En nyt tiedä onko nyt maailman tärkeimpiä taitoja, mutta olen aivan onneton viikkaamaan vaatteita. Vaikka kuinka yritän saada pukineet siisteihin nippuihin niin kamalia möykkyjä tulee aina, paidoista varsinkin. Onneksi rouva hoitaa meillä ton homman. Toinen mistä ei tule mitään on lahjojen paketointi. Ei jeesus mitä muotovalioita saan aikaan vaikka olisi kuinka tasainen ja symmetrinen paketoitava. Eipä kyllä tule nykyään mitään lahjoja enää osteltuakaan muuta kuin vaimolle joskus, niin putiikin typykät saavat kyllä pistää lahjan pakettiin ostettaessa.
Tiedä nyt hyödyllisyydestä, mutta siistin lahjapaketin tekeminen on mahdoton tehtävä.
Minulla oli AMK:n puolella vastaavanlainen kurssi, ja ainakin omalla kohdallani siitä oli apua. Etukäteen tuli kyllä kuumoteltua kurssia, ja alussa se oli täyttä tuskaa, mutta kevään edetessä jännitys väheni jatkuvasti ja lopussa esiintymisestä oppi melkein jopa nauttimaan. Sen jälkeen esiintymiset ovat olleet helpompia, pitkän tauon jälkeen saattaa jännittää mutta alun jälkeen saa tatsin päälle ja ottaa rennommin. Toivottavasti kurssista on sinullekin hyötyä.Esiintymistaito. Ei niin millään tuppaa onnistumaan, ja joka kerta suorastaan pelottaa pitää joku lyhytkin esitelmä. Jos yleisössä olisi kaksi ihmistä, niin ei hätää, mutta siitä enemmän porukkaa kuulemassa niin jännittää aivan liikaa. Ihan mahdotonta jo suomeksi, niin maanantaina pitäisi sitten neljä minuuttia puhua yhteen pötköön englanniksi ja esitellä omaa kirjoitelmaansa.
Sanovat, että esiintymällä se pelko lähtee ja alkaa puhuminen luonnistua, mutta noin on sanottu jo vuosia. Jos aina tuntee esitelmänsä jälkeen, että meni ihan plörinäksi, niin ei se kyllä rohkaise seuraavaa kertaakaan varten.
Ehkä luen vain suoraan paperista ottamatta kovin montaa kertaa erityisempiä katsekontakteja. Ja toivon, ettei jännitys näy ulospäin turhan selvästi.
Kevään (toki suomenkielinen) puheviestintäkurssi stressaa nyt jo.
Pää edellä en veteen osaa hypätä.
Lisää kerron sitten kun tulee mieleen.
Mynthoneiden nauttiminen kohtuudella. Kurkku on aivan saatanan kipeä, mutta silti voisi saada jotain järkeä noiden syömiseen. Tuli syötyä varmaan pariin tuntiin rasia, ja nyt on kurkun lisäksi maha saatanan kipeä. Tällä hetkellä olen istunut legendaarisella mynthonpaskalla varmaan kohta vartin. Ei sitä jumalauta opi.
Kai nyt öljyt pitäisi osata itse vaihtaa ja öljynsuodatin? Jarrupalatkin on melko helppo vaihtaa loppuviimeksi. Talon kunnostusta en ole juurikaan harrastanut, mutta osaan esittää ymmärtäväni asiasta jotain. Toki nykyinen olemukseni ja kohtuullinen kaljamaha tuovat lisää uskottavuutta.Auton ja asunnon korjaaminen ja huoltaminen. On vähän kenkkua, kun renkaiden ja lampun vaihtaminen on monimutkaisinta, mihin tällä sektorilla kykenen.
Omat hampaat toimi noin ensimmäiset tuhat kertaa. Sitten irtosi kulmahampaasta pala ja hankin riittävästi avaajia. Hammasta ei ole arvinnut korjauttaa, ei ole lohjennut lisää, mutta paras terä meni.Lasipullon avaaminen sytkärillä. Tai ylipäänsä muilla kuin pullonavaajalla. Pihtejä kun ei aina oo saatavilla eikä viittis joka pöydänkulmaa vetää säpäleiksi.