4
444
Tyytyväinen asiakas on yleensä sellainen, joka ostaa mielellään lisäpalveluita (maksukykynsä rajoissa, toki) ja suosittelee palveluntarjoajaa tutuille esim. sivulauseissa, kun niistä on puhetta; ei siis aktiivista myyntipuhetta, vaan tyyliin ”meillä on firman liittymät Elisalta, eikä koskaan ole ollut suurempia ongelmia kuuluvuuden kanssa”. Pakkomyynti on ollut aina yksi huonoimpia tapoja sitouttaa asiakasta, etenkin tilanteissa, joissa palvelu itsessään toimii miten sattuu.Olenkin miettinyt että miten ei voida saada kuntoon perusjuttuja, mutta se on tietenkin siksi, ettei sitä haluta saada kuntoon. Sitten ei kukaan enää tarvitsisi heidän purkkejaan ja liittymiään. Mulla on nyt preseason näkyvissä ja sen jälkeen jos homma edelleen nykii, olen entinen tilaaja.
Itse maksan mielelläni Netflixille ylimääräistä UHD-sisällöstä, vaikka talouteni muonavahvuus onkin vain 1 henkilö ja ko. pakettiin sisältyy ties kuinka monta katseluoikeutta, joita en itse tarvitse. Silti sisältö on käytännössä aina sitä mitä pitää ja laskutusten kanssa ei tarvitse spedeillä lainkaan. Ainoa miinus on se, että MacBookille ei pysty lataamaan offline-sisältöä, ilmeisesti ainoana alustana. Silti sisältö toimii kaikilla omistamillani (ei vuokratuilla, hästäg telia) laitteilla ja suunnilleen kaikkialla maailmassa.
Miettikääpä tilannetta, jossa Netflix, HBO Nordic ja Viaplay kaikki toteaisivat, että satunnaista UHD-sisältöä sekä monikanavaääntä on saatavilla vain, jos olet valmis maksamaan niistä lisää sekä vuokraamaan 10€/kk digiboksin. Kuinka moni tarttuisi täkyyn? Tai pysyisi asiakkaana? Suosittelisi tätä käytännöllistä palvelua muille?