Mun vuoro kirjoittaa..
Mä olen nyt ollut vajaan kuukauden kesätöissä kirjastossa. Nyt viime aikoina mun motivaationi on hieman parantunut, mutta alussa se oli aika nollassa. Enimmäkseen mä olen tehnyt päivävuoroa (klo 14-20), joka tuntuu siten aika tylsältä vuorolta, ettei ennen töitä saa oikein aikaiseksi tehtyä mitään, eikä töitten jälkeenkään illallakaan enää viitsi tai ehdi tehdä mitään. On mulla ollut pari aamuvuoroakin, jolloin on koko loppupäivä ja ilta vapaa-aikaa. Välillä on tuntunut, tai siis ehkä enemmänkin työn alkuvaiheessa tuntui, että kesä menee hukkaan kun ei kerkeä nauttimaan kesästä. Lisäksi mä kun saan tosta työstä tosi pientä palkkaa, jo senkin takia että teen normaalia lyhyempää päivää. Välillä tuli töissä ajatus mieleen että mä varmaan saisin noin saman verran rahaa, vaikka en tekisi ollenkaan työtä. Tavallaanhan kaikki työ on aina hyödyllistä jo kokemuksenkin kannalta yms, (sanoisi mun mutsi tähän). En mä kuitenkaan aiemmin osannut ajatella että toi työ voisi olla mulle oikeasti hyödyllistä. Mä kun en ole oikeastaan koskaan lukenut kirjoja, enkä tiedä kirjallisuudesta melkeimpä mitään, enkä muutenkaan ole paljoa käyttänyt kirjaston palveluja, joten mua vähän nolottikin mennä tonne ensimmäisinä päivinä. Mä en yhtään tiennyt miten ne kirjat on kirjastossa luokiteltu hyllyihin. Mä kun otin kirjan käteen, niin en mä meinanut löytää heti sen kirjoittajan nimeäkään siitä. Enkä mä oikein aakkosiakaan kunnolla osannut, kun piti kirjoja hyllyttää. Mitä jos joku jöörndonneri olisi tullut multa kysymään kirjavinkkiä? Enhän mä olisi osannut muuta suositella kuin Mikkihiiri merihädässä, tai Aku Ankka ja taikaviittaa..
Ehkä mä tästä innostun lukemaan enemmän, ja sitä kautta saamaan edes vähän lisää järkeä ja sivistystä tähän kalloon. Siis ajatella, näin kauan (25v) mä olen antanut muille tasoitusta, mitä tulee yleissivistykseen, kun en ole kirjoja lukenut. Tosin, on se lukeminen edelleenkin niin tylsää puuhaa, että täytyy varmaankin aloittaa niistä mummojen ja pappojen äänikirjoista.