Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 981 100
  • 12 219
Suosikkijoukkue
HIFK
Perkele kun menikin oikein tunteisiin seurata erään sankarin touhuja. Harvoja kertoja, kun teki oikeasti mieli ottaa rekisterinumero ylös ja laittaa viestillä vähän palautetta.

Tuossa iltapäivällä moottoritiellä kohti Helsinkiä.
Tuli pari kertaa todistettua, kun suht uusi, sininen farmari-Volvo tunkee käytännössä väkisin oikealta kaistalta vasemmalle kaistalle todella pieneen väliin, niin että vasemmalla ajava joutui ihan kunnolla menemään jarrulle, kun sieltä oikealta vaan niin kuin tullaan kaistalle.
Toisella kerralla kun näin tapahtui, niin tämä jarruille joutunut sitten väläytteli pari kertaa valoja ja taisi mennä Volvon kuskilla tunteisiin, kun rekan ohituksen jälkeen päästi sitten tämän toisen auton ohitseen ja painui samantien tämän puskuriin kiinni vilkuttelemaan valoja.
Siis ei saatana mitä touhua.
No tämä toinen auto sitten päästi tämän Volvon ohitseen ja Volvo kai suivaantui tästä sen verran, että paineli jonkun aikaa maisemaan varmaan joku 150km/h mittarissa.
No, eiköhän tämä sitten tullut taas muutaman kilometrin päässä perä edellä vastaan ja oli ihan pakko tätä sankaria ohittaessa kurkata, että millainen idiootti siellä ajoi.

Keski-ikäinen mies puhelin korvalla. Varmaan kirosi puhelimessa "kaikenlaisia idiootteja" liikenteessä kaverilleen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minun vikanihan se olisi ollut, mutta todella lähellä oli eilen ikävä törmäys pyöräilijän kanssa.
Olin pysähtyneenä kevyen liikenteen väylän suojatien takana, odottaen liikenneympyräön pääsyä. Pää pyöri oikealle ja vasemmalle; hiukan painottuen vasemmalle, koska siitä suunnasta autot tietysti tulevat.
Oikealta tulee liikenneympyrään pyörätie jyrkähköä alamäkeä. Siitä suunnasta ei usein tule kevyttä liikennettä. Olin juuri lähdössä liikkeelle, kun auton nokan edestä oikealta sujahti pyöräilijä 35-40 km/h nopeudella, yhtään hidastamatta, ehtien hiuksenhienosti pois alta. Mahtoiko edes huomata, että oli sekunnin murto-osan päässä törmäyksestä.
Suurin miinus ehkä kevyen liikenteen väylän suunnittelijalle. On luonut kuolemanloukun.
 

444

Jäsen
Minun vikanihan se olisi ollut, mutta todella lähellä oli eilen ikävä törmäys pyöräilijän kanssa.
Olin pysähtyneenä kevyen liikenteen väylän suojatien takana, odottaen liikenneympyräön pääsyä. Pää pyöri oikealle ja vasemmalle; hiukan painottuen vasemmalle, koska siitä suunnasta autot tietysti tulevat.
Oikealta tulee liikenneympyrään pyörätie jyrkähköä alamäkeä. Siitä suunnasta ei usein tule kevyttä liikennettä. Olin juuri lähdössä liikkeelle, kun auton nokan edestä oikealta sujahti pyöräilijä 35-40 km/h nopeudella, yhtään hidastamatta, ehtien hiuksenhienosti pois alta. Mahtoiko edes huomata, että oli sekunnin murto-osan päässä törmäyksestä.
Suurin miinus ehkä kevyen liikenteen väylän suunnittelijalle. On luonut kuolemanloukun.
Toisaalta oikea tilannenopeus koskee myös pyöräilijöitä. Ei minulla ainakaan tulisi pieneen mieleenikään tulla tuollaista vauhtia tilanteeseen, vaikka autoilijat olisivat minuun nähden kuinka väistämisvelvollisia. Lähinnä siksi, että törmäyksen sattuessa ei paljon lohduttaisi ”olla oikeassa”, koska itse olisin se ainoa osapuoli, jota todella sattuisi. Ellei pahempaa. Toiseen ketjuun kirjoitinkin, kuinka reilun viikon kuljin kaikki matkat kävellen ja fillarilla, ja etenkin pyöräillessä piti olla kaiken aikaa aistit todella valppaana juuri autoilijoiden osalta; koskaan ei tiedä, havaitsevatko pyöräilijää (oma vaatetukseni on huomiota herättävän värikäs) vai onko edes kiinnostusta yrittää havaita. Pari onnettomuutta olisi sattunut, jos olisi pitänyt kiinni omista oikeuksistaan ja jättänyt lukkojarrutuksen väliin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eilen ajoin Kuopiossa motarilla etelään päin, siinä ohituskaistalla olin. Edellä oli toinen ohittaja ja sieltä sitten oikealta kaistalta teki kyllä mielenkiintoisen syöksyn joku nuorehko naishenkilö Mersullaan. Ei vilkkua ja ohituskaistalle, jouduin laskemaan nopeutta selvästi. Parastahan tässä oli se että Mesekuski ohitti edellään tasan yhden auton ja meni takaisin junnaamaan samaa vauhtia sinne oikealle kaistalle kuin mitä aiemmin ajoi.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Pari identtistä tapausta on sattunu viikon sisällä, ekassa 1.fillarilla vanhempi rouva, toisessa 2. aikuinen pyöreähkö mies sähköskuutilla:
Olin hiipinyt autolla kolmion ja talon kulman takaa suojatielle ja odottelin siinä vasemmalle kääntymistä, koska autoja tuli molemmista suunnista. Molemmissa tapauksissa em. hlöt olivat ainakin sadan metrin päässä kun olin pysähtynyt.
No, rouva pysähtyi 10 senttii hanttarin ovesta ja alkoi marmattaa jotain. Avasin ikkunan ja kysyin, et mikä hätänä? Ei saisi kuulemma pysähtyä suojatielle. Selvä. Kysyin kohteliaasti rouvalta, et mitä jos täs ois ollu fillari. Oisitko pysähtynyt sittenkin? Ja autoni takana oli 5 metrii tilaa mennä ohi ja hänellä oli 30 sek aikaa hieman kääntää tankoa ja ohittaa mut. Suljin ikkunan.
Tapaus 2. eli tismalleen sama tilanne, mut kaveri päätti oikein vetäistä keskarin esiin. Kysäisin, että jos herralla on aikaa, niin kertaan hänen kanssaan mielellään liikennesääntöjä ja lisäksi hän voisi kertoa, että miten autolla ajetaan risteykseen jollei risteävälle tielle näe ja mihin minun olisi pitänyt pysähtyä, ellen halua viettää seuraavaa vuorokautta talon kulman takana? Näytti keskaria uudelleen, vastasin villisti peukulla.
Tää kyllä sopis myös vitutus- tai asia ei avaudu minulle ketjuun, et mikä vittu siinä oli niin vaikeaa?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Toisaalta oikea tilannenopeus koskee myös pyöräilijöitä. Ei minulla ainakaan tulisi pieneen mieleenikään tulla tuollaista vauhtia tilanteeseen, vaikka autoilijat olisivat minuun nähden kuinka väistämisvelvollisia. Lähinnä siksi, että törmäyksen sattuessa ei paljon lohduttaisi ”olla oikeassa”, koska itse olisin se ainoa osapuoli, jota todella sattuisi. Ellei pahempaa. Toiseen ketjuun kirjoitinkin, kuinka reilun viikon kuljin kaikki matkat kävellen ja fillarilla, ja etenkin pyöräillessä piti olla kaiken aikaa aistit todella valppaana juuri autoilijoiden osalta; koskaan ei tiedä, havaitsevatko pyöräilijää (oma vaatetukseni on huomiota herättävän värikäs) vai onko edes kiinnostusta yrittää havaita. Pari onnettomuutta olisi sattunut, jos olisi pitänyt kiinni omista oikeuksistaan ja jättänyt lukkojarrutuksen väliin.
Pyörällä kaahaaminen kaupunkialueella on vielä urpompaa kuin autolla maanteillä.

Eihän se kuoleminen kuolevalle itselleen mikään ongelma ole, vaan muille ihmisille. Jos on ehdittävä johonkin, niin ratkaisu on lähteä ajoissa. Pyöräillessä, jos nimenomaan ei ole urheilemassa, ei kuulu tulla niin hiki että pitäisi käydä sen vuoksi suihkussa.
 

Glove

Jäsen
Taisi olla viime kesänä kun eräs sankari yritti pyöräillä autoni eteen vaikka oli väistämisvelvollinen. Tuli kirjaimellisesti ihan puskista näkökeenttääni kun se pyörätie kulki metsän halki. Jarrutin, pyöräilijä jarrutti. Olisi osunut Citroenin eturenkaan kohdalle, jos hän ei oli jarruttanut. Jarrutti tosin liikaa ja hieman koomisen näköistähän se oli kun heppu lensi ohjaustangon yli tielle. Ei sille kuitenkaan käynyt mitenkään tai sitten se ei kehdannut myöntää. Jatkoin matkaani ja hän jäi keräilemään itseään siihen tien laitaan.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Taisi olla viime kesänä kun eräs sankari yritti pyöräillä autoni eteen vaikka oli väistämisvelvollinen. Tuli kirjaimellisesti ihan puskista näkökeenttääni kun se pyörätie kulki metsän halki. Jarrutin, pyöräilijä jarrutti. Olisi osunut Citroenin eturenkaan kohdalle, jos hän ei oli jarruttanut. Jarrutti tosin liikaa ja hieman koomisen näköistähän se oli kun heppu lensi ohjaustangon yli tielle. Ei sille kuitenkaan käynyt mitenkään tai sitten se ei kehdannut myöntää. Jatkoin matkaani ja hän jäi keräilemään itseään siihen tien laitaan.
Ethän syyllistynyt liikennepakoon, ethän ? Kauheasti ei kiinnostanut , kuinka lähimmäisen kävi ?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Vittu mitä touhua on taas saanut todistaa suojateiden kohdilla viime aikoina.

Pari päivää sitten päästin luonnollisesti jalankulkijan suojatien ylitse ja eikö siinä tullut jonkun firman paku taakse valoja välkyttämään. Näki aivan pomminvarmasti, että jalankulkija oli ylittämässä suojatietä. Kääntyi sitten seuraavasta kiertoliittymästä Alepan pihaan eli kiire oli selkeästi.

Vielä kusisempaa toimintaa sai todistaa mökkireissulla, kun taasen pysähdyin suojatien kohdalla päästämään jalankulkijan sen ylitse. Perinteiseen kymenlaaksolaiseen tyyliin vanhempi jarru ei meinannut millään lähteä ylittämään tietä, mutta tässä tapauksessa se oli varmaankin ihan järkevää. Takana ollut bensalenkkari kyllästyi odotteluun ja sujuvasti ohitti allekirjoittaneen suojatien kohdalla. Helvetti, kun en tajunnut katsoa rekisterinumeroa.

Idiootit.
 

Liitteet

  • esim_2.jpg
    esim_2.jpg
    138,4 KB · kertaa luettu: 216
  • esim_1.jpg
    esim_1.jpg
    128,1 KB · kertaa luettu: 256

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Perinteiseen kymenlaaksolaiseen tyyliin vanhempi jarru ei meinannut millään lähteä ylittämään tietä, mutta tässä tapauksessa se oli varmaankin ihan järkevää.
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Pappa pysähtyy jalankulkijana heiluttamaan kättä, mutta polkupyörällä väistämisvelvollisena tunkisi varmasti auton eteen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllä nuo suojatiesäännöt jotenkin vaan tuntuu unohtuvan jengiltä. Useamman kerran viikossa tapahtuu tätä, että olen pysähtynyt suojatien eteen, niin siitä painetaan hidastamatta viereistä kaistaa ohi.

Toinen ikuisuusaihe on moottoritiellä ajaminen. Miten vitun vaikeaa se on? Auto ajelee moottoritiellä n. 99 km/h. Kun olet rinnalla ohittamassa, niin yllättäen se kaasupoljin sitten löytyykin.

Ja toinen moottoritieongelma: miksi vauhti hidastuu, kun ollaan vaihdettu ohituskaistalle? Ohittaminen kestää joillain ikuisuuden. Ja sitten kun ollaan päästy ohituskaistalta takaisin oikealle puolelle, niin talla pohjaan.

Ovatko nämä kansainvälisiä ilmiöitä, vai onko vaan Suomessa mahdotonta ajaa vakionopeudensäädin päällä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ja toinen moottoritieongelma: miksi vauhti hidastuu, kun ollaan vaihdettu ohituskaistalle? Ohittaminen kestää joillain ikuisuuden. Ja sitten kun ollaan päästy ohituskaistalta takaisin oikealle puolelle, niin talla pohjaan.
Tätä on kyllä itsekin tullut viime aikoina ihmeteltyä. On kyllä mystistä! Ehkä se Rekan ohittaminen on sitten niin vaarallisen tuntuista.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Käden heiluttelu ärsyttää, mutta toisaalta ymmärrän noita vanhuksiakin. Voi tuo joskus olla pelkkää kursailua, että ei mulla mikään kiire ole, mene sinä vaan, mutta jos liikkuminen on työlästä niin ei välttämättä houkuttele lähteä kömpimään tien yli, kun joku tuijottaa autosta, että vauhtia. Ei siellä autossa niin useinkaan ajatella, mutta silti tien ylittäjää voi harmittaa, kun kokee olevansa hidas ja vaivaksi.
 
Viimeksi muokattu:

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.

Tämä hämmentää tällaista kanssakävelijää vähän paikasta riippuen. Yksi päivä ihmettelin Turun yhdellä ruuhkabaanalla, kun herra odottelemalla odotteli, että pääsisi ylittämään suojatietä. Ensimmäiselle autoilijalle taisi huitoa kädellä, että saa mennä, mutta seuraaville ei ja nuo ajoivatkin toisia seuraten, eivätkä tilaa antaneet kävelijälle. Kävelin suoraan itse, mutta tilanne saattoi jatkua hyvinkin kauan, koska autoliikennettä oli. Itse olisin tuolla tavoin myöhästynyt bussistakin. Turun keskustassa sitten taas käytän usein paria valotonta tasa-arvoista risteystä ja noissa näytän muille mallia, että voitaisiinko nyt vain astua siihen suojatielle ja näyttää, että saamme tästä mennä. Näissä risteyksissä mietin itse asiassa tuota mitä @Patarouva pohti. Lähellä on palvelutaloa ja terveyskeskusta, ja noiden asiakkaat jonkin verran näitä hitaampia.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ajelin tänään Porschen perässä, siinä oli oudon näköinen rekisterikilpi, jonka vieressä oli kirjaimet GG. Olisiko Guernseyn maatunnus?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ajelin tänään Porschen perässä, siinä oli oudon näköinen rekisterikilpi, jonka vieressä oli kirjaimet GG. Olisiko Guernseyn maatunnus?
Guernsey on GBG. GG on Gibraltar.

Edit. Ja vieläpä niin, että vuoteen 2001 se oli GG ja sittemmin nykyinen GBZ. Joitain poikkeuksiakin on (kait). Tosi outo systeemi näyttäisi olevan.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
En ole sieltä suunnalta mutta kyllä mä toisinaan heilautan kättä että mene vaan. Tyypillisin tilanne on tietysti että aion jatkaa suojatien jälkeen auton tulosuuntaan joten voin kävellä siitä auton takaa jo sinne suuntaan eikä tarvi RUK-mallin kulmakäännöksiä leikkiä. Toki tilanteeseen usein liittyy liikkumista repun ja muun laukun kanssa mutta toki niin että on yksi käsi vapaana.

Toisaalta oikea tilannenopeus koskee myös pyöräilijöitä. Ei minulla ainakaan tulisi pieneen mieleenikään tulla tuollaista vauhtia tilanteeseen, vaikka autoilijat olisivat minuun nähden kuinka väistämisvelvollisia. Lähinnä siksi, että törmäyksen sattuessa ei paljon lohduttaisi ”olla oikeassa”, koska itse olisin se ainoa osapuoli, jota todella sattuisi. Ellei pahempaa. Toiseen ketjuun kirjoitinkin, kuinka reilun viikon kuljin kaikki matkat kävellen ja fillarilla, ja etenkin pyöräillessä piti olla kaiken aikaa aistit todella valppaana juuri autoilijoiden osalta; koskaan ei tiedä, havaitsevatko pyöräilijää (oma vaatetukseni on huomiota herättävän värikäs) vai onko edes kiinnostusta yrittää havaita. Pari onnettomuutta olisi sattunut, jos olisi pitänyt kiinni omista oikeuksistaan ja jättänyt lukkojarrutuksen väliin.
Sitä mä vaan joskus mietin että se pyörätiellä/kaistalla kahta-kolmeakymppiä vetelevä tsygäilijä on hirveän paha ja huomaamaton asia mutta neljää-kuuttakymppiä vieressä tiellä tuleva mopo, moottoripyörä tai auto ei aiheuta samaa ongelmaa. Aina näkyvyydet ei toki ole hyviä, mutta joskus tuntuu että vähän asennevammaa on siinä miten sen pyörän tuleminen pitäisi katsoa. "Kyllä se nyt silti saisi oikeasti väistää."
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Helsingin keskustan liikennejärjestelyistä kirjoitettu useassa mediassa, enkä niiden älyttömyyteen nyt ota kantaa. Totean vain, etteivät ne kaikki autoilijatkaan siellä osaa liikkua. Hirveä tarve oli taas tänään tukkia koko liikenneympyrä Kampin lähellä, kun toiseen suuntaan liikenne hyvin olisi vetänyt. Autoilijat vain levittelevät käsiään siinä keulan edessä, että eivät pääse eteenpäin. No, jättäkää edes se 2,5 m väliä siihen edellä menevään, niin me toiseen suuntaan menijät päästään kulkemaan. Tämä koskee hyvin myös tuota muun keskustan aluetta, kun tukitaan risteyksiä eri suuntaan aikovilta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Heiluttiko vaan kättä sinulle, että mene sinä? Tämä on kyllä ihmeellinen tapa täällä päin. Liikennesääntöjä tässä vaan yritetään noudattaa, mutta ei tunnu monille maistuvan. Vanhat äijät ovat usein juuri sitä porukkaa, jotka vaan heiluttelee suojatiellä kättä.
Näytän usein kävellessä suuntamerkkiä oikealle, jos on tarkoitus kääntyä kadunkulmasta siihen suuntaan, ja joku kohtelias autoilija on jo pysähtynyt suojatien eteen.
Tämä on tietysti eri asia kuin suojatiellä huiteleminen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Töistä tuota moottoritietä kotiin ajellessa tuli eteen kaksi erikoispitkää yhdistelmää, jotka olivat jostain syystä poliisisaatossa. Poliisiautoja oli kaksi, yksi letkan molemmissa päissä, ja pitivät huomattavan reilua väliä noihin kuorma-autoihin.

Niissä väleissä oli yhteensä varmaan noin 10 henkilöautoa. Tuo saatto ajoi suunnilleen 100 km/h vauhtia. Kukaan niistä väleissä olleista henkilöautojen kuskeista ei uskaltanut lähteä ohittamaan. Veikkaan, että jokaisella syynä se, että ei uskalleta mennä poliisiautosta ohitse, vaikka se letka ajoi siis arviolta 20 km/h alle nopeusrajoitusten.

No eihän tuossa mitään väärää tietysti tee. Moottoritie, jossa vähän liikennettä. Hieman se silti hymyilytti, kun itse koko letkasta ohi menin, että näinkö paljon se poliisiauton näkeminen ihmisiä liikenteessä jännittää.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taisi olla viime kesänä kun eräs sankari yritti pyöräillä autoni eteen vaikka oli väistämisvelvollinen. Tuli kirjaimellisesti ihan puskista näkökeenttääni kun se pyörätie kulki metsän halki. Jarrutin, pyöräilijä jarrutti. Olisi osunut Citroenin eturenkaan kohdalle, jos hän ei oli jarruttanut. Jarrutti tosin liikaa ja hieman koomisen näköistähän se oli kun heppu lensi ohjaustangon yli tielle. Ei sille kuitenkaan käynyt mitenkään tai sitten se ei kehdannut myöntää. Jatkoin matkaani ja hän jäi keräilemään itseään siihen tien laitaan.
Itsellä oli pari vuotta sitten vähän vastaavanlainen tilanne: Hiljensin suoralla tiellä kääntyäkseni risteävälle tielle, pyöräilijä ilmeisesti luuli, että hiljennä väistääkseni häntä suojatiellä ja vasta kohdalla tajusi, etten pysäytä, vaan olen kääntymässä, veti jarrut lukkoon ja keräili siinä sitten tien pinnassa. Avasin ikkunan kysyäkseni, onko kaikki kunnossa, mutta tyyppi huusi vittua, niin huikkasin vain, että opettele liikennesäännöt apina. Hupaisinta oli, että tyyppi lähti sitten perään, kun menin lasta hakemaan päiväkodista ja takaisin parkkipaikalle tullessa oli ottamassa kuvia autosta ja rekkarista. Kysyin sitten, että tunnetko yhtään liikennesääntöjä ja sieltä tuli taas vittua ja uhkasi tehdä rikosilmoituksen.

Syy miksi tulin kirjoittamaan tänne ketjuun oli taas yksi pyöräilijä: Ajelin suoralla tiellä, vauhtia 30 km/h, oikealla kevyen liikenteen väylällä samaan suuntaan kulkeva pyöräilijä viittoo ennen suojatietä vasemmalla kädellä kääntyvänsä. Ilmeisesti kuvitteli, että kädellä viittominen poistaa väistämisvelvollisuuden, kun heilutteli perästä keskaria, kun en pysähtynyt ennen suojatietä.

Mikä vittu siinä on, että pyöräilijät eivät tunne liikennesääntöjä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös