Näiden molempien ohitse idioottimaisuudessa menevät sellaiset kuskit, kuin eräs viime kesänä näkemäni Jaguar XF:n kuljettaja. Kyseinen mulkku joutui hetken aikaa odottelemaan vasemmalla kaistalla jonkun rekkaa ohittavan Corollan takana. Heti kun rekasta oltiin ohi, meni Jaguar-kuski kaasu pohjassa oikealta ohi, koukkasi takaisin vasemmalle kaistalle aivan Corollan eteen, ja teki täysjarrutuksen. Siis mikä vittu ihmisiä oikein vaivaa?
Olin itse tuossa tilanteessa jo tuon Corollan takana, ja harkitsin vakavasti Jaguar-kuskin blokkaamista ja pientä koulutustilaisuutta. Ruuhka-aikana jäi sitten kuitenkin tekemättä. Poliisille tuli kuitenkin ilmoitettua, tuossa oli onnettomuus niin lähellä.
Tämä hipoo lähelle jo äsken kokemaani tapausta normaalilla maantiellä.
Nopeusrajoitus 100km/h, edessä ajaa kuuden auton letka, jonka nopeus on n. 85-90km/h. Mutkan jälkeen aukeaa suora, vastaantulijoita ei ole, joten lähden ohittamaan. Kolmen auton ohi kun olen päässyt, näen että edessä alkaa minun puolelle keltainen katkoviiva, koska edessä on tulossa risteys. Jatkan edelleen jo rinnallani olevan auton ohittamista, ja palaan omalle kaistalle kun keltainen katkoviiva on juuri alkanut.
Mutta mitä tekee tämä auto, kenen eteen tulin? Se perkele painaa kaasua ja meinaa tukkia sen välin!!! Vaikka tulen jonoon takaisin aika lähelle edessä menevää autoa, silti se akka takana meinaa pistää välin kiinni. Kehtaa vielä vilkutella valoja ja näytellä peukkua. Ja kyseessä vielä nainen! Vittu kun tyhmä akka siellä ratin takana. Just ja just pääsin takaisin omalle kaistalle, koska tuo akka meinasi todellisen tempun tehdä...
Jos se valkoisen
silmäripsillä varustetun pikku-Fiatin yli-ikäinen pissis nyt tämän lukee, niin:
1) Jos ajat reilusti alinopeutta etenevässä jonossa, on varmaa että teidät ohitetaan kun suoraa tulee. Ja monesti.
2) Et vittu enää koskaan paina kaasua, jos joku joutuu eteesi jonoon palaamaan. Olisin mennyt kaikkien autojen ohi, ilman tuota keltaista viivaa, eli en tahallaan eteesi tule. Aiheutat moisella tempulla vielä itsellesi tai jollekulle muulle vakavan onnettomuuden.
3) Jos sinua vituttaa se, että satuin painamaan jarrua edessäsi, se johtuu vain siitä pakosta, kun joudun hiljentämään vauhtini siitä ajamastani 100km/h:sta takaisin teidän letkan nopeuteen. Ja johtuu myös siitä, että ajan automaattivaihteista autoa, jolloin moottorijarrutuksella ei voi nopeutta pudottaa normaalin keppivaihteisen tavalla.
4) Jos näin oikein, niin takapenkillä taisi olla pikkulapsi. Kannattaisi miettiä tuollaisia aivopierujasi uudelleen, jos kuljetat lapsia autossa.
5) Koska autossasi oli tuollaiset pissis-silmäripset, nyt kaikki tietävät että kyseinen ääliö ratin takana olet juuri sinä. Muuten olisi kyseessä vain "joku Fiat-kuski." Onnea.