Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 899 586
  • 23 426
4

444

Olenkin miettinyt että miten ei voida saada kuntoon perusjuttuja, mutta se on tietenkin siksi, ettei sitä haluta saada kuntoon. Sitten ei kukaan enää tarvitsisi heidän purkkejaan ja liittymiään. Mulla on nyt preseason näkyvissä ja sen jälkeen jos homma edelleen nykii, olen entinen tilaaja.
Tyytyväinen asiakas on yleensä sellainen, joka ostaa mielellään lisäpalveluita (maksukykynsä rajoissa, toki) ja suosittelee palveluntarjoajaa tutuille esim. sivulauseissa, kun niistä on puhetta; ei siis aktiivista myyntipuhetta, vaan tyyliin ”meillä on firman liittymät Elisalta, eikä koskaan ole ollut suurempia ongelmia kuuluvuuden kanssa”. Pakkomyynti on ollut aina yksi huonoimpia tapoja sitouttaa asiakasta, etenkin tilanteissa, joissa palvelu itsessään toimii miten sattuu.
Itse maksan mielelläni Netflixille ylimääräistä UHD-sisällöstä, vaikka talouteni muonavahvuus onkin vain 1 henkilö ja ko. pakettiin sisältyy ties kuinka monta katseluoikeutta, joita en itse tarvitse. Silti sisältö on käytännössä aina sitä mitä pitää ja laskutusten kanssa ei tarvitse spedeillä lainkaan. Ainoa miinus on se, että MacBookille ei pysty lataamaan offline-sisältöä, ilmeisesti ainoana alustana. Silti sisältö toimii kaikilla omistamillani (ei vuokratuilla, hästäg telia) laitteilla ja suunnilleen kaikkialla maailmassa.

Miettikääpä tilannetta, jossa Netflix, HBO Nordic ja Viaplay kaikki toteaisivat, että satunnaista UHD-sisältöä sekä monikanavaääntä on saatavilla vain, jos olet valmis maksamaan niistä lisää sekä vuokraamaan 10€/kk digiboksin. Kuinka moni tarttuisi täkyyn? Tai pysyisi asiakkaana? Suosittelisi tätä käytännöllistä palvelua muille?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onko tuo nykyään enää edes mahdollista? Verkkojen päivitykset kyllä vaatii nykyään jo myös laitteiden päivittämistä, jos meinaa jotain saada näkymään.
Kyllähän ne boksit päivittyy automaattisesti, mutta kai se ihan tekniikkakin siellä ennen pitkää vanhenee, eikä vastaa nykyajan vaatimuksia?
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Kyllähän ne boksit päivittyy automaattisesti, mutta kai se ihan tekniikkakin siellä ennen pitkää vanhenee, eikä vastaa nykyajan vaatimuksia?

Itsellä kävi jokunen vuosi niin, että nettipäivityksen jälkeen piti vaihtaa vanha modeemini uuteen, jotta netti toimisi. Sain kyllä Elisa viihteeltä uuden ilmaisen modeemin sitä varten, mutta käytän mieluummin ei-elisa viihde -bokseja, vaikka kyllä heidänkin moodemit nyt toimivat ihan hyvin tarkoituksiinsa nähden, jos on pakko käyttää. Eli ainakaan itsellä ei muutaman vuoden vanha modeemi enää toiminut tuossa verkossa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Miettikääpä tilannetta, jossa Netflix, HBO Nordic ja Viaplay kaikki toteaisivat, että satunnaista UHD-sisältöä sekä monikanavaääntä on saatavilla vain, jos olet valmis maksamaan niistä lisää sekä vuokraamaan 10€/kk digiboksin. Kuinka moni tarttuisi täkyyn? Tai pysyisi asiakkaana? Suosittelisi tätä käytännöllistä palvelua muille?
Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.

Miksi olisi kun operaattori ei tyytynyt olemaan pelkkä operaattori? Jos viaplay ryhtyisi myymään kännykkäliittymiä niin sitä ei saisi muihin kännykkäliittymiin verrata?
 
4

444

Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.
En minä vertaa Telian puhelinliittymiä Netflixin videovuokraamoon, vaan Telian suoratoistopalvelua Netflixin suoratoistopalveluun. Jos operaattori on kyvytön kilpailemaan suoratoistomarkkinoilla toisia suoratoistopalveluita vastaan, niin ehkä operaattorin pitäisi pysyä operaattoritoiminnassa.
Vai meinasitko kenties, että jos Telia perustaa lentoyhtiön nimeltä Telia Airlines, niin sitä ei saa verrata muihin lentoyhtiöihin, koska se on kuitenkin vain operaattori? Alkaako aueta, kuinka typerä oma argumenttisi oli?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.
Mihin sitten Telian liiga-tuotetta pitäisi verrata? Ruudun aikana maksukäytännöt oli vain tasoa ok, koska kyseessä ei ollut operaattori? Mutta Telian tapauksessa maksukäytännöt ovat erinomaiset, koska kyseessä on operaattori?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Niin pitikö tämän palvelun jäädä automaattisesti kesätauolle ja laskutus katkeaa automatic?
No tänään tuli lasku sähköpostiin liigapassi ajalta 16.5–31.5 16pv. Ja hinta 7,18€.. kausi loppui tietääkseni vähän aiemmin...
On sentään joku 0,22€ hyvitys joten laskussa komeilee loppusummana 6,96€.
Siis mitä...???
Teliaaaa miten tämä menee?
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin pitikö tämän palvelun jäädä automaattisesti kesätauolle ja laskutus katkeaa automatic?
No tänään tuli lasku sähköpostiin liigapassi ajalta 16.5–31.5 16pv. Ja hinta 7,18€.. kausi loppui tietääkseni vähän aiemmin...
On sentään joku 0,22€ hyvitys joten laskussa komeilee loppusummana 6,96€.
Siis mitä...???
Teliaaaa miten tämä menee?
Ihan normaali toukokuun lasku. Ja näin ollen näet harjoitusottelut ilman että tarvitsee niistä enää erikseen maksaa.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Tuokokuunko harjoitusmatsit?
16.5 —31.5 ei tainnut matseja olla. Mites kesä + heinäkuu? Elokuussahan valmistavia pelejä tulee taas mutta nehän piti olla ”ilmaisia”. Tuokokuun alku on tietty selviö koska matseja oli vielä alku kuusta.

Olin siinä ”luulossa” että seuraava lasku tulee taas kun kausi on alkanut.
 

Telia

Jäsen
Tuokokuunko harjoitusmatsit?
16.5 —31.5 ei tainnut matseja olla. Mites kesä + heinäkuu? Elokuussahan valmistavia pelejä tulee taas mutta nehän piti olla ”ilmaisia”. Tuokokuun alku on tietty selviö koska matseja oli vielä alku kuusta.

Olin siinä ”luulossa” että seuraava lasku tulee taas kun kausi on alkanut.

Tuo varmasti hämää hieman, kun laskutusjaksot ei ole kalenterikuukaudelta vaan voi olla jotain muuta. Sinulla siis laskutusjakso on 16.5. - 15.6. jne. Laskutus on nyt tullut siis aivan oikein toukokuun loppuun saakka. Kesäkuu, heinäkuu ja elokuu ovat maksuttomia, kun syyskuun aslussa sitten alkaa taas laskutus pyörimään.

Liiga-passi ja Joukkuepassit veloitetaan niiltä kuukausilta, kun pelejä pelataan.

Liiga-passi on ollut koko kauden 24,90e/kk ja Joukkuepassit 19,90e/kk. Toukokuulle tehtiin kuukausimaksun suuruuteen huojennus, kun pelejä oli vähemmän, eli toukokuun kuukausimaksu oli kokonaisuudessaan 13,90e. Tästä muutoksesta tiedotettiin asiakkaita useissa kanavissa.

Nyt kun sinullakin on passi voimassa, niin saat aktivoitua Preseason -passin maksutta käyttöösi. Normaalihinta tuolle passille on 14,90e. Täällä ohjeet maksuttoman Preseason -passin aktivoimiseksi.

//Niko
 

oittsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy kyllä sanoa että vaikka perustelut yllä lukeekin, jää tästä laskutuksesta paha maku suuhun. Jos se ei ole ymmärrettävää asiakkaalle, ei palveluun koskaan voi olla kovin suurta tyytyväisyyttä. Onko tähän tulossa jotain muutosta?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
No onhan toi sekavaa...
1.5.—15.5 kuitenkin tuli laskutusta se 6,94€ ja oletin ettei siitä edespäin toukokuusta aina liiga kauden alkuun tulisi mitään laskua. No nyt EM lasku kuitenkin tupsahti.
Pre season paketin jo olinkin ottanut...

Kuukausimaksu tuossa laskussa onkin 0,00€
Mutta kanavapaketin hinta on 7,18€??? Siis kanavapaketin johon kuuluu vain ja ainoastaan tuo Liiga-passi. Eli ei mitään käyttöä.
Ei tämä mikään ilmainen kesätauko siis ole.
Maksetaan KANAVAPAKETISTA JOLLA EI OLE MITÄÄN LÄHETYSTÄ(vanhaa arkistoa varmaan löytyy)
mutta en niitä katso.

Kopio aiemmasta säposta ja viestinnästä kertoo näin. Tullut Telialta 6.5-2019

Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä mitään, Liiga-passin laskutus menee automaattisesti tauolle (0 €/kk) kesätauon ajaksi. Et siis maksa kuukausilta, jolloin Liigaa ei pelata.

Paitsi että maksan...

Kusetuksen makua...

 

Liitteet

  • 27F58964-A83A-4B40-99F7-56EE5219E984.jpeg
    27F58964-A83A-4B40-99F7-56EE5219E984.jpeg
    294,6 KB · kertaa luettu: 351
  • D81AA8D0-DD9A-4AE2-AD49-3418DD4B5CD5.jpeg
    D81AA8D0-DD9A-4AE2-AD49-3418DD4B5CD5.jpeg
    267,5 KB · kertaa luettu: 324
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Täytyy kyllä sanoa että vaikka perustelut yllä lukeekin, jää tästä laskutuksesta paha maku suuhun. Jos se ei ole ymmärrettävää asiakkaalle, ei palveluun koskaan voi olla kovin suurta tyytyväisyyttä. Onko tähän tulossa jotain muutosta?

Telia TV:llä on sama maksutapa ja laskutus kuin kaikilla muilla Telian tuotteilla. Telia TV:stä tutkimme kyllä mahdollisuutta luottokorttimaksulle sillä tiedostamme, että tälle tuotteelle luottokorttimaksaminen soveltuisi hyvin.

Muiden kanavien osalta en muista, että olisi aiheuttanut ihan näin paljon epätietoisuutta, mutta johtuu ehkä siitä että nuo ovat usein samalla hinnalla läpi vuoden. Liiga on ainoa sisältö, jonka laskutus päättyy automaattisesti kesäksi, jolloin siinä on luonnollisesti vähän enemmän liikkuvia osia.

Ehkäpä nyt tällä alkavalla kaudella laskutukseen liittyvät asiat on tutumpia ihmisille ja pyritään myös itse viestimään tästä selkeämmin jatkossa!

//Niko
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Telia Mitä mahdollisuutta te luottokorttimaksamisesta tutkitte? Voin jo tässä kertoa että mahdollista on mutta teidän yrityksen täytyy laittaa ensin vähän kättä taskuun. Rahalla saatte kyllä tuon järjestelmän, ei tarvitse aikaa kuluttaa sen "tutkimiseen".
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Katsoppa Telia/Niko tuota aiemman postaukseni ekaa liitettä.
Eikö siinä selkeästi lue että Kanavapaketit / Liiga passi ajalta 16.5–31.5 16pv 7,18€ ?
Jolloin pitäisi jo laskutus olla päättynyt.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsoppa Telia/Niko tuota aiemman postaukseni ekaa liitettä.
Eikö siinä selkeästi lue että Kanavapaketit / Liiga passi ajalta 16.5–31.5 16pv 7,18€ ?
Jolloin pitäisi jo laskutus olla päättynyt.
Tämä tapaus ja monta aikaisempaa samanlaista tässä ketjussa vain osoittaa, kuinka iloisen hämmentävää ja harhaanjohtavaa Telian markkinointi on ollut. Kyllä se vaan olisi ollut helpompaa järjestää kalenterikuukausilaskutus eikä päiväkohtainen. Ensimmäisen kuukauden olisi toki voinut tasata päivien mukaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut ihmisille yhtä selvä kuin palkan/tukien tulo tilille tai vuokran/vastikkeen maksu. Tuskin kukaan olisi nurissut asiasta.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tämä tapaus ja monta aikaisempaa samanlaista tässä ketjussa vain osoittaa, kuinka iloisen hämmentävää ja harhaanjohtavaa Telian markkinointi on ollut. Kyllä se vaan olisi ollut helpompaa järjestää kalenterikuukausilaskutus eikä päiväkohtainen. Ensimmäisen kuukauden olisi toki voinut tasata päivien mukaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut ihmisille yhtä selvä kuin palkan/tukien tulo tilille tai vuokran/vastikkeen maksu. Tuskin kukaan olisi nurissut asiasta.

Ilmeisesti se on pakko. Ihmisten tyhmyys on rajatonta, eikä luettua tekstiä näköjään edes useampaan kertaan toistettuna ymmärretä. Luottokorttimaksut olisi toinen hyvä vaihtoehto. Suurin osa niitä kuitenkaan jaksa tarkastaa, kun automaattisesti menevät.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ehkäpä nyt tällä alkavalla kaudella laskutukseen liittyvät asiat on tutumpia ihmisille ja pyritään myös itse viestimään tästä selkeämmin jatkossa!
Lennätinlaitos-tyylinen ratkaisu, toivotaan että himmeli tulee tutummaksi ja ihmiset hyväksyvät sen. Jos kyseessä olisi uraauurtava muutos (matkapuhelin, auto, sähkö jne), niin olisi hyvä olettaa että asiat tulevat tutuksi ja sen odottaminen olisi tutumpaa. Nyt suoratoistopalveluissa on vuosien ajan vakioitunut maksukäytännöt ja Telia koittaa viedä sitä itsessään taaksepäin (maksaminen ainoastaan laskulla). Lisäksi kausiluonteinen suoratoistopalvelu koitetaan laskutuksen osalta änkeä muottiin johon se ei sovi. Mutta toivotaan toki että epälooginen laskutus ja Telian omituisuudet tulevat tutuksi ihmisille. Toivotaan myös että tästä ei tule uutta käytäntöä alalle, vaan että dinosaurus oppisi tanssimaan.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Tämä tapaus ja monta aikaisempaa samanlaista tässä ketjussa vain osoittaa, kuinka iloisen hämmentävää ja harhaanjohtavaa Telian markkinointi on ollut. Kyllä se vaan olisi ollut helpompaa järjestää kalenterikuukausilaskutus eikä päiväkohtainen. Ensimmäisen kuukauden olisi toki voinut tasata päivien mukaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut ihmisille yhtä selvä kuin palkan/tukien tulo tilille tai vuokran/vastikkeen maksu. Tuskin kukaan olisi nurissut asiasta.
Tässä on myös syy selvillä miksi Telia näin toimii.

Tekee tuon saman tempun usealle tilaajalle. Osa jaksaa vängätä (syystä) mutta osa tuon maksaa mukisematta pois. Koska se on helpompaa. Ja tähän Telia luottaa. Sama systeemi on toistunut jo monta kertaa.

Ja tässä on myös syy, miksi itse katkaisen paketin ja en tule Telialta enää koskaan mitään tilaamaan. Asikkaiden suoranainen kusettaminen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
@Telia Mitä mahdollisuutta te luottokorttimaksamisesta tutkitte? Voin jo tässä kertoa että mahdollista on mutta teidän yrityksen täytyy laittaa ensin vähän kättä taskuun. Rahalla saatte kyllä tuon järjestelmän, ei tarvitse aikaa kuluttaa sen "tutkimiseen".

Tilasin pitsaa ja kepappia äsken kotiin ja se erilaisten maksutapojen määrä oli valtava. Valmiita järjestelmiä.

Se pitää nyt ensin tarkkaan tutkia minkä järjestelmän ottaa. Tällä hetkellä ruotsalaiset ovat muutenkin parin kuukauden lomallaan, niin tietenkään mitään ei tule tapahtumaan.
 

Speedmaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko Niko Telialta selittää miksi minun, jolla on voimassa oleva Liigapassi, täytyy käydä vielä erikseen tilaamassa Preseason-passi? Jos eivät teidän systeeminne ole aivan idioottimaisesti toteutettu, tiedätte kenellä on kesän yli voimassa oleva passi ja voitte ihan automaagisesti lisätä tuon Preseason-passin noille tilaajille. Ei mulla muuta.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Katsoppa Telia/Niko tuota aiemman postaukseni ekaa liitettä.
Eikö siinä selkeästi lue että Kanavapaketit / Liiga passi ajalta 16.5–31.5 16pv 7,18€ ?
Jolloin pitäisi jo laskutus olla päättynyt.

Viestissä #10378 liitteet.

Vastaatteko Telia tähän.
Aika lähellä on ”palvelun” irtisanominen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös