja aivan varmasti on paskempiakin esimerkkejä tarjolla.

Kiva puhe, mutta edelleenkin on vaikea arvostaa sitä, että Lehterä yrittää häivyttää sitä suunnilleen Ikean tontin laajuista vajettaan valmennustaidoissa tällaisten todella höttöisten narratiivien taakse. Loppuun asti mentiin samaa rataa puheitten kanssa, eli (kärjistäen) joka toisessa puheenvuorossa heitetään materiaali bussin alle ja joka toisessa otetaan niin saatanasti vastuuta.

Viimeksi muokattu:

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Suomalaisen jääkiekkoilun outo lintu. Kyllä on vuosien varrella saanut parikin kertaa nauraa Tertsin verbaalisesti värikkäille ulosanneille, niin kiekkostudioissa, kuin valmennushommissakin. Tehnyt kieltämättä paljon hyvää Suomi-kiekon eteen, varsinkin Espoon aikoinaan ja on myös lahjakas verbaalisesti. Mutta kyllä tuo viime kevään keissi näin omalta osaltani laski aika paljon arvostusta kyseistä kaveria kohtaan.

Eli puhun nyt tästä tehtävänanto jutusta, jossa SaiPan pelaajien piti nimetä joukkueen ydinpelaajat, syövät etc. (Vai oliko virallinen termi "myrkyttäjät"?). Sitten kun joukkueen kapteenisto repi laput ja message valmennukseen päin oli vahva, että tällainen ei käy päinsä, niin Lehterä pelkurimaisesti ja raukkamaisesti kiertää vastuunsa. Totesi, että oli apuvalmentajan idea ja, että "Hän ei sitä teettänyt". Lehterä on kuitenkin joukkueen päävalmentaja ja myönsi antaneensa hyväksynnän tälle kyselylle, vaikka omien sanojensa mukaan ei ollut kyseisiä kysymyksiä edes nähnyt. Täysin oksettavaa vastuunpakoilua, -kiertelyä ja -siirtelyä. Ihan sama, vaikka ei olisi omin käsin kyseistä paperia raapustanut, niin oli kuitenkin antanut sille hyväksynnän. Ja sitten kun paska osuu tuulettimeen ja tehtävä ei olekaan pelaajien mieleen, selitellään raukkamaisesti, että "Minähän en sitä tehnyt".

Päävalmentaja on loppupeleissä se, joka kantaa vastuun suoraselkäisesti eikä yritä kierrellä ja kaarrella sanomalla, että apuvalkut oli asialla, "Minä se vaan vierestä katsoin ja olin hiljainen hyväksyjä". Olisi voinut sanoa, että "Joo tällainen kysely laadittiin valmennuksen kesken, tarkoitus oli se ja se, mutta ei ollut pelaajien mieleen ja minä kannan vastuun pääkäskijänä". Ei olisi edes tarvinnut sanoa, että minä itse tein, vaan, että "yhdessä muun valmennuksen kanssa". Sen sijaan sysäsi syyn yksin apuvalkkujen niskaan. Täysin oksettavaa ja selkärangatonta toimintaa.

Ja nyt kun olen sanottavani sanonut, niin todetaan vielä sen verran, että minulla ei välttämättä ole tästä keissistä kaikki faktat ja detaljit tiedossa. Joten jos täällä on henkilöitä, joilla nämä faktat ovat paremmin hallussa, niin otetaan tieto vastaan ja pistetään faktat kuntoon, jos ne minulla eivät tuon jutun perusteella kunnossa olleet.

PS. Myönnän, että aika kova tuomio yhden keissin perusteella, mutta pakko oli vaan sanoa mielipiede tuosta jutusta.

Edit. Toivottavasti Lehterälle, kuitenkin löytyy, jokin tontti tulevaisuudessa. Valmennushommat Liiga-joukkueen peräsimessä näyttävät valittettavasti tällä hetkellä liian isolta palalta kakkua. Ehkä studio hommat tai junnujen valmentaminen, missä ei tarvitse hallita ihan niitä pelin taktisimpia osa-alueita ja pikku nyansseja, olisi sopiva paikka?

Edit2: Typot

Viimeksi muokattu:

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Jotenkin sain tulkittua tuon Lehterän lehdistötilaisuudessa antaman kryptisen viestin jäähyväisiksi.

Olettamuksella että hän tietää asemansa ja kohtalonsa tässä tilanteessa, harvemmin valkut lukevat viestejä paperista lehdistön prässissä.

Enpä olisi kaiken jälkeen edes ihmetellyt, vaikka Lehterä olisi tuon Churchill siteerauksen jälkeen pomputellut bassokitaralla Iron Maidenin Ace's High biisin malliksi läpi.

On hän kyllä senverran veikeä kaveri.

Toivon Terolle kaikkea hyvää jatkossa, vähän liian fiksu (ja kansainvälinenkin) kaveri näin pienelle paikkakunnalle.

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jotenkin sain tulkittua tuon Lehterän lehdistötilaisuudessa antaman kryptisen viestin jäähyväisiksi.

Olettamuksella että hän tietää asemansa ja kohtalonsa tässä tilanteessa, harvemmin valkut lukevat viestejä paperista lehdistön prässissä.

Enpä olisi kaiken jälkeen edes ihmetellyt, vaikka Lehterä olisi tuon Churchill siteerauksen jälkeen pomputellut bassokitaralla Iron Maidenin Ace's High biisin malliksi läpi.

On hän kyllä senverran veikeä kaveri.

Toivon Terolle kaikkea hyvää jatkossa, vähän liian fiksu (ja kansainvälinenkin) kaveri näin pienelle paikkakunnalle.
Ei ole yhtään liian fiksu eikä kansainvälinen pieneen kaupunkiin. Ei ole mikään synti olla pieni. Ei ole myöskään mikään synti olla suuri. Eikä ole mikään synti olla keskikokoinen.

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kenellehän tuo lopun ”haistakaa v***u” merkki oli tarkoitettu? Seuran johdolle, pelaajille, kaupungin isille, kotona oleville katsojille, vai peräti räksyttäville SaiPa osion jatkislaisille?

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kenellehän tuo lopun ”haistakaa v***u” merkki oli tarkoitettu? Seuran johdolle, pelaajille, kaupungin isille, kotona oleville katsojille, vai peräti räksyttäville SaiPa osion jatkislaisille?
Kyllä se ilman muuta oli meille jatkislaisille. Teron ei pidä mennä keittiöön jos ei kestä kuumuutta. Häpeällistä käytöstä häneltä. Kuvottavaa sanon minä. Jos Tero olisi saanut SaiPan pelaamaan hyvin niin hän olisi kiitelty ja ylistetty mies.

juice71

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En edes huomannut, enkä tiennyt koko merkityksestä... Mutta oli tuo niin harkitusti tehty, että totta kai tarkoituksellinen. Täytyy ottaa omaa analyysia takaisin: ei sitten ollutkaan niin tyylikäs testamentti kuin alkuun ajattelin,

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
On tää meiän Tertsi kyllä aika epeli mitä viestintään tulee. Helkkarin vaikea hänen tarkoitusperiä on kyllä ymmärtää. Isolle yleisölle tämä testamentti varmasti jätti positiivisen kuvan, mutta sitten tällainen selkeä piiloviesti pistääkin miettimään mitä nyt oikeasti tarkoitettiin sanoilla. Mikä oli oikeasti rehellistä ja mikä julkisuuskuvan kiillotusta? Voiton merkki ja heti perään haistakaa vittu. Ei voinut olla vahinko maailmanmieheltä. Oliko hän se "voittaja" ja muut väärässä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy