Nojoo, itse kyllä viihdyn työssäni. Yksikään päivä ei ole samanlainen. Viime viikolla tein kauhealla kiireellä tilauksia, puhuin useita kymmenien minuuttien puheluita, selvitin ties monta asiaa.
Tällä viikolla olen ehtinyt lukemaan monenmonituista ketjua Jatkoajasta, surffaamaan netissä. Ajan tappoon ei ole tarvinnut lähteä onneksi. Aina jotain homma kehittää sitten.
Palkka on nyt ihan kohtuullinen, ensimmäistä kertaa palkasta jää jotain käteenkin. Omilla näytöilläni olen nostanut palkkaani reilussa vuodessa 500 euroa ylöspäin. Mm. tuuraamalla firman tj:tä kesäloman aikana ja pitämällä firman pystyssä samaan aikaan.
Päivitystä.
Nyt alkaa olla aika täysi ja kytkimen nosto lähellä. Vuoden 2006 alun palkasta nykyiseen hetkeen on palkka noussut 300 eurolla. Viimeksi joskus 2007 lopussa sekin nosto. Vastuuta on aivan älyttömästi nykyään enemmän ja töitä myös.
Palkankorotuksen saa ehkä jos kertoo että lähtee firmasta pois. Silloinkin tarjotaan jotain paria sataa. Jos kuulostaa ahneelle, niin palkankorotusta ei tuossa firmassa saa ellei uhkaile ja ruinaa sellaista. Ei sitäkään viitsi vuodesta toiseen harrastaa. Lisäksi firman toimintasuunnitelma vedetään hatusta aina, tai sellaista ei ole. Mennään tänään tuonne päin, ens viikolla sitten sinne ja kuukauden päästä takaisin.
Mikäli uutta työtä saan, niin lähdöstä nykyisestä firmasta tulee aika kovaa hommaa. Pomo yrittää saada mut jäämään, uhkailee ties millä että jäisin. Tarjoaa palkankorotusta, ja varmasti samassa lauseessa kertoo ettei ihan vielä olisi tähän varaa. Ehkä sitten ensi talvena.
Meikä sai viime talvena käteen kaikki huoltosopimusasiakkaat. Vastuu lisääntyi 30-40 prossaa, palkka nousi 0 prossaa. Palkankorotuksesta ei ole edes puhuttu. Juttelin tuossa kaverin kanssa ja jätkä ihmetteli että 7 vuotta olen ollut firmassa työssä ja palkkani on mitä on.
Työ sinänsä on kivaa, tykkään paljon. Asiakkaat ovat asiallisia ja mukavia. Työpaikan ilmapiiri ja johtotavat ovat välillä täysin perseestä. Välillä saa suoraa huutoa jos on unohtanut viedä paketin postiin. Tarkoitan että huudetaan pää punaisena tyylillä että firma on konkurssissa kun paketti jäi postittamatta edellisenä päivänä. Ihan tarpeeksi kuunnellut.
Mietin että nyt lienee viimeinen hetki lähteä tai sitten urautuu tuonne pysyvästi. Aamulla lähtee työnvälitysfirmalle infoa että meikää saa esitellä työmarkkinoilla.