Kyllä, tämä on mukavaa.
Sitten liikenteessä on myös paljon niitä, jotka eivät hahmota liikennettä yhtään edessä olevan auton takapuskuria kauemmas. He ovat sitten varsin rasittavia (ja pahimmillaan vaarallisia) tien päällä kaiken pelisilmän ja tilannetajun ja ennakoinnin puuttumisen vuoksi.
Tätähän tässä oon hakenu, että on sääntö mikä tahansa, niin harva ajaa oikeasti tahallaan päin persettä, ei vain osaa tai ei tunne sääntöjä tai molempien ihana yhdistelmä. Anoppini on tässä (älkää kertoko et mä kerroin) paras esimerkki. Emme päästä lapsii hänen kyytiinsä.
Eri asia aiheuttaako vaaratilanteen vai tuleeko jollain vaan asiasta johon ei voi vaikuttaa paha mieli ja manaa autossaan kaiken maailman tomppeleita. Itse en jaksaisi.
Ja vaarallisintahan on ylinopeuksien ajajat, känni - ja huumepäät. Itse olen aina miettiny niin, et kenellä tulis selvin päin mieleen lähtee ajaa kännissä jollain vehkeellä liikenteeseen? ”Jaa-a, vedämpä huomenna pleksit ja lähden vähän näyttää muille, et miten homma sujuu.
Suojateihin suhtaudun erittäin vakavasti, koska toinen isoäideistäni ajettiin yläkertaan suojatiellä. Se ei kuitenkaan poista sitä, että suojatielle voi ajaa/ryhmittyä ja hetkellisesti vaikka pysähtyä, mikäli sitä ei lähesty väistettävii tai siellä jo niitä ole. Näkyvyys ja liikennetilanne tietty huomioiden.
Ajan fillarilla puolet työmatkoista, eikä suojatiellä oleva ajopeli ole koskaan ollut mulle ongelma. Jos se on jollekin muulle, sekään ei oo mun ongelma.