Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 940 714
  • 23 557

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tämä tapaus ja monta aikaisempaa samanlaista tässä ketjussa vain osoittaa, kuinka iloisen hämmentävää ja harhaanjohtavaa Telian markkinointi on ollut. Kyllä se vaan olisi ollut helpompaa järjestää kalenterikuukausilaskutus eikä päiväkohtainen. Ensimmäisen kuukauden olisi toki voinut tasata päivien mukaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut ihmisille yhtä selvä kuin palkan/tukien tulo tilille tai vuokran/vastikkeen maksu. Tuskin kukaan olisi nurissut asiasta.

Ilmeisesti se on pakko. Ihmisten tyhmyys on rajatonta, eikä luettua tekstiä näköjään edes useampaan kertaan toistettuna ymmärretä. Luottokorttimaksut olisi toinen hyvä vaihtoehto. Suurin osa niitä kuitenkaan jaksa tarkastaa, kun automaattisesti menevät.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ehkäpä nyt tällä alkavalla kaudella laskutukseen liittyvät asiat on tutumpia ihmisille ja pyritään myös itse viestimään tästä selkeämmin jatkossa!
Lennätinlaitos-tyylinen ratkaisu, toivotaan että himmeli tulee tutummaksi ja ihmiset hyväksyvät sen. Jos kyseessä olisi uraauurtava muutos (matkapuhelin, auto, sähkö jne), niin olisi hyvä olettaa että asiat tulevat tutuksi ja sen odottaminen olisi tutumpaa. Nyt suoratoistopalveluissa on vuosien ajan vakioitunut maksukäytännöt ja Telia koittaa viedä sitä itsessään taaksepäin (maksaminen ainoastaan laskulla). Lisäksi kausiluonteinen suoratoistopalvelu koitetaan laskutuksen osalta änkeä muottiin johon se ei sovi. Mutta toivotaan toki että epälooginen laskutus ja Telian omituisuudet tulevat tutuksi ihmisille. Toivotaan myös että tästä ei tule uutta käytäntöä alalle, vaan että dinosaurus oppisi tanssimaan.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Tämä tapaus ja monta aikaisempaa samanlaista tässä ketjussa vain osoittaa, kuinka iloisen hämmentävää ja harhaanjohtavaa Telian markkinointi on ollut. Kyllä se vaan olisi ollut helpompaa järjestää kalenterikuukausilaskutus eikä päiväkohtainen. Ensimmäisen kuukauden olisi toki voinut tasata päivien mukaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut ihmisille yhtä selvä kuin palkan/tukien tulo tilille tai vuokran/vastikkeen maksu. Tuskin kukaan olisi nurissut asiasta.
Tässä on myös syy selvillä miksi Telia näin toimii.

Tekee tuon saman tempun usealle tilaajalle. Osa jaksaa vängätä (syystä) mutta osa tuon maksaa mukisematta pois. Koska se on helpompaa. Ja tähän Telia luottaa. Sama systeemi on toistunut jo monta kertaa.

Ja tässä on myös syy, miksi itse katkaisen paketin ja en tule Telialta enää koskaan mitään tilaamaan. Asikkaiden suoranainen kusettaminen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
@Telia Mitä mahdollisuutta te luottokorttimaksamisesta tutkitte? Voin jo tässä kertoa että mahdollista on mutta teidän yrityksen täytyy laittaa ensin vähän kättä taskuun. Rahalla saatte kyllä tuon järjestelmän, ei tarvitse aikaa kuluttaa sen "tutkimiseen".

Tilasin pitsaa ja kepappia äsken kotiin ja se erilaisten maksutapojen määrä oli valtava. Valmiita järjestelmiä.

Se pitää nyt ensin tarkkaan tutkia minkä järjestelmän ottaa. Tällä hetkellä ruotsalaiset ovat muutenkin parin kuukauden lomallaan, niin tietenkään mitään ei tule tapahtumaan.
 

Speedmaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko Niko Telialta selittää miksi minun, jolla on voimassa oleva Liigapassi, täytyy käydä vielä erikseen tilaamassa Preseason-passi? Jos eivät teidän systeeminne ole aivan idioottimaisesti toteutettu, tiedätte kenellä on kesän yli voimassa oleva passi ja voitte ihan automaagisesti lisätä tuon Preseason-passin noille tilaajille. Ei mulla muuta.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Katsoppa Telia/Niko tuota aiemman postaukseni ekaa liitettä.
Eikö siinä selkeästi lue että Kanavapaketit / Liiga passi ajalta 16.5–31.5 16pv 7,18€ ?
Jolloin pitäisi jo laskutus olla päättynyt.

Viestissä #10378 liitteet.

Vastaatteko Telia tähän.
Aika lähellä on ”palvelun” irtisanominen...
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Viestissä #10378 liitteet.

Vastaatteko Telia tähän.
Aika lähellä on ”palvelun” irtisanominen...

Ainakin itsellä tuli kaksi laskua sen takia, että olin aloittanut paketin kesken syyskuuta. Teliallahan oli ollut joku tekninen virhe tuossa laskutuksessa ja sullakin toukokuusta veloitettu enemmän (14.12e) kuin se 13,90e. Itselläkin oli käynyt noin mutta se tosiaan palautettiin sitten seuraavassa laskussa.

Hölmöltähän tuo tuntuu maksaa loppukuustakin, kun ei niitä pelejä silloin tule.
 

emz1

Jäsen
Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä mitään, Liiga-passin laskutus menee automaattisesti tauolle (0 €/kk) kesätauon ajaksi. Et siis maksa kuukausilta, jolloin Liigaa ei pelata.

Paitsi että maksan...

Kusetuksen makua...
Pelattiinko toukokuussa Liigaa? Pelattiin. Onko sinua laskutettu toukokuulta? On. Laskutetaanko sinua kesäkuulta? Tuskin?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
^ Et sitten kattonu liitteitä jossa näky se toukokuun alun lasku? Eli toukokuun alku oli laskutettu aiemmin.
Tämä lasku sijoittuu ajallisesti kauden loppumisen jälkeiseen ajanjaksoon.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@lahts Tuo lasku oli heti helposti tajuttavissa. Jos on vähääkään seurannut niin toukokuulta laskutetaan 13,90e. Ensimmäisessä 1.5-15.5 laskutettu 6,94, toisessa 7,18 ja ajalta 16.5-31.5. Tämä tekee yhteensä 14,12. Toisessa liitteessä on -0,22e hyvitys, joten laskutus on 13,90e.

Kun vähän lukee laskua niin tuota ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Sinun laskutuskausi ei ole kalenterikuukausi.

Kertauksena, sinulta on laskutettu toukokuulta 13,90e kuten pitääkin. Ei virhettä, ei kusetusta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Toukokuu, jolloin pelattiin kaksi peliä maksaa 13,90 € ja lennätinlaitoksen laskutusmallin mukaisesti se laskutetaan laskutusjaksoittain. Se että lennätinlaitoksen systeemit eivät osaa 31 päivän kuukautta käsitellä kerralla oikein on ihan ok, koska kyseessähän on operaattori.

Mitään muutostahan tähän tyhmältä näyttävään laskutukseen ei aiota näemmä tehdä, kun nikojen ja ollipekkojen mielestä kyse on vain asiakkaan tyhmyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Toukokuu, jolloin pelattiin kaksi peliä maksaa 13,90 € ja lennätinlaitoksen laskutusmallin mukaisesti se laskutetaan laskutusjaksoittain. Se että lennätinlaitoksen systeemit eivät osaa 31 päivän kuukautta käsitellä kerralla oikein on ihan ok, koska kyseessähän on operaattori. On aivan normaalia operaattorihommaa laskuttaa väärin ja korjata seuraavassa tai sitä seuraavassa tai ehkä jossain laskussa jos löytää jostain asiakaspalvelijan, joka osaa sen toteuttaa.

Mitään muutostahan tähän tyhmältä näyttävään laskutukseen ei aiota näemmä tehdä, kun nikojen ja ollipekkojen mielestä kyse on vain asiakkaan tyhmyydestä.
Olisipa asiat aina näin yksinkertaisia ja voisipa muutokset tehdä sormia napsauttamalla. Mitään haittaahan se kenellekään ei aiheuta. Telialla on varmasti laskutusjaksoja useita, joka taas mahdollistaa sen, että niitä voisi vaihdella ja sitä kautta taas eräpäivät eri aikaan. Helvetin monet ihmiset haluaa eräpäivät lähelle tilipäiväänsä
 

Telia

Jäsen
Viestissä #10378 liitteet.

Vastaatteko Telia tähän.
Aika lähellä on ”palvelun” irtisanominen...

Juurikin näin, kun täällä on kerrottu. Laskutuskausi ei ole kalenterikuukausi, joten lasku voi tulla laittamallasi tavalla erikseen (eli toukokuun laskun häntä tulee myöhemmin). Toukokuussa passin hinta oli 13,90e. Tarkemmin tuohon en osaa kommentoida, ilman että pääsen laskua tarkastelemaan - kuulostaa kuitenkin siltä, että se on ihan kunnossa. Voit vielä halutessasi tsekata tästä blogista, miten toukokuun ja kesäajan laskutus menee. //Laura
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
On siinä mielestäni sen verran epäselvää kun mainostetaan että laskutus katkeaa siihen päivään kun kausi loppuu.
Nyt kuitenkin laskussa näkyy laskutusta kauden jälkeiseltä ajanjaksolta.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On siinä mielestäni sen verran epäselvää kun mainostetaan että laskutus katkeaa siihen päivään kun kausi loppuu.
Nyt kuitenkin laskussa näkyy laskutusta kauden jälkeiseltä ajanjaksolta.

Telian laskutuksessa on oikeasti oikeitakin ongelmia, kuten se, että tilauksen voimassa pitävät asiakkaat maksavat tietyissä tilanteissa tyhjästä enemmän kuin he, jotka vaivautuvat katkaisemaan tilauksen ja tilaamaan myöhemmin uudelleen.

Sen sijaan tällaiseen semantiikkaan tarttuminen mielestäni vain turhaan aiheuttaa lisäsotkua tähän ketjuun ja vie huomiota oikeilta ongelmilta. On ihan päivänselvä asia, että laskutus on todellisuudessa tässäkin katkennut ihan siihen samaan hetkeen toukokuussa, mutta sinulla nyt vain sattuu laskun eräpäivä menemään niin, että toukokuun laskutus meni kahdessa osassa. Olisiko sinun siis mielestäsi pitänyt saada toukokuu n. kuudella eurolla sen takia, että laskutuskaudet nyt vain sattuivat osumaan näin?

Totta kai olisi kiva, jos siinä ensimmäisessä laskussa olisi laskutettu koko 13,90 ja päiväyksetkin kirjoitettu oikein, mutta ei Telian nyt tällaisen "korjaamiseen" mielestäni kannata paukkuja laittaa niin kauan kun todella moni muukin asia on huonosti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
On siinä mielestäni sen verran epäselvää kun mainostetaan että laskutus katkeaa siihen päivään kun kausi loppuu.
Nyt kuitenkin laskussa näkyy laskutusta kauden jälkeiseltä ajanjaksolta.
Ei vaan mainitaan ja on mainittu useasti, että toukokuulta laskutetaan 13,90e eikä sitä täyttä hintaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Telialta tuli tekstari, että preseason tulee kohta automaattisesti käyttöön ja minun ei tarvitse tehdä muuta kuin avata preseason kanava.

Jään jännityksellä odottamaan miten tässä automaatiossa käy...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Telialta tuli tekstari, että preseason tulee kohta automaattisesti käyttöön ja minun ei tarvitse tehdä muuta kuin avata preseason kanava.

Jään jännityksellä odottamaan miten tässä automaatiossa käy...
Se riippuu kokonaan siitä miten noita hoiteleva automaatti, eli kesähessu, onnistuu sinun kohdalla sen naputtelemaan.
 

Pardus

Jäsen
Preseason-otteluita ei ole tulossa Canal Digitaliin, joten ne täytyy tilata erikseen esimerkiksi Telia TV -sovellukseen. //Laura
Odotinkin tällaista vastausta. Noh, onneksi oli koko toukokuun vielä sovellus/tilaus aktiivisena niin näkee ilmaiseksi.

Sen jälkeen loppuukin sitten Chromecast-pelleily, kun näkee Canal Digitalilta suoraan tv-kanavilta kuten vanhoina hyvinä aikoina.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Odotinkin tällaista vastausta. Noh, onneksi oli koko toukokuun vielä sovellus/tilaus aktiivisena niin näkee ilmaiseksi.

Sen jälkeen loppuukin sitten Chromecast-pelleily, kun näkee Canal Digitalilta suoraan tv-kanavilta kuten vanhoina hyvinä aikoina.
Joko nuo Canal Digitalin Liiga-kanavat näkyy HD:na? Viime syksynä kun kyselin, niin ainoastaan SD-kuvaa oli tarjolla.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
"HTML5 on tarkoitus saada valmiiksi niin pian kuin mahdollista. IE ja Edge -selaimet ovat jo HTML5 -pohjaisia. Chrome, Firefox ja Safari -selaimien tuki julkaistaan heti kun alustan toimivuus saadaan varmistettua. HTML5 -pohjaisten selainten suhteen olemme kohdanneet odottamattomia teknisiä haasteita, jonka vuoksi aikataulu on harmittavasti venynyt"

Mitäköhän tällaiset odottamattomat tekniset haasteet mahtavat olla?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
"HTML5 on tarkoitus saada valmiiksi niin pian kuin mahdollista. IE ja Edge -selaimet ovat jo HTML5 -pohjaisia. Chrome, Firefox ja Safari -selaimien tuki julkaistaan heti kun alustan toimivuus saadaan varmistettua. HTML5 -pohjaisten selainten suhteen olemme kohdanneet odottamattomia teknisiä haasteita, jonka vuoksi aikataulu on harmittavasti venynyt"

Mitäköhän tällaiset odottamattomat tekniset haasteet mahtavat olla?
Miksi tätä pitäisi avata sen tarkemmin palstalla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös