Tärkeä taito, jota en osaa!

  • 35 373
  • 206

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Nyt pitäis löytää bluray-soitin jostain, että sais kateltua noita itelle tärkeitä bändien keikkataltiointeja.

En tiedä löytääkö niitä mistään, mutta käytettynä moisia kapistuksia saa parilla kympillä ja alle viidellä kympillä kotiin toimitettuna uudenkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko autolla ajaminen tärkeä taito? En osaa.

Ei todellakaan ole. Vituttaa kaverit mitkä kehuskelevat olevansa autolla-ajaia ja sitten menee sormi suuhun, kun pitäisi ostaa julkiseen liikenteeseen hieman lippuja. "Käytsä hoitaa, kun sä tiedät nää."

Ajokortti on voimassa 2040-luvulle, mutta miksi ihmeessä ruuhkauttaisin jo valmiiksi ruuhkaisia maailman katuja. Viiteentoista vuoteen en ole ratissa ollut enkä enää koskaan mene. Miksi ihmeessä niin tekisin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tanssiminen ja ampuminen lienevät varman lähimpänä ketjun asiaa.

Ensiksi mainittua voisi joskus tarvitakin, jälkimmäistä ei niinkään.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Uinti (yli 50 metriä) ja solmujen tekeminen. Siis mitä vittua?

Niin ja viikkaaminen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mä en osaa oikeastaan uida senttiäkään, vituttaa. Lapsena opin pelkäämään vettä ja siitä se lähti. En myöskään osaa ajaa ilman käsiä tai keulia pyörän kanssa. Toi keulimisen osaamattomuus ärsytti lähinnä lapsena, ei niinkään enää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uimataito on sellainen asia, että vanhemmat voisi laittaa vankilaan, jos eivät ole muksuaan opettaneet.

Keulimista jollain polkupyörällä ei tarvitse kukaan, vaikka jotkut lapset sitä tekevät.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Uimataito on sellainen asia, että vanhemmat voisi laittaa vankilaan, jos eivät ole muksuaan opettaneet.
Kyllä mua yritettiin opettaa ja käyttää uimakoulussa, mut ei ollut apua ei. Mulla oli pentuna aika paha hukkumisen pelko.

Aikuisena tuo uimataidottomuus sekä vituttaa että nolottaa. Haluisin nauttia vedestä, mut en voi siellä oikein muuta ku kellua paikallani ja kuvitella uivani. Tänä kesänä kävin itseasiassa ensimmäistä kertaa vedessä ties miten moneen vuoteen. Uimataidottomuuteni vuoksi oikeastaan välttelin veteen menemistä ties miten kauan. Kaipa toi että edes kävin tänä kesänä vedessä oli jonkin sortin "edistysaskel".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Pidättää siemensyöksyä.
Sama. Paitsi kännissä. En myöskään osaa näytellä vaimolle selvää kun olen hönössä. Siksi jäänkin aina salassatissuttelusta kiinni jos nallin paukkumiseen menee toista minuuttia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tanssitaito, jostain syystä kaikki missä tarvitaan hyvää rytmitajua on pirun hankalaa ja yritetty on mutta ei oikein skulaa.
Osaan soittaa paria soitinta kohtalaisen hyvin ja useampaa auttavasti, mutta jostakin syystä tanssiminen ei oikein onnistu. Voisi se kai jotenkin onnistua jos kävisin ahkerasti kurssilla, mutta Åke on jo kuollut, joten antaa olla. Toisaalta, muistan eräillä kinkereillä sanotun, että "tanssiminen on turhaa pyörimistä hyvän tavaran ympärillä". Ehkä näin, ilmankin olen pärjännyt.

Korvat halkaiseva äänekäs viheltäminen ei onnistu, ihan sama tungenko suuhuni sormia vai en. Melodian viheltäminen toki onnistuu, mutta sehän on ihan eri juttu. Mutta paskanko väliä. En osaa pitää kumpaakaan kovin tärkeänä taitona.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uimataito on sellainen asia, että vanhemmat voisi laittaa vankilaan, jos eivät ole muksuaan opettaneet.

Keulimista jollain polkupyörällä ei tarvitse kukaan, vaikka jotkut lapset sitä tekevät.

Uimataito on aikalailla tarpeeton taito.

Osaan toki uida sen vaadittavat 200m, joista 50m selkää. Ei vaan ole ollut mitään käyttöä moisella osaamisella käytännössä koskaan.
Viimeksi kävin uimassa vuonna 2002. Siis oikeasti uimassa ja tämä juuri silloin kun suoritin tuon testin. Vedessä pulahtamiset nekin tämän jälkeen yhden käden sormilla laskettavissa. Vuonna 2002 Atlantin valtameressä, 2003 Jäämeressä, 2013 Tyynessä valtameressä sekä tänä vuonna peräti kahteen kertaan ensin Itämeressä ja sitten uimastadionilla.
Olen käynyut myös kylpylässä, ammeessa, suihkussa ja ulkona vesisateessa. Näissä ei uimataidosta hyötyä ole.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En osaa laittaa kieltä rullalle. Ei perkele mene vaikka kuinka yrittää suuta ja päätä vääntää niin kieli ei vaan rullaannu. Siinä määrin aiheuttanut muissa ihmisissä ihmetystä kyseisen taidon puute, että sen on oltava erittäin tärkeä taito.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uida en osaa minäkään. Tai no, ajattelen asian niin, että jos minut nyt heitettäisiin järveen ja rannalle olisi inhimillinen matka niin ehkä selviäisin. Lääkäri joskus tavallaan "kielsi" tuon uimisen, koska muksuna sairastin epilepsiaa. Sairaudesta on selvitty jo aikapäiviä sitten, mutta eipä tuota uimista ole otettu haltuun. En nyt sinänsä edes kaipaa veteen. Ehkä joskus.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minä en osaa kunnolla tulkita ihmisten kasvonilmeitä. Kyllä minä näen jos joku itkee (kyyneleet valuu) tai nauraa hohottaa (sen kuulee) mutta monet muut tunneilmaisut jää minulta havaitsematta. Eli minun on todella vaikeaa (lähes mahdotonta) tulkita ihmisen tunnetilaa heidän puheestaan tai kasvoistaan. Se aiheuttaa välillä turhia konflikteja. Lisäksi minulta itseltäni uupuu kasvonilmeitä tai sitten esitän niitä yliampuvasti... Kuten hymyä, ihmetystä ja surua. Yritän kyllä kovasti tulkita ihmisiä oikein mutta välillä minun ns. asiaton kommentointi aiheuttaa kismaa ihmissuhteisiini.

En osaa laittaa kieltä rullalle
En osaa minäkään. Luin jostain että se olisi periytyväominaisuus eli jos vanhemmat osaa niin osaa lapsetkin. Ehkei se ole ihan niin.... Meille vanhemmat saa kielen rullalle mutta vain yksi kolmesta lapsesta osaa sen. Vai ollaanko me muut lapset jotain avioliiton ulkopuolisia tai jopa adoptoituja.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uimataito on aikalailla tarpeeton taito.

Se on aina se mitä haluaa tehdä elämällään. Pääsin taas heinäkuussa uuteen mereen uimaan ja todella mahtavaa siellä oli polskia kaukana rannasta ilman huolen häivää. Sitten kun teki mieli lisää olutta, niin palasi rantaan.

Eihän Netflixista tai jääkiekostakaan ole mitään hyötyä sinänsä paitsi viihteenä. Tai salkkariristeilystä. Uiminen on tosin mitä parhain kuntoilumuoto myös silloin, kun ei ole lomalla.

En osaa laittaa kieltä rullalle. Ei perkele mene vaikka kuinka yrittää suuta ja päätä vääntää niin kieli ei vaan rullaannu. Siinä määrin aiheuttanut muissa ihmisissä ihmetystä kyseisen taidon puute, että sen on oltava erittäin tärkeä taito.

Tästä on ollut jotain tutkimuksia. Se on jonkinlainen geneettinen juttu ja kaikilta ei vain onnistu. Osaan tämän, mutta ei kyllä ole tullut mieleen sitä tärkeänä pitää.

En osaa minäkään. Luin jostain että se olisi periytyväominaisuus eli jos vanhemmat osaa niin osaa lapsetkin. Ehkei se ole ihan niin.... Meille vanhemmat saa kielen rullalle mutta vain yksi kolmesta lapsesta osaa sen. Vai ollaanko me muut lapset jotain avioliiton ulkopuolisia tai jopa adoptoituja.

Se oli joskus viime vuonna, kun tästä puhuttiin. Tarkkoja lukuja ei tietenkään voi kellään olla, mutta joidenkin arvioiden mukaan jopa 4% lapsille valehdellaan ketkä niiden oikeat vanhemmat ovat.

Kammottavan korkea luku, jos pitää ollenkaan paikkansa ja miksei toisaalta pitäisi. Kaikenlaisia tarinoita sitä on kuullut kuinka äiti on makaillut parin eri miehen kanssa samohin aikoihin eikä mitenkään voi tietää kumpi on isä, mutta päättää sitten vain valita jonkun ja uskottelee itselleenkin.

Joku hassuttelija voi tietenkin mainita tähän kohtaa Teemu Selänteen ja Paul Kariyan, mutta siihen en ota kantaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En osaa minäkään. Luin jostain että se olisi periytyväominaisuus eli jos vanhemmat osaa niin osaa lapsetkin. Ehkei se ole ihan niin.... Meille vanhemmat saa kielen rullalle mutta vain yksi kolmesta lapsesta osaa sen. Vai ollaanko me muut lapset jotain avioliiton ulkopuolisia tai jopa adoptoituja.

Tämähän on koulukirjaesimerkki väistyvästä periytymisestä, samaa sarjaa siis kuin siniset silmät ja korvannipukan puuttuminen. Jos sekä isä että äiti kantavat geeniä, niin on 25% mahdollisuus että se tulee lapsissa esiin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En osaa tehdä hirttosilmukkaa. Eihän sitä koskaan tiedä... No toisaalta Google auttaa monessa asiassa!
Sitten vaan vituttaa kun ei hirttosolmukkakaan onnistu.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Suunnistaa. Merellä ja kaupunkialueissa homma toimii erittäin hyvin, mutta auta armias kun pistetään kolme puuta eteen ja mut metsään. Olen ihan heti ja välittömästi eksyksissä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Uinti (yli 50 metriä)

Mä en osaa oikeastaan uida senttiäkään, vituttaa. Lapsena opin pelkäämään vettä ja siitä se lähti.

Uimataito on aikalailla tarpeeton taito.

Osaan toki uida sen vaadittavat 200m, joista 50m selkää. Ei vaan ole ollut mitään käyttöä moisella osaamisella käytännössä koskaan.
Viimeksi kävin uimassa vuonna 2002.

Uida en osaa minäkään. Tai no, ajattelen asian niin, että jos minut nyt heitettäisiin järveen ja rannalle olisi inhimillinen matka niin ehkä selviäisin. Lääkäri joskus tavallaan "kielsi" tuon uimisen, koska muksuna sairastin epilepsiaa. Sairaudesta on selvitty jo aikapäiviä sitten, mutta eipä tuota uimista ole otettu haltuun. En nyt sinänsä edes kaipaa veteen. Ehkä joskus.

Minäkin myös uin niin surkeasti, että vaikka "teknisesti ottaen" olen uimataitoinen (olen oikeastaan aikuisiällä vähän kuin itsenäisesti oppinut sellaiselle välttävälle tasolle), niin käytännössä tuntuu aika rohkealta kehua sellainen olevansa. En ole koskaan suorittanut tuota mainittua uimataidon määritelmää hyväksytysti, koska en yksinkertaisesti pysty siihen, sillä jos käännyn vedessä selälleni niin hukkumiskuolema on taattu. Tosin faktahan on, että suomalaisista aikuisikäisistä jopa kolmasosa ei tuota uimataidon määritelmää täytä, joten yksin me virallisesti uimataidottomat emme todellakaan ole tässä maassa.. itse asiassa minusta tuo uimataidon virallinen vaatimus on todella kova

Hiukan sama mitä @Smitty#41 tuossa sanoo. Minullekin syntyi jo lapsena jonkinlainen kammo vettä kohtaan, en kykene muistamaan onko tapahtunut jotakin joka sen aiheutti, vai mikä homman nimi sitten lieni. Jokin psyykkinen takalukko vettä kohtaan minulle kuitenkin syntyi, joka aukesi kunnolla vasta aikuisiällä. Tosin äitini on käsittääkseni myös aikalailla uimataidoton, eikä isäukkokaan ole kummoinen uimari, vaikka uida osaakin. He eivät myöskään kumpikaan millään tavalla tietääkseni pitäneet uimisesta, joten itse asiassa kävimme uimassa erittäin vähän lapsena (jos käydään jossain kylpylässä tms. niin sehän ei ole oikeaa uimista), eli tavallaan perhetaustastakaan sitä uimataitoa ei luonnostaan tullut. Laittoivat minut ja velipojan (joka ei muuten hänkään ole nykyään käsittääkseni kuin tällainen minun tasoiseni uimari) toki uimakouluun, mutta jotenkin tuntuu että siellä vesikammoni jopa paheni eikä helpottunut. Muistan sen tunteen kun tuntui, että kaikki muut jotenkin kehittyivät ja menivät eteenpäin, mutta itse ei vain mennyt. Itse asiassa nyt kun tätä kirjoittaessa tuota aikaa muistelen, niin minulla on todella pahoja muistoja uimakoulusta..

Nyt kun aikuisiällä kykenen sentään selviämään vedessä enkä enää pelkää sitä, niin olen oman pojan kanssa käynyt uimassa. Hän toki täyttää vasta kolme, eli uimisen itsensä oppiminen on vielä varmaan parin vuoden päässä, mutta olen ennen kaikkea yrittänyt totuttaa häntä veteen. Ihan vain ettei hänestä koskaan tulisi sellainen täysnolla veden suhteen kuin mitä isänsä on hyvin suuren osan elämästään ollut. Olen ehkä aika huono opettamaan häntä uimaan, mutta katsotaan sitä sitten varmaan hiukan myöhemmin että miten tuen hänen uimaan oppimistaan kaikkein parhaiten..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös