Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 123 626
  • 13 197

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ok, työntekijät eivät tee virheitä.
Jos noudatetaan annettuja ohjeita, niin näkisen asian olevan ok. Sinun ideologian mukaan vain työntekijät tekevät virheitä, mutta tähän asiaan annetaan selkeä ohjeistus urakkasopimuksen yhteydessä ja sen noudattamatta jättäminen todennäköisesti johtaa sanktioihin ja tulevien urakoitten menetykseen. Edelleen, ota murheessasi yhteyttä elyyn/aviin ja itke sinne näitä mielestäsi hölmöjä ohjeita. Ihan kysymyksenä vielä, että jos teetät jonkun työn ulkopuolisella ja he jättävät noudattamatta heidän mielestä hölmöä vaatimustasi, joka on kirjattu sopimukseen, niin onko se mielestäsi ok?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos noudatetaan annettuja ohjeita, niin näkisen asian olevan ok. Sinun ideologian mukaan vain työntekijät tekevät virheitä, mutta tähän asiaan annetaan selkeä ohjeistus urakkasopimuksen yhteydessä ja sen noudattamatta jättäminen todennäköisesti johtaa sanktioihin ja tulevien urakoitten menetykseen. Edelleen, ota murheessasi yhteyttä elyyn/aviin ja itke sinne näitä mielestäsi hölmöjä ohjeita. Ihan kysymyksenä vielä, että jos teetät jonkun työn ulkopuolisella ja he jättävät noudattamatta heidän mielestä hölmöä vaatimustasi, joka on kirjattu sopimukseen, niin onko se mielestäsi ok?

En nyt ymmärrä mitä keuhkoat. Kerroin yhden esimerkin, jossa mielestäni 50 nopeusrajoitukset oli turhaa jätetty viikonlopuksi pystyyn. Jos näin oli, tämä vähentää ihmisten kunnioitusta työmaiden nopeusrajoituksia kohtaan.

Minusta tuossa tilanteessa 50 nopeusrajoitukset oli turhia, koska uusi asfaltti oli samanlainen koko matkan ja pääosin nopeusrajoitus oli 80 km/h. Työkoneet oli pysäköity P-paikalle. Päättelin, että nämä 50 nopeusrajoitukset oli jäänyt turhaan pystyyn, mutta ilmeisesti olen väärässä, koska niin sanot.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En nyt ymmärrä mitä keuhkoat. Kerroin yhden esimerkin, jossa mielestäni 50 nopeusrajoitukset oli turhaa jätetty viikonlopuksi pystyyn. Jos näin oli, tämä vähentää ihmisten kunnioitusta työmaiden nopeusrajoituksia kohtaan.

Minusta tuossa tilanteessa 50 nopeusrajoitukset oli turhia, koska uusi asfaltti oli samanlainen koko matkan ja pääosin nopeusrajoitus oli 80 km/h. Työkoneet oli pysäköity P-paikalle. Päättelin, että nämä 50 nopeusrajoitukset oli jäänyt turhaan pystyyn, mutta ilmeisesti olen väärässä, koska niin sanot.
Sinun väärässä oleminen perustuu urakkasopimukseen ja siinä annettuihin määreisiin, koska nopeusrajoitus voidaan nostaa takaisin normaaliksi. Älä nyt marttyyriksi sen vuoksi ryhdy, että et ymmärrä asiasta mitään vaan vedät päättelemällä metsään. Eikä tainnut olla eka kerta tähän samaan aiheeseen liittyen ja silloinkin taisi olla kyseessä valtatie numero 8. Mutta ehkä seuraavan kerran kun mökkimatkallasi tehdään tietöitä, niin saatat jo muistaa, että ei ne työntekijät sinun kiusaksesi jätä alennettua nopeusrajoitusta voimaan viikonlopuksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Mutta ehkä seuraavan kerran kun mökkimatkallasi tehdään tietöitä, niin saatat jo muistaa, että ei ne työntekijät sinun kiusaksesi jätä alennettua nopeusrajoitusta voimaan viikonlopuksi.

Ok, olosuhteet ei vaihdu, mutta nopeusrajoitus vaihtuu = viranomaisten määräys, työntekijät ei tee virheitä.

Tämä toinen kerta, kun törmään samanlaiseen tilanteeseen eli työviikon jälkeen päällystystyömaan alkaessa on 50 , joka muuttuu hetken päästä 80. Hölmö viranomaisen määräys.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse en ymmärrä sitä, että miksi sitä turvaväliä ei voi isolla tiellä pitää, jos ei ole aikomustakaan ohittaa edellä menevää autoa. Kiva siinä tulla semmosen kahdeksan auton letkaan, kun jokainen vetää keula kiinni perseessä edellä menevään autoon ja haluaisit turvallisesti yrittää ohitella noita autoja. Sitten kun lähdet ohittamaan ja kiilaat johonkin väliin, niin johan töötti pauhaa, vilautellaan pitkiä ja puidaan nyrkkiä.

Joo tuo on jännä ilmiö. Toinen huvittava ilmiö, lähinnä kuutostiellä tapahtuva, on se kun leveäkaistaosuuksilla osa jännittää ohittamista ja kurkkii sen edessä menevän takana ja sitten kun itse ohitan molemmat niin tuo kurkkija pahoittaa mielensä. Vittuako siinä kurkkimaan kilometrien ajan vaan ohi, koska se on tuolla tiellä helpoksi tehty.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Sinun väärässä oleminen perustuu urakkasopimukseen ja siinä annettuihin määreisiin, koska nopeusrajoitus voidaan nostaa takaisin normaaliksi. Älä nyt marttyyriksi sen vuoksi ryhdy, että et ymmärrä asiasta mitään vaan vedät päättelemällä metsään. Eikä tainnut olla eka kerta tähän samaan aiheeseen liittyen ja silloinkin taisi olla kyseessä valtatie numero 8. Mutta ehkä seuraavan kerran kun mökkimatkallasi tehdään tietöitä, niin saatat jo muistaa, että ei ne työntekijät sinun kiusaksesi jätä alennettua nopeusrajoitusta voimaan viikonlopuksi.
Kyllä noita nopeusrajoituksia todistettavasti myös unohdetaan. Nelostiellä Järvenpään eteläisen liittymän eteläpuolella oli tietyö, jonka tultua valmiiksi tuossa liittymässä jäi 120:n merkki peitetyksi ainakin parin viikon ajaksi. Samaan aikaan liittymän paikkeilla mutta moottoritien puolella oli 120:n merkki normaalisti näkyvissä.
Sinä toki olet varmastikin sitä mieltä, että ihan ohjeiden mukaisesti ja tarkoituksella liittymästä tulevilla oli tuolloin 80:n rajoitus Järvenpäästä Keravalle asti, kun taas pohjoisempaa tulevat saivat ajaa saman pätkän 120 km/h. Työntekijät kun eivät tee virheitä...

EDIT: Seuraavalla tietyömaalla yrittäkääpäs muistaa korjata nuo merkinnät kun saatte homman valmiiksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pari kertaa Lahden motarilla tänä kesänä nähty kun peräkärry perässä ajetaan yli 120 km/h muun liikenteen mukana. Varmaan menee tietämättömyyden ja hölmöyden piikkiin. Tuosta varmaan lähtee kortti kuivumaan joka tapauksessa jos poliisi näkee.
 
Pari kertaa Lahden motarilla tänä kesänä nähty kun peräkärry perässä ajetaan yli 120 km/h muun liikenteen mukana. Varmaan menee tietämättömyyden ja hölmöyden piikkiin. Tuosta varmaan lähtee kortti kuivumaan joka tapauksessa jos poliisi näkee.

Ihan varmasti lähteekin kuivumaan, jos kännissä vielä ajelevat tuota nopeutta peräkärry perässä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eilen tuli taas muutamasatakilsaa ajeltua ja paljon nähtyä. Mitähän niiden kuskien mielessä pyörii ku on pakko päästä ohi mut sit jäädään eteen hidastelemaan? Eilenkin ajoin ihan normaali maantiellä 100km/h alueella 110km/h ja jonkun oli pakko päästä ohi, sit ku se pääs ohi nii mä en voinu ajaa enää ku 103km/h ku se jäi siihen eteen ajelemaan rajoitusten mukaan. Uskomatonta perseilyä
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä voisin esittää kehun.

Jostain käsittämättömästä syystä, todennäköisesti vittuilun takia, Tuusulanväylän rajoitus on madallettu ELY-keskuksen kusipäiden toimesta 80 km/h:iin Kehä III:n eteläpuolella. Normaalioloissa tämä tarkoittaisi jonoja ja hidastunutta matkantekoa, mutta onneksi kansalaiset ovat ottaneet oikeuden omiin käsiinsä tällä tieosuudella ja ajavat edelleen tilanteesta riippuen n. 110 km/h. Tämä on mielestäni todella hyvää autoilua, jos kohta kyttien rahastusratsioita onkin varmasti tulossa ja niiden kanssa saa olla varuillaan.

Tilannehan on sama esim. Vihdintiellä, jossa nopeusrajoitus on alennettu kuuteenkymppiin jotta bussikuskit voivat tulla pysäkeiltä silmät kiinni normaalien ihmisten sekaan, mutta sielläkin kaikki ajavat edelleen 80 km/h, myös muutamat poliisiautot, joihin olen tuolla tiellä törmännyt (en kirjaimellisesti).
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jostain käsittämättömästä syystä, todennäköisesti vittuilun takia, Tuusulanväylän rajoitus on madallettu ELY-keskuksen kusipäiden toimesta 80 km/h:iin Kehä III:n eteläpuolella. Normaalioloissa tämä tarkoittaisi jonoja ja hidastunutta matkantekoa, mutta onneksi kansalaiset ovat ottaneet oikeuden omiin käsiinsä tällä tieosuudella ja ajavat edelleen tilanteesta riippuen n. 110 km/h. Tämä on mielestäni todella hyvää autoilua, jos kohta kyttien rahastusratsioita onkin varmasti tulossa ja niiden kanssa saa olla varuillaan.
Eiköhän tuo nopeusrajoituksen alennus liity ihan siihen, että parin kilometrin päässä Kehä III:sta etelään Torpparinmäen liittymän kohdalla on melko iso tietyömaa, jossa nopeurajoitus on ihan syystä 60 km/h. Normaalistihan rajoitus on pudotettu kasikymppiin vähän ennen Kehä ykkösen liittymää.

Pohjoiseen mennessä on Tuusulanväylällä usein paku valokuvaamassa Kehä ykkösen tai Pakilantien siltojen alla.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän tuo nopeusrajoituksen alennus liity ihan siihen, että parin kilometrin päässä Kehä III:sta etelään Torpparinmäen liittymän kohdalla on melko iso tietyömaa, jossa nopeurajoitus on ihan syystä 60 km/h. Normaalistihan rajoitus on pudotettu kasikymppiin vähän ennen Kehä ykkösen liittymää.
Ei valitettavasti liity. Työmaa on ollut käynnissä jo muutamia kuukausia, ja aikaisemmin se satasen alue on alkanut siinä heti sen jälkeen pohjoiseen liikuttaessa. Työmaan tullessa sitä satasen tolppaa siirrettiin muutama sata metriä pohjoiseen, mutta nyt sen tilalla on 80-rajoituslätkä. Kohti Helsinkiä tultaessase se satasen alue vaihtui aiemmin siinä Torpparinmäen supermarketin kohdilla, mutta sitä luonnollisesti siirrettiin aiemmaksi työmaan takia. Mutta nykyisin siis koko pätkä kehältä kehälle on 80 km/h.

Vituttaa jo valmiiksi ne ruuhkat jotka tuosta seuraavat kun jengiltä loppuu lomat. Pitää varmaankin siirtyä ajamaan rallia pikkuteille...

edit. Tässä ELY-keskuksen tiedote aiheesta: Tuusulanväylällä uusi nopeusrajoitus välille Torpparinmäki - Kehä III (Uusimaa) - Tiedotteet 2018 - ELY-keskus Kaikki muu tuossa on silkkaa paskaa, paitsi tuo viimeinen osa, joka kertoo mistä tässä on taas kerran kyse: vitun busseista!

Melutasojen vaihtelu 100:n ja 80:n alueiden välillä on melko pientä, ja tuolla pätkällä asuntoja on tien välittömässä läheisyydessä vain hyvin vähän. Tie lukeutuu Etelä-Suomen turvallisimpiin, joten sekään ei selitä tätä. Sen sijaan noille liikennereliikeille, eli dösille pitää tehdä koko ajan helpotuksia, koska ne ovat niin surkeita kulkuvälineitä, että muuten niiden toiminta ei ole mahdollista. Oi Suomi on...
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin esittää kehun.

Jostain käsittämättömästä syystä, todennäköisesti vittuilun takia, Tuusulanväylän rajoitus on madallettu ELY-keskuksen kusipäiden toimesta 80 km/h:iin Kehä III:n eteläpuolella. Normaalioloissa tämä tarkoittaisi jonoja ja hidastunutta matkantekoa, mutta onneksi kansalaiset ovat ottaneet oikeuden omiin käsiinsä tällä tieosuudella ja ajavat edelleen tilanteesta riippuen n. 110 km/h. Tämä on mielestäni todella hyvää autoilua, jos kohta kyttien rahastusratsioita onkin varmasti tulossa ja niiden kanssa saa olla varuillaan.

Tilannehan on sama esim. Vihdintiellä, jossa nopeusrajoitus on alennettu kuuteenkymppiin jotta bussikuskit voivat tulla pysäkeiltä silmät kiinni normaalien ihmisten sekaan, mutta sielläkin kaikki ajavat edelleen 80 km/h, myös muutamat poliisiautot, joihin olen tuolla tiellä törmännyt (en kirjaimellisesti).

https://www.helsinginuutiset.fi/art...alla-alueella-nopeusrajoitus-laskee-pysyvasti
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Joo kamera-autohan siinä Tuusulanväylän ja Kehä 1:sen tienoilla päivystää usein jo nyt ja eiköhän ne vielä keksi laittaa kameratolpatkin sinne päivystämään alennettua nopeutta, kuten Tuusulan kirkollakin taannoin tehtiin.

Noh. Onhan niitä nopeuksia laskettava vaikka asteittain että aikanaan saadaan vihreille se oma kaupunkibulevardi tuohon väylälle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
@Andi mutta toisaalta siinä Kehä I:n kohdalla on se sama 80km/h-rajoitus, joka siinä on ollut ennenkin. Tämä uusi hidastus koskee pohjoisempaa tieosuutta. Mutta kyllä, kamerapaku on usein parkissa siinä Kehä I:n alla Tuusulanväylällä, koska harvapa sielläkään mitään kahdeksaakymppiä jaksaa ajella.

Tehtiin muuten duunissa aika tarkat paikkatietoihin perustuvat laskelmat tuosta bulevardin vaikutuksista Tuusulanväylälle. Jos oletetaan, että tulevan kadun nopeusrajoitus on 40-50 km/h, kaistoja henkilöautoille on pääasiassa yksi, kadulle tulee 6-10 valo-ohjattua suojatietä ja liikennemäärät putoavat n. 75%:iin nykyisestä (mikä on kyllä aika utopistinen arvio!), ruuhka-aikojen jonot (aamulla etelään, päivällä pohjoiseen) pidentyvät nykyisestä n. 6,5-9 kilometriin. Tällä hetkellähän aamuruuhka Helsinkiä kohti alkaa jo Kehä III:n pohjoispuolelta, joten lykkyä pyttyyn!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Taas pakko avautua, kaupunkialueella ajoin jonossa kolmantena ja kaksi edellä ryhmittyvät omalle kaistalleen kääntyäkseen vasemmalle. Vastaan tulee yksi auto, joka ajaa suoraan risteyksen yli. Meistä katsoen vasemmalta tulee kolmion takaa Audi, joka vielä kääntää vasemmalle, siis samaan suuntaan kuin meikäläinen on menossa/jatkamassa. Noh, kaikkien suureksi yllätykseksi kaveri nostaa Audinsa kytkintä ja hyökkää sieltä kaikkien eteen vaikka pitäisi ylittää rietys tasan viimeisenä.

Olin jo niin lähellä risteystä että ajauduin lähes kiinni takapuskuriin. Ja mitä tekee tämä älypää? Jarruttaa yllättäen, etten muka ajaisi niin lähellä takana. Just joo, olisi sitten edes lyönyt kaasun pohjaan ja yrittänyt häipyä horisonttiin kun väkisin piti tunkea siihen ahtaaseen väliin.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Liikenneympyrässä ajaminen on eräille vaikeaa. Vasta sattunutta.

Tapaus 1: Ajan liikenneympyrässä ja kolmion takaa siihen pyrkivä vilkuttaa valoja ja pistää äänimerkn pohjaan yrittäen ilmeisesti ilmoittaa, että olen ajanut hänen eteensä.

Tapaus 2: Ajan liikenneympyrään. Oikealta liikenneympyrään liittyy auto ajaen kohtuullisen törkeästi eteeni. Minä yritän jatkaa ympyrästä suoraan, mutta eteeni tullut autoilija pistää kuitenkin ympyrään päästyään jarrut pohjaan ja estää suoraan ajamisen. Lukkojarrutus ja onneksi takanani tuleva erkani oikealle muuten olisi tärähtänyt. Muut liikenneympyrään pyrkivät viittoilevat ympyrään pysähtyneelle, että mene, sinulla on etuajo-oikeus. Viimein hitaasti alkaa valua eteenpäin kun ehkä tajuaa että liikenne on hänen takiaan pysähtynyt.

Ihmettelen miten nämä kuskit selviävät liikenteessä hengissä kun ihan perusliikennesäännöt ovat täysin hukassa. Ja suomalaisilla rekkareilla varustettuja autoja olivat. En tiedä onko nämä väistämisvelvollisuudet ympyröissä jossain päin maailmaa erilaiset.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen miten nämä kuskit selviävät liikenteessä hengissä kun ihan perusliikennesäännöt ovat täysin hukassa. J
Jokaiselle ajokortin haltijalle pitäisi järjestää pari tuntia kestävä inssi ajo muutaman vuoden välein. Jos ei mene läpi niin kortti pois joksikin aikaa, vähenis nää liikennesääntötiedottomat liikenteestä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Monikohan tähän ketjuun kirjoittava saisi pitää korttinsa jos poimittaisiin ajohistoriasta mikä tahansa satunnainen 2h ajojakso ja otettaisiin se "määräaikaisinssiksi".
Osa ei vaan osaa, osaa ei kiinnosta.
Erikoista. Itse pidän vakkaria aina päällä 7-8km/h yli rajoituksen. Kamerat välähtelee mut pelkästään huomautuksia tulee kun tuosta vielä tehdään se varmuusvähennys 3km/h. Sakkorajahan on muistaakseni 7km/h
Ja itse en ole sen parempi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@Andi mutta toisaalta siinä Kehä I:n kohdalla on se sama 80km/h-rajoitus, joka siinä on ollut ennenkin. Tämä uusi hidastus koskee pohjoisempaa tieosuutta. Mutta kyllä, kamerapaku on usein parkissa siinä Kehä I:n alla Tuusulanväylällä, koska harvapa sielläkään mitään kahdeksaakymppiä jaksaa ajella.

Tehtiin muuten duunissa aika tarkat paikkatietoihin perustuvat laskelmat tuosta bulevardin vaikutuksista Tuusulanväylälle. Jos oletetaan, että tulevan kadun nopeusrajoitus on 40-50 km/h, kaistoja henkilöautoille on pääasiassa yksi, kadulle tulee 6-10 valo-ohjattua suojatietä ja liikennemäärät putoavat n. 75%:iin nykyisestä (mikä on kyllä aika utopistinen arvio!), ruuhka-aikojen jonot (aamulla etelään, päivällä pohjoiseen) pidentyvät nykyisestä n. 6,5-9 kilometriin. Tällä hetkellähän aamuruuhka Helsinkiä kohti alkaa jo Kehä III:n pohjoispuolelta, joten lykkyä pyttyyn!
Ei hesalaisten tarvitse syödä, eikä ostaa vaatteita, kodinkoneita eikä oikeastaan mitään muutakaan. Näin ne vihreät on siellä kaupunginhallituksessa päättäneet. Voit miettiä mitä nuo bulevardit tekee kun lyödään sinne muutama kylmäkuljetusrekka sekaan jotka kiikuttaa keskustaan sitä salaattia viherpiiperoille ruoaksi. No saadaan Helsinkiin ne oikeat ruuhkat, kun ei muuten, niin tekemällä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Epäile n, koska sain keväällä sakot kum ajoin 88 km/h tolppaan 80 km/h alueella. Eli en suosittele ajamaan 8 kilometriä tunnissa yli nopeusrajoituksen tolppaan.

Miten tämäkin asia on näin vaikea, vaikka se lukee siinä sakkolapussakin.

Eli et ole ajanut tolppaan 88 km/h vaan 91 km/h, josta on vähennetty 3 km/h varmuusvähennyksenä eli nopeudeksesi on katsottu 88 km/h tuon vähennyksen jälkeen. Rikesakko tulee 80 km/h -alueella 7 km/h ylinopeudesta, joten sait sakon.

Jos olisit ajanut tolppaan 88 km/h, olisit saanut huomautuksen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Vituttaa jo valmiiksi ne ruuhkat jotka tuosta seuraavat kun jengiltä loppuu lomat. Pitää varmaankin siirtyä ajamaan rallia pikkuteille...

edit. Tässä ELY-keskuksen tiedote aiheesta: Tuusulanväylällä uusi nopeusrajoitus välille Torpparinmäki - Kehä III (Uusimaa) - Tiedotteet 2018 - ELY-keskus Kaikki muu tuossa on silkkaa paskaa, paitsi tuo viimeinen osa, joka kertoo mistä tässä on taas kerran kyse: vitun busseista!

Melutasojen vaihtelu 100:n ja 80:n alueiden välillä on melko pientä, ja tuolla pätkällä asuntoja on tien välittömässä läheisyydessä vain hyvin vähän. Tie lukeutuu Etelä-Suomen turvallisimpiin, joten sekään ei selitä tätä. Sen sijaan noille liikennereliikeille, eli dösille pitää tehdä koko ajan helpotuksia, koska ne ovat niin surkeita kulkuvälineitä, että muuten niiden toiminta ei ole mahdollista. Oi Suomi on...


Ruuhkat johtuvat katuverkon välityskyvystä ja väylältä toiseen liittymisestä, eikä tämä nopeusrajoituksen muutos vaikuta asiaan ainakaan ruuhkia lisäävästi. Korkeintaan voi pitää jonkun turhemmat autoilun poissa, kun teoreettisen sallitun maksiminopeuden muutos hidastaa matka-aikaa tällä ajettaessa (mikä ei ruuhka-aikaan ole ollut ainakaan sen 11 vuoden, kun olen tuon vaikutuspiirissä asunut aikana mahdollista) noin 33 sekuntia suunta. Melutason muutos sen sijaan tuossa nopeuden alenemassa on jo hyvin merkittävä, ja asutushan lisääntyy koko ajan mm. Siltamäen-Suutarilan lähialueella.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ruuhkat johtuvat katuverkon välityskyvystä ja väylältä toiseen liittymisestä, eikä tämä nopeusrajoituksen muutos vaikuta asiaan ainakaan ruuhkia lisäävästi.
Sisääntuloväylien nopeus vaikuttaa välityskykyyn. Esim. Tuusulanväylällä 100-alueen alussa pohjoiseen kuljettaessa jonoutuminen väheni säännöllisesti. Tämä siis ennen nykyistä työmaata. Kehäteillä yms. tilanne on vähän erilainen, sillä nopeuden lisääminen ei pura jonoutumia samalla tavalla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Sisääntuloväylien nopeus vaikuttaa välityskykyyn.

Näin tekee. Hitaammissa nopeuksissa välit voivat olla lyhyempiä, jolloin liikennevälineitä mahtuu tieosuudelle enemmän, eli hitaampi nopeus parantaa välityskykyä. Yksittäisen autoilijan kohdalla liikenne voi hidastua yllämainitun 30+ sekuntia, kun ajetaan teoreettisia suurimpia sallittuja nopeuksia. Katuverkko ei kuitenkaan tässäkään tapauksessa vedä enempää autoja, jollei muita toimia tehdä, joten ruuhkien määrä samalla automäärällä pysyy suurinpiirtein vakiona. Onnettomuuksien määrä ja melutaso sen sijaan alenevat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös