Rautapohkeet
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit
Vittuakos pyöräilette saatana. Opetelkaa käyttämään niitä autoja niin kuin ihmiset. Täällä mitään ekopelleilyä tarvita.
Viimeksi muokattu:
Termistöä en tunne, mutta jos todellakin satulalaukut ja reput sun muut on siinä pyörään köytettynä niin silloinhan puhutaan aivan eri väestä kuin tässä on puitu. Yllättävän läheltäkin muuten voi tuollaista satulalaukuin yms varustettua pyörää ohitella vaikka kuinka massiivisella moottoroidulla ajoneuvolla. Tuli tuota viime kesänä ihmeteltyä, kuinka olosuhteiden pakosta jouduin paikkaan minne ei ollut vähääkään hinkua: 120:n rajoitus vasemmilla kaistoilla ja oikeanpuoleisilla vain 80:n.koko viesti
Egoilen kun ehdin, mutta vielä en ole metriäkään pyörällä tälle kesälle taittanut. Toivottavasti parkkihallista pyöräsäilöön tapahtunutta ei lasketa metreiksi.Vittuakos pyöräilette saatana. Opetelkaa käyttämäään niitä autoja niin kuin ihmiset. Täällä mitään ekopelleilyä tarvita.
Miksi yleistäminen? Ihme jengiä, miksei ihme pyöräilijä?
t. Ihme jengiläinen.
Ajelin paikallisella nelostiehen kuuluvalla moottoritieosuudella ehkä noin nopeutta 110 km/h ohittaen kahta rekkaa joiden välissä oli vajaa 200 metrin väli.
Kyllähän siinä on jo jotain pielessä, jos maantiellä on 20 kuntopyörää parijonossa. Pääasia, että maisema vaihtuu, vai?Ei minulla ole ongelmaa fillareiden kanssa, väistän aina toiselle kaistalle ja ilmoitan suuntamerkillä takana ajaville edessä olevasta fillarista. Nyt puhuttiin kuntopyöräilijoiden parijonosta, jossa on esimerkiksi 20 pyöräparia. Mikäli tuollainen määrä pyöriä ajaa yhtenäisenä letkana, voidaan puhua fillaristien itsekkyydestä.
Monet pyöräilyfanaatikot Helsingissä, jotka toisaalta tekevät hyvää duunia pyöräilyinfran edistämisen suhteen, tekevät myös projektille paljon hallaa turhalla asenteellisuudellaan autoilijoita kohtaan. Eli sen sijaan, että keskittyisivät mahdollisimman paljon hyvän pyöräilykulttuurin edistämiseen, keskitytään liikaa vihanpitoon autoilijoita kohtaan. Vähän sama juttu kuin se, kun urheilussa ihmisiä ei harmita Suomen tappio niin paljoa, kunhan Ruotsi menestyy vielä huonommin. Asennetta hyvin kuvastaa joidenkin pyöräilyintoilijoiden fillariinsa liimaama "Yksi auto vähemmän" -tarra. Eikö parempi ja vähemmän provosoiva vaihtoehto olisi "Yksi polkupyörä enemmän"?Hyvä että pyöräilijöiden asemaa Helsingissä parannetaan mutta tuntuu että osalla on noussut vähän hattuun homma.
Jos nopeusrajoitus oli 120 km/h kyseisellä pätkällä on hyvin ymmärrettävää, että Sierra kuski paineli oikealta ohi. Olisin itsekin tehnyt saman liikkeen.
Jos nopeusrajoitus oli 120 km/h kyseisellä pätkällä on hyvin ymmärrettävää, että Sierra kuski paineli oikealta ohi. Olisin itsekin tehnyt saman liikkeen.
Ajelin paikallisella nelostiehen kuuluvalla moottoritieosuudella ehkä noin nopeutta 110 km/h ohittaen kahta rekkaa joiden välissä oli vajaa 200 metrin väli. Yhtäkkiä taustapeiliin ilmestyi hopeanvärinen Ford Sierra, joka tuli todella kovaa kohti. Yllätys ei ollut suurensuuri, että tämä äidin oma kimiräikkönen päätti pujotella minun ja rekkojen välistä jatkaen suurenmoista pakoaan kauniissa kesäpäivässä.
Ymmärrettävää tai ei, nopeusrajoituksesta riippumatta sakon paikka. Tämä pujottelu on moottoritiellä typerää ja niinkuin alkuperäisestä Sanaisen Arkun viestistä voi huomata, aivan turhaa kouhottamista.
Ymmärrettävää tai ei, nopeusrajoituksesta riippumatta sakon paikka. Tämä pujottelu on moottoritiellä typerää ja niinkuin alkuperäisestä Sanaisen Arkun viestistä voi huomata, aivan turhaa kouhottamista.
Ajoin kerran Kehä I:ltä Tampereelle Viinikan ympyrään asti motarin vasenta kaistaa. Keskellä päivää, arkena.
Oikealta ohittaminen moottoritiellä on tietenkin äärimmäisen typerää ja vaarallista. Mutta vaikuttaa siltä, että tässä tapauksessa teitä idiootteja oli kaksi. Jos rekkojen väliä oli 200 m, niin etkö olisi mahtunut omalla autollasi varsin kivuttomasti tähän 200 metrin rakoon? Minkä takia siihen vasemmalle pitää jäädä jurnuttamaan? Pelottaako, että jos palaat takaisin oikealle niin et löydä enää sopivaa rakoa vaihtaa vasemmalle, ja jäät siihen rekkojen väliseen ahtaaseen 200 metrin rakoon loppumatkan ajaksi? Vai oliko tarkoitus tehdä vain kiusaa taustapeilissä näkyvälle Sierralle? Minähän ajan tässä vasemmalla niin kauan kun pystyn jonkun mahdollisen ohitettavan kohteen näkemään horisontissa, vaikka ajankin reilusti alle nopeusrajoituksen salliman nopeuden.
Pujottelu on tuomittavaa. Mutta mitä teet, kun vasemmalla kaistalla ajetaan kilometrikaupalla 10-20 km/h alinopeutta , vaikka oikealla kaistalla on tilaa? Ja vaikka siinä sattuisikin olemaan vähän "pienempi", n. 100-200 m väli niin onko niin vaikeaa vaihtaa välillä oikealle kaistalle, kuten kunnon ihmiset? Nelostie muuttuu perjantaisin yksikaistaiseksi juuri tästä "olen syntynyt tällä kaistalla" -mentaliteetista johtuen.
Jos ajan vasenta kaistaa, olen ohittamassa. Jos ohitettavia ei ole, ajan oikeaa kaistaa. Ei tää oo niin vaikeet hei. Vaihdan yleensä oikealle kaistalle, jos se on vapaa ja vasen "ohitusjono" vetää hitaasti. Ajan sitä kaistaa rajoitusten mukaan ja jos tulen ohittaneeksi vasemmalla kaistalla olevia autoja, en näe sitä rikkeeksi. Ruuhkissahan aina kaistat sahaavat, välillä oikea vetää nopeammin, välillä vasen.
Ja miksi peräpeiliin katsominen on niin vaikeaa? Kesäterasseillahan se on suorastaan nautinnollista.
Kaiken huippu oli joskus Lahden moottoritiellä, kun toinen bussi lähti ohittamaan toista. Molempien nopeus oli ilmeisesti täsmälleen sama ja bussit ajelivat vierekkäin pitkän tovin. Siinä vaiheessa kaivoin jo kamerakännykän esiin ja aloin videoimaan sitä suoritusta. Kolmen minuutin videonkin vielä sai aikaan, vaikka aika myöhään aloin kuvaamaan. Jätin siihen taakse tilaa sen verran, että ohittava bussi olisi voinut "tiputtaa" takaisin toisen perään, mutta ohi oli näköjään pakko päästä. Lopulta siltä ohitettavalta löytyi sentään sen verran pelisilmää, että ihan vähän laski nopeuttaan. Kiva jono saatiin siinäkin aikaan muuten hiljaiselle tielle.
Ei onneksi törmää, kun niitä on oppinut varomaan. Mutta valitettavasti Suomessa (vrt. Ruotsi) motarilla ajaessa vasemman kaistan hidastelijoita näkee jatkuvasti. Suurimmat virheet siinä, ettäJuurikin näin, joskus on tullut räpsyteltyä valoja perässä tms mutta ei näihin vasemman kaistan hidastelijoihin loppujen lopuksi kovin usein törmää.
Et kai nyt vaan yritä kertoa, että itse teit perässä ajellen kännylläsi 3 minuutin videon tapauksesta?
Ohittava bussikuski oli kyllä aikamoinen typerys kun tukki tien, mutta tässä kohtaa ei kyllä ajosuoritus ehkä itselläsikään ollut parasta a-luokkaa jos päähuomio oli episodin filmaamisessa. Huhhuh mitä kaikkea sitä voi liikenteessä tapahtua kun ei keskitytä itse asiaan.
Kuten muutamat aikaisemmat kirjoittaja huomasivatkin tosiaakin ajan työmatkani ihan nopeusrajoittamattolla autobaanalla täällä Saksassa. Mutta siis alkuperäisin kirjoittajan ongelma oli 140km/h ajava henkilö joka oli mennyt ohittamaan kirjoittajan köröttelykaaran 500m ennen liittymään. Eilen satuin ajamaan liittymän kaistalle 100m ennen (jolloin tuo kaista siis alkaa) tasan 140km/h eikä tuohon edes tarvitse tosissaan jarrutta jotta pääsee tiukasta liittymästä läpi. Ihan oikeasti alkuperäinen kirjoittaja on juuri sellainnen pelokas toyota/skoda/ladakuski jotka ovat _oikeasti pelottavia_ liikenteessä.Ja eikös siellä saksan autobaanoillakin noilla oikean puolimmaisilla kaistoilla ole eri rajoitus kuin siellä vasemmalla? Muistaakseen jotain 90/100/140/rajoittamaton tjsp. Vai onko nuo vaan epävirallisesti sovittuja pelisääntöjä?
Eli ei sielläkään 160km/h voi ramppiin pyyhältää.
Ja jos Sanaisella arkulla olisi ollut _yhtäään_ pelisilmää niin olisit väistänyt tuohon rekkojen välinn. Olet siis todellinen idiootti liikenteessä. Samanlaisia oman elämänsä sankareita näkyy täällä Saksasa jotka eivät kykene ymmärtämään että takaa tulevassa autossa vain voi olla niin paljon enemmän tehoa, vääntöä ja etenemishalua että 50m on aivan riittävä tila väistää nopeampaansa. Sanaisella arkullle tämä teitysti on vaikeaa ja omalle itsetunnolle käyvää.Ajelin paikallisella nelostiehen kuuluvalla moottoritieosuudella ehkä noin nopeutta 110 km/h ohittaen kahta rekkaa joiden välissä oli vajaa 200 metrin väli. Yhtäkkiä taustapeiliin ilmestyi hopeanvärinen Ford Sierra, joka tuli todella kovaa kohti. Yllätys ei ollut suurensuuri, että tämä äidin oma kimiräikkönen päätti pujotella minun ja rekkojen välistä jatkaen suurenmoista pakoaan kauniissa kesäpäivässä.
Voin hyvin kuvitella ettei tätäkään kirjoitusta olisi tänne kerrottu ettet olisi ollut aikaisemmin perillä. Jotain tarvitaan kuitenkin itsetunnon nostamiseen aivan töööörkeään ohittamisen jälkeen.Mikä mahtavinta kohtasimme uudestaan. Kävi ilmi että olimme matkalla samaan kohteeseen. Vaikka tarinamme sankari olikin ottanut menetettyä elämäänsä kiinni matkan moottoritieosuudella, minä oli häntä aiemmin perillä kohteessa.
Tajuavatkohan nämä tietukkeet ikinä, että voisivat väistää sinne rekkojen väliin ja vaikka kaivaa sitä persettään siellä välissä.Tajuaakohan nämä sankarit ikinä, että hengenvaarallisella ajamisellaan he onnistuvat säästämään vain muutamia sekunteja. Nekin he menettävät vuoden mittaan moninverroin takaisin polttoainepumpulla seistessään. Mihin he käyttäisivät säästyneet yhdeksän sekuntia, jos itse saisivat valita? Perseen raapiminen on ehkä nautinnollisin asia mitä yhdeksässä sekuntissa ehtii suorittaa. Samassa ajassa ehtii kaivaa kännykän taskusta, avata näppäinlukon ja tarkastaa onko tullut soittoja tai viestejä. Säästyneet sekuntit voi tietysti käyttää myös siihen, että kävelee parkkikselta sisälle hitaammin ja kääntyy ainakin kerran vilkaisemaan autoaan (näin me harrasteauton omaavat ihan oikeastikin teemme). Yhdeksässä sekuntissa ehtii myös hyräillä: "uuden ilmeen, tuoreen pilkkeen, Suomen kie..." Paluumatkalla vastaavalla kaahailulla ostaa itselleen tilaisuuden jatkaa "..kko täältä saa! Valtakuntaa kummastuttaa taasko..."
Ah, juuri näin. Muuten jos menette Saksaan ajamaan niin joskus vasemmalle syntyy jonoja kun joku rekka ohittaa toista. Tällöin on ihan kosher, jos joku ohittaa koko jonon oikealta ja tunkee väliin. Jos kyseinen ohittajan sattui tulemaan 200km/h tuo on helpoin tapa vähentää vauhtia ja viellä laillinen, koska kaikkien tulisi pysyä omalla kaistallaan esteeseen (tällä kertaa tuo oikealla oleva rekka) asti jonka jäkeen menneään vuorotellen. Suomessa tunnetusti pelätään kahta asiaa kuin ruttua - oikealta ohittamista ja vesiliirtoa - molemmat aika koomisia pelonaiheita. Enemmän minä pelkään Suomalaisia ja Tanskalaisia pelkokuskeja kuin mitään muuta.Oikealta ohittaminen moottoritiellä on tietenkin äärimmäisen typerää ja vaarallista. Mutta vaikuttaa siltä, että tässä tapauksessa teitä idiootteja oli kaksi. Jos rekkojen väliä oli 200 m, niin etkö olisi mahtunut omalla autollasi varsin kivuttomasti tähän 200 metrin rakoon? Minkä takia siihen vasemmalle pitää jäädä jurnuttamaan? Pelottaako, että jos palaat takaisin oikealle niin et löydä enää sopivaa rakoa vaihtaa vasemmalle, ja jäät siihen rekkojen väliseen ahtaaseen 200 metrin rakoon loppumatkan ajaksi? Vai oliko tarkoitus tehdä vain kiusaa taustapeilissä näkyvälle Sierralle? Minähän ajan tässä vasemmalla niin kauan kun pystyn jonkun mahdollisen ohitettavan kohteen näkemään horisontissa, vaikka ajankin reilusti alle nopeusrajoituksen salliman nopeuden.
Sen verran minäkin olen Saksassa ajanut että tiedän ettei siellä oikealta ohiteta. Tuo sun esimerkki on poikkeustapaus mutta tuon kaltaista koukkaamista(oikealta heti ohi kun pääsee) en ole havainnut kertaakaan. Toisaalta en ole havainnut sitäkään että jäätäisi siihen vasemmalle roikkumaan jos takaa tulee nopeampi. Lähtökohtaisesti jokaisen suomalaisen pitäisi käydä keski-euroopassa pakollinen "näinotetaanmuuttielläliikkujathuomioon"-kurssi...Suomessa tunnetusti pelätään kahta asiaa kuin ruttua - oikealta ohittamista ja vesiliirtoa - molemmat aika koomisia pelonaiheita. Enemmän minä pelkään Suomalaisia ja Tanskalaisia pelkokuskeja kuin mitään muuta.
No keskimääräinen hollaintailainen/tanskalainen jää helposti vasemmalla jäkittämään. Oikealta ohittamista vittuuntuneena näkee viikottain ja oikealta ohi jonossa (joka siis on laillista!!!!! Saksassa) näkee melkein päivittäin. Saksassahan jos vasemmalla kaistalla alkaa tietyö pitäisi ajaa loppuun asti vasenta kaistaa ja vasta tietyön kohdalla yhtyä oikeaan kaistaan. Tämä siis on laki! Suomessa tuo otettaisiin vittuiluna.Sen verran minäkin olen Saksassa ajanut että tiedän ettei siellä oikealta ohiteta. Tuo sun esimerkki on poikkeustapaus mutta tuon kaltaista koukkaamista(oikealta heti ohi kun pääsee) en ole havainnut kertaakaan. Toisaalta en ole havainnut sitäkään että jäätäisi siihen vasemmalle roikkumaan jos takaa tulee nopeampi.