Oikeaa meininkiä tänne harmaaseen setämiesten kerhoon, jossa 105 vakkariin ajajakin tuomitaan rikolliseksi, koska todellinen nopeus on 101-102kmh siinä satasen alueella! Itse olen niin paljon keskimääräistä parempi kuski, että ajan 110 vakkarissa. Suuttukaa jo.Suosittelen ylinopeuden ajamista, se poistaa yhtälöstä ämpyröinnin että vaihtaisiko vai eikö vaihtaisi kaistaa. Jos tarkoitus on joka tapauksessa ohittaa vittu kaikki, niin voi hyvillä mielin vaihtaa kaistaa jo valmiiksi.
Ja nyt kun aloin itseäni kehumaan, niin muut tienkäyttäjät ei kyllä osaa vilkuttaa liikenneympyrässä.
Oheisessa satunnaisessa ympyrässä jos vaikka tuo punainen auto on menossa luoteeseen Vaskiontielle, niin hyvä jos yhdessä tapauksessa sadasta auto laittaa vilkun päälle tuossa punaisen viivan kohdalla kuten pitäisi. Siis että siitä olisi yhtään mitään iloa kenelleäkään, eli sieltä luoteesta tulevalle.
Hyvin perinteisesti villku laitetaan vasta kun renkaat alkaa jo kääntyä pois ympyrästä, eli sinisen viivan kohdalla. Onhan se ihan kiva, mutta ei siitä mitään hyöytyä ole, niin kuin vilkuttamisesta pitäisi olla.
Toki moni ei vilkuta ollenkaan, eli liikaa vaadittu jne. Monella varmaan syynä se, että kokevat ettei vilkuttamisesta ole mitään hyötyä, koska porukka vilkuttaa liian myöhään. Kierre.
Se oli satunnainen, kun laittoi google mapsiin hakusanaksi "kiertoliittymä"!Salossa ei muutenkaan käytetä vilkkua.
Viddu, piti way over 10 sivua lukea aikaisempia viestejä, että tajusin miksi minut top 10 ollaan tähän tägätty!!Se oli satunnainen, kun laittoi google mapsiin hakusanaksi "kiertoliittymä"!
Olisin ottanut Sauvon (@WarWas) tai Paimion Teboilin Eskon ympyrän, mutta ne ei ole vielä Google mapsissa.
Se oli satunnainen, kun laittoi google mapsiin hakusanaksi "kiertoliittymä"!
Se on mystinen juttu, miten kiihdytyskaista tuottaa monille haasteita. Juu, on olemassa vanhoja helvetin lyhyitä kiihdytyskaistoja jotka ei ole kaikkein mukavimpia, mutta usein ei tätä ongelmaa ole. Mikä siinä siis on, ettei sitä kaasua saa painettua jo siellä? Se kun ajat vakkarilla ja kaveri sieltä koittaa liittyä kylkeen vähän hitaammin ajaen vaikka kiihdytyskaistaa on vielä kilometri jäljellä, jarruttaa sitten ellen antanut tilaa ja liittymisen jälkeen kaasu pohjaan ja vasemmalle kaistalle ohittelemaan. Vasemmalle kaistalle saa minun puolesta mennä ajamaan kovempaa. Mutta miksei sitä kaasua voi painaa jo kiihdytyskaistalla?No siis 50% kuljettajista änkeää siihen ajokaistalle A) suurta alinopeutta käyttäen B) nopeus ehkä oikea, mutta siirtyy kaistalle välittämättä jo kaistalla olijoista ja turvaväleistä (koska kyllähän ne ovat aina väistäneet ennenkin vasemmalle kaistalle).
Tuo on hauskaa ajanvietettä ajaessa itselle aina, vähän jännitystä peliin tullaanko sieltä kylkeen vai mitäs muuta se liittyjä keksii. Ihan siis vakkari päällä ajan omaa nopeuttani. Saahan noissa aina varuillaan olla ja joskus joutuu kyllä ihan oman turvallisuuden vuoksi siirtymään edestä vasemmalle kaistalle.
Se on mystinen juttu, miten kiihdytyskaista tuottaa monille haasteita. Juu, on olemassa vanhoja helvetin lyhyitä kiihdytyskaistoja jotka ei ole kaikkein mukavimpia, mutta usein ei tätä ongelmaa ole. Mikä siinä siis on, ettei sitä kaasua saa painettua jo siellä? Se kun ajat vakkarilla ja kaveri sieltä koittaa liittyä kylkeen vähän hitaammin ajaen vaikka kiihdytyskaistaa on vielä kilometri jäljellä, jarruttaa sitten ellen antanut tilaa ja liittymisen jälkeen kaasu pohjaan ja vasemmalle kaistalle ohittelemaan. Vasemmalle kaistalle saa minun puolesta mennä ajamaan kovempaa. Mutta miksei sitä kaasua voi painaa jo kiihdytyskaistalla?
No minulle kävi eilen seuraavasti. Ajelin kehällä vakkari päällä ja nopeusrajoituksen mukaisesti, kun liittymästä tultiin nimenomaan kiihdyttämällä eteen (olisi voinut tulla taaksekin, koska takanani ei ollut yhtään autoa).Se on mystinen juttu, miten kiihdytyskaista tuottaa monille haasteita. Juu, on olemassa vanhoja helvetin lyhyitä kiihdytyskaistoja jotka ei ole kaikkein mukavimpia, mutta usein ei tätä ongelmaa ole. Mikä siinä siis on, ettei sitä kaasua saa painettua jo siellä? Se kun ajat vakkarilla ja kaveri sieltä koittaa liittyä kylkeen vähän hitaammin ajaen vaikka kiihdytyskaistaa on vielä kilometri jäljellä, jarruttaa sitten ellen antanut tilaa ja liittymisen jälkeen kaasu pohjaan ja vasemmalle kaistalle ohittelemaan. Vasemmalle kaistalle saa minun puolesta mennä ajamaan kovempaa. Mutta miksei sitä kaasua voi painaa jo kiihdytyskaistalla?
Tätä kanssa-autoilijan toimintaa en oikein ymmärtänyt. Ensin varta vasten kiihdytetään eteen ja sitten jäädään siihen eteen hidastelemaan.
Kyseinen autoilija kiihdytti rampilta minun takaani (oli siis ensin minun jäljessäni) minun eteeni ja sitten jäi siihen eteen hidastelemaan. Olisi voinut aivan hyvin normaalinopeudella ajaessaan tulla siihen minun jälkeeni, koska (kuten kirjoitin) minun takanani ei ollut yhtäkään autoa.Ei siinä peileistä pysty nyt niin tarkkaan arvioimaan miten kovaa ajat. Jos katsoi olevansa sen verran edellä että jarruttelu ei ollut järkevää niin sitten kiihdytti eteen ja jatkoi omaa vauhtiaan. Jos se ei riitä niin vilkku vasemmalle ja ohi. Parempi ja turvallisempi niin kuin jarrutella selvästi alle liikennevirran nopeuden. Liikenteessä ei kannata ihan pikkuasioista pahoittaa mieltään.
Se on myös jännä ilmiö, kun lähestyy moottoritiellä oikealla kaistalla hitaamman perää ja laittaa vilkun vasemmalle odottaen, että lähestyvä auto ehtii ohitse, niin eikö se seuraava hyppää kaasun päälle.
Viimeksi eilen kävi näin. Joku Audi TT:llä ajava nuori juippi. Kehtasi vielä välkytellä valoja kun menin siihen rakoon silti.
Se vilkku kertoo, että tulossa ollaan. Silloin normaaliälyinen ihminen ei kiihdytä, vaan ehkä jopa hetkeksi nostaa tossua. Eilisessä tapauksessa ei olisi tarvinnut tehdä sitäkään koska meille kaikille kolmelle olisi ollut hyvä tila ilman sitä kiihdyttelyä.
Tuskin se etupenkin pirkkokaan elettä arvosti.
Voisiko kyseessä olla taloudellisen ajon extremisti, eli kun vaihtaa vasemmalle kaistalle niin pääsee valuttelemaan vähän pidemmälle.Mikä pakonomainen tarve on päästä vasemmalle, jos edessä on yksi tai kaksi autoa ja tietää hyvin itsekin, että aikomus on kiihdyttää ja ajaa hiljaa?
Näitä juippeja näkee säännöllisesti ainakin pk-seudun kehäteillä. Koomisimpia on ne nuoret (yleensä, välillä myös setämiehiä näkee) bemari- ja audikuskit, jotka kokevat omistavansa nuo kaistat vaikka olisi ruuhka-aika.
Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.
Ainakin Lahdenväylällä ruuhka-aikaan aggressiivisimmat kuskit ovat liikenteessä joko jollain työpakulla tai BMW:llä.Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.
Onhan noissa pöljiäkin. Tehokkailla autoilla ihmisillä tuntuu olevan tarve näyttää, että ei täällä ryömitä. Toisaalta niillä myös pääsee ohi tehokkaasti.Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.
Kun mulla aikanaan oli alla vähän vajaa 400-heppainen neliveto-Superb, niin en ainakaan omasta mielestäni kokenut tarvetta koskaan näyttää sillä mitään. Mulle riitti, että itse tiesin sen suorituskyvyn ja tarvittaessa ohitukset hoituivat hyvin ripeästi. Varmaan se talviliukkailla liikennevaloista lähdettäessä näytti vähän show offilta, kun ei tarvinnut jäädä valtaosan lailla sutimaan paikalleen, vaan kiihdytti vain horisonttiin, mutta ei se silloinkaan väkinäistä näyttämistä ollut.Onhan noissa pöljiäkin. Tehokkailla autoilla ihmisillä tuntuu olevan tarve näyttää, että ei täällä ryömitä. Toisaalta niillä myös pääsee ohi tehokkaasti.
Kyllä mummu Micrallaan ja vaari Toyotallaan töpeksiessään ärsyttää, mutta kukaan ei muistele, millä autolla he ajavat vaan mieleen jää vain surkea ajaminen. Premiumautoilijaa täytyy inhota jo sen auton takia.
Pakut roikkuvat kehäteillä aivan puskurissa. Se on erittäin ärsyttävää, ja toisinaan sitten vain vaihdankin vapaalle ja annan nopeuden hiljalleen hiipua jonnekin viiteenkymppiin. Jos oli vaikka kiirettä, niin siinäpä myöhästyvät sitten vähän enemmän.Ainakin Lahdenväylällä ruuhka-aikaan aggressiivisimmat kuskit ovat liikenteessä joko jollain työpakulla tai BMW:llä.
Laittelin tänään vielä perään sähköpostia kun mitään ei kuulunut enää eilen ja yllättäen kuski olikin ollut jollain vanhemmalla mallilla missä ei kameraa ollutkaan. Kuskin kanta oli ollut se että oli pitänyt puheidensa mukaan riittävän välin (ja oli sieltä pystynyt tarkkailemaan liikennettä) ja olisi halutessaan voinut minut ohittaa kuulemma halutessaan, mutta missään nimessä ei ollut kiire. Koska ei tuossa mitään vahinkoa tapahtunut niin tämä jää tähän, mutta oli vähän erilainen kokemus mitä yleensä liikenteessä.En laita vielä firman nimeä. Toimitusjohtaja laittoi vielä tekstiviestin että oli jutellut kuskin kanssa ja sillä kuulemma luonnollisesti erilainen kanta kun minulla. Katsoo vielä ajokameran videon tilanteesta.
Eli kameran tallenne oli näyttänyt kuskin totaaliperseilyn ja henkesi vaarantamisen lahjomattomasti, johon firma päätti reagoida vaikenemalla asian unholaan. Ei haittaisi ollenkaan, vaikka melkein vahingossa kertoisit firman nimen.Laittelin tänään vielä perään sähköpostia kun mitään ei kuulunut enää eilen ja yllättäen kuski olikin ollut jollain vanhemmalla mallilla missä ei kameraa ollutkaan.
Heh.Laittelin tänään vielä perään sähköpostia kun mitään ei kuulunut enää eilen ja yllättäen kuski olikin ollut jollain vanhemmalla mallilla missä ei kameraa ollutkaan. Kuskin kanta oli ollut se että oli pitänyt puheidensa mukaan riittävän välin (ja oli sieltä pystynyt tarkkailemaan liikennettä) ja olisi halutessaan voinut minut ohittaa kuulemma halutessaan, mutta missään nimessä ei ollut kiire. Koska ei tuossa mitään vahinkoa tapahtunut niin tämä jää tähän, mutta oli vähän erilainen kokemus mitä yleensä liikenteessä.