Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 977 290
  • 23 634

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Et arvaakaan kuinka paljon ihmisillä on tilattuna pieninopeuksisia yhteyksiä ja käyttävät keskiaikaisia laitteita.
Itsestä taas tuntuu että nykyään eläkeläisilläkin on jo (varsinkin niillä ketkä asuvat rivareissa/kerrostaloissa) 100megan netti, laitteet saattavat olla vanhoja, mutta netti on aika usein ylimitoitettu. Mitään tilastoja ei ole heittää, vaan pohjautuu kokemuksiin omasta elämästäni.
Yhteydet on nykyään pääasiassa ihan ok nopeuksien suhteen, mutta kyllä ne itse päätelaitteet on monella ihmisellä ihan kivikaudelta. Sitten ihmetellään ja syytetään operaattoria kun satamegainen netti toimiikin jollain 10 megan nopeudella, vaikka se oma modeemi on jostain vuodelta 2005.
 

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Nyt ilmainen preseason on tilattu ja ei ole tarkoitustakaan tilata Liigaa. Tällä viikolla viimeksi tuli soitto, että jos yhden puhelinliittymän vaihtaa Telialle niin koko syyskausi Liigaa olisi 10€/kk. Ei vaan nappaa viime kauden selitysten jälkeen. Ennemmin sitten halliin katsomaan matseja.

Mullekki tämmönen diili! Viime viikolla telian poju pysäytti kaupassa käydessä ja kysyin huvikseni, että jos vaihdan puhelin ja internet liittymät telialle niin mihinkä hintaan liiga-paketti irtoaa. Loppu tulema oli että Liiga menee normaali hinnalla ja muut liittymät olivat vastaavanlaiset kuin nyt mutta vain 10 euroa kalliimmat kuussa :)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Yhteydet on nykyään pääasiassa ihan ok nopeuksien suhteen, mutta kyllä ne itse päätelaitteet on monella ihmisellä ihan kivikaudelta. Sitten ihmetellään ja syytetään operaattoria kun satamegainen netti toimiikin jollain 10 megan nopeudella, vaikka se oma modeemi on jostain vuodelta 2005.
Tässä tukistan vähän operaattoreitakin. Ensinnäkin se yhteyden mukana tuleva päätelaite on yleensä ihan kuraa, miksei laiteta siihen kylkeen kunnon laitetta, vai pelätäänkö, että vähän korkeampi hinta karkottaa asiakkaita? Toisekseen ainakaan minulle ei ole kertaakaan vinkattu operaattorin puolelta, että vanhentunutta päätelaitetta kannattaisi uudistaa, siihen pikku tarjous kylkeen niin varmasti ihmiset näihin tarttuisi jonkin verran. Tietysti nämä ovat kunkin omalla vastuulla, mutta kun iso osa nyt ei näistä kauheasti ymmärrä, niin operaattorit voisi ottaa vähän roolia.

Mullakin vielä vain 20M yhteys, kun nuo langattomat oli alueella pitkään surkeassa kunnossa. Pitkään oli vain 10M, ja silloin netti tökki jo, jos joku katsoi Viihteestä netin kautta tulevaa kanavaa, 20M pelittää jo, vaikka joku vielä hakkaisi nettipeliä tuon TV:n lisäksi. Nyt otin valokuidun kun se alueelle rakennetaan, saa nähdä oliko turha hankinta kun 5g yleistyy, ja tarvittavat tukiasemat saataneen alueelle tuon rakennetun kuidun avulla tarpeeksi lähelle?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensinnäkin se yhteyden mukana tuleva päätelaite on yleensä ihan kuraa, miksei laiteta siihen kylkeen kunnon laitetta, vai pelätäänkö, että vähän korkeampi hinta karkottaa asiakkaita?

Veikkaisin, että operaattorit on tehnyt suoraan sopimukset tiettyjen laitevalmistajien kanssa pitkäksi aikaa. Toisaalta operaattoreilla on vuosien kokemus siitä, että päätelaitteita käytetään ikään kuin "kaupan päälle" periaatteella. Pitkäänhän operaattoreilla oli myös vuokrapäätelaitteita, joista maksettiin joka kuukausi ihan vuokraakin. Kaiketi asiakaskunta on pitkälti tottunut siihen, että operaattorit laittelee sen laitteiston osana kauppaa ja on monelle shokki, että sellaisen joutuu monesti myös ostamaan ihan omilla rahoilla.

Pitää myös huomioida, että ei peruskäyttäjiä varmasti ihan turhan paljon kiinnosta mikään muu kuin se, että netti pyörii. Se on ainoastaan pieni osa asiakkaista, jotka yleensä jotenkin ovat asioista kartalla. Veikkaisin, että tähänkin tulee muutosta, kun nuoremmat ikäluokat rupeavat aktiivisemmiksi markkinoilla. Odotusarvoisesti nettiä käytetään yhä enemmän esimerkiksi pelaamiseen ja siinä on sitten yhtä ja toista, jotka vaikuttaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Tässä tukistan vähän operaattoreitakin. Ensinnäkin se yhteyden mukana tuleva päätelaite on yleensä ihan kuraa, miksei laiteta siihen kylkeen kunnon laitetta, vai pelätäänkö, että vähän korkeampi hinta karkottaa asiakkaita?
Itsellä tuli DNA:lta mukana hyvä kaapelimodeemi, netin nopeus on 200 megaa ja langattomasti tulee sellaista 180-190 megaa eli tuntuu pelittävän. Toki ne vanhemmat modeemit oli kyllä luokkaa susi.

Toisekseen ainakaan minulle ei ole kertaakaan vinkattu operaattorin puolelta, että vanhentunutta päätelaitetta kannattaisi uudistaa, siihen pikku tarjous kylkeen niin varmasti ihmiset näihin tarttuisi jonkin verran. Tietysti nämä ovat kunkin omalla vastuulla, mutta kun iso osa nyt ei näistä kauheasti ymmärrä, niin operaattorit voisi ottaa vähän roolia.
Ehdottomasti totta. Ja luulisihan sitä että jos asiakkaalle myy ihan mitä tahansa mikä vähänkin tuo rahaa niin siitä myyjäkin saisi jotain...
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on mennyt maku koko Telian touhuun. Siellä ei ole kiinnostuttu yhtään tuotteesta, vain myytyjen liittymien ja boksien määrä kiinnostaa.

Toista kertaa jo viime viikolla soiteltiin ja kyseltiin olenko ollut tyytyväinen (telia tv ja chromecast). Samat litaniat luettelin miten kuva pätkii ja on paskaa ja sen he jo tiesivätkin. Sen kyllä saa ratkaistua kun ottaa heidän boksin ja liittymän. Kysyin suoraan, että teillä taitaa olla vaan tarkoitus myydä näitä liittymiä joka kotiin eikä ajatustakaan saada toimimaan kunnolla ns. toisten vehkeillä. Kaveri myönsi tämän, että tottakai sitä yritetään. Mitään meininkiä ei ole tiedossa silverlightista luopumisesta tai äly-tv sovelluksen julkaisemisesta. Olenkin miettinyt että miten ei voida saada kuntoon perusjuttuja, mutta se on tietenkin siksi, ettei sitä haluta saada kuntoon. Sitten ei kukaan enää tarvitsisi heidän purkkejaan ja liittymiään. Mulla on nyt preseason näkyvissä ja sen jälkeen jos homma edelleen nykii, olen entinen tilaaja.

Tai sitten totean sen olevan yksinoikeusasemassa ainut tapa seurata joukkueeni pelejä ja katson silti, iso sieni otsalla ja tyydyn asemaani. Yhtään Telian purkkia tai liittymää en ota.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Yhteydet on nykyään pääasiassa ihan ok nopeuksien suhteen, mutta kyllä ne itse päätelaitteet on monella ihmisellä ihan kivikaudelta. Sitten ihmetellään ja syytetään operaattoria kun satamegainen netti toimiikin jollain 10 megan nopeudella, vaikka se oma modeemi on jostain vuodelta 2005.

Onko tuo nykyään enää edes mahdollista? Verkkojen päivitykset kyllä vaatii nykyään jo myös laitteiden päivittämistä, jos meinaa jotain saada näkymään.
 
4

444

Olenkin miettinyt että miten ei voida saada kuntoon perusjuttuja, mutta se on tietenkin siksi, ettei sitä haluta saada kuntoon. Sitten ei kukaan enää tarvitsisi heidän purkkejaan ja liittymiään. Mulla on nyt preseason näkyvissä ja sen jälkeen jos homma edelleen nykii, olen entinen tilaaja.
Tyytyväinen asiakas on yleensä sellainen, joka ostaa mielellään lisäpalveluita (maksukykynsä rajoissa, toki) ja suosittelee palveluntarjoajaa tutuille esim. sivulauseissa, kun niistä on puhetta; ei siis aktiivista myyntipuhetta, vaan tyyliin ”meillä on firman liittymät Elisalta, eikä koskaan ole ollut suurempia ongelmia kuuluvuuden kanssa”. Pakkomyynti on ollut aina yksi huonoimpia tapoja sitouttaa asiakasta, etenkin tilanteissa, joissa palvelu itsessään toimii miten sattuu.
Itse maksan mielelläni Netflixille ylimääräistä UHD-sisällöstä, vaikka talouteni muonavahvuus onkin vain 1 henkilö ja ko. pakettiin sisältyy ties kuinka monta katseluoikeutta, joita en itse tarvitse. Silti sisältö on käytännössä aina sitä mitä pitää ja laskutusten kanssa ei tarvitse spedeillä lainkaan. Ainoa miinus on se, että MacBookille ei pysty lataamaan offline-sisältöä, ilmeisesti ainoana alustana. Silti sisältö toimii kaikilla omistamillani (ei vuokratuilla, hästäg telia) laitteilla ja suunnilleen kaikkialla maailmassa.

Miettikääpä tilannetta, jossa Netflix, HBO Nordic ja Viaplay kaikki toteaisivat, että satunnaista UHD-sisältöä sekä monikanavaääntä on saatavilla vain, jos olet valmis maksamaan niistä lisää sekä vuokraamaan 10€/kk digiboksin. Kuinka moni tarttuisi täkyyn? Tai pysyisi asiakkaana? Suosittelisi tätä käytännöllistä palvelua muille?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onko tuo nykyään enää edes mahdollista? Verkkojen päivitykset kyllä vaatii nykyään jo myös laitteiden päivittämistä, jos meinaa jotain saada näkymään.
Kyllähän ne boksit päivittyy automaattisesti, mutta kai se ihan tekniikkakin siellä ennen pitkää vanhenee, eikä vastaa nykyajan vaatimuksia?
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Kyllähän ne boksit päivittyy automaattisesti, mutta kai se ihan tekniikkakin siellä ennen pitkää vanhenee, eikä vastaa nykyajan vaatimuksia?

Itsellä kävi jokunen vuosi niin, että nettipäivityksen jälkeen piti vaihtaa vanha modeemini uuteen, jotta netti toimisi. Sain kyllä Elisa viihteeltä uuden ilmaisen modeemin sitä varten, mutta käytän mieluummin ei-elisa viihde -bokseja, vaikka kyllä heidänkin moodemit nyt toimivat ihan hyvin tarkoituksiinsa nähden, jos on pakko käyttää. Eli ainakaan itsellä ei muutaman vuoden vanha modeemi enää toiminut tuossa verkossa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Miettikääpä tilannetta, jossa Netflix, HBO Nordic ja Viaplay kaikki toteaisivat, että satunnaista UHD-sisältöä sekä monikanavaääntä on saatavilla vain, jos olet valmis maksamaan niistä lisää sekä vuokraamaan 10€/kk digiboksin. Kuinka moni tarttuisi täkyyn? Tai pysyisi asiakkaana? Suosittelisi tätä käytännöllistä palvelua muille?
Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.
 
4

444

Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.
En minä vertaa Telian puhelinliittymiä Netflixin videovuokraamoon, vaan Telian suoratoistopalvelua Netflixin suoratoistopalveluun. Jos operaattori on kyvytön kilpailemaan suoratoistomarkkinoilla toisia suoratoistopalveluita vastaan, niin ehkä operaattorin pitäisi pysyä operaattoritoiminnassa.
Vai meinasitko kenties, että jos Telia perustaa lentoyhtiön nimeltä Telia Airlines, niin sitä ei saa verrata muihin lentoyhtiöihin, koska se on kuitenkin vain operaattori? Alkaako aueta, kuinka typerä oma argumenttisi oli?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Typerää verrata suoratoistopalveluita operaattoriin.
Mihin sitten Telian liiga-tuotetta pitäisi verrata? Ruudun aikana maksukäytännöt oli vain tasoa ok, koska kyseessä ei ollut operaattori? Mutta Telian tapauksessa maksukäytännöt ovat erinomaiset, koska kyseessä on operaattori?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Niin pitikö tämän palvelun jäädä automaattisesti kesätauolle ja laskutus katkeaa automatic?
No tänään tuli lasku sähköpostiin liigapassi ajalta 16.5–31.5 16pv. Ja hinta 7,18€.. kausi loppui tietääkseni vähän aiemmin...
On sentään joku 0,22€ hyvitys joten laskussa komeilee loppusummana 6,96€.
Siis mitä...???
Teliaaaa miten tämä menee?
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin pitikö tämän palvelun jäädä automaattisesti kesätauolle ja laskutus katkeaa automatic?
No tänään tuli lasku sähköpostiin liigapassi ajalta 16.5–31.5 16pv. Ja hinta 7,18€.. kausi loppui tietääkseni vähän aiemmin...
On sentään joku 0,22€ hyvitys joten laskussa komeilee loppusummana 6,96€.
Siis mitä...???
Teliaaaa miten tämä menee?
Ihan normaali toukokuun lasku. Ja näin ollen näet harjoitusottelut ilman että tarvitsee niistä enää erikseen maksaa.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Tuokokuunko harjoitusmatsit?
16.5 —31.5 ei tainnut matseja olla. Mites kesä + heinäkuu? Elokuussahan valmistavia pelejä tulee taas mutta nehän piti olla ”ilmaisia”. Tuokokuun alku on tietty selviö koska matseja oli vielä alku kuusta.

Olin siinä ”luulossa” että seuraava lasku tulee taas kun kausi on alkanut.
 

Telia

Jäsen
Tuokokuunko harjoitusmatsit?
16.5 —31.5 ei tainnut matseja olla. Mites kesä + heinäkuu? Elokuussahan valmistavia pelejä tulee taas mutta nehän piti olla ”ilmaisia”. Tuokokuun alku on tietty selviö koska matseja oli vielä alku kuusta.

Olin siinä ”luulossa” että seuraava lasku tulee taas kun kausi on alkanut.

Tuo varmasti hämää hieman, kun laskutusjaksot ei ole kalenterikuukaudelta vaan voi olla jotain muuta. Sinulla siis laskutusjakso on 16.5. - 15.6. jne. Laskutus on nyt tullut siis aivan oikein toukokuun loppuun saakka. Kesäkuu, heinäkuu ja elokuu ovat maksuttomia, kun syyskuun aslussa sitten alkaa taas laskutus pyörimään.

Liiga-passi ja Joukkuepassit veloitetaan niiltä kuukausilta, kun pelejä pelataan.

Liiga-passi on ollut koko kauden 24,90e/kk ja Joukkuepassit 19,90e/kk. Toukokuulle tehtiin kuukausimaksun suuruuteen huojennus, kun pelejä oli vähemmän, eli toukokuun kuukausimaksu oli kokonaisuudessaan 13,90e. Tästä muutoksesta tiedotettiin asiakkaita useissa kanavissa.

Nyt kun sinullakin on passi voimassa, niin saat aktivoitua Preseason -passin maksutta käyttöösi. Normaalihinta tuolle passille on 14,90e. Täällä ohjeet maksuttoman Preseason -passin aktivoimiseksi.

//Niko
 

oittsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Täytyy kyllä sanoa että vaikka perustelut yllä lukeekin, jää tästä laskutuksesta paha maku suuhun. Jos se ei ole ymmärrettävää asiakkaalle, ei palveluun koskaan voi olla kovin suurta tyytyväisyyttä. Onko tähän tulossa jotain muutosta?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
No onhan toi sekavaa...
1.5.—15.5 kuitenkin tuli laskutusta se 6,94€ ja oletin ettei siitä edespäin toukokuusta aina liiga kauden alkuun tulisi mitään laskua. No nyt EM lasku kuitenkin tupsahti.
Pre season paketin jo olinkin ottanut...

Kuukausimaksu tuossa laskussa onkin 0,00€
Mutta kanavapaketin hinta on 7,18€??? Siis kanavapaketin johon kuuluu vain ja ainoastaan tuo Liiga-passi. Eli ei mitään käyttöä.
Ei tämä mikään ilmainen kesätauko siis ole.
Maksetaan KANAVAPAKETISTA JOLLA EI OLE MITÄÄN LÄHETYSTÄ(vanhaa arkistoa varmaan löytyy)
mutta en niitä katso.

Kopio aiemmasta säposta ja viestinnästä kertoo näin. Tullut Telialta 6.5-2019

Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä mitään, Liiga-passin laskutus menee automaattisesti tauolle (0 €/kk) kesätauon ajaksi. Et siis maksa kuukausilta, jolloin Liigaa ei pelata.

Paitsi että maksan...

Kusetuksen makua...

 

Liitteet

  • 27F58964-A83A-4B40-99F7-56EE5219E984.jpeg
    27F58964-A83A-4B40-99F7-56EE5219E984.jpeg
    294,6 KB · kertaa luettu: 359
  • D81AA8D0-DD9A-4AE2-AD49-3418DD4B5CD5.jpeg
    D81AA8D0-DD9A-4AE2-AD49-3418DD4B5CD5.jpeg
    267,5 KB · kertaa luettu: 330
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
Täytyy kyllä sanoa että vaikka perustelut yllä lukeekin, jää tästä laskutuksesta paha maku suuhun. Jos se ei ole ymmärrettävää asiakkaalle, ei palveluun koskaan voi olla kovin suurta tyytyväisyyttä. Onko tähän tulossa jotain muutosta?

Telia TV:llä on sama maksutapa ja laskutus kuin kaikilla muilla Telian tuotteilla. Telia TV:stä tutkimme kyllä mahdollisuutta luottokorttimaksulle sillä tiedostamme, että tälle tuotteelle luottokorttimaksaminen soveltuisi hyvin.

Muiden kanavien osalta en muista, että olisi aiheuttanut ihan näin paljon epätietoisuutta, mutta johtuu ehkä siitä että nuo ovat usein samalla hinnalla läpi vuoden. Liiga on ainoa sisältö, jonka laskutus päättyy automaattisesti kesäksi, jolloin siinä on luonnollisesti vähän enemmän liikkuvia osia.

Ehkäpä nyt tällä alkavalla kaudella laskutukseen liittyvät asiat on tutumpia ihmisille ja pyritään myös itse viestimään tästä selkeämmin jatkossa!

//Niko
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
@Telia Mitä mahdollisuutta te luottokorttimaksamisesta tutkitte? Voin jo tässä kertoa että mahdollista on mutta teidän yrityksen täytyy laittaa ensin vähän kättä taskuun. Rahalla saatte kyllä tuon järjestelmän, ei tarvitse aikaa kuluttaa sen "tutkimiseen".
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Katsoppa Telia/Niko tuota aiemman postaukseni ekaa liitettä.
Eikö siinä selkeästi lue että Kanavapaketit / Liiga passi ajalta 16.5–31.5 16pv 7,18€ ?
Jolloin pitäisi jo laskutus olla päättynyt.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Katsoppa Telia/Niko tuota aiemman postaukseni ekaa liitettä.
Eikö siinä selkeästi lue että Kanavapaketit / Liiga passi ajalta 16.5–31.5 16pv 7,18€ ?
Jolloin pitäisi jo laskutus olla päättynyt.
Tämä tapaus ja monta aikaisempaa samanlaista tässä ketjussa vain osoittaa, kuinka iloisen hämmentävää ja harhaanjohtavaa Telian markkinointi on ollut. Kyllä se vaan olisi ollut helpompaa järjestää kalenterikuukausilaskutus eikä päiväkohtainen. Ensimmäisen kuukauden olisi toki voinut tasata päivien mukaan ja siitä eteenpäin asia olisi ollut ihmisille yhtä selvä kuin palkan/tukien tulo tilille tai vuokran/vastikkeen maksu. Tuskin kukaan olisi nurissut asiasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös