En toki. Kysyin kyllä kävikö mitenkään? Sanoi olevansa ok.Ethän syyllistynyt liikennepakoon, ethän ? Kauheasti ei kiinnostanut , kuinka lähimmäisen kävi ?
En toki. Kysyin kyllä kävikö mitenkään? Sanoi olevansa ok.Ethän syyllistynyt liikennepakoon, ethän ? Kauheasti ei kiinnostanut , kuinka lähimmäisen kävi ?
Hieno juttu.En toki. Kysyin kyllä kävikö mitenkään? Sanoi olevansa ok.
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.Perinteiseen kymenlaaksolaiseen tyyliin vanhempi jarru ei meinannut millään lähteä ylittämään tietä, mutta tässä tapauksessa se oli varmaankin ihan järkevää.
Pappa pysähtyy jalankulkijana heiluttamaan kättä, mutta polkupyörällä väistämisvelvollisena tunkisi varmasti auton eteen.Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Tätä on kyllä itsekin tullut viime aikoina ihmeteltyä. On kyllä mystistä! Ehkä se Rekan ohittaminen on sitten niin vaarallisen tuntuista.Ja toinen moottoritieongelma: miksi vauhti hidastuu, kun ollaan vaihdettu ohituskaistalle? Ohittaminen kestää joillain ikuisuuden. Ja sitten kun ollaan päästy ohituskaistalta takaisin oikealle puolelle, niin talla pohjaan.
Käden heiluttelu ärsyttää, mutta toisaalta ymmärrän noita vanhuksiakin. Voi tuo joskus olla pelkkää kursailua, että ei mulla mikään kiire ole, mene sinä vaan, mutta jos liikkuminen on työlästä niin ei välttämättä houkuttele lähteä kömpimään tien yli, kun joku tuijottaa autosta, että vauhtia. Ei siellä autossa niin useinkaan ajatella, mutta silti tien ylittäjää voi harmittaa, kun kokee olevansa hidas ja vaivaksi.Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Ei ainakaan Wikipedian listaus moista tunnista.Ajelin tänään Porschen perässä, siinä oli oudon näköinen rekisterikilpi, jonka vieressä oli kirjaimet GG. Olisiko Guernseyn maatunnus?
Guernsey on GBG. GG on Gibraltar.Ajelin tänään Porschen perässä, siinä oli oudon näköinen rekisterikilpi, jonka vieressä oli kirjaimet GG. Olisiko Guernseyn maatunnus?
En ole sieltä suunnalta mutta kyllä mä toisinaan heilautan kättä että mene vaan. Tyypillisin tilanne on tietysti että aion jatkaa suojatien jälkeen auton tulosuuntaan joten voin kävellä siitä auton takaa jo sinne suuntaan eikä tarvi RUK-mallin kulmakäännöksiä leikkiä. Toki tilanteeseen usein liittyy liikkumista repun ja muun laukun kanssa mutta toki niin että on yksi käsi vapaana.Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Sitä mä vaan joskus mietin että se pyörätiellä/kaistalla kahta-kolmeakymppiä vetelevä tsygäilijä on hirveän paha ja huomaamaton asia mutta neljää-kuuttakymppiä vieressä tiellä tuleva mopo, moottoripyörä tai auto ei aiheuta samaa ongelmaa. Aina näkyvyydet ei toki ole hyviä, mutta joskus tuntuu että vähän asennevammaa on siinä miten sen pyörän tuleminen pitäisi katsoa. "Kyllä se nyt silti saisi oikeasti väistää."Toisaalta oikea tilannenopeus koskee myös pyöräilijöitä. Ei minulla ainakaan tulisi pieneen mieleenikään tulla tuollaista vauhtia tilanteeseen, vaikka autoilijat olisivat minuun nähden kuinka väistämisvelvollisia. Lähinnä siksi, että törmäyksen sattuessa ei paljon lohduttaisi ”olla oikeassa”, koska itse olisin se ainoa osapuoli, jota todella sattuisi. Ellei pahempaa. Toiseen ketjuun kirjoitinkin, kuinka reilun viikon kuljin kaikki matkat kävellen ja fillarilla, ja etenkin pyöräillessä piti olla kaiken aikaa aistit todella valppaana juuri autoilijoiden osalta; koskaan ei tiedä, havaitsevatko pyöräilijää (oma vaatetukseni on huomiota herättävän värikäs) vai onko edes kiinnostusta yrittää havaita. Pari onnettomuutta olisi sattunut, jos olisi pitänyt kiinni omista oikeuksistaan ja jättänyt lukkojarrutuksen väliin.
Näytän usein kävellessä suuntamerkkiä oikealle, jos on tarkoitus kääntyä kadunkulmasta siihen suuntaan, ja joku kohtelias autoilija on jo pysähtynyt suojatien eteen.Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Itsellä oli pari vuotta sitten vähän vastaavanlainen tilanne: Hiljensin suoralla tiellä kääntyäkseni risteävälle tielle, pyöräilijä ilmeisesti luuli, että hiljennä väistääkseni häntä suojatiellä ja vasta kohdalla tajusi, etten pysäytä, vaan olen kääntymässä, veti jarrut lukkoon ja keräili siinä sitten tien pinnassa. Avasin ikkunan kysyäkseni, onko kaikki kunnossa, mutta tyyppi huusi vittua, niin huikkasin vain, että opettele liikennesäännöt apina. Hupaisinta oli, että tyyppi lähti sitten perään, kun menin lasta hakemaan päiväkodista ja takaisin parkkipaikalle tullessa oli ottamassa kuvia autosta ja rekkarista. Kysyin sitten, että tunnetko yhtään liikennesääntöjä ja sieltä tuli taas vittua ja uhkasi tehdä rikosilmoituksen.Taisi olla viime kesänä kun eräs sankari yritti pyöräillä autoni eteen vaikka oli väistämisvelvollinen. Tuli kirjaimellisesti ihan puskista näkökeenttääni kun se pyörätie kulki metsän halki. Jarrutin, pyöräilijä jarrutti. Olisi osunut Citroenin eturenkaan kohdalle, jos hän ei oli jarruttanut. Jarrutti tosin liikaa ja hieman koomisen näköistähän se oli kun heppu lensi ohjaustangon yli tielle. Ei sille kuitenkaan käynyt mitenkään tai sitten se ei kehdannut myöntää. Jatkoin matkaani ja hän jäi keräilemään itseään siihen tien laitaan.
Koska eivät tunne autoilijatkaan. Olen aivan varma, että pyöräilijän väistämissääntöjä ei tunne edes 50 % kummastakaan ryhmästä.Mikä vittu siinä on, että pyöräilijät eivät tunne liikennesääntöjä?
Ylen sivuille testaamaan sääntöosaamista. Itse sain 7/8 oikein.Koska eivät tunne autoilijatkaan. Olen aivan varma, että pyöräilijän väistämissääntöjä ei tunne edes 50 % kummastakaan ryhmästä.
”Loistavaa! Sait kaikki oikein.”Ylen sivuille testaamaan sääntöosaamista. Itse sain 7/8 oikein.
Pyöräilijä: Testaa osaatko liikennesäännöt
Kuka väistää? Onko pakko käyttää pyörätietä? Entä kypärää? Testaa tietosi Yle Uutisten pyöräilyvisassa. Testi on tehty yhteistyössä Liikenneturvan kanssa.yle.fi
Olen varmasti vähemmistöä. Mitään hyötyähän näistä tiedoista ei toki ole, koska fiiliksillä tuolla muita väistellään. Ei voi luottaa, että muut osaavat.
Olisit voinut näyttää sitä kärkikolmiota, joka autoilijalla on ennen liikenneympyrään menoa ja kysyä, tiedätkö mikä toi on.B) auto eteen, kun oli saapumassa liikenneympyrään ja itse olin ylittämässä tietä. Tuloksena huutelua auton ikkunasta, että minun kannattaisi opetella liikennesäännöt tai voi käydä huonosti.
Tein testin ja vain vika kypäräkyssäri meni vihkoon.Ylen sivuille testaamaan sääntöosaamista. Itse sain 7/8 oikein.
Pyöräilijä: Testaa osaatko liikennesäännöt
Kuka väistää? Onko pakko käyttää pyörätietä? Entä kypärää? Testaa tietosi Yle Uutisten pyöräilyvisassa. Testi on tehty yhteistyössä Liikenneturvan kanssa.yle.fi