Töiden maistuvuus?

  • 82 746
  • 387

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitten myös työpaikan iltavuorosta on supistettu ajallisesti niin vitun tiukka, että saat sykkiä ja lähes juosta koko ajan, mutta et välttämättä silloinkaan ehdi tehdä sitä mitä täytyy tehdä.

Eikö näihin nyt voi itsekin vaikuttaa? Miksi sykkiä ja yrittää tehdä kaikki mahdollinen, ellei ole urakkapalkalla töissä?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eikö näihin nyt voi itsekin vaikuttaa? Miksi sykkiä ja yrittää tehdä kaikki mahdollinen, ellei ole urakkapalkalla töissä?

Koska tällöin ihmiset jäisivät ilman ruokaa? Olen valitettavasti sellaisessa työssä, että on pakko tehdä vähintään se pakollinen että hommat skulaa ja ihmiset eivät jää ilman ruokaa jne...
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tätä ketjua lukiessa omien töiden maistuvuus kyllä nousee ainakin hetkellisesti. Joskus vaan töissä unohtaa sen ettei kukaan ole korvaamaton, paitsi minä itte.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kylläpä nyt maistuukin, pomo toi juuri laatikollisen (veikkaisin 100kpl) käyntikortteja.

Minulla ei ole tuommoisia koskaan ennen ollutkaan, joten enää pitäisi tietää mihin minä noita tarvitsen?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla ei ole tuommoisia koskaan ennen ollutkaan, joten enää pitäisi tietää mihin minä noita tarvitsen?

Tyhjiä kääntöpuolia voi käyttää esim kauppalappuina.

Nyt maistuu työt! Yksin toimistossa, musa huutaa kohtuu kovalla ja lomille lähden heti kun olen saanut varmuuskopiot vedettyä ulkoiselle.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Minulla ei ole tuommoisia koskaan ennen ollutkaan, joten enää pitäisi tietää mihin minä noita tarvitsen?
Kirjanmerkkinä ihan hyviä, muisti/kauppalappuina, taitettuna saa keikkuvat tuolit pysymään suorassa jne. Moni käyttöinen kapine, vähän sellainen bisnesmiehen linkkari.

Maistuu ja maistuu. Hommia jäljellä nykyisessä paikassa runsaat 4 päivää, joten aika lähtötunnelma on. Ei tässä enää mitään uutta ala tekemään.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Työt maistuu korvapuustille... jos vetäisi vielä pari ja sitten kuuden viikon kesä+isyyslomalle. Ilma ainakin näyttää ihan kivalle :)
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Työt jatkuu reilu viiden viikon loman jälkeen maanantaina ja kyllä maistuu. Akut taas ladattu ja kohti uusia haasteita. Ei edes haittaa, että ilmat paranee just - sitä voikin mennä sitten shortseissa töihin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vähän turhan hiljaista on, kun suuri osa asiakkaistamme on vielä lomalla. Heti loman jälkeen korpesi työnhönpaluu kohtuullisesti kun hienot lomasäät vaan tuntuvat jatkuvan, mutta nyt tuntuu siltä, että voisi taas alkaa hommiin. Uskon firmamme syksystä tulevan kaikin puolin hyvän.

Pienen ilonaiheen suovat paidattomat ja ruskettuneet raksapojat, joiden työntekoa on mukava seurata ikkunasta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Pienen ilonaiheen suovat paidattomat ja ruskettuneet raksapojat, joiden työntekoa on mukava seurata ikkunasta.
Jahas, otappa ja soitappa työturvallisuudesta vastaavalle tuollaisesta.

Ei maita täällä nyt työnteko, ei sitten lainkaan. Perinteisesti kerääntyy noita kansioita ja muuta 2do osastoa tuohon pöydän kulmalle, mutta kun ei vaan jaksa. Sitten kun ei enää hiirtä saa siirrettyä noiden paperien vuoksi, pitänee nuokin tekaista pois. Viikonloppua odotellessa, sekä etenkin ensi viikon viikonloppua.

Aika matelee.
 

Itse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei maistu ei...

Nyt oltu kaksi viikkoa loman jälkeen töissä. Vituttaa niin maan perusteellisesti. Saatana samoja perkeleen asioita joutunut tekemään jo toista vuotta. Ja nekin perkele sysäsivät minun "vastuulleni" muutama kuukausi sitten, projektista toiseen jne.

Välillä huvittaisi tehdä jotain ihan oikeaa kehitystyötä tuotteille tai tehdä muita kokonaisuuksia projekteihin. Vieläpä kehitysideoiden läpivienti tässä organisaatiossa on niin saatanan vaikeaa, kun vastassa on jos jonkinmoista jäärää ("näin on tehty 10 vuotta, miksi tätä pitäisi muuttaa, tämä juttu mietittiin silloin vuonna miekka ja kilpi jne, jne....i").

Puolen vuoden ajan olen päivittäin katsellut työpaikkailmoituksia, mutta sitä minun toivomaani ei ole vielä tullut vastaan. Tai on, mutta ne paikat ovat olleet jossain hevon kuusessa. Ja kyllä, olen laittanut hakemuksia niihin firmoihin joihin toivon pääseväni joskus.
 

sjuttonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, bostonilaiset, italofutis
Tehdasduunia olen tämän kesän painanut ja puualan tehtaassa kun ollaan niin kyllähän tämä homma aika lailla puulta maistuu. Onneksi enää viikko jäljellä. Opiskelijana tietysti arvostan sitä, että on edes jokin työpaikka ja saa tienattua rahaa kohtuullisen mukavasti, mutta jos tietäisin että tätä nykyistä työtäni pitäisi tehdä ihan vakituisesti niin kyllähän siinä itku pääsisi. Mitenkään väheksymättä puljun vakityöntekijöitä mutta miten ihmeessä tuollaista puuduttavaa ja tylsää liukuhihnahommaa pystyy tekemään vuodesta toiseen? Nimim. minusta ei ikinä tule kellokortin orjaa :)
 

rainman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Maistuu...

Rainman on yksi niistä onnellisista, joka todellakin viihtyy työpaikkallaan. Mikä on viihtyessä, kun työ on juuri sitä mistä on jo pienestä pitäen haaveillut. Turhan harva voi sanoa samaa, mikä on todella harmi.

Matematiikkasta pitäväni kaverina tuumasin jo varhain, että rahoitus voisi olla minun juttu. Kohtuu pitkä tie käyty jotta tähän on päästy, opiskelut ja ensimmäiset työpaikat valmistumisen jälkeen, mutta korkoineen tulee nyt takaisin. Mielenkiintoisia juttuja tulee koko ajan eteen ja näin ollen jatkuvasti oppii lisää sekä tulee lisää vastuuta. Kaiken hyvän päälle lystistä maksetaan todella hyvin ja työkaverit on oikeasti kavereita, kaikenlaisia vatipäitä kun on matkan varrella nähty, mutta niitäkään ei nyt näy.

Työpaikan vaihto tulee silti eteen varmaan parin kolmen vuoden päästä kun nykyisestä on kaikki tieto/osaaminen saatu ja/tai osaamiseen nähden palkka ei enää omasta mielestä ole kohdallaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Huomenna töihin neljän viikon kesäloman jälkeen. Yllättävää kyllä, ihan jees fiilis mennä töihin. Katotaan sitten keskiviikkona, muistaako enää että oliko edes lomalla.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Aikamoista tervanjuontia on kyllä ollut paluu työelämään loman jälkeen. Kaikkein eniten mietityttää se kuinka toistensa kopioita nuo työpäivät ovat. Se "yksikään päivä duunissa ei ole samanlainen" on kyllä ehkä suurinta huuhaata, mitä maa päällään kantaan. Sitten vaikka päällään seisoisi, niin ei tunnu saavan sitä jälkeä aikaan mitä tahtoisi ja kaikkea uutta kivaa omaan työpisteeseen ja koneelle, jotka tätä jälkeä voisi parantaa, joutuu odottamaan. Toki nyt on aika hiljaistakin vielä, joten en tiedä mikä se fiilis on sitten, kun tekemistä riittää. Luovaa "liukuhihnaduunia", jossa niistä "tuotteista" siinä liukuhihnalla pystyy tekee just niin hyviä, kuin omat skilssit antaa myöten, mutta koko ajan kuitenkin samaa tavaraa tulee päivästä toiseen. Sitten pientä turtumista ja luovuttamisen makuakin olen ollut havaitsevinani omissa ajatuksissa.

Olen kyllä mielestäni varsin sitoutunut konsernin asettamiin tavoitteisiin ja pidän talosta, sekä työkavereista paljon. Olen jopa ylpeä työpaikastani, mutta sitten on toi em. ongelma, joka pistää mielen vähän mutkalle.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Maistuuhan tämä, mutta silti on jo ensi vuoden kesäloma mielessä. Tarkoitukseni olisi olla huhtikuussa lomalla, mutta vuosilomalaki kertoo seuraavaa:

Tässä laissa tarkoitetaan:

1) lomanmääräytymisvuodella 1 päivän huhtikuuta ja 31 päivän maaliskuuta välistä aikaa nämä päivät mukaan luettuina;

2) lomakaudella 2 päivän toukokuuta ja 30 päivän syyskuuta välistä aikaa nämä päivät mukaan luettuina;

--------------
Olen aina luullut, että lomakausi on 1. huhtikuuta - 30. syyskuuta. Miten tämä käytännössä menee, voiko huhtikuussa pitää kesälomaa vai vetoaako työnantaja vain lakiin ja tuumaa unohda koko juttu?

Voisiko tilanne olla jopa niin järjetön, että työnantajalle kävisi aivan hyvin muuten, mutta kun ei se vaan käy, koska pykälät ovat mitkä ne ovat?
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Olen aina luullut, että lomakausi on 1. huhtikuuta - 30. syyskuuta. Miten tämä käytännössä menee, voiko huhtikuussa pitää kesälomaa vai vetoaako työnantaja vain lakiin ja tuumaa unohda koko juttu?

Voisiko tilanne olla jopa niin järjetön, että työnantajalle kävisi aivan hyvin muuten, mutta kun ei se vaan käy, koska pykälät ovat mitkä ne ovat?
Kannattaa neuvotella työnantajan kanssa ja kertoa suunnitelmistasi. Suht harvoin työnantaja vain huvin vuoksi ei anna lomaa pitää silloin kun haluaa. Jos näin tekee ilman parempaa perustetta, taitaa olla korvien välissä sitä pelkkää itseään..

Kyllähän työnantajalla on viime kädessä oikeus päättää loman ajankohta mutta ainakin omalla alalla pystyy hyvin junailemaan oman loma-ajankohtansa yleensä haluamalleen aikavälille.
 

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
--------------
Olen aina luullut, että lomakausi on 1. huhtikuuta - 30. syyskuuta. Miten tämä käytännössä menee, voiko huhtikuussa pitää kesälomaa vai vetoaako työnantaja vain lakiin ja tuumaa unohda koko juttu?

Voisiko tilanne olla jopa niin järjetön, että työnantajalle kävisi aivan hyvin muuten, mutta kun ei se vaan käy, koska pykälät ovat mitkä ne ovat?


Tuo lomakauden määrittely on tehty turvaamaan se, että työntekijät saavat pitää kesälomansa "kesäkaudella". Eli työnantaja ei voi pakottaa porukkaa pitämään kesälomiaan marraskuun loskatuiskussa.

Muut ajankohdat lomanpidolle työntekijän pyynnöstä ovat neuvottelukysymyksiä. En ole kuullut, keneltäkään tuttavalta ettei olisi onnistunut.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Viimeksi ollut töissä 1.syyskuuta, sen jälkeen saikkua ja loma ja nyt taas saikkua. Ei vaan pysty enää. Yksin valvominen yksinäiselle ihmiselle on vaan nyt aivan liikaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuo lomakauden määrittely on tehty turvaamaan se, että työntekijät saavat pitää kesälomansa "kesäkaudella". Eli työnantaja ei voi pakottaa porukkaa pitämään kesälomiaan marraskuun loskatuiskussa.

Niinpä tietysti, onhan tuo ihan selkeä saavutettu etu työntekijöille. Parin tuttavan kohdalla olen kuullut semmoista, että pyydettyjä lomaviikkoja ei ole työnantaja myöntänyt, mutta silloinkin on ollut kyse vain viikon parin siirrosta keskikesällä.

Toisaalta työntekijä usein pyytää tiettyä aikaa jostain tietystä syystä, kun taas työnantaja tekee omat päätöksensä ihan vain arvioiden perusteella.
 
Miten voi taas aamu olla näin vaikea. Ei huvita yhtään ei. Iltavuoroon ei läheskään yhtä vaikea lähteä. Nyt vaan mieluiten painuisi takas peiton alle nukkumaan. Herätyksiä ei yhtään helpota se että kämppä on pirun kylmä, voisivat laittaa jo patterit päälle. Ja sekin kun tietää että kotona on tänään vasta neljän jälkeen. Jos on tiedossa lyhyempi päivä niin ei ole yhtä vaikea lähteä. Huomista odotan jo innolla, kun neljään pitäisi mennä. Miks vitussa joku haluaa kulkea bussilla niin aikaisin? Siellä ikinä ketään ole kuitenkaan ennen seitsemää, kun ne normaalit ihmiset menee töihin.
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse itseäni tehostaen: Maku se on paskakin maku! Onko hyvä juttu jos on syysväsymystä jo nyt? Eihän tätä pimeyttä olekaan enää montaa kuukautta jäljellä. Aamuseitsemältä tulee yleensä tultua töihin ja pimeys ja synkkyys siihen aikaan pistää kyllä vituttamaan oikein urakalla, ei vaan lähde kone millään käyntiin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika heikosti napostelee tällä viikolla. Oon kyllä osannut ottaa myös superrennosti, enimmäkseen vetäytynyt omaan toimistoon jalat pöydällä ja netissä surffaillen.

Jos edes tuon radion jaksais käydä avaamassa, tulis vähän eloa. Kohta neljä tuntia täynnä, ja en ole käytännössä tehnyt vielä mitään hyödyllistä.

Päälle tämä tekee kyllä hyvää. Kohta onneksi voi pitää ansaitun ruokatauon...
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuo lomakauden määrittely on tehty turvaamaan se, että työntekijät saavat pitää kesälomansa "kesäkaudella". Eli työnantaja ei voi pakottaa porukkaa pitämään kesälomiaan marraskuun loskatuiskussa.

Jep, mullakin vajaa pari viikkoa jäi käyttämättä. Juuri sanoin palkanlaskijalle eilen, että ihan sama vaikka maksaisi ne lomaltapaluurahatkin heti pois. Jos tulee tarvetta lomailuun ennen talvilomaa, niin eiköhän sitä lomaa vaan sitten pidetä tarpeen mukaan. Aika hyvin saa lomistaan päättää, kun olen kesällä joustanut muiden suhteen ja antanut porukan olla lomilla silloin, kun lomalle halusivat.

Täälläpäin ei työnantaja pakota pitämään lomiaan. Päinvastoin on tyytyväinen, jos lomia ei pidetä. Se on sellaista täällä juuh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös