Sain alkuviikosta tekstiviestin, että alkaisi olla viimeiset hetket aktivoida Liiga-tilaajan etuna Preseason-passi maksutta. Viestissä ohjeistettiin kirjautumaan Omille sivuilla ja tilaamaan harjoituspelit.
No en kirjautunut tai tilannut, mutta tänään tuli viesti että tsädääm, lisätäänpä automaattisesti maksuton Preseason-passi. Koska ristiriitainen viestintä sekoitti pääni, piti käydä katsomassa Omilta sivuilta mitä siellä näkyy, mutta eihän siellä näkynyt mainintaa preseasonista.
Kohdassa "Telia TV Kanavapaketit" on kyllä Liiga, mutta siinä vain "Tutustu"-nappi. Jos menen tutustumaan tai valitsen yläpalkin valikosta Liigan, avautuu sivuja, jotka ovat täynnä "Tilaa"-nappeja.
Koska käytän Telian sovellus, minun olisi heti pitänyt tajuta katsoa kohdasta "Telia TV -sovellus" ja siirtyä sieltä katselemaan käytössä olevia kanavapaketteja. Jälkimmäinen tekstiviesti piti kohdallani paikkansa. Kai. Kanavapaketeiden kohdalla ei näy mitään päivämäärätietoja aktivointipäivistä tai laskutuskausista, niin vaikea sanoa onko tuo nyt tämän tulevan kauden preseason-passi vai ei. Todennäköisesti on ja kai aktivoitui tänään.
Sain myös aiemmin mainitun kaltaisen sähköpostin.
Tänään tuli sähkösanoma lähettäjältä "A2ebsmailer". Siinä oli puhetta lätkästä ja kanavapaketista, eli oletan, että meili tuli Telialta. Olin tosin jo sysäämässä roskiin avaamatta, mutta ajattelin lukaista vaikka vahva roskapostikutina olikin...
Äärimmäisen hämmentävää, että sähköposti alkaa sanoilla "
Moikka, ja kiitos tilauksestasi". Mitä minä nyt olin siis tilannut? En mielestäni mitään, joten aloin vahvasti kyseenalaistamaan sähköpostin lähettäjää.
Sähköpostissa kuitenkin kerrottiin, että jotain olen tilannut: "
Tilauksesi Liiga Preseason -passi 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Liiga Preseason -passi veloituksetta Telia TV digiboksilla ja Telia TV sovellus -palvelussa Joukkuepassi tai Liigapassi -tilaajille. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus., Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."
Voiko asiaa selkeämmin ilmaistakaan. Ehkä sähköposti ei liittynyt tekstiviestiin vaan tuli väärään osoitteeseen? Tai kenties se on roskapostia.
Sähköpostin liitteenä oli myös jokin pdf, mutta ei noin epämääräisestä osoitteesta tulleen epämääräisen viestin liitettä voi avata. Kokeilin kuitenkin sähköpostissa mainittua osoitetta tilauksen peruuttamiseksi
telia.fi/peruutus. Tuolta löytyy sivu, jossa mainitaan mm. "Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella." Tuossa tuo 'perumislomakkeella' on linkki ja sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa kerrotaan, että "Tilauksen peruminen verkkosivustomme kautta on tilapäisesti pois käytöstä."
Summa summarum, olen kai jotain mukamas tilannut, vaikka se tapahtuikin automaattisesti, mutta voin sen siksi toki peruuttaa, mutten kätevästi vaikka niin voisi alkuun luulla. Noh. Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan.