Tasa-arvo ja poliittinen korrektius

• 1 123 145
  • 9 302

axe

Jäsen
Heipparallaa. Kävelikö kukaan palstaveli tai -sisko tänään Pasilassa aamulla junalaitureilla? Joku nainen ilmeisesti yritti tehdä jonkinlaista manslamming-videota. Tuli vastaan kävellen suoraa linjaa, ja kun tämä näytti vähän oudolta muihin kävelijöihin verrattuna (katse kun oli keskittyneesti kiinnitetty horisonttiin, eikä alaviistoon kuten useimmilla), korjasin ajoissa kävelylinjaani. Kun sitten itse ohitus lähestyi, tämä vielä hivenen korjasi kävelyreittiään minuun päin, jolloin piti mennä vielä enemmän sivuun ja ohitustilanteessa vielä nojasi olkapäällään minua päin osuakseen, jota väistäessä nojasin hieman vierelläni samaan suuntaan kävelleeseen naiseen. Pahoittelin nopealla pahoittelulla ja tämä kuittasi sen hymyllä. Ei siis mikään iso juttu, mutta pian minut ohitti toinen nainen, joka ilmeisesti kuvasi edellään olevan naisen menoa kännykällään. Tuuminpa siis tässä, että päädyinkö johonkin julkiseen manslamming-videoon osuessani samaan suuntaan kävelevään naiseen? Ja entäs kaikki ne ihmiset, jotka ei huomaa tätä naista hyvän matkan päästä, sillä tämä selkeästi toivoi saavansa osumia?
Oliko tämä?

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oliko tämä?
Kiitos linkistä. Ei ollut tuo, mutta saattoi olla tuon videon inspiroimaa touhua tosin. Tämä sattui siis eilen ulkona Pasilan asemalaitureilla. Jos joku sattuu bongaamaan Tik Tokissa tai Youtubessa tuoreen "manslamming" videon, niin jos viitsitte laittaa YV:nä linkkiä minulle niin olisin kiitollinen. Tässä alkoi vähän vainoharhakin kasvaa kun tajusin, että väistettyäni tuota päin kävellyttä naista, nainen, jonka kylkeen ajauduin, omasi aasialaisia piirteitä. Tämä kyllä kuittasi heti anteeksipyyntöni hymyllä, mutta mitä jos video editoidaan poikki ennen sitä? Olisi hivenen keljua jos jossain tik tokissa alkaisi trendaa joku kotimainen montaasi, jossa miehet kävelee naisia päin ja pääsisi itse komeilemaan tuonne vielä jonkun rasismi-oletuksen kanssa.

Yritin etsiä youtubesta jos sieltä löytyisi tuoreita manslamming videoita. En löytänyt, mutta sieltä löytyi mielenkiintoinen everyoneslamming-video, jossa National Reviewin Katherine Timpf oli suorittanut kyseistä koetta ja huomasi, että naiset törmäsivät häneen kolme kertaa enemmän kuin miehet. (Tulokset: Womanslamming 66 ja Manslamming 23.)

Hän totesi, ettei yhtä koetta pysty pitää kokeena sen suhteen kuka törmää kehen eniten, koska eri paikoissa tulee eri määrä naisia ja miehiä vastaan. Mutta huomasi silti, ettei sukupuoli ole yhteentörmäyksien määrittelijä. Eroja tosin oli. Hän oli huomaavinaan, että monet miehet pitivät oman kävelylinjansa naisia pidempään päällä, mutta lopulta kuitenkin väistivät naisia enemmän.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy