Töiden maistuvuus?

  • 82 825
  • 387

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pitäisikö kantaa syyllisyyttä "sluibailusta", kun varsinaiseen työhön menee 1-3 tuntia päivästä?
Muu päivä menee netissä surffatessa ja "viimeistelyssä".
Onko mielestänne periaatteessa väärin hoitaa omia asioita/surffata netissä työajalla, koska työnantaja maksaa palkkaa siitä ajasta jonka siellä istut?

Ei tietenkään ole, suomalaisilla on muutenkin ihan naurettavan korkea työmoraali. Hommat tehdään pikkuhiljaa, mutta kuitenkin suht kunnolla, sykkimisestä kun nyt ei kk-palkkalainen hyödy yhtään mitään.

Se on eri asia, jos lastaa muille omia hommia, kun ei itse niitä jaksa tehdä. Sekin on loputtoman huvittavaa, kun ihmiset kitisevät jonkun toisen työnteosta, vaikka se ei koskettaisi omaa tekemistä yhtään mitenkään.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noh, ei maistu, ei sitten yhtään. Huomenna kuitenkin sinne taas pitää vääntäytyä. Paskempi vuoro, vittumainen ja ahdistava ilmapiiri sekä jokaiseen maanantaihin kuuluva kiire, joka nyt tuntuu vielä raskaammalta kun porukkaa on rankalla kädellä laitettu pihalle. Vituttaa jo valmiiksi niin, ettei veri kierrä.

Mittarit punaiselle nostaa myös se, että saa alkaa perehdyttämään kesänastoja hommiin. Vai olikohan se vasta seuraavalla viikolla... no joka tapauksessa, eihän siinä muuta, kuin että omatkin duunit pitäisi siinä sivussa saada hoidettua.

Hyvähän se vaan on, että nuorisoa kiinnostaa kesällä tehdä töitä, mutta kun on muutenkin kiire ja painetta niskassa, niin ei huvittaisi yhtään joutua korjaamaan jonkun toisen virheitä. Pitää vaan toivoa, että tälle kesälle sattuu fiksua ja ahkeraa porukkaa.

Niin joo, eikä todellakaan ole helppoa olla tupakkalakossa duunissa, koska siellä sitä röökiä tekee eniten mieli. Että jos meikäläisestä ei enää huomenna kuulu, niin olen katkaissut stressiltä siivet hyppäämällä jätepuristimeen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Eipä maistuis ei...Ylihuomenna alkaa kesätyöt ja vituttaa jo valmiiksi.Ketutusta ei vähennä myöskään se että aloitan kolme ekaa päivää hoitajana vaikka olen k.o paikassa keittiön puolella töissä ja enkä ole koskaan tehnyt hoitajan töitä tai sen liiemmin opiskellut niitä töitä varten ja kiinnostuksen määrää hoitajan töitä kohtaan en edes viitsi sanoa ääneen...
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Viiden viikon loma edessä, hyvältä maistuupi..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Maistuu siinä määrin, kun oman koulutuksen ja kiinnostuksen ulkopuolinen ja matalapalkkainen duuni voi maistua. Työkaverit ovat suurimman osan ajasta vähintään siedettäviä, yleensä varsin mukavia, työ on paineetonta päivätyötä ja työmatkaan menee aikaa viitisen minuuttia. Luontaisetuna saa ulkoliikuntaa päivittäin. Josko tänä kesänä saisin siis kunnon rusketuksenkin.

Asennoitumista helpottaa huomattavasti se, että mulla ei ole kiinni tuossa lafkassa juuri mitään, vaan lähden sieltä heti, kun omat kuvioni kesän jälkeen selkenevät. Tai sitten jatkan talven yli. Minkäänlaisia haasteita tämä ei tarjoa, mikä hiukan rassaa, mutta onneksi vastuut työn ulkopuolella korreloivat tilannetta. Lisäksi neljän vuoden koulua en suunnitellut käyväni ihan tämän vuoksi. No, hommat hoidan parhaan kykyni mukaan ja katson kaikessa rauhassa, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maistuu, ja paljon!!

Vajaan vuoden olen yhdessä firmassa ollut vuokrafirman kautta ja nyt on jo pariakin duunia ehdotettu ko. firmaan suoraan vakinaiseksi. Toinen olisi sama homma mitä olen tehnyt, mutta toinen olisi enemmän sitä sitä mitä haluan tehdä. Ja tietysti parempi palkka ja paremmat edut. Ei voi olla kuin tyytyväinen. Kahdesta "vaikeasta" pitää todennäköisesti toinen valita...

Pojat ja tytöt: Sitä saa mitä tilaa! Ja sitten se pakollinen *hymiö* tähän...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pojat ja tytöt: Sitä saa mitä tilaa! Ja sitten se pakollinen *hymiö* tähän...
Niin, tuo edellyttää tietysti sitä, että tilaa oikeasta ravintolasta. Ja kaiken lisäksi vielä tietää, mitä tilaa.
 

Kliz

Jäsen
Vähän pakkopullaa tällä hetkellä, kaksi työvuoroa ja sitten kesälomalle. Jonka jälkeen armeijaan. Pitäis yrittää kunnialla hoitaa loppuun, mutta laiskottaa pahasti.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pojat ja tytöt: Sitä saa mitä tilaa!
No ei välttämättä. Joskus voi tilata hyviä asioita tekemällä työnsä moitteettomasti, olemalla oma-aloitteinen ja joustamalla selkänahkansa irti ja silti saada palkakseen vittuilua ja ankean ilmapiirin. Vaikka paikastahan se on kiinni, on vain olemassa lukemattomia syitä, miksi joku ei voi vaihtaa työpaikkaa vaikka se miten paskalta tuntuisikin.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei välttämättä. Joskus voi tilata hyviä asioita tekemällä työnsä moitteettomasti, olemalla oma-aloitteinen ja joustamalla selkänahkansa irti ja silti saada palkakseen vittuilua ja ankean ilmapiirin. Vaikka paikastahan se on kiinni, on vain olemassa lukemattomia syitä, miksi joku ei voi vaihtaa työpaikkaa vaikka se miten paskalta tuntuisikin.

Yksi hyvä neuvo: vaihda paikkaa!

Jos joutuu kestämään (ylenmäärin!) vittuilua yms. niin silloin kannattaa vaihtaa duunia... Pieni vittuilu on aina hyvästä! Se pitää mielen virkeänä. Ja parasta omassa duunissa on se, että voin tarpeen tullen vittuilla myös meidän tj:lle.

Voin kertoa hyvän esimerkin omasta elämästä: En olisi saanut tuota tarjousta toiseen duuniin saman firman sisällä, mikäli en olisi muiden kanssa toimeentuleva yksilö! Mutta kaikki meidän firman sisällä tietää, keneltä tulee kuittaus jos joku asia/tekeminen menee väärin.. Kaikki tietävät keneltä tulee kuitti, jos sille annetaan tilaa...

Pointti tuossa tekstissa oli se, että kannattaa oikeasti vaihtaa duunipaikkaa, jos ei nykyisessä duunissa huomioida! Hyviä duunipaikkoja on erittäin paljon jaossa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksi hyvä neuvo: vaihda paikkaa!
Kuten aiemmin kirjoitin, on olemassa syitä, minkä takia duunin vaihtaminen ei juuri nyt olisi järkevää. En niitä ala erittelemään tässä, mutta niin se nyt vaan on. Syksymmällä tuo onkin sitten jo ajankohtaista, joten enköhän mä tämän kesän vielä kestä.

Pieni vittuilu on aina hyvästä! Se pitää mielen virkeänä.
Tästä olen samaa mieltä, mutta kun vittuilu kohdistuu lähes aina samoihin henkilöihin, eikä ole hyväntahtoista naljailua vaan ihan kunnon vittuilua ja ylenkatsomista, niin silloin ei homma mene ihan putkeen.

Ja parasta omassa duunissa on se, että voin tarpeen tullen vittuilla myös meidän tj:lle.

Onnea sulle, kun olet tuollaisessa tilanteessa. Minä kun tekisin saman, niin verokortti olisi kätösessä hyvinkin pian.

Hyviä duunipaikkoja on erittäin paljon jaossa.

Tekstisi vaikutti siltä, että sinulla on melko ruusuinen kuva työmarkkinoista, tai sitten vaan olet sellaisella alalla jossa tilanne on tuo ja käytit pelkästään sitä esimerkkinä. Pitää ottaa huomioon myös koulutus ja työkokemus. Kaikilla aloilla ei todellakaan ole "paljon hyviä paikkoja tarjolla", ei edes ihan tavallisia paikkoja.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tekstisi vaikutti siltä, että sinulla on melko ruusuinen kuva työmarkkinoista, tai sitten vaan olet sellaisella alalla jossa tilanne on tuo ja käytit pelkästään sitä esimerkkinä. Pitää ottaa huomioon myös koulutus ja työkokemus. Kaikilla aloilla ei todellakaan ole "paljon hyviä paikkoja tarjolla", ei edes ihan tavallisia paikkoja.

Mun koulutus on yo-merkomi...

Mutta kun hoitaa duunin hyvin, se voi poikia jotain uutta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun koulutus on yo-merkomi...
Koulutus ei välttämättä liity mitenkään siihen, että mitä tekee työkseen. Olen mäkin koulutukseltani kokki, mutta silti teen varastoduunia työkseni.

Joka tapauksessa, on ihan totta, että hyvin tehty työ palkitaan varmasti jollakin lailla jossakin kohtaa. Olen tähän ikään mennessä ehtinyt tekemään jos jonkinlaista duunia, porauslautan vahtimiehestä teurastajan hommiin ja kaikkea siltä väliltä. Keittiössäkin on tullut töitä tehtyä. Ikinä en kuitenkaan ole törmännyt tämänkaltaiseen touhuun, kuin mitä nykyisessä duunissa on vastaan tullut. Kunnon kiinalainen hiilikaivosmeininki. Mutta sama se, menee se kesä tässäkin, sen jälkeen voisikin lähteä merille tai siirtyä muuten vaan uusien hommien pariin. Aikansa kutakin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei kyllä maita yhtään.

Mahaa kivistänyt aamusta asti, päälle vielä väsymys, niin hyvä tulee. Periaatteessa pientä kiirettäkin olisi, mutta ei jaksa kiinnostaa.

Tähän ketjuun kirjottaminen ei varsinaisesti ainakaan motivaatiota nosta ylöspäin.

EDIT:

Työn maistuvuutta ei varsinaisesti paranna sekään, että työmatkaan palaa viikossa arviolta 80€. Jumalauta tuota bensanhintaa, ei mitään järkeä. Taidan siirtyä vitutusketjuun.
 
Ei maita. Tai maittais kyllä, mutta kun ei oikein oo hommia mitä tehdä. Perse homehtuu ja viimeisetkin aivosolut näivettyy.
Lähinnä tässä odottelee, josko jokin täky iskisi kiinni ja saisi tiedon, että syssyllä pääsisi puljua vaihtamaan. Tosin, tässä hommassa on ainakin palkka kohdillaan työmäärään nähden ja erinomaisen bonuksena käytännössä täysin vapaa liikkuminen ihan milloin lystää.
 

Puster

Jäsen
Joskus osuu aikataulut aika hyvin kohdalleen.

Noin kirjoitin eilen:
Parin viikon sisään lähtee irtisanomisilmoitus, vaikka uudesta paikasta ei ole vielä mitään tietoa. Eipä paljoa nappaa..
Tänään sitten ilmoitettiin yt-neuvotteluiden alkamisesta ja minun olevan yhtenä mukana. Vaihtoehtoisesti voisin 'vapaaehtoisesti' lähteä ja palkkaa tulisi elokuun loppuun asti.

Motivaatio naksahti taas pykälän eteenpäin..
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Joskus osuu aikataulut aika hyvin kohdalleen.

Noin kirjoitin eilen:

Tänään sitten ilmoitettiin yt-neuvotteluiden alkamisesta ja minun olevan yhtenä mukana.

Atrian miehiä?

No kaikesta päätellen taitaa olla teikäläiselle vain hyvä juttu, että pääsee vaihtamaan maisemaa. Onnea uuden paikan löytämiselle!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmisillä on usein sellaisia mielikuvia myös työelämän suhteen, että ruoho on aina vihreämpää jossain muussa hommassa, vaikka totuus olisi ihan toinen. Aika usein kuulee valituksia siitä, tästä ja tosta. Itsekin välillä valittamiseen sortuu, vaikka ei niin aihetta olisikaan. Mielintilakysymyksiä :)

Maanantai on jotenkin aina vaikea päivä, vaikka takana olisi rauhallinen v-loppu. Tiistaina alkaa fiilis virkistymään selvästi.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Eipä maita juu pätkän vertaa, mutta onneksi näitä ei niin tosissaan tartte ottaa. Kerkeää ihan hyvin tännekin kirjoittelemaan, kun saa täällä ihan omassa rauhassa kyhjöttää.

douppi kirjoitti:
Maanantai on jotenkin aina vaikea päivä, vaikka takana olisi rauhallinen v-loppu. Tiistaina alkaa fiilis virkistymään selvästi.

Sama. Ei auttanut edes selvä viikonloppu. Huomenna sitten freesimmin.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään sitten ilmoitettiin yt-neuvotteluiden alkamisesta ja minun olevan yhtenä mukana. Vaihtoehtoisesti voisin 'vapaaehtoisesti' lähteä ja palkkaa tulisi elokuun loppuun asti.

Motivaatio naksahti taas pykälän eteenpäin..

Mitä edes mietit? Olet jo aikaisemmin harkinnut lähtöä duunista. Tartu tuohon tilaisuuteen. Mieti nyt, voit rauhassa lomailla vaikka koko kesän ja siinä ohessa etsiä kiinnostavaa duunia ja sinulle kaiken lisäksi maksetaan siitä. Itse olin samassa tilanteessa talvella. En pitänyt työstäni ja harkitsin koko ajan työpaikan vaihtoa, mutta en saanut mitään aikaiseksi. YT-neuvottelut osuivat sitten helmikuulle, jolloin nostin kytkintä ja nyt nostan liksaa elokuuhun asti. Toistaiseksi en ole katunut päätöstäni.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Juuri nyt ei maita sitten yhtään. Pomolla on jäänyt ryyppy päälle ja sen hommat kasaantuivat sitten sivuunkirjoittaneelle. Vittu. Ihan niin kuin ei omiakin hommia olisi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Mukava työskennellä menestyvässä ja vakavaraisessa teollisuusyhtiössä. Luotettavan maineen vuoksi asiakkaita ja töitä riittää.

No se on hyvä, että töitä riittää, mutta kun niitä tekijöitä on niin pirun vähän. Meidän linjaltamme on kaikki pätevämmät kaverit haettu muihin tehtäviin. Linjalla on kaksi yli kolmekymppistä tyyppiä ja loput 10 ovat kaikki alle 24-vuotiaita. Itse olen ollut töissä yhtiössä kolme kuukautta ja olen ollut talon kirjoilla neljänneksi kauiten meistä kahdestatoista.

No sinänsä ongelmaa ei olisi, mutta kun on se helvetinmoinen kiire ja itse tuppaan stressamaan työasioista vähän liiankin kanssa. Olen vielä itseni lisäksi vastuussa kolmesta muusta tyypistä, joten kesäloma kelpaisi. Paitsi, ettei sellaista ole. Kiva.

Kauhulla odotan, että jos vielä pari kokeneempaa kaveria lähtee linjalta, niin tadaa, Grainger on koko kolmen kuukauden kokemuksellaan vastuussa koko helvetin organisaatiosta. Noh, iso vastuu, iso palkka ja niin edespäin. Joopa joo. Vittu, nukkumaan, että jaksaa taas huomisillaksi töihin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Enpäs tiedä maistuuko ne kovinkaan erityisesti...

Yksi työkavereista on hermoja raastava tyyppi, joka tekee lähinnä oman pään mukaan asiat eikä juurikaan niin kuin ne on sovittu tehtäväksi.

Sitten myös työpaikan iltavuorosta on supistettu ajallisesti niin vitun tiukka, että saat sykkiä ja lähes juosta koko ajan, mutta et välttämättä silloinkaan ehdi tehdä sitä mitä täytyy tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös