Ehkä tuputtamista on se, että tuodaan (uutta) asiaa simille. Se on varmaan ihan jokaisen oma oikeus määritellä minkä kokee tuputtamiseksi ja minkä ei. Siitä varmaan turha kenenkään vääntää.
Aikoinaan kun nainen tuli armeijaan, jokaiseen mediakuvaan piti saada nainen. Itse ollut opiskelemassa sotilaan ammattiin ensimmäisten naisten rinnalla ja oli sitten kyseessä 3 hengen tai 30 hengen tilaisuus/kuva/uutispätkä, mukana oli aina vähintään yksi nainen, vaikka naisten osuus kurssista oli luokkaa 2-3%.
Tämän muuten myös naispuoliset kurssikaveritkin välillä mielsivät kiusalliseksi.
En tiedä onko se tasa-arvoa, tai tuputtamusta, että myös 2020-luvulla varsinkin eri medioissa on paljon kiintiöitä. Vaikka ne eivät millään vastaa prosentuaalista osuutta väestöstä. Tämän huomaa helposti vaikka katsomalla mainoksia. Ei se minua häiritse, mutta joskus miettinyt tasa-arvon kantilta asiaa. Enkä kai voi ketään arvostella siitä, jos se tai joku muu jotain yksilöä häiritsee. Jotain saattaa häiritä tämä minunkin kirjoitus.
Vai voinko asettua jonkun toisen yksilön yläpuolelle ja kertoa hänelle, että tuo asia x ei ole tuputusta. Itse määrittelen tuputtamisen siihen, kun joku tulee kotiovelle häiritsemään, levittämään uskoansa tai myymään tuotteitansa. Jollekin toiselle tuokin voi olla ihan ok, kuitenkin laillisista asioista näissäkin tapahtumissa kyse.
Mitä Prideen tulee niin kyllä ainakin omasta mielestäni saavat ihan tarpeeksi näkyvyyttä. Onko se sitten tasa-arvoa että toiset saa enemmän näkyvyyttä ja toiset vähemmän? En tiedä.
Itse en Pride-kulkueisiin osallistu, mutta vammaisten ihmisten puolesta voisin kävellä vaikka joka kuukausi. Ja tässäkään tapauksessa en halua näitä kahta asiaa laittaa vastakkain. Vain toista elämää näistä nähnyt yli 20v ja vahvasti sitä mieltä että saavat pääsääntöisesti paljon vähemmän kuin mitä oikeasti ansaitsevat. Myös taloudellisesti, mutta varsinkin yleisesti ihmisten mielissä.