Tärkeä taito, jota en osaa!

  • 35 194
  • 206

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Yleisenä vinkkinä kaikille: jos et keksi mitään tekemistä, ajan voi aina käyttää opiskeluun, työntekoon, tavaroiden järjestämiseen tai ylipäätään siivoamiseen. Jos mulla on viikonloppuna tylsää, rupean lukemaan kokeisiin tai tekemään läksyjä erittäin huolellisesti ja ajatuksella. Siinä menee yleensä se 4-5 tuntia. Sen jälkeen voi aloittaa siivoamisen, kunnes pitää mennäkin jo nukkumaan. Great pastime!

Ei saatana, sano nyt vielä että sun keskiarvosikin on kymppi. ~300 viestin otannalta vanhempasi vaikuttavat vähintäänkin kasvatustieteiden maistereilta kumpainenkin. Harvassa ovat ne nuoret, jotka vapaaehtoisesti siivoavat tai tekevät läksyjä 4-5 tuntia päivässä.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ei saatana, sano nyt vielä että sun keskiarvosikin on kymppi.

Mutta kyllähän pojanklopilla tuossa oli ihan ajatuksen siementä. Yleensä säästän kouluhommat arkeen, mikäli niitä laiskahkona urpona vaivaudun tekemään. Viikonloppuisin on sitten mukava touhuta ihan muita juttuja.

Olipas hienoa, kun pääsi kutsumaan jotakuta pojanklopiksi. Niin se aika vain kuluu. Ajatuksena perin mielenkiintoinen, ettei KNL ole rippikoulua vielä käynyt.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Viheltäminen, sormien napsauttaminen, sirklaaminen. Mitäköhän vielä. Ai niin, ajoissa oleminen on välillä helvetin vaikeaa.
 

dorka

Jäsen
Ei saatana, sano nyt vielä että sun keskiarvosikin on kymppi. ~300 viestin otannalta vanhempasi vaikuttavat vähintäänkin kasvatustieteiden maistereilta kumpainenkin. Harvassa ovat ne nuoret, jotka vapaaehtoisesti siivoavat tai tekevät läksyjä 4-5 tuntia päivässä.

Aika paljolti samaa mieltä.

Tarvitsee kyllä Kai Nu Laine sulle hattua nostaa. Jos itse olisin 14-vuotiaana käyttänyt yhdenkin päivän viikonlopusta kokonaan siihen, että pelkästaan opiskelen ja siivoa, vanhemmat olisivat todennäköisesti soittaneet kallonkutistajan paikalle. Olisivat näet luulleet, että nyt se saatanan kloppi on seonnut totaalisesti.

Sitten asiaan. Tärkeä taito, jota en osaa on ruotsin kieli. Olisihan se kiva jutella ruotsalaisten sukulaisten kanssa ruotsia, mutta eihän se nyt ole mahdollista. Harmittaa, kun en yläasteella panostanut ruotsiin lainkaan, koska ylimielisesti luulin sen olevan helppoa kuin heinänteko. Tietystihän putosin kärryiltä heti 7.luokan alussa ja sitten se oli menoa. Lukiossa ruotsi meni läpi pelkällä ulkoa opettelulla, mitään ei kuitenkaan päähän jäänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tarkoitinkin nimenomaan, että JOS sattuu olemaan VIIKONLOPPUNA tylsää, niin ajan VOI käyttää näinkin hyödyllisesti. En minäkään, kympin keskiarvon oppilas, jaksa viikolla ruveta siivoamaan saatika ylimääräisiä kotitehtäviä tekemään, ellei satu sitten todella poikkeuksellinen päivä olemaan.






Olipas hienoa, kun pääsi kutsumaan jotakuta pojanklopiksi.
Tiedän tunteen. Pääsin itse kutsumaan n. kuukausi sitten jotain 8-10v oppilasta nulikaksi. Ai että sitä ylemyyden tunnetta!

Ajatuksena perin mielenkiintoinen, ettei KNL ole rippikoulua vielä käynyt.
Lähellä oli, että olisin jättänyt ilmoittautumatta. En usko Jumalaan, ainakaan sillä tavalla, miten se Raamatussa ilmaistaan. Meinasin mennä Protulle tai en mihinkään, mutta meidän kouluun tuli joku seurakunta-tyyppi kertomaan siitä riparista. Kysyin häneltä kysymyksiä, mm. "entä jos ei usko Jumalaan" ja hän vastasi, että leirille jopa toivotaan, että sinne tulisi joku "haastamaan". Enkä missään nimessä haluaisi konfirmaatiota, mutta kun siitä saa rahaa sukulaisten lahjojen muodossa. Aika tekopyhää ja omien arvojen vastaista, tiedetään. Eroan kirkosta heti kun täytän 18 (vaikka se olisi mahdollista jo aiemmin).
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Lähellä oli, että olisin jättänyt ilmoittautumatta. En usko Jumalaan, ainakaan sillä tavalla, miten se Raamatussa ilmaistaan. Meinasin mennä Protulle tai en mihinkään, mutta meidän kouluun tuli joku seurakunta-tyyppi kertomaan siitä riparista. Kysyin häneltä kysymyksiä, mm. "entä jos ei usko Jumalaan" ja hän vastasi, että leirille jopa toivotaan, että sinne tulisi joku "haastamaan". Enkä missään nimessä haluaisi konfirmaatiota, mutta kun siitä saa rahaa sukulaisten lahjojen muodossa. Aika tekopyhää ja omien arvojen vastaista, tiedetään. Eroan kirkosta heti kun täytän 18 (vaikka se olisi mahdollista jo aiemmin).

Kannattaa toki mennä leirille ja ottaa ns. rahat pois sukulaisilta, helpommalla tuolla metodilla pääsee. Ei tuosta mitään haittaakaan ole. Jos ei jumaltarinoihin usko, niin tuskin sieltä mitään tulta ja tulikiveä on perästäpäin tulossa, ja ovatpahan suvun mummot ja mammat tyytyväisiä. Leirillä voi touhuta ihan muita juttuja. Konfirmaatiotilaisuus on toki vähän tekopyhää, mutta väliäkös sillä, kirkosta voit erota heti kun täysi-ikäiseksi tulet.

Jos sattuu joskus myöhempinä vuosina tulemaan ajankohtaiseksi vaikkapa avioituminen (en nyt välttämättä suosittele, mutta kumminkin) ja morsio haikailee niitä kuuluisia kirkkohäitä, niin tässä vaiheessa on hyötyä rippikoulun käymisestä. Kirkkoon voi taas liittyä, mennä kirkossa naimisiin puolison mieliksi ja erota sitten vaikka seuraavana päivänä. Muuten joutuu aikuisiällä käymään rippikoulua pastorin kera, ja sellainen on aikaaviepää puuhaa.

En ole kyllä kirkkohäitä omakohtaisesti kokenut, ja tuskin moiseen vaivautuisinkaan, mutta oli rippikoulun käymisestä aikoinaan pieni taloudellinen hyöty ja rippikoulussa tuli erään toisen kohtalotoverin kanssa vaihdettua heviaiheisia LP-levyjä ja kopsattua C-kasetille (googlaa termi jos on epäselvä) uutta musiikkia puolin ja toisin. Kirkosta toki erosin kunhan kynnelle kykenin aikuisiällä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajankohtainen: Lahjojen paketointi

Jumalauta miten traumaattista toimintaa. Syytän tästä äitiäni, joka alkoi pakettieni dissaamisen joskus ollessani 12-vuotias. Aika hyvässä hengessä siis mentiin, kukaan ei opettanut ja sitten kun paketti näytti astetta paria heikommalta kuin nykyään niin naureskellaan saatana "oot yhtä huono paketoimaan kuin isäs". Joka muuten paketoi mielestäni ihan ok-päteväksi, sellaista hyvää perustasoa.

No vitutusta lisää se, että avovaimoni ja näiden porukat kyhää NIIN SAATANAN hienoja paketteja, ettei järkeä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Autolla ajeskelu on varmasti yksi kohtuu tärkeä taito, jota en osaa, mutta jospa siihen tässä lähitulevaisuudessa saisi hoitoa. Kyllähän se vähän takaraivossa polttelee. Vrooommmm! Olen ymmärtänyt, että siinä kokisi eräitäkin vapauden tunteita, ainakin aluksi.

Terävä vislaus ei onnistu. En käsitä, kuinka joku onnistuu viheltämään niin että äänenpaine vihloo korvia. On täysi mysteeri, kuinka ihmiset kykenevät tuottamaan vihellysääniä työntämällä sormia suuhunsa.

Joo, ei onnistu tämäkään.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
En osaa avata maitopurkkia oikein. Ole koskaan juonut, enkä tule juomaan maitoa.

En osaa keittää kahvia. En ole koskaan juonut kahvia enkä tule juomaan.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viheltäminen täällä on jo mainittu monta kertaa. Ei onnistu, ei niin millään. Pelkkää pihinää. Toisena listallani sukeltaminen silmät auki. Jonkin refleksin takia silmät menevät veden alla sulki ja se on siinä. Ei auta opettelu eikä mikään. Ei vaan onnistu. Sormia sentään opin napsauttamaan sitkeän harjoittelun tuloksena.
 

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitkään luulin, että olen varmaan maailman ainut ihminen, joka ei osaa viheltää. Onneksi tämä ketju perustettiin, ja huomasin asian olevan toisin. Itsetuntoni on parantunut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Silmän iskeminen ei onnistu myöskään. Olen joskus tuhlannut minuutteja tuon tempun oppimiseen, mutta laihoin tuloksin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Silmän iskeminen ei onnistu myöskään. Olen joskus tuhlannut minuutteja tuon tempun oppimiseen, mutta laihoin tuloksin.

Sen sijaan naisten iskeminen silmään on helppoa, tätä voi kysyä vaikkapa Tauskilta tarkemmin.

Vislaukset jäävät minultakin onnettomaksi pihinäksi, mutta en miellä sitä tärkeäksi taidoksi jota en osaa. Ei ole ainakaan tähän päivään mennessä tullut päivää, jolloin olisin tarvinnut kipeästi vislaustaitoa missään.
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
En tiedä tärkeästä taidosta, mutta perhokalastaa en osaa yhtään. Aina on siimat viturallaan ja perho jossain pensaassa. Kova kytö olisi johonkin Sevettijärven tai Utsjoen maisemiin lähteä jalokalan perään, mutta näillä taidoilla ei kannata.
 

Ralph

Jäsen
Viheltäminen on mainittu täällä useasti, itsekään en osaa, mutten laske sitä myöskään tärkeäksi taidoksi. Omilla aivoilla ajattelu ei myöskään aina onnistu, vaikka pitäisi.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Viheltely ei onnistu täälläkään. Nimenomaan sellainen härski iskuvihellys olisi kiva osata. Kitaraa on tullut soitettua vaikka kuin helvetin pitkään mutta en osaa lukea nuotteja laisinkaan, enkä myöskään tiedä musiikin teoriasta mitään. Myös parempi sävelkorva olisi jees. Uida osaan, mutta sukeltaminen on hankalaa. Muksuna tuli uitua paljon, mutta mulla oli aina sellanen uimalasijuttu missä on se nenäsuoja. Eli vettä menee nenään heti jos on sukelluksissa. Kehonkoordinaatiota haluaisin kans kehittää. Ja haluaisin osata laulaa. Näitä löytyy vaikka kuinka kun miettii!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Vislaaminen ja viheltäminen onistuvat hyvin mutta röyhtäisyä en osaa kehittää. Harmittaa kun poikani vetää aivan sairaan pitkiä röyhyjä. En tiedä onko tuo sitten tärkeä taito mutta lapsenmielisiä kun ollaan niin tietyssä porukassa olisi kiva päästä skabailemaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Hitsata en osaa ja sähkötöistä en ymmärrä juuri mitään. Näistä kahdesta olisi ollut hyötyä paljonkin elämässä, ja hitsausta vissiin yläkoulussa käsitöissä opetetaankin* mutta mä olin varmaan kipeenä tai jotain. En mä osaa viheltääkään, mutta se nyt on aika turhaa noihin nähden.

*no olen mä muutamalla sähkötekniikan amk-kurssilla ollut ja läpi päässyt, mutta tuntui että opettaja ymmärsi sähköistä ihan yhtä paljon kuin minäkin.
 

Siri

Jäsen
Viheltely onnistuu, mutta vain nuotin vierestä. Vislaaminen olisi kiva oppia!

Harmittavin taito, jota en osaa on kuitenkin pää edellä veteen hyppääminen. Aina joko menee vettä niin paljon nenään että seuraavalla viikollakin sattuu päähän tai sitten tulee iloisen kipeät mahaplätsit vedettyä. Pari vuotta sitten avoke yritti opettaa tätä uima-altaalla, mutta vähän alkoi jo nolottaa kun kakarat vieressä näytti mallia. Käytän jatkossakin portaita tai vedän pommin kaikkien kiusaksi. Hah!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Itsekään en osaa uida. Asuin vilkkaimman nuoruuteni maaseudulla, jossa lähin järvi oli 30 kilometrin päässä. Toki talomme lähistöllä virtasi ruskeavetinen kanava, minne paikalliset maajussit johtivat mitä johtivat. Aikuisiällä se oppiminen on (ollut) sitten kohtuullisen paljon vaikeampaa.

Toisaalta en osaa lentääkään. Enemmän se harmittaa kuin uimataidottomuus.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kitaraa on tullut soitettua vaikka kuin helvetin pitkään mutta en osaa lukea nuotteja laisinkaan, enkä myöskään tiedä musiikin teoriasta mitään. Myös parempi sävelkorva olisi jees.

Vähän sama juttu, pystyn kyllä blokkaamaan miltei minkä tahansa jutun korvakuulolta, mutta en osaa sanoa mistä sävellajista se menee... nuotteja osaan lukea hyvin hitaasti, jos siinä ei ole alennus- tai ylennysmerkkejä. Osaan myös laulaa nuotilleen oikein jopa harmonioissa (oikeissa äänialoissa), mutta aivan paskalla äänellä, joten siitä ei ole mitään hyötyä. Vislata en osaa, enkä tanssia. Enkä osaa oikein rentoutua.
 

SamTheMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En osaa mennä nukkumaan. Osaan kyllä nukkua pitkään ja monta tuntia putkeen, mutta iltaisin/öisin ei vaan tahdo saada päätä tyynyyn ja ajatusta katkaistua. Taas kerran kello on viisi ja mä vaan selvinpäin makaan sängyssä ja luen Jatkoaikaa. Päiväunet tosin maittavat usein. Varsinkin silloin, kun pitäisi olla menossa ulos tai tehdä jotain tärkeää. Hankalaa!

Olen myös todella huono suuttumaan. Kierrokset käyvät usein liian korkealla, kuten liikenteessä tai muiden jatkuvasta töhöilystä, mutta suuttua en vaan osaa. Todella pahasti joutuu menemään henkilökohtaisuuksiin ennen kuin oikeasti saa mut suuttuneeksi. Exääkin vitutti monet kerrat, kun en suostunut lähtemään mukaan riitelyyn, vaan totesin faktat kylmän viileästi. Oli se mokannut henkilö sitten minä tai hän.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Oi kun osaisinkin avata kruunukorkkeja sytkärin avulla. Ei vaan tule mitään. Kaikki opetusmetodit ovat olleet mallia: "kato ny. Tää o näi helppoa". Ja ei ole.

Älypuhelimien käyttö on aika nollatasolla. Taitaa mukulapuoli tietää niistä enemmän kuni minä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös