OK. Toki tarkoitin että siinä ei olisi 120 km/h ilman työmaatakaan...Nykyisistä rajoituksista en tuolla tiedä, mutta väitteesi ei pidä paikkaansa.
Ihan mielenkiinnosta: milloin siinä oli tuollainen rajoitus? Itse en muista niin kauas...
OK. Toki tarkoitin että siinä ei olisi 120 km/h ilman työmaatakaan...Nykyisistä rajoituksista en tuolla tiedä, mutta väitteesi ei pidä paikkaansa.
Onko taas joku toimittelija päässyt tekemään lehteen juttua... tuossa kohtaa ei ole ikinä 120 km/h rajoitusta. Koko Helsingistä ei taida löytyä sellaista nopeusrajoitusta vaan 100 km/h on maksimi mitä tässä kaupungissa voi ajaa.
Kun kerran pääsee pätemään niin pitää se hyödyntää. Kyllä Helsingistä löytyy moottoritie jossa rajoitus on 120km/h. Se pätkä seiskatietä Sipoonrannan ja kehä kolmosen välillä on 120km/h rajoituksella. Alue on se Sipoota ”ryöstetty”.
Jep, tuo on ainoa. Muualla Helsingin isoilla väylillä maksimissaan 100 km/h, kehäkolmen jälkeen Lahdenväylällä vasta nousee rajoitus. Tuo pääkkäri on väärässä.
Näissä tilanteissa(jos siis itse ajan kaistan liikennevirran mukaista vauhtia enkä ole oikeasti tulppana) hidastan vittuillessani hitusen vauhtia enkä pidä kiirettä vasemmalle siirtyessäni. Sitten kun siirryn, niin katsotaan tarkasti tuleeko kesaria ja näihin vastataan iloisella hymyllä ja vilkutuksilla, lentosuukkojakin olen heitellyt.Viime sunnuntaina pääsin kokemaan, miltä tuntuu, kun moottoritien ohituskaistalla joku roikkuu todella lähellä takapuskurissa ja näyttää kaksin käsin keskisormia. Tämä tapahtui Tampereen kehätiellä. Tilanne oli sellainen, että oikeanpuoleisella kaistalla jono eteni kahdeksaakymppiä noin suunnilleen, ja vasemmanpuoleisella kaistalla reilua satasta. Ilmeisesti takanani ajanutta herrasmiestä jollain tavoin harmitti se, että olin siinä hänen edessään.
Minulla oli kaksi vaihtoehtoa: joko hidastaa kahdeksaankymppiin ja siirtyä oikeanpuoleisen kaistan jonoon, tai jatkaa vasemmanpuoleisen kaistan jonossa sitä samaa vauhtia kuin muutkin siinä jonossa ajavat. Ilmeisesti herrasmiehen mielestä valitsin väärin, koska pysyin vasemmalla. Ilmeisesti olin hänen mielestään myös mulkku ja varmaan aika paljon muutakin. Ei se varmaan ole helppoa elämää, kun kaikki muut tekee aina väärin.
Osa rajoituksista taitaa tulla myös, kun tietä tai pientareita kavennettu ja nämä kavennuksethan eivät poistu iltaisin tai viikonloppuisin. Itse olen tarpeeksi lukenut miten poliisi keskittänyt valvontaa työmaiden kohdalle eli huomioin varsin tarkasti nykyään muuttuvat rajoitukset. Liian pihi maksaakseni sakkoja,Varmasti on ja uskon, kun niin moni paikallinen sen todistaa. Pointti on kuitenkin tuo välinpitämättömyys noista työmaiden rajoituksista. Mielestäni, jos ei ole mitään menoa haittaavaa viikonloppuna edessä, niin merkit peittoon. Peitot pois, kun miehet ovat taas töissä. Kun työväki on asemissaan, niin on todella välinpitämätöntä vaarantaa heidän työturvallisuutensa ja näitäkin vatipäitä riittää.
Tai jos tiemerkinnät puuttuvat.Osa rajoituksista taitaa tulla myös, kun tietä tai pientareita kavennettu ja nämä kavennuksethan eivät poistu iltaisin tai viikonloppuisin. Itse olen tarpeeksi lukenut miten poliisi keskittänyt valvontaa työmaiden kohdalle eli huomioin varsin tarkasti nykyään muuttuvat rajoitukset. Liian pihi maksaakseni sakkoja,
...
Kääntyvätkö tässä muuten autot oikealle, eli onko auto väistämisvelvollinen suojatien jatkeella kulkeviin pyöriin nähden? Noista ylhäällä olevista liikennemerkeistä voisi päätellä, että kääntyy. Tiemerkinnöissä taasen on suoraan kulkeville nuoli eteenpäin.
Näin minäkin olen tuon tulkinnut ja annan pyöräilijänä tietä. Olen varmasti ainoa pyöräilijä tuossa kuka niin tekee. Kaikki muut tunkevat autojen eteen. Nyt vasta huomasin, että tuolla ylhäällä on nuo liikennemerkit osoittamassa "kääntymistä", joten aloin pohtimaan olenko ollut oikeassa vai väärässä.Eipä taida kääntyä ja fillaristina ainakaan en tulisi ihan kybällä tohon eteen. Toi ryhmitysmerki on vähän käppyrä vaan kuvaamaan tuota, että tie kaartuu, ei se tuosta ymmärtääkseni kääntymistä tee.
Niin, pyöräilijät nyt vetelevät miten sattuu muutenkin. Joku 80% fillaristeista ajattelee, että suojatie on turvasatama ja sinne voi mennä suoraan aina. Oliko se hesarin joku video missä ne kuvas meilahdessa tms. jotain suojatietä, niin lähes kaikki fillaristit tuli väärin suojatielle.Näin minäkin olen tuon tulkinnut ja annan pyöräilijänä tietä. Olen varmasti ainoa pyöräilijä tuossa kuka niin tekee. Kaikki muut tunkevat autojen eteen.....
Yle videoi ainakin sitä pyörätien jatketta Sanomatalon lähellä, josta bussit ajavat Elielin aukiolle ja pois. Samanlainen tilanne ja lopputulos kuin tuossa Hakaniemen risteyksessä.Niin, pyöräilijät nyt vetelevät miten sattuu muutenkin. Joku 80% fillaristeista ajattelee, että suojatie on turvasatama ja sinne voi mennä suoraan aina. Oliko se hesarin joku video missä ne kuvas meilahdessa tms. jotain suojatietä, niin lähes kaikki fillaristit tuli väärin suojatielle.
Niin, pyöräilijät nyt vetelevät miten sattuu muutenkin. Joku 80% fillaristeista ajattelee, että suojatie on turvasatama ja sinne voi mennä suoraan aina. Oliko se hesarin joku video missä ne kuvas meilahdessa tms. jotain suojatietä, niin lähes kaikki fillaristit tuli väärin suojatielle.
Tossahan tuo video on Kuvasimme tunnin ajan risteystä, jossa pyöräilijä on väistämisvelvollinen - tätä kaikkea tapahtui - YouTube Se olikin jossain sanomatalon nurkalla. Anyway, käytännössä kaikki pyöräilijät ajaa oletuksella "olen suojatiellä turvassa". Olisi poliisilla sakkorysän paikka.Melko rohkea väite, että 80% fillaristeista. Fiksut fillaristit toki ei edes mene Meilahteen, jos ei ole pakko. Varsinkin kaikki lähellä Tukholmankatua on ihan hirvitys. Kiertää mieluummin 2 kilsaa kuin joutuu sinne.
Vilkkuvalo katsos kuluu.Miksi jengi muuten laittaa vilkun päälle vasta, kun lähdetään liikkeelle vaikkapa liikennevaloista?
Yksi niitä pieniä asioita, jotka ihmetyttävät taas kerran ja näitäkin on aika paljon tuolla liikkeellä.
Rupesi nimittäin vituttamaan tuossa tänään, kun tulin kaksikaistaiselle tielle, jossa liikennevalot vaihtuvat suoraan meneville samaan aikaan eli vasemmalle kääntyvä joutuu varomaan risteävää liikennettä. Tulin sitten tälle vasemmalle kaistalle, koska itseni piti mennä seuraavasta risteyksestä sitten vasemmalle, niin ajattelinpa olla valmiiksi jo oikealla kaistalla itseni kannalta, eikä tarvitse sitten 50m jälkeen yrittää takaisin tälle vasemmalle kaistalle, jos ja kun sen kaistan autot jatkavat eteenpäin.
No edessä oleva laittoi sitten sen vilkkunsa päälle heti, kun valot vaihtui ja siinähän sitten odoteltiin, että tämä pääsee vastaantulevan liikenteen läpi.
Tämäkin asia olisi helpottanut ihmisten liikkumista, jos autossa olisi ollut se vilkku jo risteyksessä seistessä päällä, niin siihen tuleva näkee jo kaukaa, että okei, tuo aikoo kääntyä, joten parempi mennä toiselle kaistalla, niin ei tarvitse odotella tämän perässä ja liikenne on kaikille sujuvampaa.
Siis olihan tuossa omaakin "mokaa", kun luotti siihen, että tämäkin jatkaa suoraan, mutta nämä on näitä pieniä asioita, jotka liikenteessä ihmetyttää.
Ei ole tuossa merkitystä vaikka autot oikealle kääntyisikin. Koska samassa kohdassa polkypyörä kääntyy kanssa. Tuosta ei ajoradalle fillarilla pääse poikkeamatta menosuunnastaan joko oikealle tai vasemmalle.Eilen oli mielenkiintoinen pitkätukkapyöräilijä Hakaniemessä Helsingissä. Ensin hyppää pyörällä kävelytieltä autotielle epäloogisessa paikkaa, mistä sitten tien yli toiselle puolelle pyörätielle melkein kolaten erään vanhemman pyöräilijän nurin (joutui jarruttamaan ja väistämään melko pahan näköisesti). 50 metriä tämän jälkeen piti ylittää tie suojatien jatkeella, mutta tähän pyöräilijä sitten pysähtyi antamaan kolmion takaa tulleelle autolle tietä. Hyvin meni.
Google Maps
Kääntyvätkö tässä muuten autot oikealle, eli onko auto väistämisvelvollinen suojatien jatkeella kulkeviin pyöriin nähden? Noista ylhäällä olevista liikennemerkeistä voisi päätellä, että kääntyy. Tiemerkinnöissä taasen on suoraan kulkeville nuoli eteenpäin.
Siis mitä? Ei liikennesäännöissä ole mitään väliä kääntyykö pyörä vai ei ennen pyörätien jatkeen ylitystä. Auton kääntyminen taas tuo väistämisvelvollisuuden autolle. Jos auto kulkee suoraan pyörätien jatkeen yli, on pyörä väistämisvelvollinen. Eli sillä kääntyykö auto vai ei on tuossa väliä.Ei ole tuossa merkitystä vaikka autot oikealle kääntyisikin. Koska samassa kohdassa polkypyörä kääntyy kanssa. Tuosta ei ajoradalle fillarilla pääse poikkeamatta menosuunnastaan joko oikealle tai vasemmalle.
On väliä. Ja muisteleppas uudestaan, voit vaikka kelailla taaksepäin.Siis mitä? Ei liikennesäännöissä ole mitään väliä kääntyykö pyörä vai ei ennen pyörätien jatkeen ylitystä. Auton kääntyminen taas tuo väistämisvelvollisuuden autolle. Jos auto kulkee suoraan pyörätien jatkeen yli, on pyörä väistämisvelvollinen. Eli sillä kääntyykö auto vai ei on tuossa väliä.
Muistaakseni pyöräilijän väistämissäännöistä väännettiin sun kanssa aikaisemminkin tässä ketjussa ja olit silloinkin väärässä.
Kyllä sä olit väärässä aikaisemmin ja väärässä taas. Et vaan sitä edes itse tajua vaikka se sulle selitetään kuten lapselle. Kumma ettet voi mistään ketjusta pysyä poissa vaikka oma tietotaito ei riitä edes yksinkertaisimpiin juttuihin. Googlaapa nyt vaikka ne pyöräilijän väistämissäännöt ja lue viidestä eri lähteestä jokainen viiteen kertaan jos se vaikka auttaisi.On väliä. Ja muisteleppas uudestaan, voit vaikka kelailla taaksepäin.
Googlattu on, kerroppas nyt miten tuossa säännöt menee, kun sä olet näissä niin hyvä.Kyllä sä olit väärässä aikaisemmin ja väärässä taas. Et vaan sitä edes itse tajua vaikka se sulle selitetään kuten lapselle. Kumma ettet voi mistään ketjusta pysyä poissa vaikka oma tietotaito ei riitä edes yksinkertaisimpiin juttuihin. Googlaapa nyt vaikka ne pyöräilijän väistämissäännöt ja lue viidestä eri lähteestä jokainen viiteen kertaan jos se vaikka auttaisi.