Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 977 921
  • 12 215

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suosittelen ylinopeuden ajamista, se poistaa yhtälöstä ämpyröinnin että vaihtaisiko vai eikö vaihtaisi kaistaa. Jos tarkoitus on joka tapauksessa ohittaa vittu kaikki, niin voi hyvillä mielin vaihtaa kaistaa jo valmiiksi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Suosittelen ylinopeuden ajamista, se poistaa yhtälöstä ämpyröinnin että vaihtaisiko vai eikö vaihtaisi kaistaa. Jos tarkoitus on joka tapauksessa ohittaa vittu kaikki, niin voi hyvillä mielin vaihtaa kaistaa jo valmiiksi.
Oikeaa meininkiä tänne harmaaseen setämiesten kerhoon, jossa 105 vakkariin ajajakin tuomitaan rikolliseksi, koska todellinen nopeus on 101-102kmh siinä satasen alueella! Itse olen niin paljon keskimääräistä parempi kuski, että ajan 110 vakkarissa. Suuttukaa jo.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja nyt kun aloin itseäni kehumaan, niin muut tienkäyttäjät ei kyllä osaa vilkuttaa liikenneympyrässä.
Oheisessa satunnaisessa ympyrässä jos vaikka tuo punainen auto on menossa luoteeseen Vaskiontielle, niin hyvä jos yhdessä tapauksessa sadasta auto laittaa vilkun päälle tuossa punaisen viivan kohdalla kuten pitäisi. Siis että siitä olisi yhtään mitään iloa kenelleäkään, eli sieltä luoteesta tulevalle.
Hyvin perinteisesti villku laitetaan vasta kun renkaat alkaa jo kääntyä pois ympyrästä, eli sinisen viivan kohdalla. Onhan se ihan kiva, mutta ei siitä mitään hyöytyä ole, niin kuin vilkuttamisesta pitäisi olla.

Toki moni ei vilkuta ollenkaan, eli liikaa vaadittu jne. Monella varmaan syynä se, että kokevat ettei vilkuttamisesta ole mitään hyötyä, koska porukka vilkuttaa liian myöhään. Kierre.

Salossa ei muutenkaan käytetä vilkkua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Salossa ei muutenkaan käytetä vilkkua.
Se oli satunnainen, kun laittoi google mapsiin hakusanaksi "kiertoliittymä"!
Olisin ottanut Sauvon (@WarWas) tai Paimion Teboilin Eskon ympyrän, mutta ne ei ole vielä Google mapsissa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Se oli satunnainen, kun laittoi google mapsiin hakusanaksi "kiertoliittymä"!
Olisin ottanut Sauvon (@WarWas) tai Paimion Teboilin Eskon ympyrän, mutta ne ei ole vielä Google mapsissa.
Viddu, piti way over 10 sivua lukea aikaisempia viestejä, että tajusin miksi minut top 10 ollaan tähän tägätty!!
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se oli satunnainen, kun laittoi google mapsiin hakusanaksi "kiertoliittymä"!

Kyseessä on Salon ensimmäinen liikenneympyrä. Aiemmin risteyksessä oli lyhyen aikaa liikennevalot, mutta ruuhkautti tiet jonoiksi, niin laitettiin liikenneympyrä. Ongelma vain oli se, ettei Salossa kukaan tiennyt, miten liikenneympyrässä tulee käyttää vilkkua, niin salolaiset käyttivät vilkkua liittyessään ympyrään, ei poistuessa ja paikallislehden tekstaripalsta sai kontenttia.

Edit. Ajoin muuten hetki sitten liikenneympyrässä juuri tällaisen autoilijan perässä: ympyrään mennessä vilkku oikealle, poistuessa ei vilkkua, olisi ollut kiva nähdä, millainen kuski kyseessä.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No siis 50% kuljettajista änkeää siihen ajokaistalle A) suurta alinopeutta käyttäen B) nopeus ehkä oikea, mutta siirtyy kaistalle välittämättä jo kaistalla olijoista ja turvaväleistä (koska kyllähän ne ovat aina väistäneet ennenkin vasemmalle kaistalle).

Tuo on hauskaa ajanvietettä ajaessa itselle aina, vähän jännitystä peliin tullaanko sieltä kylkeen vai mitäs muuta se liittyjä keksii. Ihan siis vakkari päällä ajan omaa nopeuttani. Saahan noissa aina varuillaan olla ja joskus joutuu kyllä ihan oman turvallisuuden vuoksi siirtymään edestä vasemmalle kaistalle.
Se on mystinen juttu, miten kiihdytyskaista tuottaa monille haasteita. Juu, on olemassa vanhoja helvetin lyhyitä kiihdytyskaistoja jotka ei ole kaikkein mukavimpia, mutta usein ei tätä ongelmaa ole. Mikä siinä siis on, ettei sitä kaasua saa painettua jo siellä? Se kun ajat vakkarilla ja kaveri sieltä koittaa liittyä kylkeen vähän hitaammin ajaen vaikka kiihdytyskaistaa on vielä kilometri jäljellä, jarruttaa sitten ellen antanut tilaa ja liittymisen jälkeen kaasu pohjaan ja vasemmalle kaistalle ohittelemaan. Vasemmalle kaistalle saa minun puolesta mennä ajamaan kovempaa. Mutta miksei sitä kaasua voi painaa jo kiihdytyskaistalla?
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Se on mystinen juttu, miten kiihdytyskaista tuottaa monille haasteita. Juu, on olemassa vanhoja helvetin lyhyitä kiihdytyskaistoja jotka ei ole kaikkein mukavimpia, mutta usein ei tätä ongelmaa ole. Mikä siinä siis on, ettei sitä kaasua saa painettua jo siellä? Se kun ajat vakkarilla ja kaveri sieltä koittaa liittyä kylkeen vähän hitaammin ajaen vaikka kiihdytyskaistaa on vielä kilometri jäljellä, jarruttaa sitten ellen antanut tilaa ja liittymisen jälkeen kaasu pohjaan ja vasemmalle kaistalle ohittelemaan. Vasemmalle kaistalle saa minun puolesta mennä ajamaan kovempaa. Mutta miksei sitä kaasua voi painaa jo kiihdytyskaistalla?

Talviaikaan ymmärrän kiihdytyskaistalla himmailun (paikasta riippuen siis tietysti), ovat välillä aivan kaameassa kunnossa itse päätiehen verrattuna ainakin täällä Turgusessa. Hyvä pelisilmä on silloin tarpeen päätietä ajavallakin.

Tämä siis lähinnä yleisenä huomiona, ei niinkään lainatussa viestissä mainittuun tilanteeseen liittyen.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Se on mystinen juttu, miten kiihdytyskaista tuottaa monille haasteita. Juu, on olemassa vanhoja helvetin lyhyitä kiihdytyskaistoja jotka ei ole kaikkein mukavimpia, mutta usein ei tätä ongelmaa ole. Mikä siinä siis on, ettei sitä kaasua saa painettua jo siellä? Se kun ajat vakkarilla ja kaveri sieltä koittaa liittyä kylkeen vähän hitaammin ajaen vaikka kiihdytyskaistaa on vielä kilometri jäljellä, jarruttaa sitten ellen antanut tilaa ja liittymisen jälkeen kaasu pohjaan ja vasemmalle kaistalle ohittelemaan. Vasemmalle kaistalle saa minun puolesta mennä ajamaan kovempaa. Mutta miksei sitä kaasua voi painaa jo kiihdytyskaistalla?
No minulle kävi eilen seuraavasti. Ajelin kehällä vakkari päällä ja nopeusrajoituksen mukaisesti, kun liittymästä tultiin nimenomaan kiihdyttämällä eteen (olisi voinut tulla taaksekin, koska takanani ei ollut yhtään autoa).

Sitten tämä eteeni tullut autoilija laittoi ilmeisesti vakkarin päälle ja sääti sen alinopeudelle, sillä saavutin hänet ja jouduin hetken kuluttua menemään hänestä ohi (edelleen vakkari siis minulla päällä ja samalla nopeudella).

Tätä kanssa-autoilijan toimintaa en oikein ymmärtänyt. Ensin varta vasten kiihdytetään eteen ja sitten jäädään siihen eteen hidastelemaan.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä kanssa-autoilijan toimintaa en oikein ymmärtänyt. Ensin varta vasten kiihdytetään eteen ja sitten jäädään siihen eteen hidastelemaan.

Ei siinä peileistä pysty nyt niin tarkkaan arvioimaan miten kovaa ajat. Jos katsoi olevansa sen verran edellä että jarruttelu ei ollut järkevää niin sitten kiihdytti eteen ja jatkoi omaa vauhtiaan. Jos se ei riitä niin vilkku vasemmalle ja ohi. Parempi ja turvallisempi niin kuin jarrutella selvästi alle liikennevirran nopeuden. Liikenteessä ei kannata ihan pikkuasioista pahoittaa mieltään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, mulle motarille liittyminen ja ohitukset tavan maantiellä ovat epämiellyttäviä, vaikka pidänkin itseäni (niin kuin kaikki) ihan ookoo kuskina.

En vain tykkää yhdistelmästä, jossa pitää peileihin tai edessä olevan ohi vilkuillen arvioida etäisyyksiä ja kiihdyttää voimakkaasti samalla kaistaa vaihtaen. Mieluummin otan varman päälle ja puikkaan hiukan kaasua keventäen sen motaria ajavan taakse hyvissä ajoin ennen liittymän loppua.

En halua tilanteeseen, jossa kiihdytämme kilpaa ja multa loppuu kaista ihan kohta. Vaikka on totta, että suurin osa päätielle olevista lukee hyvin ja hellää sopivasti kaasua, kun näkee, että liittyjä kiihdyttää. Itsekin teen niin päätietä ajaessa, ellen sitten ole selvästi edellä, jolloin kiihdytys pois alta on parempi. Mutta tuosta arvioinnistahan se dilemma just tulee.

Ja maantiellä odotan mieluummin sitä ohituskaistaa, ellei tule ihan selvää ohituspaikkaa, joka ei omassa päässä tunnu riskiltä. Tässä olen varmaan keskivertoa nössömpi, mutta mieluummin niin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Se on myös jännä ilmiö, kun lähestyy moottoritiellä oikealla kaistalla hitaamman perää ja laittaa vilkun vasemmalle odottaen, että lähestyvä auto ehtii ohitse, niin eikö se seuraava hyppää kaasun päälle.
Viimeksi eilen kävi näin. Joku Audi TT:llä ajava nuori juippi. Kehtasi vielä välkytellä valoja kun menin siihen rakoon silti.

Se vilkku kertoo, että tulossa ollaan. Silloin normaaliälyinen ihminen ei kiihdytä, vaan ehkä jopa hetkeksi nostaa tossua. Eilisessä tapauksessa ei olisi tarvinnut tehdä sitäkään koska meille kaikille kolmelle olisi ollut hyvä tila ilman sitä kiihdyttelyä.

Tuskin se etupenkin pirkkokaan elettä arvosti.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ei siinä peileistä pysty nyt niin tarkkaan arvioimaan miten kovaa ajat. Jos katsoi olevansa sen verran edellä että jarruttelu ei ollut järkevää niin sitten kiihdytti eteen ja jatkoi omaa vauhtiaan. Jos se ei riitä niin vilkku vasemmalle ja ohi. Parempi ja turvallisempi niin kuin jarrutella selvästi alle liikennevirran nopeuden. Liikenteessä ei kannata ihan pikkuasioista pahoittaa mieltään.
Kyseinen autoilija kiihdytti rampilta minun takaani (oli siis ensin minun jäljessäni) minun eteeni ja sitten jäi siihen eteen hidastelemaan. Olisi voinut aivan hyvin normaalinopeudella ajaessaan tulla siihen minun jälkeeni, koska (kuten kirjoitin) minun takanani ei ollut yhtäkään autoa.

Toin tämän esimerkin esiin siksi, kun lainaamassani viestissä mainittiin siitä, että kiihdyttäminen on joillekin vaikeaa. Sekään, että eteeni tultiin kiihdyttämällä, ei ollut ongelma. Vaan se, että ensin kiihdytetään tarkoituksella eteen, mutta sitten ei jatketakaan sillä sallitulla nopeudella vaan säädetään vakkari alinopeudelle.

Aukeaako viestini ja harmitukseni nyt hieman paremmin vai pitääkö minun tosissaan mennä jollekin ”näin vähennät turhaa hermostumista liikenteessä” -kurssille?
 

Ralph

Jäsen
Itseäni ihmetyttää väkisin vasemmalle kaistalle vaihtaminen liikennevaloihin, vaikka vasemmanpuoleista kaistaa ei ole mitään aikomusta hyödyntää.

Viimeksi nyt aamulla tuollainen tilanne. Valoihin ensimmäisenä kaasutti vauhdilla taksi ja toisena tulin minä taksin taakse. Sitten ennen valojen vaihtumista minun takaa lähestyi auto, joka viime hetkellä - ilman vilkkua tietenkin - vaihtoi meidän rinnalle vasemmalle. Sitten valot vaihtui vihreäksi ja taksi kaasutti maisemaan. Minä kiihdytin sallituun nopeuteen ja tämä kolmas auto lähti hitaasti liikkelle vaihtaen pian minun taakse ja jatkoi matkaa oikeanpuoleista kaistaa. Mikä tarve oli väkisin tulla sille toiselle kaistalle? Ymmärrän, jos siinä on neljän ruuhkan aikaan parikymmentä autoa, jolloin voidaan tasaisesti asettua kahdelle kaistalle.

Tästä tulee mieleen eräs myöhäisilta, kun olin ainoana autona valoissa. Vierelle vaihtoi auto ja samalla tavalla valojen vaihduttua vihreäksi jäi heti kauas vaihtaen minun taakse. Mutta pian tuli taas punaiset eteen ja olin taas ainoa auto siinä ennen kuin tuo sama auto halusi taas vasemmalle puolelle. Sitten sama uudestaan eli valojen vaihduttua hän jäi kauas ja vaihtoi taas minun taakse.

Mikä pakonomainen tarve on päästä vasemmalle, jos edessä on yksi tai kaksi autoa ja tietää hyvin itsekin, että aikomus on kiihdyttää ja ajaa hiljaa?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Se on myös jännä ilmiö, kun lähestyy moottoritiellä oikealla kaistalla hitaamman perää ja laittaa vilkun vasemmalle odottaen, että lähestyvä auto ehtii ohitse, niin eikö se seuraava hyppää kaasun päälle.
Viimeksi eilen kävi näin. Joku Audi TT:llä ajava nuori juippi. Kehtasi vielä välkytellä valoja kun menin siihen rakoon silti.

Se vilkku kertoo, että tulossa ollaan. Silloin normaaliälyinen ihminen ei kiihdytä, vaan ehkä jopa hetkeksi nostaa tossua. Eilisessä tapauksessa ei olisi tarvinnut tehdä sitäkään koska meille kaikille kolmelle olisi ollut hyvä tila ilman sitä kiihdyttelyä.

Tuskin se etupenkin pirkkokaan elettä arvosti.

Näitä juippeja näkee säännöllisesti ainakin pk-seudun kehäteillä. Koomisimpia on ne nuoret (yleensä, välillä myös setämiehiä näkee) bemari- ja audikuskit, jotka kokevat omistavansa nuo kaistat vaikka olisi ruuhka-aika.

Parikin kertaa olen saanut vilkuttelua takana tulevalta, kun ruuhkassa vaihdoin vasemman puoleisemmalle kaistalle, kun siinä oli tilaa ja kyseinen kaista veti paremmin. Tuohan ei sitten käynyt näille kyseisten saksalaisten automerkkien edustajille ja sen valojen vilkuttelun jälkeen alkoi muiden autoilijoiden kannalta hyvin riski altis kaistashow, kun juipit väkisin koittivat ylläpitää reilua ylinopeutta vaihtelemalla kehän kolmea eri kaistaa, jotta ehtii perille sen 10 sekuntia aikaisemmin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä pakonomainen tarve on päästä vasemmalle, jos edessä on yksi tai kaksi autoa ja tietää hyvin itsekin, että aikomus on kiihdyttää ja ajaa hiljaa?
Voisiko kyseessä olla taloudellisen ajon extremisti, eli kun vaihtaa vasemmalle kaistalle niin pääsee valuttelemaan vähän pidemmälle.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näitä juippeja näkee säännöllisesti ainakin pk-seudun kehäteillä. Koomisimpia on ne nuoret (yleensä, välillä myös setämiehiä näkee) bemari- ja audikuskit, jotka kokevat omistavansa nuo kaistat vaikka olisi ruuhka-aika.

Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.

Paljon mahdollista, mä taidan Teslalla kuulua myös heidän vihollisiin joille on tärkeää koittaa osoittaa tuota maskuliinista ylemmyyttä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.
Ainakin Lahdenväylällä ruuhka-aikaan aggressiivisimmat kuskit ovat liikenteessä joko jollain työpakulla tai BMW:llä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse uskoisin, että monella bemari-/audi-kuskilla ottaa luonnon päälle, jos esim. minä Octavialla ajan edellä. Jos on pieni penis, pienet lihakset, huono itsetunto (rasti ruutuun), liikenne voi olla ainoita paikkoja, joissa pystyy edes hetkittäin tuntemaan maskuliinista ylemmyyttä.
Onhan noissa pöljiäkin. Tehokkailla autoilla ihmisillä tuntuu olevan tarve näyttää, että ei täällä ryömitä. Toisaalta niillä myös pääsee ohi tehokkaasti.

Kyllä mummu Micrallaan ja vaari Toyotallaan töpeksiessään ärsyttää, mutta kukaan ei muistele, millä autolla he ajavat vaan mieleen jää vain surkea ajaminen. Premiumautoilijaa täytyy inhota jo sen auton takia.
 

444

Jäsen
Onhan noissa pöljiäkin. Tehokkailla autoilla ihmisillä tuntuu olevan tarve näyttää, että ei täällä ryömitä. Toisaalta niillä myös pääsee ohi tehokkaasti.

Kyllä mummu Micrallaan ja vaari Toyotallaan töpeksiessään ärsyttää, mutta kukaan ei muistele, millä autolla he ajavat vaan mieleen jää vain surkea ajaminen. Premiumautoilijaa täytyy inhota jo sen auton takia.
Kun mulla aikanaan oli alla vähän vajaa 400-heppainen neliveto-Superb, niin en ainakaan omasta mielestäni kokenut tarvetta koskaan näyttää sillä mitään. Mulle riitti, että itse tiesin sen suorituskyvyn ja tarvittaessa ohitukset hoituivat hyvin ripeästi. Varmaan se talviliukkailla liikennevaloista lähdettäessä näytti vähän show offilta, kun ei tarvinnut jäädä valtaosan lailla sutimaan paikalleen, vaan kiihdytti vain horisonttiin, mutta ei se silloinkaan väkinäistä näyttämistä ollut.
Toki tuo auto ei ollut saksalainen eikä edes näyttänyt siltä, että siinä olisi enemmänkin voimaa. Ehkä saksalaisella olisi sitten pitänytkin näyttää, nyt ei vaan kehdannut.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Ainakin Lahdenväylällä ruuhka-aikaan aggressiivisimmat kuskit ovat liikenteessä joko jollain työpakulla tai BMW:llä.
Pakut roikkuvat kehäteillä aivan puskurissa. Se on erittäin ärsyttävää, ja toisinaan sitten vain vaihdankin vapaalle ja annan nopeuden hiljalleen hiipua jonnekin viiteenkymppiin. Jos oli vaikka kiirettä, niin siinäpä myöhästyvät sitten vähän enemmän.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
En laita vielä firman nimeä. Toimitusjohtaja laittoi vielä tekstiviestin että oli jutellut kuskin kanssa ja sillä kuulemma luonnollisesti erilainen kanta kun minulla. Katsoo vielä ajokameran videon tilanteesta.
Laittelin tänään vielä perään sähköpostia kun mitään ei kuulunut enää eilen ja yllättäen kuski olikin ollut jollain vanhemmalla mallilla missä ei kameraa ollutkaan. Kuskin kanta oli ollut se että oli pitänyt puheidensa mukaan riittävän välin (ja oli sieltä pystynyt tarkkailemaan liikennettä) ja olisi halutessaan voinut minut ohittaa kuulemma halutessaan, mutta missään nimessä ei ollut kiire. Koska ei tuossa mitään vahinkoa tapahtunut niin tämä jää tähän, mutta oli vähän erilainen kokemus mitä yleensä liikenteessä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Laittelin tänään vielä perään sähköpostia kun mitään ei kuulunut enää eilen ja yllättäen kuski olikin ollut jollain vanhemmalla mallilla missä ei kameraa ollutkaan.
Eli kameran tallenne oli näyttänyt kuskin totaaliperseilyn ja henkesi vaarantamisen lahjomattomasti, johon firma päätti reagoida vaikenemalla asian unholaan. Ei haittaisi ollenkaan, vaikka melkein vahingossa kertoisit firman nimen.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Laittelin tänään vielä perään sähköpostia kun mitään ei kuulunut enää eilen ja yllättäen kuski olikin ollut jollain vanhemmalla mallilla missä ei kameraa ollutkaan. Kuskin kanta oli ollut se että oli pitänyt puheidensa mukaan riittävän välin (ja oli sieltä pystynyt tarkkailemaan liikennettä) ja olisi halutessaan voinut minut ohittaa kuulemma halutessaan, mutta missään nimessä ei ollut kiire. Koska ei tuossa mitään vahinkoa tapahtunut niin tämä jää tähän, mutta oli vähän erilainen kokemus mitä yleensä liikenteessä.
Heh.
Tuossahan on pari vaihtoehtoa kun alaa jonkun verran tunnen.
Kuljettajan vikahan tuo loppukädessä on tietenkin ja virkavalta tuohon olisi ollut hyvä soittaa.

Mutta osalla firmoista on niin kireät aikataulut nykyään kilpailutuksen takia että kuljettajat joutuvat suunnilleen vaarantamaan liikenteen että pysyvät aikatauluissa.
Siihen vielä prässäävä ajojärjestelijä päälle joka soittelee että miksi et ole jo siellä sun täällä.
Tai sitten vain halusi näyttää kuka tuolla tien päällä "määrää", on noita itsellekin tullut vastaan jotka eivät paljon hidastele vaikka nopeusrajoitukset vaihtelee&keli on mikä on.
Silti vedetään puskurissa kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös