Tätä en voisi vähempää suositella. Ennemmin vaikka VPN:n avulla tuo Home of Hockey, josta menee sentään rahtunen rahaa myös liigaseuroille. IPTV-palvelut ovat laittomia ja niistä maksetuista rahoista liigaseurat eivät näe senttiäkään, eli kaikki rahat jäävät rikollisten näppeihin. Tuollaisen toiminnan tukeminen ei tee mitään muuta kuin vie rahaa pois liigaseuroilta ja tekee MTV:n (tai muiden toimijoiden) laillisista palveluista entistä kalliimpia kaikille muille.Jos ja kun MTV Katsomo estää tunnuksien jaot niin ajattelin kokeilla noita iptv-palveluja.
Tarkennetaan nyt senverran että kaikki IPTV-palvelut eivät ole laittomia. Toki ne mistä edellä puhuttiin ovat. Ihan samalla tavalla kuin tunnusten jakaminen on Maikkarin käyttöehtojen vastaista. Maikkarin tunnusten jakaminen ei toki suoraan ole Liigaseuroilta pois koska Maikkari ei maksa Liigalle per tilaus vaan ennalta sovitun summan per kausi. Pitkässä juoksussa tunnusten jakaminen kuitenkin vaikuttaa Liigan TV-sopimuksen arvoon.Tätä en voisi vähempää suositella. Ennemmin vaikka VPN:n avulla tuo Home of Hockey, josta menee sentään rahtunen rahaa myös liigaseuroille. IPTV-palvelut ovat laittomia ja niistä maksetuista rahoista liigaseurat eivät näe senttiäkään, eli kaikki rahat jäävät rikollisten näppeihin. Tuollaisen toiminnan tukeminen ei tee mitään muuta kuin vie rahaa pois liigaseuroilta ja tekee MTV:n (tai muiden toimijoiden) laillisista palveluista entistä kalliimpia kaikille muille.
Juurikin näin, mutta en jaksa selittää tätä IPTV asiaa joka kerta, kun joku nostaa sen esille. Luulisin, että jengi ymmärtää mistä puhutaan.Tarkennetaan nyt senverran että kaikki IPTV-palvelut eivät ole laittomia. Toki ne mistä edellä puhuttiin ovat. Ihan samalla tavalla kuin tunnusten jakaminen on Maikkarin käyttöehtojen vastaista. Maikkarin tunnusten jakaminen ei toki suoraan ole Liigaseuroilta pois koska Maikkari ei maksa Liigalle per tilaus vaan ennalta sovitun summan per kausi. Pitkässä juoksussa tunnusten jakaminen kuitenkin vaikuttaa Liigan TV-sopimuksen arvoon.
Niin MTV katsomo kuin Home of Hockeykin ovat IPTV-palveluita ja ihan laillisia. Tämä tarkennus ihan vain siksi ettei kellekään tulisi sellaista käsitystä että IPTV on aina laiton.
Mitäs keinoja käytät silloin, kun et pääsekään kaverin kanssa yhdellä lipulla sylikkäin samalle penkille katsomaan peliä?Jos ja kun MTV Katsomo estää tunnuksien jaot niin ajattelin kokeilla noita iptv-palveluja.
Olipa hauska kommentti, melkein nauratti.Mitäs keinoja käytät silloin, kun et pääsekään kaverin kanssa yhdellä lipulla sylikkäin samalle penkille katsomaan peliä?
Poikani asuu sekä minun että äitinsä luona ja molemmat halutaan katsoa liigaa. Kyllä se vituttaa maksaa 80eur että molemmat voidaan katsoa. Muut vaihtoehdot mietinnässä.Mitäs keinoja käytät silloin, kun et pääsekään kaverin kanssa yhdellä lipulla sylikkäin samalle penkille katsomaan peliä?
Onko tuo nyt kallis vai ei jos kiekkoa näkee 31,95/kk. Aika monta peliä siinä ehtii väijymään etenkin jos kiinnostaa muutkin kuin oman suosikin matsit.
Pakko tohon hintaan ottaa kantaa, Telialla vaihtoehdot 31,95€/kk ja 37,95€/kk.
Mun mielestä ei ole paha, kun ajattelee näkee muutakin urheilua (Mestis, Sveitsin liiga ja futiksesta Champions league)
Taitaa hintojen nousu koskea kuitenkin ihan kaikkia aloja ja palveluita, tuskin se Maikkarikaan immuuni sellaiselle on.Jos nyt ajattelee ihan vaan hinnannousua, niin mitään perusteita ei ole 15 % hinnankorotukseen.
Jos palvelun tuottamisen kustannukset ovat kovemmat kuin siitä saatavat tuotot, niin eikö se ole ihan päivänselvä peruste nostaa hintaa?Jos nyt ajattelee ihan vaan hinnannousua, niin mitään perusteita ei ole 15 % hinnankorotukseen.
On, jos palvelun laatu pysyy samana. Nyt laatu on pudonnut merkittävästi CMoren ajoista samalla kun hinta on noussut. Ei minun maalaisjärjelläni ole ihan +/-0 vaan kuluttaja jää tässä tappiolle.Jos palvelun tuottamisen kustannukset ovat kovemmat kuin siitä saatavat tuotot, niin eikö se ole ihan päivänselvä peruste nostaa hintaa?
Operaattorilta viihdepalvelu ja katsoo viihdepalvelun, operaattorin oman sovelluksen ja kanavapaketin oman sovelluksen kautta. Tulee ainakin halvemmaksi .Poikani asuu sekä minun että äitinsä luona ja molemmat halutaan katsoa liigaa. Kyllä se vituttaa maksaa 80eur että molemmat voidaan katsoa. Muut vaihtoehdot mietinnässä.
Taitaa hintojen nousu koskea kuitenkin ihan kaikkia aloja ja palveluita, tuskin se Maikkarikaan immuuni sellaiselle on.
Jos palvelun tuottamisen kustannukset ovat kovemmat kuin siitä saatavat tuotot, niin eikö se ole ihan päivänselvä peruste nostaa hintaa?
Erikoinen kommentti. Eihän kukaan ole sulle vittuillut nytkään.Ja ennen kuin joku keksii vetää tähän jotain henkilökohtaista vittuilua, niin olen joka tapauksessa tilaamassa Liigan, kun se alkaa.
Mulla on sellainen mielikuva, että laatu on pudonnut siksi, että tuotantokustannusten nousun takia on tehty leikkauksia (en puhu tv-ohjauksesta) siellä täällä. Ammattilaiset on korvattu puoli- tai kokoamatööreillä ja se näkyy laadussa. Mua ei joku studiolähetysten lopettaminen vaikka kokonaan haittaisi pätkän vertaa. Mä haluan nähdä vain niitä pelejä. Niin kauan kun tekniikka toimii eikä tarvitse tuijottaa paskaa kuvaa tai mustaa ruutua, olen riittävän onnellinen.On, jos palvelun laatu pysyy samana. Nyt laatu on pudonnut merkittävästi CMoren ajoista samalla kun hinta on noussut. Ei minun maalaisjärjelläni ole ihan +/-0 vaan kuluttaja jää tässä tappiolle.
Juurikin tämä monopoliaseman saavuttaminen on syy koville hinnoille, koska MTV/Telia maksaa Liigalle niin paljon rahaa, että se tekee liigatuotteella jatkuvasti tappiota.Tämähän se on. Kilpailuilla aloilla joutuu vaan tehostamaan toimintaa, monopolissa voi lyödä 15 prosenttia hintaa lisää silmää räpäyttämättä.
Me asutaan poikani kanssa ihan samassa ositteessa, mutta silti katsomme todella usein samaan peliä kahdelta eri laitteelta.Poikani asuu sekä minun että äitinsä luona ja molemmat halutaan katsoa liigaa. Kyllä se vituttaa maksaa 80eur että molemmat voidaan katsoa. Muut vaihtoehdot mietinnässä.
Sopimus tehdään sillä hinnalla, jonka kaikki voittajan tarjouksen tehneen kilpailijat ovat laskeneet itselleen kannattamattomiksi. Osa arvioi kannattavuuden alakanttiin, osa yläkanttiin ja yleisesti ottaen lienee niin että ensimmäisenä ja viimeisenä leikistä pudonneiden arviot ovat eniten pielessä. Näin päästään tilanteeseen, jossa epäpätevimmät yritykset voittavat tarjouskilpailut. Sitten joko laitetaan sormet ristiin, tehdään tappiota tai venytetään työntekijöiden selkänahkaa.Kovasti kilpailtua on tuntunut olevan tuo liigan oikeuksien kauppa ainakin hinnasta päätellen eli ei siltä päästä kilpailua puutu.
Eri asia on sitten onko tuo ollut kannattavaa liiketoimintaa ostajan kannalta, mutta siitähän ei ole kyse.
Tätähän Telia yritti aluksi, kun hinnat olivat paljon matalampia ja yhdellä tilauksella pystyi katsomaan useampi henkilö. Etenkin aluksi Telia yritti käyttää Liiga-tuotetta sisäänheitossa, eli pyrkivät hakemaan asiakkaita mahdollisimman paljon. Lopulta asiakkaita ei tullut toivottua määrää, eikä asiakkaiden määrä ole juurikaan muuttunut, vaikka hintoja on lopulta jouduttu nostamaan.Alemmalla hinnalla useampi ostaisi paketin ja tällöin kuluttajat saisivat huomattavasti enemmän hyötyä kuin korkeammalla hinnalla. Palveluntarjoajaa ei tämä välttämättä kiinnosta, vaan he voivat heikentää tuotetta ja nostaa hintaa, koska aina on niitä, joille kuukausihinta on "lasku joka nyt vaan täytyy maksaa". Hyvä puoli on että TV-palvelun hinta/laatusuhteen huonontuessa on houkuttelevampaa käydä katsomassa kiekkoa paikan päällä.
Muistaakseni silloin kun Telia dumppasi tappioita tekevän Liiga-tuotteen MTV:lle, niin silloin taidettiin jossain avata tätä Telian strategiaa. Ajatuksena olisi siis saada Liigalla lisää liittymäasiakkaita, mutta niin ei tapahtunut ja tuote jäi pahasti tappiolliseksi. Pelkät Liiga-passin ostajat jättivät tuotteen rumasti tappiolliseksi vaikka niitä taisi ihan mukavasti ollakin. Jos taas useat Liiga-passin ostajat olisivat samaan aikaan siirtäneet vaikka koko perheen kännykkä- ja netilittymän Telialle niin silloin tuote olisi ilmeisesti ollut kannattava.Tätähän Telia yritti aluksi, kun hinnat olivat paljon matalampia ja yhdellä tilauksella pystyi katsomaan useampi henkilö. Etenkin aluksi Telia yritti käyttää Liiga-tuotetta sisäänheitossa, eli pyrkivät hakemaan asiakkaita mahdollisimman paljon. Lopulta asiakkaita ei tullut toivottua määrää, eikä asiakkaiden määrä ole juurikaan muuttunut, vaikka hintoja on lopulta jouduttu nostamaan.