Töiden maistuvuus?

  • 82 850
  • 387

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Jep, itselläkin alkaa huomenna työelämävalmennus paikallisessa metallialan firmassa. Tarkoituksena olisi kokeilla soveltuuko ala mulle (epäilen). Huomenna pitää mennä klo 7:ksi mutta muuten työpäivä on 8.30 -15.30 eli jos siellä koko kuukauden olen niin yhtään MM-matsia en missaa. Toisaalta paikallinen tuulilasifirma on hakenut työn tekijöitä ja kuulemma haastattelu saattaa olla edessä (hakemus laitettu).
 
Viimeksi muokattu:

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyoterveyshuolto

"Työnantajan on työterveyshuoltolain mukaan järjestettävä työntekijöilleen työterveyshuolto. Työterveyshuollon järjestämisvelvollisuus on kaikilla työnantajilla työpaikan koosta riippumatta."

Onhan nää aina tulkinnanvaraisia, että missä sitä saa työaikana käydä. Kyllä meilläkin on töissä kattava terveydenhuolto, mutta ohjeistuksena on, että lääkärissä käytäisiin työajan ulkopuolella.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Ei maistu, ei!

Aloitin tuossa kesäduunit jokunen aika taaksepäin, ja täytyy kyllä sanoa, että olen jo tässä vaiheessa aivan vitun kypsä. Sopimusta on vielä jäljellä yli kaksi kuukautta.

Ensinnäkin itse työ on todella puuduttavaa eikä tarjoa minkäänlaista haastetta. Tämä tosin oli tasantarkkaan tiedossa jo etukäteen. Lisäksi työajat ovat suoraan sanottuna melko nihkeät ja mm. joka toinen lauantai on duunia ilman minkäänlaista ylityökorvausta (lauantait kompensoidaan vapaapäivillä keskellä viikkoa.)

Toisekseen työilmapiiri on ahdistava. Kaikki ovat vittuuntuneita sekä työhön että toisiinsa, ja tämä näkyy selvästi päällepäin. Lisäksi suurin osa ihmisistä tuntuu olevan juuri sitä landelta muuttanutta "suomileijonakaulariipusjengiä", joka tietysti on elementissään paikassa, jossa myös mustaihoista väestöä on jonkin verran duunissa.

Kolmas ja suurin pointti on se, että en hyödy tästä väkisin vääntämisestä mitenkään muuten kuin rahallisesti. Olisi ollut helvetin hienoa saada jotain oman "alan" duunia, joka taas olisi poikinut mahdollisesti uusia pestejä tulevaisuudessa. Ensi vuonna taas sama rumba: ei työkokemusta mistään muista kuin "paskahommista" -> ei duunia muualta. Vituttaa jo valmiiksi.

Noh, jotain sitä on pakko tehdä vuokran maksamisen eteen. Pahoin pelkään vain, että tulen kuolemaan keuhkosyöpään tämän kesän aikana.

Pahoittelen avautumista.
 

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jääkuutio kirjoitti:
Pahoittelen avautumista.

Ei tartte pahoitella. Kyllä tuollainen tilanne varmasti vituttaa. Ainakaan sinun ei tarvitse loppuelämääsi ko. paikassa viettää.

Itse ekaa kertaa asennushommissa. Siis kesätöissä. Ja kyllähän se maistuu, mutta en haluaisi pultteja kuitenkaan ampua loppuelämääni, eikä tarvitsekaan mikäli opiskeluni sujuvat. Tuttu työpaikka ja ainakin ekan viikon jälkeen osastonkin kaverit ihan mukavia. Ja ikäjakauma laaja eli nuorta ja vanhaa. Naisia tietysti saisi olla enemmän, mutta ei niitä asentajissa yleensä ole. Toimiston tytöt tietysti joskus kävelee siellä hallilla ja kyllähän paivän kohokohdan aikana eli syömässä yksilahkeisia näkee.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
siirretään nyt tänne, kun paremmin sopii topicciin:

Juuri töistä palanneena voin hehkuttaa nykyistä duunipaikkaani. Paras tähän mennessä ehdottomasti. Samalla osastolla on noin parikymmentä ihmistä, eikä yksikään ole paljastunut ainakaan vielä mulkuksi. Niitä löytyy yleensä tuollaisesta määrästä jo 1-5 kpl. Ihmeen nuorta porukkaa, vain muutama yli 30v.

Työ on aika vapaata, ja nyt kun sitä osaa tehdä jo ilman ohjausta, myös aika mielenkiintoista. Aikakin kuluu nopeammin kun koko ajan jotain väkertää. Töitä riittää kuulemma kesälle niin paljon kuin jaksaa painaa, tilauskannat ovat suurimmat ikinä. Viikonloppuja en ole vielä tehnyt, mutta eiköhän niitä jokunen tule lusittua. Ilmeisesti 44 tunnin palkka viikonlopulta, jos tekee normi viikon lisäksi 8+8.

Ainoa huono puoli tässä on, että joka toinen viikko kesästä menee periaatteessa hukkaan iltavuoron takia. Perjantaitakaan ei saa enää tehdä sisään.
 

J.Petke

Jäsen
Olen elämäni neljännessä kesätyössä ja vaikka ei koulutusta vastaa sitten yhtään niin viihdyn kyseisessä paikassa loistavasti. Ennen kaikkea työporukka on todella hyvä, yhtään mulukkua ei ole mahtunut mukaan. Seurassa sopivasti myös urheiluhenkisiä ja ns. nuorehkoa porukkaa. Aina kun menee töihin niin voi olla varma että tulee päivän aikana naurettua useemminkin kuin kerran. Työ ei itsessään ole mitenkään huikean spektaakkelimaista mutta työilmapiiri tekee paljon. Pomokin on mukava ja rento. Vaikka saankin kouluni loppuun ensi vuoteen mennessä niin mielelläni jatkaisin nykyisessä paikassa vaikka palkka ei ole kummoinen eikä ylenemismahdollisuuksia ole. Mieluummin teen kuitenkin työtä missä viihdyn kun kerään hieman isompaa palkkaa työstä jota vihaan.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Korppi kirjoitti:
Juuei. Näin se vaan on, että määräaikaisuus on kuulemma syynä. Syytön minä siihen olen. Ja pienyrityksestä ei todellakaan ole kyse, joten se siitä.

Nyt rikotaan työlainsäädäntöä ja rajusti; vaikka olen liberaalioikeistolainen, niin ei kaikkea paskaa tarvi niellä. Tiedän tapauksia, joissa vastaava uhkailu ja kiristys on "pelin henki". Yhtä vastenmielistä kuin ay-agitaatio. Niin, mietin vaan, että mikäs firma noin toimii, jos se isokin on? Pomosi on itseään täynnä oleva mulkku, joka luulee voivansa tehdä mitä haluaa + ei tunne Suomen työlainsäädäntöä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jopas alkoikin maistumaan, iso pomo ketä en näe oikeastaan koskaan, soitti ja kertoi tehneensä "palkkatarkistuksen".

Totesi korotuksen olevan 6,7%. Vai niin. Hän sanoi kuitenkin, että katsotaan syksyllä sitten tilannetta uudelleen. Tuumasin itsekin, että en nyt kesällä viitsi mitään pyytää, kun töitäkään ei ole oikein ollenkaan. Tämän kuun alusta tuli myös liiton korotus, tai mikä se on nimeltään, se oli jotain 2,1%. Tässähän meinaa kohta rikastua työn teolla.

Tilanteeni on siis se, että koeaikani on päättynyt kuukausi sitten.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Ei oikein maistu ei.Paikallisessa metalli firmassa koeponnistajana koko kesän.Ei oikein jaksaisi kun jokaikinen työpäivä on sitä samaa paskaa mutta pakko se on jaksaa.Palkka on kyllä ihan jees.Ukko, joka mulle yrittää vielä opettaa(2viikkoo oon ollu töis) jotain muka tärkeetä ja uutta, on pahemman sortin puupää jolle työ on elämääkin tärkempää ja kaikki työ pitää saada tehtyä "tänään" tai "heti" vaikka olisi minkälaiset kiireet.Aina, kun olen itse saamassa jonkun tilauksen valmiiksi niin äijä ilmestuu siihen paikalle ja varastaa koko shown.

Vituttaa, jonkin verran.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Lomatj 1 joten maistuvuus... Tänään vielä terassille ja huomenna juhlistan viimeistä työpäivää pikku kankkusessa!

Ja sitten neljäksi viikoksi mökille!
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mäkine kirjoitti:
Lomatj 1 joten maistuvuus... Tänään vielä terassille ja huomenna juhlistan viimeistä työpäivää pikku kankkusessa!

Sama kuvio. Lasken tunteja ja mietin, pitäisikö terassille lähteä tänään, huomenna, tänään ja huomenna, vai olla kiltisti tänään ja painua huomenna suoraan omassa jääkaapissa odottavan oluen kimppuun. No, töiden maistuvuus on joka tapauksessa aika alhaisella tasolla.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jääkuutio kirjoitti:
Aloitin tuossa kesäduunit jokunen aika taaksepäin, ja täytyy kyllä sanoa, että olen jo tässä vaiheessa aivan vitun kypsä. Sopimusta on vielä jäljellä yli kaksi kuukautta.

Ensinnäkin itse työ on todella puuduttavaa eikä tarjoa minkäänlaista haastetta. Tämä tosin oli tasantarkkaan tiedossa jo etukäteen. Lisäksi työajat ovat suoraan sanottuna melko nihkeät ja mm. joka toinen lauantai on duunia ilman minkäänlaista ylityökorvausta (lauantait kompensoidaan vapaapäivillä keskellä viikkoa.)

Toisekseen työilmapiiri on ahdistava. Kaikki ovat vittuuntuneita sekä työhön että toisiinsa, ja tämä näkyy selvästi päällepäin. Lisäksi suurin osa ihmisistä tuntuu olevan juuri sitä landelta muuttanutta "suomileijonakaulariipusjengiä", joka tietysti on elementissään paikassa, jossa myös mustaihoista väestöä on jonkin verran duunissa.

Ettet vaan olisi tässä Espoossa Kilossa sijaitsevassa maan mainiossa varastofirmassa töissä? Otan osaa, paskin paikka ikinä.

Oma työ nyt on niin tylsää istuskelua vailla minkäänlaisia haasteita, joten MAISTUU! No ei, kai sitä pitäisi alkaa elämälleen jotain tekemään, kuten koulujen käyntiä.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen ensimmäisessä kunnollisessa kesätyöpaikassa ja tähän asti työ on kyllä maistunut ihan hyvin. Ainoa, mikä työssä vituttaa on olosuhteet, mutta eipä niitä paremmiksikaan saa. Kyse on siis tehtaasta. Mutta tietääpähän ainakin tehneensä jotain kun vuoron jälkeen on vaatteet litimärkiä hiestä.

Komivuorotyötähän tämä on ja sekin siis on täytynyt opetella. Yllättävän kivuttomasti se on alkenut sujua, paitsi aamuvuorot ovat aina tuskaisia, varsinkin kun sijoittuvat aina heti vapaiden jälkeiseen aikaan. Palkkaus on kohdallaan, ei moni ensimmäisenä yliopistokesänä ainakaan enempää saa, joten mikäpäs tässä.

Miinuksena täytyy kyllä mainita se, että tehdas ei tietenkään voi sijaita Helsingin keskustassa, joten toinen kämppä oli hankittava täältä korvesta (Tammisaari) läheltä tehtaan sijaintia. No onneks firman kautta sai halpoja kämppiä, joten kahden kämpän kulut ei nyt ihan mahdottomiksi nouse. Toinen asunto siis Otaniemessä. Vituttaa vaan tämä svenskahössötys täällä, suomea puhuvat raakana vähemmistönä, ugh!

Tänään yövuoroon ja aamulla alkaisi viiden päivän loma, kun sain toisen yövuoron korvattua jo aiemmin. Siis luulisi yöllä työn maistuvan, kun tietää hienon palkinnon odottavan. Hyvää juhannusta siis!

PS. Huomenna muuten palkkapäivä :)

EDIT. Jääkuutiolle terkkuja! Kyl se siitä, äkkiä se syyskuu tulee ja puolen vuoden loma alkaa.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
King kirjoitti:
Ettet vaan olisi tässä Espoossa Kilossa sijaitsevassa maan mainiossa varastofirmassa töissä? Otan osaa, paskin paikka ikinä.

En kommentoi, mutta todettakoon, että olet melko oikeilla jäljillä. Kai tässä täytyy alkaa ottamaan motivaatiosairaslomaa. Vittu, kun ahdistaa edelleen.

Humpauttaja kirjoitti:
Jääkuutiolle terkkuja! Kyl se siitä, äkkiä se syyskuu tulee ja puolen vuoden loma alkaa.

Syyskuu, mikset sä jo tuu? Tarkoitit varmaan melkein vuoden lomaa.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Humpauttaja kirjoitti:
Nojoo, ainakin se 9 kuukautta sinne toukokuulle asti :)

Toisaalta tää paskaduuni on siitä mukavaa vaihtelua, että eipähän tarvitse miettiä työasioita itse työn ulkopuolella.

Opiskelussa taas kaikki se tekemätön paska, jonka on jättänyt tekemättä, painaa takaraivossa 24/7. Jos ei tietoisesti, niin ainakin alitajuisesti.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuota olen itsekin ajatellut. Esim. eilen jätin paikat seuraavalle vähän paskaan kuntoon, kun sauna ja suihku ajoivat houkutuksissaan paikkojen kunnostuksen ohi. Mutta enpä enää poistumisen jälkeen jaksanut stressata moisesta. Mutta koulussa kaikki tehdään itseä varten ja kaikki lusmuilut näkyvätkin sitten tuloksissa tai tekemättöminä töinä kun deadline painaa päälle. Mutta on se koulu kuitenkin aika rentoa, varsinkin kun on aktiivinen yhteisö ja tapahtumia on tarpeeksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Humpauttaja kirjoitti:
Tuota olen itsekin ajatellut. Esim. eilen jätin paikat seuraavalle vähän paskaan kuntoon, kun sauna ja suihku ajoivat houkutuksissaan paikkojen kunnostuksen ohi.

Toivottavasti löydät paskat edestäsi, vituttaa tollaiset lusmut töissä. Onneksi täällä ei tarvitse katsoa moista, kun kaikilla on motiivit kohdallaan.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alamummo kirjoitti:
Toivottavasti löydät paskat edestäsi, vituttaa tollaiset lusmut töissä. Onneksi täällä ei tarvitse katsoa moista, kun kaikilla on motiivit kohdallaan.

Muotoilin tuon lauseen ehkä vähän huonosti. En nyt sentään joka kerta tee noin. Olin nimittäin aika paskana kun olin koko illan sammuttanut tulipaloa, kun sulaa terästä ruiskui väärään paikkaan. Yhden paalin hiiltä jätin ajamatta trukilla ja yhdet suojapeitteet nostamatta nosturilla. Ei mikään paha tikki seuraavalle, varsinkin kun edellisiäkin oli vielä jäljellä.


Yleensä pyrin jättämään paikat sellaiseen kuntoon, että seuraavan ei tarvitse heti alkaa sykkimään, koska itse tiedän kuinka
vittumaista se on, sen verta monesti olen tullut paikalle ja kaikki on jätetty tekemättä edellisessä vuorossa. No, parempaa jatkoa teille sinne ja meille tänne toivoen...
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Huomenna viimeinen päivä tässä kesäduunissa ja kyllä vituttaa lopettaa hommat.Pakon edessä on loma tulossa, sillä armeija tulee sotkemaan kuvioita. Homma itsessään on kunnon "aivot narikkaan" hommaa ja palkka on melkein naurettava, mutta duuniporukka korvaa paljon. Oman esimiehen kanssa on tullut liikuttua jopa vapaa-ajalla, herra iso herra kirosi armeijan ja olisi valmis ottamaan paremmin palkattuun hommaan samaan firmaan, jne. Muutama kuukausi takaperin en olisi uskonut tekeväni näitä hommia ikinä työkseni tai käyvän töissä muunkin kuin rahan takia. Olin väärässä.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänä kesänä hommat ovat sellaisia, että ne maistuvat hyvin. Oman alan töitä, missä saa oikeasti vastuutakin. Tänään ajattelin, että voisi lähteä vähän aikaisemmin himaan kun on juhannuskin tulossa ja huomenna pekkanen. Mutta mutta, tänään ollutta valua joudutaan hiertämään vieläkin ja mun pitää olla työmaalla niin kauan, kun on työntekijöitä. Ylityöt kyllä maksetaan, ei siinä mitään, mutta vähän tympäisee viettää aikaa duunissa tällaisena päivänä. Varsinkin kun valun takia en ehtinyt pitää safkista, eikä täällä ole mitään syötävääkään enää.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Kolmatta kesää samassa paikassa duunissa. Itse työ maistuu joka kesä edellistä paremmalta ehkä siksi, että alan vihdoin ymmärtää tekemääni ja näin saan enemmän onnistumisia tai ainakin siihen verrattavia tunteita. Lisäbonuksena kyseessä on koulutustani vastaava homma eli tästä saa kouluunkin pointseja. En valita.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Master Chief kirjoitti:
Jep, itselläkin alkaa huomenna työelämävalmennus paikallisessa metallialan firmassa. Tarkoituksena olisi kokeilla soveltuuko ala mulle (epäilen). Huomenna pitää mennä klo 7:ksi mutta muuten työpäivä on 8.30 -15.30 eli jos siellä koko kuukauden olen niin yhtään MM-matsia en missaa.

Juu ei oikein taida metalliala soveltua meikäläiselle. Eilen ja tänään "pääsin" prässihommiin ja polvi (aikoinaan leikattu) ei ole näin kipeä ja turvonnut ollut vähään aikaan. Koko ajan pitäisi seistä (-tana työkaverit olivat vieneet kaikki tuolit) kuumakin vielä ja niin vitun monotonista hommaa. Vakituisten työntekijöiden mukaankin firma on vittumaisin Laitilassa erään toisen nelikirjaimisen firman ohella. Palkka ei heillä ole häävi mutta tiimipalkat nostavat sitä siedettävälle tasolle. Tosin "hintana" on ylenpalttinen kiire. Kun en niitä nopeimpia duunareita ole niin ei oikein viehätä. Onneksi harjoittelua on jäljellä enää 9 päivää
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Huomenna kolmas viikko takana duunissa ja hyvin olen viiihtynyt. Mukavat työntekijät, hyvät esimiehet, vaihtelevat työtehtävät ja sopivahko liksa takaavat viihtyvyyden. Ainoina miinuksia kuumuus myymälässä, työvuorot ja ajoittainen tylsyys.. Mutta eipä siinä mitään, yhdeksisen viikkoa vielä töitä.

Vielä kun saisi kehitettyä jotain ohjelmaa työpäivien lomaankin. Nyt tuntuu olevan niin, että aamulla ylös, töihin ja illalla kotiin, vähän telkkua ja nukkumaan.. Nyt on toki kolmen päivän viikonloppu edessä.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Allekirjoittaneella lomatj 1. Huomenna klo 7-X eli joskus varmaan klo 14 aikaan hommat lopetellaan. 3 viikkoa olin, kesäduunissa, ihan ok palkka, mukavat työkaverit ja suht "helppoja" töitä. Ulkotöitä tein putkifirmassa, en ollut tänä vuonna työmaalla. Tekemistä kuitenkin riitti.

Kuumuus teki suht mukavasta työstä täyttä helvettiä, oli aika helpottava olo kun kello löi 15:30. Vettä meni päivän aikana useita litroja, parhaimmillaan reilu 10 päivässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös