Sun mielipide. Omani on että tietyn ryhmittymän juttu jota moni vähemmistön edustaja kiertää kaukaa nykyään.Pride on tasa-arvoa. Miten sitten Pridea tuputetaan?
Ja esim kouluissa ja vielä faktana.
Sun mielipide. Omani on että tietyn ryhmittymän juttu jota moni vähemmistön edustaja kiertää kaukaa nykyään.Pride on tasa-arvoa. Miten sitten Pridea tuputetaan?
Mikset voi?Woke on hirveä sana. Ennen niin tykkäsin sanoa jotain henkilöä valveutuneeksi, enää ei oikein voi.
Renaz Ebrahimi. Asiaa turisetKun siitä on tehty vassarilainen haukkumasana.
En googlettamalla löytänyt nyt, mutta osaisiko joku kertoa sen hirviön nimen, joka alkoi lähetyksessässä vainota meidän tähtitieteenprofessoria?
Minä olen enemmän kallellaan tonne wokeen, mutten "omilta" siedä mitä paskaa tahansa.
Ongelma Suomessa on tyrkyttäminen. Se varmasti korpeaa ihmisiä että pridea tuputetaan jengille joidenkin kuntapäättäjien toimesta kuten Maskussa tai Raisiossa. Tästä ei kyllä vähemmistöt varmaan hyödy mitenkään.
Mä puhuin pridesta, en jaksa nyt löhteä siitä väittämään onko tasa-arvoa vai ei. Mielipidettä siitä voidaan antaa mutta ei faktaa.
Sun mielipide. Omani on että tietyn ryhmittymän juttu jota moni vähemmistön edustaja kiertää kaukaa nykyään.
Mä en jaksa mitään juupas eipäs sanailua. Teillä on mielipiteenne ja mulla omani. Ihan sama mulle onko pride olemassa vai ei. En sen periaatteita moniakaan allekirjoita ja se siitä.Tästä voisi toki keskustella myös Pride-ketjussa, mutta koska @mikko600 toi jo tähän tasa-arvo -ketjuun, niin ei tämäkään huono ole.
@Karajan Minuakin kiinnostaa. Kerrotko lisää näistä, silleen ihan oikeasti asiaa avaten, että mistä on kyse ja mitä tarkoitat? Noista lyhyistä kommenteista asia ei oikein aukene.
Kellä meillä ja millaiset mielipiteet?Mä en jaksa mitään juupas eipäs sanailua. Teillä on mielipiteenne ja mulla omani. Ihan sama mulle onko pride olemassa vai ei. En sen periaatteita moniakaan allekirjoita ja se siitä.
Hyvä että vihdoin tuli, juttua hänen suunnastaan oli jo silloin kun vielä ajoi veljensä kanssa kilpaa.Nyt kun nuorempi Schumacher tuli kaapista, niin hänen kauttaan voidaan osoittaa mitä on tiputtaminen ja mitä se ei ole.
Tuossa taisi käydä sillä tavalla, että kun asiasta olisi pitänyt oikeasti alkaa keskustelemaan ja haastaa niitä omia mielipiteitään, niin siinä kohtaa menee luukut kiinni.Kellä meillä ja millaiset mielipiteet?
En minäkään kaipaa mitään juupas-eipäs -väittelyitä vaan olisin ihan oikeasti halunnut lukea ajatuksistasi. Mutta jos et niitä halua aloituksestasi huolimatta jakaa, niin ei voi minkään.
Näyttää siltä, että monelle tuputukseksi lasketaan ihan esillä olo ja omista asioista puhuminen. "saatte olla mitä haluatte, mutta olkaa koloissanne".
Mikä muuten on tuputuksen määritelmä?
Kai hetero-pridejä edelleen pidetään. En sitten tiedä, pidetäänkö noita yleisesti vihapuheena, vai vaan ahdasmielinen junttiuden ylistyslauluna. Noissa joka tapauksessa pointti on alleviivatusti sitä koettua "homotusta" vastaan, vaikka virallisesti ollaan vaan huolissaan ihan kaikkien oikeuksista (vrt. ALM vs. BLM, joista ensinmainitun tarkoitus oli negatoida jälkimmäisen sanoma).Riippuu varmaan myös mitä asiaa "tuputetaan". Jos marssisin liput liehuen, nostaisin liput lippusalkoon, pukeutuisin symboleihin, huutaisin torilla megafoniin ja muuten julkisesti toisin esille omaa heteroseksuaalisuuttani ja lihansyöntiäni, niin luulen että aika moni kokisi sen ahdistavana vihapuheena, eikä edes vain tuputtamisena.
Itse en Pride-kulkueisiin osallistu, mutta vammaisten ihmisten puolesta voisin kävellä vaikka joka kuukausi. Ja tässäkään tapauksessa en halua näitä kahta asiaa laittaa vastakkain. Vain toista elämää näistä nähnyt yli 20v ja vahvasti sitä mieltä että saavat pääsääntöisesti paljon vähemmän kuin mitä oikeasti ansaitsevat. Myös taloudellisesti, mutta varsinkin yleisesti ihmisten mielissä.
Siis pohditte kollegojen ja alaisten perhe-elämää tai heidän seksuaalista suuntautumistaan antaen jollekin ryhmälle erillisen nimen? Eikö tuo ole vähän erikoista käytöstä?Työpaikallani (noin tuhannen hengen kokoinen) on jo vuosikymmenien ajan (heterojen kesken) puhuttu "urheiluseuran pojista" viitaten seksuaaliseen suuntautumiseen.
Työasioiden hoitamiseen tai uralla etenemiseen tällä en ole havainnut olleen mitään vaikutusta. Puolin tai toisin. Pätevyys on ratkaissut.
Omassa nuoruudessani kouluissa kävi eri uskontokuntien edustajia pitämässä evankelioivia tilaisuuksia. Sitä pidettiin silloin normaalina, mutta myöhemmin se katsottiin tuputukseksi ja tällainen toiminta kiellettiin. Nykyään esimerkiksi Setan vierailuja ei katsota tällaiseksi kielletyksi asiaksi, vaikka näidenkin käyntien asiasisältöjen runsaasta vaihtelusta olen kuullut. Ennen tällaiset vierailut olisivat puolestaan olleet täysin mahdottomia, nykyään vaikkapa perinteisen suvivirren laulamisestakin tulee joka vuotinen myrsky vesilasissa "uskonnollisena tuputuksena".Mikä muuten on tuputuksen määritelmä?
No jaa, oi aikoja, oi tapoja. Ei siihen paljon pohdintaa tarvittu. Toimiva tutka riitti. Tokkopa tuota enää sateenkaariaikana käytetään.Siis pohditte kollegojen ja alaisten perhe-elämää tai heidän seksuaalista suuntautumistaan antaen jollekin ryhmälle erillisen nimen? Eikö tuo ole vähän erikoista käytöstä?
Ongelma ei ole konservatiiviset mielipiteet sinänsä, vaan niiden julkituominen kusipäiseen ja mielipiteen kohdetta halventavin keinoin. Yleisemmin nuo kauheasti parjatut ja lännen tappiota kuuleman mukaan julistavat "turvallisen tilan periaatteet" yrittävät sanoa, että älä ole kusipää. Tuosta ottaa nokkiinsa sitten se kalikasta saava koira, jonka mielestä hänen ihmisoikeudet on viety, jos ei saa teini-ikäistä kesätyöntekijää kutsua tauolla "sedän sylkkyyn räährääh" tai ulkomaalaiselta loukkaantujan mielestä näyttävää haluamallaan halveeraavalla ("ihan neutraali oli 70-luvulla!") termillä, etenkin jos ei edes sano päin naamaa, vaan ainoastaan selän takana tai sen verran sivussa että kohde kuulee muttei leikisti ole tarkoitus.Kirjoitat kuitenkin tänne suurelle lukijajoukolle Ukkolasta noin halventavasti. Etkö todellakaan näe, miten törkeää se on?
Overtonin ikkunaa on siirretty niin, että nykyään vähänkään konservatiiviset mielipiteet tuomitaan jyrkästi. Tulee mieleen 1960- ja 1970-luku: jos et ole ole näkyvästi meidän puolellamme, olet meitä vastaan.
Tämän keskustelun perusteella on helpompi ymmärtää turvallisen tilan ohjeiden vaatijoita. Jos itsehillintä on tuota luokkaa, että argumenttien loppuessa käydään täysin ala-arvoisella tavalla kommentoimaan henkilön ulkonäköä, niin kai siinä tulee kuvitelleeksi että kaikki muutkin tarvitsevat samaa ennakkosensuuribrosyyriä.Kirjoitat kuitenkin tänne suurelle lukijajoukolle Ukkolasta noin halventavasti. Etkö todellakaan näe, miten törkeää se on?
Overtonin ikkunaa on siirretty niin, että nykyään vähänkään konservatiiviset mielipiteet tuomitaan jyrkästi. Tulee mieleen 1960- ja 1970-luku: jos et ole ole näkyvästi meidän puolellamme, olet meitä vastaan.