Töiden maistuvuus?

  • 82 850
  • 387

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Jääkuutio 5.6. kirjoitti:
Ei maistu, ei!

Ei maistu vieläkään. Se pieni ripauskin siitä alunperin olleesta ns. motivaatiosta on tipotiessään. Harvoin on ahdistanut yhtä paljon kuin tällä viikolla. Jotenkin henkinen taakka kävi paikoittain jopa koomisen raskaaksi.

Oikeastaan edelleenkään itse työssä ei ole mitään erityisen hajottavaa, mutta jotenkin koko työpaikka rakennuksineen henkii todella pahaa karmaa allekirjoittaneen päälle. Ei saatana, kuinka paljon sitä viikon sisään vituttikaan. Nyt onneksi on kolme "lyhyttä" viikkoa putkeen.

Ensi kesänä meikäläisen on kyllä ihan oikeasti saatava jotain "viisaampaa" duunia. Pakko saada jotain muutakin motivaation lähdettä kuin pelkkä raha. Kiitos. Anteeksi. Haistakaa %¤/&"?=!!!
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Ei maistu, mutta perjantaihin asti pitäisi kärvistellä. Sitten ruhtinaallinen neljän viikon loma.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Töissä oleminen, kun kaikki kaverit ja muija on just jääneet kesälomalle, on kuin jälkeisten syöntiä, en muuta sano.
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Ei maistu, mutta perjantaihin asti pitäisi kärvistellä. Sitten ruhtinaallinen neljän viikon loma.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei maistu, mutta torstaihin asti pitäisi kärvistellä. Sitten ruhtinaallinen kahden päivän loma.

Uleåborgir kirjoitti:
Töissä oleminen, kun kaikki kaverit ja muija on just jääneet kesälomalle, on kuin jälkeisten syöntiä, en muuta sano.

Katsoin aamulla, että on kuin "jälkeläisten syönti". Hieman sitä ihmettelin, kun nyt ketjuun palattuani huomasin mitä siinä lukee. Ei sillä, että sen ymmärtäisin, mutta olisihan minun versioni kai ollutkin hieman turhan rankka.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Perjantaina viimeinen työpäivä ennen kesälomia. Työ on sellainen, että pakko napata, vaikkei nappaiskaan. Perjantaina voi sentään jo vähän höllätä, kun keskityn vain hoitamaan kertyneet rästit, ettei jää tuuraajalle. Olenpas minä jalo. Tuskinpa olen loppuun asti edes töissä.

Kyllähän tässä kieltämättä jo on aika lomatunnelmissa, joten piinaava loppuviikko edessä.
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Hajoan sossuun! Yritä tässä nyt olla sosiaalityöntekijä kun joutuu pelkkää toimeentulotukea laskemaan. Ja kuuma kuin mikä, ei tuuletinkaan auta paskan vertaa. Ei tätä kyllä elääkseen tekis, mutta opiskelijan budjetille ihan rahakasta hommaa. Ja töitä riittää koko vuoden ajaksi suurin piirtein niin paljon kuin tekee mieli tehdä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Maistuishan nuo työt periaatteessa, vaan on tasan ja ihan kuollutta duunissa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
pernaveikko kirjoitti:
Katsoin aamulla, että on kuin "jälkeläisten syönti". Hieman sitä ihmettelin, kun nyt ketjuun palattuani huomasin mitä siinä lukee. Ei sillä, että sen ymmärtäisin, mutta olisihan minun versioni kai ollutkin hieman turhan rankka.

Tämä jälkeisten syönti tarkoittaa esimerkiksi koiraemon tapaa syödä istukka ja muut synnytyksessä syntyneet "jälkeiset" toimituksen jälkeen. Emolle ei oikein maistu ja oksettaakin, mutta vaisto käskee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Teen yhdelle tutulle ukolle vähän keikkaa, vaikka olenkin "oikeissa" töissä. Aikaisemmin olen aina joutunut tekemään verokortilla, mutta nyt saan pimeänä.

Kyllä maistuu, hanttihommissa ei ole mitään vikaa, kun tietää mistä on kyse. Silloin se on raskasta, jos loppua ei näy.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuukauden juoksin ns. peräsuoli pitkänä ja hajosin aivan tyystin. Jussin jälkeen on tilanne rauhoittunut, ja vaikka työ ei motivoi tippaakaan, jaksan sentään raahautua toimistolle. Ehkä lähestyvä loma ja lopputili tästä lafkasta kantaa viimeiset päivät, luulen ma. Niin, puolitoista viikkoa töitä ja sitten elokuun loppuun koko perhe sapattivapaalla. Mahtuuhan tuohon väliin toki muutto, mutta se ei ole kovin paha rasti kaiken koetun jälkeen.

Syksyllä olisi edessä motivoivamman duunin etsintä, mutta ei parane hoppuilla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uleåborgir kirjoitti:
Tämä jälkeisten syönti tarkoittaa esimerkiksi koiraemon tapaa syödä istukka ja muut synnytyksessä syntyneet "jälkeiset" toimituksen jälkeen. Emolle ei oikein maistu ja oksettaakin, mutta vaisto käskee.
Tuon nyt vielä voi jollain tasolla ymmärtää, mutta selitäs Tom Cruise...

Vielä pitää jaksaa seitsemän päivää.
 

Veijari

Jäsen
Sain esimieheni kautta asiakkaalta positiivista palautetta! Tämä jos mikä saa hyvälle tuulelle ja työt taas maistumaan. Vielä kun esimies palkitsisi vaikka palkankorotuksella...
 

J.Petke

Jäsen
Veijari kirjoitti:
Sain esimieheni kautta asiakkaalta positiivista palautetta! Tämä jos mikä saa hyvälle tuulelle ja työt taas maistumaan. Vielä kun esimies palkitsisi vaikka palkankorotuksella...

Suomalaiseen luonteeseen kuuluu että huonosta palvelusta mainitaan kyllä kaikille mutta kerran kun on hyvää sanottavaa niin siitä ei puhuta kenellekään. Onneksi löytyy ihmisiä jotka jopa lähettävät spostia firman pomoillle ja kehuvat k.o firmaa. Itse olen myös oppinut arvostamaan hyvää palvelua ja myös mainitsen siitä sille myyjälle enkä jää kotio myhäilemään. Siitä saa työntekijä hyvän mielen ja se ei kuitenkaan itseltä ole iso vaiva sanoa pari kiittävää sanaa.
 

EsKa

Jäsen
Viimeistä päivää..

EsKa kirjoitti:
Toissa päivänä (eli viikko ylläolevan viestin jälkeen) sanoin itseni irti mutta kesälomat pidetään maksettuina ja katellaan syksyllä uusia hommia. Sanoisinko että fiilis on aika..hyvä.

Eli viimeinen päivä ja vajaat kolme tuntia aikaa ja sitten on TJ tässä paikassa.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Opiskelija kun olen niin koko kesä menee töitä tehdessä. Firma ja duunit on tuttuja, joten mikäs tässä on naputellessa. Kaverit jää ympäriltä koko ajan lomille, mutta minä väännän.

Ja mikä pelottavinta, ei edes vituta. Ainut asia mikä vituttaa on herääminen, mutta sitten kun pääsee tänne viileään toimistoon niin työaika menee todella nopeasti.

Elokuun loppuun soppari ja 1.9 kone lähtee kohti Ranskaa. Ei oo enää kauaa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Leppoisan pariviikkoisen saigonin jälkeen taas duunissa. Tosin loma alkaa ensi viikon jälkeen, joten aivojen narikointia jo suunnitellaan. Kaverin polttareissa kaadoin sellaisen mäkiauton ja olkapää lähti pois kuopastaan. Sain toki melgibsonmaisesti sen takaisin, mutta seuraavana arkipäivänä lääkäri oli asiasta niin järkyttynyt, että lätkäisi siihen viikon saikkua ja toinen lähes viikon perään. Kelpasi vaikka vähän nolottaakin, kun toki duunia pystyisi tekemään. Vituttaa vaan, kun parantumista ei ole tapahtunut lainkaan, ja esim golfin peluu on mahdotonta.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastaanpa näin pitkän tauon jälkeen avaamaani ketjuun.

Puoli vuotta on siis hurahtanut, ja uudessa työpaikassa olen ollut nyt nelisen kuukautta. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaihto ON auttanut - työt maistuvat ihan eri tavalla. Stressi on hälvennyt monella eri tapaa, ja silloin toisinaan kun ehkä jostain sattuukin stressaamaan niin sitä huomaa tuntevansa niin vain ikäänkuin tottumuksesta.

Näin jälkikäteen omaa, aikaisempaa tilannetta tarkastellessani huomaan, että minun olisi kannattanut vaihtaa työpaikkaa jo pari vuotta aikaisemmin. Samassa paikassa on aivan turha kärvistellä, jos työpaikalla hermot on aina kireällä samoista syistä. Muutosta ei tule jos sitä ei itse hae - duunin vaihto on yksi ratkaisu.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jounster kirjoitti:
uudessa työpaikassa olen ollut nyt nelisen kuukautta. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaihto ON auttanut - työt maistuvat ihan eri tavalla.
Tämä on kuin minun suustani kuultua. Itse vaihdoin duunia kolmisen kuukautta takaperin.

jounster kirjoitti:
Näin jälkikäteen omaa, aikaisempaa tilannetta tarkastellessani huomaan, että minun olisi kannattanut vaihtaa työpaikkaa jo pari vuotta aikaisemmin. Samassa paikassa on aivan turha kärvistellä, jos työpaikalla hermot on aina kireällä samoista syistä.
Juuri näin. Itse olin 11 vuotta aiemmassa paikassa, joista 8 täysipäiväisenä ja lähtö olisi tehnyt hyvää jo muutamaa vuotta aiemmin.

Ei töissä ole todellakaan pakko kärsiä, mutta jotenkin sitä vain jää helposti jumiin vanhoihin rutiineihin, eikä oikein uskalla edes yrittää mitään muuta. Onneksi vanhassa työpaikassa ilmapiiri tulehtui sellaiseksi, että käytännössä ainoaksi mahdollisuudeksi jäi vaihtaa firmaa. Onneksi!
 

EsKa

Jäsen
jounster kirjoitti:
Näin jälkikäteen omaa, aikaisempaa tilannetta tarkastellessani huomaan, että minun olisi kannattanut vaihtaa työpaikkaa jo pari vuotta aikaisemmin. Samassa paikassa on aivan turha kärvistellä, jos työpaikalla hermot on aina kireällä samoista syistä. Muutosta ei tule jos sitä ei itse hae - duunin vaihto on yksi ratkaisu.

Enpä olisi itse voinut asiaa paremmin ilmaista, näin se asia on. Kaikki on omasta itsestä kiinni, uusi duuni ei koskaan tule (mikäli ei tutun kautta) itsestään vastaan vaan sitä pitää hakea. On kuulemma myös ihan terveellistä vaihtaa duunia joka kolmas vuosi, no meikällä se melkeen tärppää. TJ-olutta maistellaan, kippistä ! :-D
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
jounster kirjoitti:
Puoli vuotta on siis hurahtanut, ja uudessa työpaikassa olen ollut nyt nelisen kuukautta. Ja täytyy kyllä sanoa, että vaihto ON auttanut

Itse vaihdoin vajaa kk sitten osastoa ja täytyy kyllä olla samaa mieltä, työt maistuu, kesälomaan aikaa 10 työpäivää.

Ison firman edut siinä että voi (mikäli paikkoja auki) hakea sisäistä siirtoa. Reilu 5 vuotta talossa ja neljäs osasto menossa.
 

Puster

Jäsen
Kummasti tuo normaalin työrytmin muuttaminen muuttaa maistuvuutta.
Viikko sitten tarjottiin komennusta toiselle paikkakunnalle aivan perushommia tekemään ja minähän lähdin. Ylitöitä paiskittu viikossa kymmenkunta tuntia ja ensi viikko vielä samaa. Eikä haittaa yhtään. Tietysti ne hotellin hyvät aamiaiset sekä päivärahat helpottavat sopeutumista...

Katsotaan mikä on tilanne viikon kuluttua, kun tapahtuu paluu normaaliin työjärjestykseen. Mutta kyllä tällainen vaihtelu parantaa siinä normityössä viihtyvyytta. Seuraavaan lomaan on kuitenkin aikaa vielä kolme kuukautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös