Mainos

Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

• 1 083 098
  • 9 134

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Vähän sama juttu kuin kirja "Kymmenen pientä neekeripoikaa" -> "Eikä yksikään pelastunut". Minun mielestä nämä kaikki vanhat teokset saisi jättää sellaisekseen osana oman aikansa historiaa.
Kirja julkaistiin alunperin nimellä Eikä yksikään pelastunut.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kirja julkaistiin alunperin nimellä Eikä yksikään pelastunut.
Täysin OT, mutta siinä on kyllä kääntäjällä välähtänyt. Jos ei olisi rapiaa viittäkymmentä vuotta välissä, niin veikkaisin että sama kaveri vastaa "Rita Hayworth - avain pakoon"-käännöksestä. Kas kun ei takasivua painettu suoraan etukanteen.

No toki suurimman vastuun kantaa AC itse (tai kustantaja) alkuperäisnimellä And Then There Were None, mutta on se mielestäni edes vähän arvoituksellisempi kuin tuo suomennos.

Helkkarin hyvä kirja kyllä muuten.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu

npc

Jäsen
Mikset voi?
Kun siitä on tehty vassarilainen haukkumasana.

En googlettamalla löytänyt nyt, mutta osaisiko joku kertoa sen hirviön nimen, joka alkoi lähetyksessässä vainota meidän tähtitieteenprofessoria?

Minä olen enemmän kallellaan tonne wokeen, mutten "omilta" siedä mitä paskaa tahansa.

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Kun siitä on tehty vassarilainen haukkumasana.

En googlettamalla löytänyt nyt, mutta osaisiko joku kertoa sen hirviön nimen, joka alkoi lähetyksessässä vainota meidän tähtitieteenprofessoria?

Minä olen enemmän kallellaan tonne wokeen, mutten "omilta" siedä mitä paskaa tahansa.
Renaz Ebrahimi. Asiaa turiset

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Tästä voisi toki keskustella myös Pride-ketjussa, mutta koska @mikko600 toi jo tähän tasa-arvo -ketjuun, niin ei tämäkään huono ole.

@Karajan Minuakin kiinnostaa. Kerrotko lisää näistä, silleen ihan oikeasti asiaa avaten, että mistä on kyse ja mitä tarkoitat? Noista lyhyistä kommenteista asia ei oikein aukene.

Ongelma Suomessa on tyrkyttäminen. Se varmasti korpeaa ihmisiä että pridea tuputetaan jengille joidenkin kuntapäättäjien toimesta kuten Maskussa tai Raisiossa. Tästä ei kyllä vähemmistöt varmaan hyödy mitenkään.

Mä puhuin pridesta, en jaksa nyt löhteä siitä väittämään onko tasa-arvoa vai ei. Mielipidettä siitä voidaan antaa mutta ei faktaa.

Sun mielipide. Omani on että tietyn ryhmittymän juttu jota moni vähemmistön edustaja kiertää kaukaa nykyään.

Ja esim kouluissa ja vielä faktana.

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä voisi toki keskustella myös Pride-ketjussa, mutta koska @mikko600 toi jo tähän tasa-arvo -ketjuun, niin ei tämäkään huono ole.

@Karajan Minuakin kiinnostaa. Kerrotko lisää näistä, silleen ihan oikeasti asiaa avaten, että mistä on kyse ja mitä tarkoitat? Noista lyhyistä kommenteista asia ei oikein aukene.
Mä en jaksa mitään juupas eipäs sanailua. Teillä on mielipiteenne ja mulla omani. Ihan sama mulle onko pride olemassa vai ei. En sen periaatteita moniakaan allekirjoita ja se siitä.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mä en jaksa mitään juupas eipäs sanailua. Teillä on mielipiteenne ja mulla omani. Ihan sama mulle onko pride olemassa vai ei. En sen periaatteita moniakaan allekirjoita ja se siitä.
Kellä meillä ja millaiset mielipiteet?

En minäkään kaipaa mitään juupas-eipäs -väittelyitä vaan olisin ihan oikeasti halunnut lukea ajatuksistasi. Mutta jos et niitä halua aloituksestasi huolimatta jakaa, niin ei voi minkään.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Nyt kun nuorempi Schumacher tuli kaapista, niin hänen kauttaan voidaan osoittaa mitä on tiputtaminen ja mitä se ei ole.

Instagram-postaus, jossa on Ralf ja Corinne - > ei tuputusta
Instagram-postaus, jossa on Ralf ja Etienne - > tuputusta

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kellä meillä ja millaiset mielipiteet?

En minäkään kaipaa mitään juupas-eipäs -väittelyitä vaan olisin ihan oikeasti halunnut lukea ajatuksistasi. Mutta jos et niitä halua aloituksestasi huolimatta jakaa, niin ei voi minkään.
Tuossa taisi käydä sillä tavalla, että kun asiasta olisi pitänyt oikeasti alkaa keskustelemaan ja haastaa niitä omia mielipiteitään, niin siinä kohtaa menee luukut kiinni.

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehkä tuputtamista on se, että tuodaan (uutta) asiaa simille. Se on varmaan ihan jokaisen oma oikeus määritellä minkä kokee tuputtamiseksi ja minkä ei. Siitä varmaan turha kenenkään vääntää.

Aikoinaan kun nainen tuli armeijaan, jokaiseen mediakuvaan piti saada nainen. Itse ollut opiskelemassa sotilaan ammattiin ensimmäisten naisten rinnalla ja oli sitten kyseessä 3 hengen tai 30 hengen tilaisuus/kuva/uutispätkä, mukana oli aina vähintään yksi nainen, vaikka naisten osuus kurssista oli luokkaa 2-3%.

Tämän muuten myös naispuoliset kurssikaveritkin välillä mielsivät kiusalliseksi.

En tiedä onko se tasa-arvoa, tai tuputtamusta, että myös 2020-luvulla varsinkin eri medioissa on paljon kiintiöitä. Vaikka ne eivät millään vastaa prosentuaalista osuutta väestöstä. Tämän huomaa helposti vaikka katsomalla mainoksia. Ei se minua häiritse, mutta joskus miettinyt tasa-arvon kantilta asiaa. Enkä kai voi ketään arvostella siitä, jos se tai joku muu jotain yksilöä häiritsee. Jotain saattaa häiritä tämä minunkin kirjoitus.

Vai voinko asettua jonkun toisen yksilön yläpuolelle ja kertoa hänelle, että tuo asia x ei ole tuputusta. Itse määrittelen tuputtamisen siihen, kun joku tulee kotiovelle häiritsemään, levittämään uskoansa tai myymään tuotteitansa. Jollekin toiselle tuokin voi olla ihan ok, kuitenkin laillisista asioista näissäkin tapahtumissa kyse.

Mitä Prideen tulee niin kyllä ainakin omasta mielestäni saavat ihan tarpeeksi näkyvyyttä. Onko se sitten tasa-arvoa että toiset saa enemmän näkyvyyttä ja toiset vähemmän? En tiedä.

Itse en Pride-kulkueisiin osallistu, mutta vammaisten ihmisten puolesta voisin kävellä vaikka joka kuukausi. Ja tässäkään tapauksessa en halua näitä kahta asiaa laittaa vastakkain. Vain toista elämää näistä nähnyt yli 20v ja vahvasti sitä mieltä että saavat pääsääntöisesti paljon vähemmän kuin mitä oikeasti ansaitsevat. Myös taloudellisesti, mutta varsinkin yleisesti ihmisten mielissä.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Mikä muuten on tuputuksen määritelmä?

Riippuu varmaan myös mitä asiaa "tuputetaan". Jos marssisin liput liehuen, nostaisin liput lippusalkoon, pukeutuisin symboleihin, huutaisin torilla megafoniin ja muuten julkisesti toisin esille omaa heteroseksuaalisuuttani ja lihansyöntiäni, niin luulen että aika moni kokisi sen ahdistavana vihapuheena, eikä edes vain tuputtamisena.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy