Kysy Ylilaudan jonneilta!!Tasa-arvo on valmis. Hiljattainhan (naisten) Miss Suomi kilpailussa biologinen mies niitti menestystä, ja voitti myös Yleisön Suosikki palkinnon. Vai mikä on seuraava askel?
Kysy Ylilaudan jonneilta!!Tasa-arvo on valmis. Hiljattainhan (naisten) Miss Suomi kilpailussa biologinen mies niitti menestystä, ja voitti myös Yleisön Suosikki palkinnon. Vai mikä on seuraava askel?
Ei minua ainakaan häirinnyt kyseisen kilpailijan osallistuminen tuohon kisaan ja myönnän olleeni iloinen hänen voittamastaan palkinnosta. Jonkunhan oli aika rikkoa tuokin lasikatto.Tasa-arvo on valmis. Hiljattainhan (naisten) Miss Suomi kilpailussa biologinen mies niitti menestystä, ja voitti myös Yleisön Suosikki palkinnon. Vai mikä on seuraava askel?
Tasa-arvo on valmis sitten, kun missikisoja saa edelleen järjestää, mutta niihin ei osallistu kukaan.Tasa-arvo on valmis. Hiljattainhan (naisten) Miss Suomi kilpailussa biologinen mies niitti menestystä, ja voitti myös Yleisön Suosikki palkinnon. Vai mikä on seuraava askel?
Ei minua ainakaan häirinnyt kyseisen kilpailijan osallistuminen tuohon kisaan ja myönnän olleeni iloinen hänen voittamastaan palkinnosta. Jonkunhan oli aika rikkoa tuokin lasikatto.
Tasa-arvo on valmis. Hiljattainhan (naisten) Miss Suomi kilpailussa biologinen mies niitti menestystä, ja voitti myös Yleisön Suosikki palkinnon. Vai mikä on seuraava askel?
Ja sinä niin pahoitit mielesi? Mikäli säännöissä ei ole, että osalllistujalla pitää olla munasarjat, niin ei kun vaan. Kilpailun järjestäjä on laatinut säännöt joiden mukaan edetään.
Juuri se, mitä itse sanoit alkuperäisessä viestissäsi: poikana syntyneen, mutta myöhemmin sukupuolenvaihdosleikkauksen tehneen kilpailijan osallistuminen Miss Suomi -kilpailuun sekä Yleisön suosikki -palkinnon voittaminen. Olen täysin varma siitä, että tulemme jatkossakin näkemään samantyylisiä kilpailijoita näissä kauneuskisoissa, mikä on minusta täysin ok. Tämä on nykyaikaa.Mikä lasikatto tässä nyt siis oli kyseessä?
Juuri se, mitä itse sanoit alkuperäisessä viestissäsi: poikana syntyneen, mutta myöhemmin sukupuolenvaihdosleikkauksen tehneen kilpailijan osallistuminen Miss Suomi -kilpailuun sekä Yleisön suosikki -palkinnon voittaminen. Olen täysin varma siitä, että tulemme jatkossakin näkemään samantyylisiä kilpailijoita näissä kauneuskisoissa, mikä on minusta täysin ok. Tämä on nykyaikaa.
Toki on myös mahdollista, että tämän sinun purkauksesi taustalla on ideologiaa, mutta eihän se voi olla.En minä mieltäni ole pahoittanut. Ehkä vain ihmettelen, miten ulkonäön perusteella kyseinen kilpailija voi olla missikisojen top 10:ssa. Ehkä toki minun naismakuni on vain tässä ajassa jotenkin omalaatuinen, ja tämän näköiset ”naiset” ovatkin yleisesti kauniina pidettyjä. Toki on myös mahdollista, että hänen menestyksen taustalla on ideologiaa, mutta eihän se voi olla.
Toki on myös mahdollista, että tämän sinun purkauksesi taustalla on ideologiaa, mutta eihän se voi olla.
Tyttäreni jalkapallojoukkue pelasi aluksi myös oman sarjansa lisäksi saman ikäisten poikien sarjaa, mutta sitten hypättiin vuotta nuorempiin poikiin, koska tuo saman ikäisten sarja oli liian haastava. Loppujen lopuksi vaihtoivat tuon vuotta vanhempiin tyttöjen sarjaan, koska siellä pärjäsivät paremmin.HBL: Helsingissä järjestettiin lapsille sukupuolineutraalit urheilukisat – Opettaja tyrmistyi tuloksista
HBL:n mukaan liikunnanopettaja pelkää, että sukupuolineutraalit kisat vähentävät tyttöjen motivaatiota liikkua ja urheilla.www.iltalehti.fi
Kaikki ovat samalla viivalla, mutta erot ovat "silti" näin suuria. Vähän tulee mieleen lukuisat nollatutkimukset, joihin on upotettu vuosikausia sekä aikaa että rahaa. Kummallinen aika tämä 2020 -luku.
Sääliksi käy lapsia, jotka vain halusivat viettää kivan päivän toisten lasten kanssa.
Hemmetin mainio tuo liikunnanopettajan kommentti:HBL: Helsingissä järjestettiin lapsille sukupuolineutraalit urheilukisat – Opettaja tyrmistyi tuloksista
HBL:n mukaan liikunnanopettaja pelkää, että sukupuolineutraalit kisat vähentävät tyttöjen motivaatiota liikkua ja urheilla.www.iltalehti.fi
Kaikki ovat samalla viivalla, mutta erot ovat "silti" näin suuria. Vähän tulee mieleen lukuisat nollatutkimukset, joihin on upotettu vuosikausia sekä aikaa että rahaa. Kummallinen aika tämä 2020 -luku.
Sääliksi käy lapsia, jotka vain halusivat viettää kivan päivän toisten lasten kanssa.
Jos on eri sarjat, se on epätasa-arvoista. Jos on samat sarjat, se on epätasa-arvoista. Tässä ei voi voittaa.Koulu korostaa sukupuolien tasa-arvoa, mutta järjestää kilpailuja, jotka ovat tasa-arvoa vastaan
Olen jo jonkin aikaa pohtinut miksi nimenomaan pesäpallo on naisten joukkuelajeista sellainen joka vetää katsomoon väkeä suurinpiirtein samoja määriä kuin miehissä. Yksi mikä tulee heti mieleen on se että siinä ei ole sellaista fyysistä pallon/kiekon kuljettamista kuin mitä jääkiekossa/jalkapallossa eikä kaksinkamppailutilanteita. Pesäpallossa vuoroin hyökätään sisävuorossa ja puolustetaan ulkovuorossa. Lajitaidot pesäpallossa naisilla kuitenkin ovat riittävät, mutta peli on hiukan virheherkempää kuin miesten peleissä mikä tekee siitä jopa mielenkiintoisempaa seurata. Jääkiekossa ja jalkapallossa miesten pelit taas ovat niin paljon laadukkaampia että on vaikea uskoa naisten sarjojen kiinnostavuuden juurikaan lisääntyvän kun tarjontaa on muutenkin niin paljon. Jos pesäpallossa poikien C-SM joukkue pelaisi Naisten superpesisjoukkuetta vastaan niin ei pojilla olisi palaakaan, jääkiekossa päinvastoin. Omalta kohdaltani en muista käyneeni katsomassa koskaan mitään muuta naisten peliä kuin pesäpallo, mutta toisaalta pesäpallossa sitten olen käynyt paljon enemmän naisten peleissä kuin miesten.Tyttäreni jalkapallojoukkue pelasi aluksi myös oman sarjansa lisäksi saman ikäisten poikien sarjaa, mutta sitten hypättiin vuotta nuorempiin poikiin, koska tuo saman ikäisten sarja oli liian haastava. Loppujen lopuksi vaihtoivat tuon vuotta vanhempiin tyttöjen sarjaan, koska siellä pärjäsivät paremmin.
Vuotta nuoremmista pojista tuli sentään voittoja ja tasapelejäkin, mutta vuotta vanhemmissa tytöissä menestys oli paljon parempaa. Lisäksi tuossa pääsi harjoittelemaan isomman kentän peliä etukäteen.
Tuossa joukkueesssa on ehkä 4/30 pelaaja, jotka pärjäisivät poikien sarjoissa. Suurin ero on kilpailuhenkisyys ja sellainen ihan loppuun asti yrittäminen. Lajitaidoissa on tietysti myös enemmän hajontaa.
Hemmetin mainio tuo liikunnanopettajan kommentti:
Jos on eri sarjat, se on epätasa-arvoista. Jos on samat sarjat, se on epätasa-arvoista. Tässä ei voi voittaa.
Naisten jalkapallohan on varsin hyvätasoista, eikö? Ainakin jos verrataan naisten jääkiekko vs. miesten jääkiekko.Jääkiekossa ja jalkapallossa miesten pelit taas ovat niin paljon laadukkaampia että on vaikea uskoa naisten sarjojen kiinnostavuuden juurikaan lisääntyvän kun tarjontaa on muutenkin niin paljon.
Kiekko on perusnaispelaajalle liian painava, että laukominen ja syöttäminen olisi yhtä kovaa ja nopeaa kuin mihin silmä on tottunut. Se tekee molareistakin kovempia staroja, kun huippukuteja ei tule kuin ihan priima-asennoista ja -paikoista silleen ajan kanssa.Naisten jalkapallohan on varsin hyvätasoista, eikö? Ainakin jos verrataan naisten jääkiekko vs. miesten jääkiekko.
Ringette on muuten todella vauhdikas peli. Kumma, että ero naisten jääkiekkoon on niin valtava, mistähän se johtuu? Säännöistä kaiketi.
Ja vasta nyt oivalsin - enpä ole juuri ringetteä miesten pelaamana nähnyt. Vaikka olen kyllä pelannut itse yhden ottelun aikoinaan SM-tason joukkuetta vastaan. Me taisimme silloin kiekkoilla kolmosdivarissa, muistikuvieni mukaan ottelu oli tasainen. Emme oikein osanneet laukoa rinkulaa.Kiekko on perusnaispelaajalle liian painava, että laukominen ja syöttäminen olisi yhtä kovaa ja nopeaa kuin mihin silmä on tottunut. Se tekee molareistakin kovempia staroja, kun huippukuteja ei tule kuin ihan priima-asennoista ja -paikoista silleen ajan kanssa.
Jalkapallossa Suomen naisten maajoukkue kiinnostaa kuitenkin katsojia ja yleisöä aika hyvin, luulen että tässä on samaa ongelmaa kuin miestenkin puolella, maajoukkueen synnyttämä kiinnostus ei ole vielä siirtynyt isoiksi katsojaluvuiksi sarjojen puolella. Kansainvälisestihän naisjalkapallo voi paremmin kuin koskaan ja potentiaalia kasvaa on valtavasti vielä.Jääkiekossa ja jalkapallossa miesten pelit taas ovat niin paljon laadukkaampia että on vaikea uskoa naisten sarjojen kiinnostavuuden juurikaan lisääntyvän kun tarjontaa on muutenkin niin paljon..
Olisikin mielenkiintoista nähdä, miltä naisten lätkä näyttäisi, mikäli kiekko olisi vaikkapa 20% kevyempi. Sikälihän yleisurheilun heittolajeissakin naiset käyttävät kevyempiä välineitä.Kiekko on perusnaispelaajalle liian painava, että laukominen ja syöttäminen olisi yhtä kovaa ja nopeaa kuin mihin silmä on tottunut.
Pelattiin kans harrastehöntsäporukalla ringettejoukkuetta vastaan. Melko tasaista mutta hävittiin kyllä. Laukominen joo vaikeaa, mutta tavallaan pelaamisen kannalta muutama taktiikka-asia vielä hankalampaa tyhmille jääkiekkoilijoille, esim. viivojen ylitykset kun paitsio on erilainen, se että kaikki pelaajat ei osanneet laskea kolmeen ja tuuppasivat ylimääräisinä väärille pelialueille jne.Ja vasta nyt oivalsin - enpä ole juuri ringetteä miesten pelaamana nähnyt. Vaikka olen kyllä pelannut itse yhden ottelun aikoinaan SM-tason joukkuetta vastaan. Me taisimme silloin kiekkoilla kolmosdivarissa, muistikuvieni mukaan ottelu oli tasainen. Emme oikein osanneet laukoa rinkulaa.