Töiden maistuvuus?

  • 82 700
  • 387

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko palstalla nykyisiä tai entisiä taksikuskeja?

Tiedän pari taksikuskia, vähän on alkanut slangikin tarttumaan, heh. Palkkaus taitaa olla siinä 33-35% kassasta. Ja kassathan sitten heittelevät vaikka kuinka ja vuorot ovat pitkiä. Tosiaan niitä pääsee hyvin valitsemaan ja aika vapaasti saa tulla ja mennä.

Paljon siinä on opittavaa mistä ja miten niitä keikkoja kaavitaan kasaan. Viikonloppuyöt ovat tietenkin parhaita, mutta yhtä lailla, jos osaa saalistaa maanantain ja tiistain Kelamummoja mitkä haluavat myös apteekkiin, niin voi siitäkin päästä palkoille. Monet tuntuvat ihan tykkäävään, eiköhän sen aika nopeasti huomaa, sopiiko itselle.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tiedän pari taksikuskia, vähän on alkanut slangikin tarttumaan, heh. Palkkaus taitaa olla siinä 33-35% kassasta. Ja kassathan sitten heittelevät vaikka kuinka ja vuorot ovat pitkiä. Tosiaan niitä pääsee hyvin valitsemaan ja aika vapaasti saa tulla ja mennä.

Hyvät kuskit hyvillä isännillä saa sen 38% ;). Kovasella nuo 33%.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hyvät kuskit hyvillä isännillä saa sen 38% ;). Kovasella nuo 33%.

Kovasta kaikki kyllä tietävät haukkua, tuntuu asiasta mitään tietämättä väkisinkin siltä, että sinne ei yksinkertaisesti kannata mennä töihin. Pakkohan edes osan niistä jutuista on olla totta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paljon siinä on opittavaa mistä ja miten niitä keikkoja kaavitaan kasaan. Viikonloppuyöt ovat tietenkin parhaita, mutta yhtä lailla, jos osaa saalistaa maanantain ja tiistain Kelamummoja mitkä haluavat myös apteekkiin, niin voi siitäkin päästä palkoille. Monet tuntuvat ihan tykkäävään, eiköhän sen aika nopeasti huomaa, sopiiko itselle.
YLE radiouutisissa oli tänään juuri juttua taksikuskeista ja nimenomaan renkien työstä (Linkki uutiseen).

Jutun pointtina on se, että rengit ahnehtivat hyvän provikan toivossa usein ylipitkiä vuoroja. Jopa 16 tuntisia pätkiä ilman kunnon lepojaksoja. Toisin kuin esim raskaan liikenteen kuskeilla, taksisuhareilla työaikojen valvonta on käytännössä olematonta. Ei ole piirtureita kuten isommissa ajoneuvoissa, vain ajopäiväkirja, johon voi huoletta jättää merkinnät tekemättä.

Itselläni ei ole kokemusta näistä hommista, mutta kun sopivasti tuo uutinen osui kohdalle niin kanttaa taksikuskiksi haaveilevien tutustua aiheeseen.
 
Viimeksi muokattu:

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Kiitos paljon vastauksista, paljon sain eri näkökulmia ja erilaisia vastauksia, jotka valaisivat minua. Ja tosiaan noita pitkiä työvuoroja, sekä viikonlopputöitä tuli mietittyä, kun ainakin vielä elän parisuhteessa, niin hirveän mukavaahan se ei ole viettää öitä ja viikonloppuja töissä, mutta pitänee miettiä asiaa.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä päivän A-studiossa oli erinomainen juttu nuorisotyöttömyydestä. Kerrankin hyvin käytännöllinen lähestymistapa, josta jokainen katsoja näkee vähän suoraan ja loput rivien välistä, miten voi olla yhtä aikaa työttömyyttä ja rekrytointivaikeuksia... Tulee uusintana tiistaina klo 14, joten vielä ehtii katsomaan.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko palstalla nykyisiä tai entisiä taksikuskeja? Minua kiinnostsisi tsksin kuljettajan ammatti, sillä tykkään ajaa ja pitää huolta autostani, ja tuntuisi sopivan itselle tuo ammatti. Mutta se palkkaus. Kuinka paljon taksikuski tienaa suunnilleen kuukaudessa ? Riippuu varmasti aktiivisuudesta paljon, mutta keskimäärin? Aluksi tienestit tuskin ovat kovin suuria kuitenkaan.. mutta mielelläni ottsisin mielipiteitä vastaan kyseisestä ammatista. Pahoittelut kirjoitusvirheistä, lähetin puhelimella. :)

Täällä on yksi nykyinen taksinKULJETTAJA. Ajelen Oulun lähistöllä vähän pienemmällä paikkakunnalla renkinä 5-6 vuoroa viikossa. Tuntipalkkaa ei ole ikinä tullut laskettua mutta bruttotulot asettuneet 2200-2500e väliin. Kesäkuukausina toki vähemmän. Itse toki näin pienellä paikkakunnalla en pysty omiin tuloihini vaikuttamaan, ainakun on viikonloppuja lukuunottamatta ajettava sille samalle ja ainoalle kylän tolpalle, josta sitten jonon mukaisessa järjestyksessä jatketaan kyydeille.
Vuorothan tosiaan tuppaa venymään, ja aika harvassa ovat päivät jolloin alle 10h tunneilla selviää. Jos tykkäät autolla ajamisesta ja kai tässä suht sosiaalinen on oltava, niin ei muutakun kurssille ja ajamaan!
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei todellakaan maistu. Suht paska liksa, vuorotyö, työnkuva jne. Vuorotyöhän toki on ihan normisettiä, mutta kun tätä menoa joka toinen lauantai on töitä niin kyllähän se pistää sapettamaan. Työ muutenkin on sellaista perus apinan hommaa että nykyään oikeastaan joka päivä lähinnä v******** tulla töihin, oli sitten aamu- tai iltavuoro edessä. Pikkuhiljaa tässä on alkanut harkitsemaan jopa uudestaan (toisen alan?) kouluun menoa, mutta enpä tiedä... Töitä kuitenkin on pakko tehdä että on varaa elää edes jotenkuten. Palkka tuli, palkka meni jne.
 

J.Petke

Jäsen
Valoa tunnelin päässä. Tässä puolen vuoden aikana on alkanut työ hieman puuduttamaan mutta tässä parin päivän sisällä tullut loistavia uutisia. Mitä olen jutellut yhden esimiehen kanssa niin minun tilalleni voitaisiin etsiä joku uusi jannu ja minut voitaisiin siirtää parempiin tehtäviin. Itse asiassa tässä yhtiössä tuo mahdollinen työ on ehkä se paras työ mitä itse voin kuvitella.

Toki päätös vaatii vielä isoimpien pomojen siunauksen mutta tässä tapauksessa tuolla esimiehellä on suuri sananvalta.

Pitää hieman pidätellä omaa innostumistani mutta pitäähän sitä vähän positiivisuutta repiä aina sieltä missä se on mahdollista.
 

Toke27

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Työt maistuu ainakin toistaiseksi. Mukavat työkaverit ja sosiaalisuus tekevät työstäni erittäin ihanan. Toki työni on myös erittäin vastuullista ja raskasta, mutta tärkeää. Työkavereiden tuki auttaa selviämään läpi päivän, vaikka välillä tuntuu, että ei enää en jaksa.

Joskus kiitoksia saa ja toisinaan vaan paskaa niskaan. Kaikkeen tottuu ja minä pidän työstäni hyvin paljon. Plussaa on myös, että aina voi vaihtaa työnantajaa ja työtä löytyy alaltani.
 

J.Petke

Jäsen
Jebou, pääsin kuin pääsinkin siihen hommaan mitä halusin. Tästä firman sisällä parempiin hommiin en usko itselläni olevan rahkeita joten helvetin tyytyväinen olen. Täytyy viikonloppuna kiskasta laatuvodkaa ja juhlistaa hieman.

Nyt sitten alkaa pikkuhiljaa siirtyminen nykyisistä töistä uusiin ja uuden kaverin rekrytointi. Kummasti piristää hieman kyllästyneeseen mieleen.
 
Vaikka olenkin keskimääräistä älykkäämpi ja korkeasti koulutettu, työn suhteen olen kyllä erittäin tyypillinen y-sukupolven työnvieroksuja. Koska työ ei enää johda hyvinvoinnin lisääntymiseen, en koe mitään velvollisuutta tehdä työtä vain työn takia, niin kuin edellisten sukupolvien enemmistö.

Tokihan työ on helppo tapa luoda sisältöä elämään ja siksi haaveilenkin mukavasta työstä. Sitä odotellessa en kuitenkaan järin kovaa syyllisyyttä pode siitä että te alati pienenevän omistavan joukon orjat siinä henkilökohtaista "vaurautta" ja ihmiskunnan tuhoa tavoitellessanne maksatte munkin safkat.

Vastavalmistunut, älä turhaan haaveile eläkepäivistä - Pekka Pekkalan kolumnit - Kotimaa - HS.fi

Improve Your Experience | Facebook

(ensimmäinen linkki lienee aika itseselitteinen, toinen linkki vie relevanttiin kuvaan joka on napattu aikakausilehdestä jossa psykologi vastaa lukijan kysymykseen miksi ei bättrefolkin jälkikasvu halua tehdä töitä kuten vanhempansa)
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Minullekkin on työt maistuneet nykyisessä IT-talossa. Olen ollut siellä nyt reilut 4v ja joka vuosi on vastuu, työtehtävät ja palkka noussut. Työkaverit on aika paljon vaihtuneet ja uusia on päässyt kouluttamaan. Työmatka on vain n. 7km joten pyörälläkin pääsee. Lomasuunnitelmat menee yleensä läpi ja kohta olen ollut jo 3 vkoa isyysvapaalla. Kesälomat on vielä pitämättä joten kyllä tässä jaksaa vaikka juniori yöt valvottaakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös