Töiden maistuvuus?

  • 82 843
  • 387

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun vuoro kirjoittaa..

Mä olen nyt ollut vajaan kuukauden kesätöissä kirjastossa. Nyt viime aikoina mun motivaationi on hieman parantunut, mutta alussa se oli aika nollassa. Enimmäkseen mä olen tehnyt päivävuoroa (klo 14-20), joka tuntuu siten aika tylsältä vuorolta, ettei ennen töitä saa oikein aikaiseksi tehtyä mitään, eikä töitten jälkeenkään illallakaan enää viitsi tai ehdi tehdä mitään. On mulla ollut pari aamuvuoroakin, jolloin on koko loppupäivä ja ilta vapaa-aikaa. Välillä on tuntunut, tai siis ehkä enemmänkin työn alkuvaiheessa tuntui, että kesä menee hukkaan kun ei kerkeä nauttimaan kesästä. Lisäksi mä kun saan tosta työstä tosi pientä palkkaa, jo senkin takia että teen normaalia lyhyempää päivää. Välillä tuli töissä ajatus mieleen että mä varmaan saisin noin saman verran rahaa, vaikka en tekisi ollenkaan työtä. Tavallaanhan kaikki työ on aina hyödyllistä jo kokemuksenkin kannalta yms, (sanoisi mun mutsi tähän). En mä kuitenkaan aiemmin osannut ajatella että toi työ voisi olla mulle oikeasti hyödyllistä. Mä kun en ole oikeastaan koskaan lukenut kirjoja, enkä tiedä kirjallisuudesta melkeimpä mitään, enkä muutenkaan ole paljoa käyttänyt kirjaston palveluja, joten mua vähän nolottikin mennä tonne ensimmäisinä päivinä. Mä en yhtään tiennyt miten ne kirjat on kirjastossa luokiteltu hyllyihin. Mä kun otin kirjan käteen, niin en mä meinanut löytää heti sen kirjoittajan nimeäkään siitä. Enkä mä oikein aakkosiakaan kunnolla osannut, kun piti kirjoja hyllyttää. Mitä jos joku jöörndonneri olisi tullut multa kysymään kirjavinkkiä? Enhän mä olisi osannut muuta suositella kuin Mikkihiiri merihädässä, tai Aku Ankka ja taikaviittaa..

Ehkä mä tästä innostun lukemaan enemmän, ja sitä kautta saamaan edes vähän lisää järkeä ja sivistystä tähän kalloon. Siis ajatella, näin kauan (25v) mä olen antanut muille tasoitusta, mitä tulee yleissivistykseen, kun en ole kirjoja lukenut. Tosin, on se lukeminen edelleenkin niin tylsää puuhaa, että täytyy varmaankin aloittaa niistä mummojen ja pappojen äänikirjoista.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Maistuuko? ei

Tämän olisi voinut kirjoittaa, vaikka tonne vitutusketjuun. Nimittäin vaihdoin jokin aika sitten isosta ja erittäin tunnetusta firmasta toiseen pienempään, koska tarjous tuntui erittäin hyvältä silloin. Nyt olen ollut uuden firman palveluksessa lähes kolme viikkoa ja ainoa asia mikä on pitänyt tähän asti ainoastaan paikkansa on ollut palkka. Vittu, että voi vituttaa. Usea asia ei ole ollut sitä mitä luvattiin esim. työnkuva. Tosi mukava ollut mennä aamulla töihin, kun ei ole ollut yhtään fiilistä tehdä duunia uudessa paikassa. Enitenhän tässä syö tuo motivaation puute ja vitutus työnantajaa kohtaan. Jos pientä kusetusta on tapahtunut jo tässä vaiheessa, miten on myöhemmin? Tuntuu jopa välillä, että miksi työntekijöitä läiskitään kaikenlaisiin testeihin ennen duunin aloittamista. Tällainen olisi erittäin paikallaan varmasti muutamalle työnantajallekin. Saatana, kun saisi käännettyä aikajanaa hieman taaksepäin niin en varmasti olisi tehnyt tällaista valintaa. Onko muilla palstalaisilla samanlaisia kokemuksia ollut ja miten olette hoitaneet homman kuntoon?
 

Europoli

Jäsen
Europoli kirjoitti:
Eipä työt nyt oikein maistu. Syynä ihan vaan kyllästyminen alaan jolla olen työskennellyt lähemmäs 15 vuotta. Onneksi työpaikka + työkaverit on sentään ihan ok.

Jaaha, tuota mieltä on siis Europoli ollut puoli vuotta sitten... edelleen työnhaku jatkuu mutta nyt alkaa jo olla palava halu päästä pois: firma on sekaantunut Venäjän-markkinoihin (luonnollisesti homma on tavaramäärineen ja tullisekoiluineen räjähtänyt käsiin ennätysajassa; vitunmoinen kiire koko ajan, mikään ei koskaan kelpaa, tullipapereissa on aina jotain epäselvää ja kaikki kaatuu tietenkin suoritusportaan päälle). Lisäksi firmaan on palkattu myyjäksi huonosti suomea puhuva päällepäsmäröivä ja mielestään aina kaiken paremmin tietävä venäläinen ämmä, jolle on parin kk työsuhteen jälkeen myönnetty palkkaan isohko korotus (perselisästä lienee kyse, on julkinen salaisuus että muija antaa toimarin painaa itseään). Tämä ryssä, joka sotkeentuu joka asiaan, on nyt vielä saamassa itselleen myyntiassarin. Ja senhän tietää miten tämmöset asiat työpaikan ilmapiiriin vaikuttaa. Luulisin että kato käy syksyllä... muitakin on lähdössä.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
ruoska kirjoitti:
Tämän olisi voinut kirjoittaa, vaikka tonne vitutusketjuun. Nimittäin vaihdoin jokin aika sitten isosta ja erittäin tunnetusta firmasta toiseen pienempään, koska tarjous tuntui erittäin hyvältä silloin. Nyt olen ollut uuden firman palveluksessa lähes kolme viikkoa ja ainoa asia mikä on pitänyt tähän asti ainoastaan paikkansa on ollut palkka. Vittu, että voi vituttaa. Usea asia ei ole ollut sitä mitä luvattiin esim. työnkuva. Tosi mukava ollut mennä aamulla töihin, kun ei ole ollut yhtään fiilistä tehdä duunia uudessa paikassa. Enitenhän tässä syö tuo motivaation puute ja vitutus työnantajaa kohtaan. Jos pientä kusetusta on tapahtunut jo tässä vaiheessa, miten on myöhemmin? Tuntuu jopa välillä, että miksi työntekijöitä läiskitään kaikenlaisiin testeihin ennen duunin aloittamista. Tällainen olisi erittäin paikallaan varmasti muutamalle työnantajallekin. Saatana, kun saisi käännettyä aikajanaa hieman taaksepäin niin en varmasti olisi tehnyt tällaista valintaa. Onko muilla palstalaisilla samanlaisia kokemuksia ollut ja miten olette hoitaneet homman kuntoon?

Been there, done that ja lähdin äkkiä vittuun. Kerroin paikan pomolle että ei täällä oikein mikään toimi ja mikään ei ole mennyt kuten on haastattelussa sovittu. Pyysi kärsivällisyyttä, mutta sitä mulla ei just ollut.

Jos sulla on hyvät välit entiseen työnantajaan, niin soita niille ja sano että teit maailman suurimman mokan. Kysyy aika paljon nöyryyttä, mutta kamalasti siinä ei voi hävitä. Jos tämän teet ja saat paikan, niin jaathan tietosi sitten meille onnellisuusketjun puolella? Jos ei tämä vaihtoehto lämmitä, niin kyllä tästä maasta tuntuu tekevälle myöskin työtä löytyvän. Alasta tietenkin hieman riippuen..

Tsemppiä ja koita tehdä joku päätös että mitä haluat tehdä. Kamalan kauaa ei kannata kärvistellä koska sen jälkeen menee mielenkiinto kaikkeen..
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Jeihki kirjoitti:
Been there, done that ja lähdin äkkiä vittuun. Kerroin paikan pomolle että ei täällä oikein mikään toimi ja mikään ei ole mennyt kuten on haastattelussa sovittu. Pyysi kärsivällisyyttä, mutta sitä mulla ei just ollut.

Jos sulla on hyvät välit entiseen työnantajaan, niin soita niille ja sano että teit maailman suurimman mokan. Kysyy aika paljon nöyryyttä, mutta kamalasti siinä ei voi hävitä. Jos tämän teet ja saat paikan, niin jaathan tietosi sitten meille onnellisuusketjun puolella? Jos ei tämä vaihtoehto lämmitä, niin kyllä tästä maasta tuntuu tekevälle myöskin työtä löytyvän. Alasta tietenkin hieman riippuen..

Tsemppiä ja koita tehdä joku päätös että mitä haluat tehdä. Kamalan kauaa ei kannata kärvistellä koska sen jälkeen menee mielenkiinto kaikkeen..

Hyvät on välit työnantajaan ja entisiin työkavereihin. Itse asiassa on tullut jo tehtyä tämäkin eli on tullut soitettua vanhalle pomolle ja hän sanoi, että älä tee hätiköityjä johtopäätöksiä ja sanoi, että palataan asiasta. Uutta kaveria ei ole paikalleni ole vielä palkattu. Alunperinkin hän sanoi minulle, kun lähdin sieltä pois, että pidäthän hänet ajantasalla missä mennään. Eniten tässä vituttaa se, että tuosta vanhasta duunista tuli lähettyä suht lyhyen pestin jälkeen tähän uuteen hommaan. Mikä on nyt sitten ollut tosiaan aivan perseestä. Seuraavan paikan kanssa onkin sitten vaikeampi tilanne. Kärvistelläkö tämän uuden homman kanssa, vaikka vituttaa vai hakea vaan heti uutta duunia. Nyt vaan olisi sitten CV:ssä pari lyhyempää pestiä ja ne eivät välttämättä ole aina hyvä asia. Tietysti syykin on ihan järkevä, miksi nyt näin on käynyt. Voi sitä onnen päivää, jos vanha duunipaikka ottaisi vielä takaisin. Silloin ongelma olisi kuitattu pois. Toisaalta olen ajatellut vaihtoehtoa lopettaa nämä hommat samantien ja mennä hanttihommiin joksikin aikaa ja hakea samalla uutta hommaa. Sektorilla jolla työskentelen eivät takuulla hommat lopu, mutta sen oikean homman saaminen ei ole aina helpointa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ruoska kirjoitti:
Nyt vaan olisi sitten CV:ssä pari lyhyempää pestiä ja ne eivät välttämättä ole aina hyvä asia.

Ei kai CV:ssä tarvitse kaikkea paljastaa. Et kerro koskaan olleesi tuossa hommassa. Jos olet CV:ssä valehtelua vastaan yleisesti, niin eihän tuo edes sitä ole.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
pernaveikko kirjoitti:
Ei kai CV:ssä tarvitse kaikkea paljastaa. Et kerro koskaan olleesi tuossa hommassa. Jos olet CV:ssä valehtelua vastaan yleisesti, niin eihän tuo edes sitä ole.

Niin mutta todennäköisesti haastattelussa kysytään miksi olet lopettanut edellisellä työnantajalla jo näin nopeasti ja haet nyt duunia. Tarkoitatko tällä kommentilla juuri tätä nykyistä duuniani vai edellistä? Totuuttahan ei koskaan välttämättä kannata CV:ssä kertoa, mutta entäs jos tulee puhetta työtodistuksista. Tähänkin on aika monesti törmännyt, kun on paikkoja hakenut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ruoska kirjoitti:
Niin mutta todennäköisesti haastattelussa kysytään miksi olet lopettanut edellisellä työnantajalla jo näin nopeasti ja haet nyt duunia. Tarkoitatko tällä kommentilla juuri tätä nykyistä duuniani vai edellistä?

Niin siis, et kerro olleesi kuukauden pari tuossa välissä missään paikassa, vaan sanot käyttäneesi tämän ajan työnhakuun.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
pernaveikko kirjoitti:
Niin siis, et kerro olleesi kuukauden pari tuossa välissä missään paikassa, vaan sanot käyttäneesi tämän ajan työnhakuun.

Tuo on tietysti yksi vaihtoehto miten tuon homman voisi hoitaa. Vitutus on vaan niin suuri, että tässä vaiheessa täytyy miettiä kaikkia vaihtoehtoja miten tämän homman ratkaisee. Kuten tuossa jokin aika sitten mainitsinkin niin tuo edellinen pesti olisi vaan pitänyt jatkaa pitemmäksi, mutta eihän sitä siinä vaiheessa tiennyt kun kaikki asiat kerrotaan miten ne tullaan hoitamaan. Sitten kun aloitat uuden duunin niin karu totuus tulee esille. Täytynee ilnoitella miten episodi jatkuu eteenpäin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ruoska, onko mennyt viikko tuonut muutosta mihinkään suuntaan?
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
pernaveikko kirjoitti:
Ruoska, onko mennyt viikko tuonut muutosta mihinkään suuntaan?

Sen verta on tuonut, että on tullut käytyä viime viikolla vanhalla työnantajalla juttelemassa. Asia ei ole kuitenkaan mennyt vielä siihen, että ottaisivat takaisin. Tämän viikon aikana pyrin saamaan kyllä selville, että kannattaako miten paljon laskea tämän kortin varaan vai sitten valitettavasti unohtaa se. Tämä uusi työ ei ole muuttunut mihinkään suuntaan viimeisen viikon aikana. Esimiehelle kerroin kyllä asiasta, että hommat eivät täällä todellakaan suju ja työ ei ole yhtään sitä mitä luvattiin. Hän kyllä ymmärsi osaltaan, mutta pyysi hieman odottamaan vielä. Vähissä rupeaa olemaan itsellä fiilikset odottaa. Viime viikolla tuli myös vanhan duunikaverin kautta tietoa, että yksi vanhempi työpaikka missä vietin pari vuotta etsii yhtä kaveria samaan hommaan mitä itse siellä tein. Paikan voisin kyllä saada, mutta itse mietin, että täysin motivoitunut siihen en kuitenkaan pitkällä tähtäimellä olisi. Joten uskon kieltäytyväni, vaikka parempi homma on varmasti kuin nykyinen homma. Yksi vaihtoehto olisi myös se hanttihommiin meneminen kaverin työpaikalle ja hakea siinä ohessa sitä pitkän tähtäimen paikkaa.

Vittu, että voi olla vaikeita nämä päätökset joskus. Päätöksi täytyy ruveta tekemään pikku hiljaa. Tässä kärsii nimittäin kohta yleinen mielenkiinto kaikkeen.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
ruoska kirjoitti:
Vittu, että voi olla vaikeita nämä päätökset joskus. Päätöksi täytyy ruveta tekemään pikku hiljaa. Tässä kärsii nimittäin kohta yleinen mielenkiinto kaikkeen.

Oletko kokeillut lähimmän esimiehen ohitusta kun olet tehnyt valituksia työsopimuksen/työhaastattelun ja työnkuvasi todellisesta suhteesta?

Meikäläisellä on ollut tapana ohittaa varsinkin vittumaisimmat lähimmät esimiehet ottamalla yhteyttä sikariportaaseen. Pikkuesimiehet saattavat olla ylityöllistettyjä motivaation puutteesta kärsiviä stressikimppuja, joilla ei ole aikaa tai halua muuttaa status quoa mihinkään suuntaan. Näin olen itse kokenut omissa työpaikoissani.

Ohittaminen saattaa aiheuttaa pientä kränää arvovaltatappioiden vuoksi, mutta pikku hiljaa pikku myrskyt vesilaseissa tasoittuvat. Näin voi herätellä esimiehiään ja organisaatiota vaikka olisi kuinka suorittavassa työssä.

Sinuna kokeilisin yhteydenottoa organisaation ylempiin toimijoihin. Sisäinen siirto tai työkuvan muuttaminen tosimielessä voisi tulla sitten kysymykseen näin uskoisin. Ainakin itselläni on tällaisesta hyviä kokemuksia vaikka organisaatiota, jossa olen töissä, pidetään erittäin kankeana.
 

Tobias

Jäsen
ruoska kirjoitti:
Vittu, että voi olla vaikeita nämä päätökset joskus. Päätöksi täytyy ruveta tekemään pikku hiljaa. Tässä kärsii nimittäin kohta yleinen mielenkiinto kaikkeen.

Lusi nykyisessä duunissa niin pitkään kunnes löydät uuden. Ihmettelen vain, miksi kaipaat vanhaan takaisin jos sen paikan kerran jo jätit.

Sen verran töiden maistuvuudesta, että maistuupa hyvinkin, mähän asun arkisin töissä mutta jos ei työ tunnu työltä niin vittuako sitä muuttamaan. Palkka on hyvä mutta varsinaista taloudellista riippumattomuuttahan rakennetaan luonnollisesti sijoituksilla. Yrittäjyys olisi toinen vaihtoehto mutta siinä en olisi hyvä joten jätetään muille ne hommat.Samalla pystyy diilaamaan sijoitukset omaankin possaan työn ohessa joten sopii mulle tämä työ.

Ja viikonloput viihteellä tietenkin niin tasapainottaa sopivasti keskimäärin 60-70 tunnin työviikkoja.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tobias kirjoitti:
Lusi nykyisessä duunissa niin pitkään kunnes löydät uuden. Ihmettelen vain, miksi kaipaat vanhaan takaisin jos sen paikan kerran jo jätit.

No miksi yleensä duunipaikkoja vaihdetaan? Tässä tapauksessa kävi niin, että luvattiin vielä parempaa sekä palkan, että työnkuvan puolesta. Ainoa mikä on pitänyt kutinsa on palkka. Kyllä sitä siinä vaiheessa, jos luvataan laajempaa ja monipuolisempaa työnkuvaa kuin nykyinen työ kera paremmalla liksalla niin mieli voi muuttua, vaikka aikaisempi työ ei ollut paska homma todellakaan. Kyllä tässä itseäkin voi vituttaa, että tuli tehtyä näin tyhmä liike, mutta ei tätä voinut tietää, että näin pahasti kusee päätöstä tehdessä. Monta kertaa on tullut itsellekin sanottua, että vittu olet ollut tyhmä kun teit näin, mutta minkäs teet. Jälkiviisaus on aina niin helvetin helppoa.
 

Tobias

Jäsen
Ei ollut tarkoitus vittuilla, vaan mielestäni olisi loogista hakea töitä jostain ihan uudesta mestasta, kun sen vanhan on kerran juuri vähän aikaa sitten jättänyt. Eli se ei ole kaikin puolin ollut tyydyttävä paikka.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ihan sama mitä täällä on kirjoitettu, mutta itselläni tällä hetkellä työmotivaatio on täysin nollassa, ehkä jos mahdollista senkin alapuolella. Työ sinänsä on hyvinkin mielenkiintoista, monipuolista ja haastavaa, mutta kun taloudellinen tilanne on niin perseestä, niin ne ei auta paljoa oikein kiinnostamaan. Olin juuri tässä elätellyt toivoa, että pääsisin maaseudulle töihin, mutta tänään sain kuulla, että minua ei valittu sinne, niin siitä johtuen tilanne on vieläkin epätoivoisempi. Kunhan tässä vähän purkauduin, mutta kun on niin helvetin paha olo, kun raha ei riitä edes ruokaan ja kun niitä tenavia on kaksi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
TJ 2, kesätyöt pian ohi. Pyysivät jäämään osa-aikaiseksi, ihan tyytyväisiä ilmeisesti olleet siis.

Asiakaspalveluduuni sinänsä itselleni tuttua, ainakin ne paskat puolet. Tässä työssä toki työnkuva on ollut paljon laajempi kuin aiemmissa työpaikoissa, vaihtelua enemmän. Huomasin kesän aikana viihtyväni parhaiten nimenomaan taustahommissa asiakaskontaktipinnan sijaan. Toki eipä tuo ollut mikään yllätys, konttorihommiin muutenkin suuntaamassa.

Summa summarum, työt ovat maistuneet tänä kesänä, välillä paremmin ja välillä huonommin. Ei hullumpi kokemus, kenties uraputki auki yhdessä Suomen suurimmista konserneista. Ja rahaakin jäi säästöön. Lomaa en toki nähnyt päivääkään, mutta eihän siinä. Kuolema kuittaa univelat.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kesäloma loppuu just ja maanantaina tarvis mennä viideksi aamulla töihin.
Sanomattakin selvää, että vituttaa suunnattomasti.
Vedän ainakin 4 päivän kuurin tähän loppuun.
Haisee edes vanha viina maanantaina, perkele....
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässähän se kesä meni huomaamatta töitä tehdessä..
Koulutusta vastaamatonta työtä koulutusta vailla olevien kanssa, mutta säästöön jäi kivasti rahaa. Eikä se uuden toimialan ruohonjuuritaso-osaaminen ketään pilaa. Laajentaa ainakin näkemystä siitä, mitkä asiat voivat kusta jos valkokaulusväki ei ole suunnitellut/ tehnyt selväksi miten toimitaan.
Kesäduuniksi siis suht onnistunut.

Toivottavasti ensi kesänä ei tehdä enää kesäduunia vaan ollaan työelämässä tasa-arvoisena työntekijänä ja toivottavasti oman alan hommissa.
 
Viimeksi muokattu:

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
TJ1 eli viimeinen täysi työpäivä tälle kesälle menossa. Ihan mielenkiintoinen kesä on ollut, mutta kyllä tekee gutaa repiä herätyskellosta patterit johonkin tarpeellisempaan käyttöön. Vähään aikaan ei tule se helvetinkone minua herättämään kello 06.00.

Seuraavan kuukauden ajan heräilen milloin sattuu ja keittelen aamukahvia rauhassa ja katselen canalilta futista. Käväisen yliopistolla syömässä ja katselemassa perseitä ja pelailen pokeria yömyöhään.

Viikonloppuna kuitenkin vedän perskännit ja unohdan kaiken kesän aikana oppimani. Johan tässä on lähes koko kesä kärvistelty aivan liian selvinpäin.

Ehkä tämä olisi kuulunut onnellisuusketjuun.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Uleåborgir kirjoitti:
Oletko kokeillut lähimmän esimiehen ohitusta kun olet tehnyt valituksia työsopimuksen/työhaastattelun ja työnkuvasi todellisesta suhteesta?

Meikäläisellä on ollut tapana ohittaa varsinkin vittumaisimmat lähimmät esimiehet ottamalla yhteyttä sikariportaaseen. Pikkuesimiehet saattavat olla ylityöllistettyjä motivaation puutteesta kärsiviä stressikimppuja, joilla ei ole aikaa tai halua muuttaa status quoa mihinkään suuntaan. Näin olen itse kokenut omissa työpaikoissani.
Tuo on kyllä ylivoimaisesti viimeinen asia, jonka itse tekesin. Vaihtaisin mielummin vaikka duuneja ensiksi. Jos joku oman tiimin jäseneni alainen ottaisi minuun yhteyttä niin kyllä kuuntelisin asian, mutta olisin varsin tarkka siitä että kyseinen henkilö ymmärtää, että hänen esimiehensä on se henkilö joka nämä asiat hoitaa.

Tosin kävisin tarkasti läpi mitä hän on keskustellut oman esimiehensä kanssa. En koskaan nolaa omaa alaistani hänen työntekijänsä silmissä. Todennäköisesti järjestäisin tapaamisen missä me kolmistaan kävisimme läpi tilanteen, siten että hänen oma esimiehensä johtaisi puhetta ja tekisi päätökset. Jos tämä tilanne toistuisi niin omaa esimiehensä ohittava kaveri lähtisi meiltä alta aikayksikön.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
ruoska kirjoitti:
Sen verta on tuonut, että on tullut käytyä viime viikolla vanhalla työnantajalla juttelemassa. Asia ei ole kuitenkaan mennyt vielä siihen, että ottaisivat takaisin. Tämän viikon aikana pyrin saamaan kyllä selville, että kannattaako miten paljon laskea tämän kortin varaan vai sitten valitettavasti unohtaa se. Tämä uusi työ ei ole muuttunut mihinkään suuntaan viimeisen viikon aikana. Esimiehelle kerroin kyllä asiasta, että hommat eivät täällä todellakaan suju ja työ ei ole yhtään sitä mitä luvattiin. Hän kyllä ymmärsi osaltaan, mutta pyysi hieman odottamaan vielä. Vähissä rupeaa olemaan itsellä fiilikset odottaa. Viime viikolla tuli myös vanhan duunikaverin kautta tietoa, että yksi vanhempi työpaikka missä vietin pari vuotta etsii yhtä kaveria samaan hommaan mitä itse siellä tein. Paikan voisin kyllä saada, mutta itse mietin, että täysin motivoitunut siihen en kuitenkaan pitkällä tähtäimellä olisi. Joten uskon kieltäytyväni, vaikka parempi homma on varmasti kuin nykyinen homma. Yksi vaihtoehto olisi myös se hanttihommiin meneminen kaverin työpaikalle ja hakea siinä ohessa sitä pitkän tähtäimen paikkaa.
Jos kaverilla on jatkuvasti alle 2v työsuhteita niin en yleensä olisi kiinnostunut kaverista. Jos CVssä on lyhyt duuni, jonka jälkeen palaa takaisin vanhaan duuniin - niin se näyttää kyllä todella pahalta. Itse varmaankin purisin huulta, ruoskisin itseäni iltaisin ja yrittäisin olla paikassa ainakin vuoden. Yleensäkin pari vuotta samassa työtehtävässä pitäisi olla se perussäänti - yli viisi vuotta näyttää taas vähän epämääräiseltä, jos minkäänlaista työtehtävien muutosta ei ole tapahtunut.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Flu kirjoitti:
Jos kaverilla on jatkuvasti alle 2v työsuhteita niin en yleensä olisi kiinnostunut kaverista. Jos CVssä on lyhyt duuni, jonka jälkeen palaa takaisin vanhaan duuniin - niin se näyttää kyllä todella pahalta. Itse varmaankin purisin huulta, ruoskisin itseäni iltaisin ja yrittäisin olla paikassa ainakin vuoden. Yleensäkin pari vuotta samassa työtehtävässä pitäisi olla se perussäänti - yli viisi vuotta näyttää taas vähän epämääräiseltä, jos minkäänlaista työtehtävien muutosta ei ole tapahtunut.

Aina on kuitenkin selvitettävä ko. henkilön osalta "todelliset" syyt siihen miksi tällaisia työsuhteita on kertynyt. Nykyisin ehkä jopa liian helposti vedetään johtopäätöksiä CV:n perusteella. Toki on näitäkin jotka oikeasti pomppivat paikasta toiseen etsiessään itseään ja sopivampaa duunia. Nämä kaverit sitten tulevat usein kalliiksi firmalle kun perehdytykseen yms. käytetään turhaan aikaa ja rahaa.

En kuitenkaan itse näkisi skenaariota vanha duuni -> lyhyt uusi -> takaisin vanhaan kauhean pahana. On ihan oikeutettua todeta että uusi duuni ei ollut sitä mitä luvattiin ja palata takaisin vanhaan hommaan. Jos on mahdollisuus niin ei todellakaan kannata tehdä "vääriä hommia" sekuntiakaan.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Tomppa#74 kirjoitti:
Aina on kuitenkin selvitettävä ko. henkilön osalta "todelliset" syyt siihen miksi tällaisia työsuhteita on kertynyt. Nykyisin ehkä jopa liian helposti vedetään johtopäätöksiä CV:n perusteella. Toki on näitäkin jotka oikeasti pomppivat paikasta toiseen etsiessään itseään ja sopivampaa duunia. Nämä kaverit sitten tulevat usein kalliiksi firmalle kun perehdytykseen yms. käytetään turhaan aikaa ja rahaa.
Koska käytämme paljon aikaa kandidaattien valintaan niin yleensä CV pohjalta screenataan suurin osa hakijoista. Harvoin tulee todellisia syitä kyseltyä ellei sitten hakija ole muuten erittäin mielenkiintoinen. Mutta kyllähän vanha duuni - uusi duuni - vanha duuni näyttää pahalta, koska kertoo ettei kaverille ole muuta kysyntää. Jos tulee takaisin entiseen duuniin, mutta uuteen ja parempaan työtehtävään - se taasen voi näyttää hyvältä (kunhan ei usein tapahdu) vanha duunipaikkahan on selvästi suorastaan epätoivoinen saamaan vanhan työntekijänsa takaisin ;-)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Nyt olen uudessa työpaikassa ollut kohta viisi kuukautta ollut. Siirryin tänne siis YT-neuvotteluiden seurauksena.

En viihdy sitten yhtään, apinakin osaisi tehdä tätä työtä. Suurin osa työkavereista on helvetin kiukkuisia vanhoja naisia - osa on ihan OK. Työpaikan sijainti on perseessä. Jos jotain positiivista pitää hakea niin tästä maksetaan ihan OK. Ja palkan takia töitä tehdään.. eikö?

Silti, kun joka päivä on lähestulkoon kärsimystä ja joka aamu miettii sitä uutta työpaikkaa niin ehkä täältä pitäisi lähteä ennen kuin nuppi sekoaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös