Jos jätät menemättä niin säästät vielä enemmän.Pitäsköhän ajella huomenna Helsinkiin mennessä koko ajan parikymppiä alle nopeusrajoituksen? Säästyisi polttoainettakin.
Jos jätät menemättä niin säästät vielä enemmän.Pitäsköhän ajella huomenna Helsinkiin mennessä koko ajan parikymppiä alle nopeusrajoituksen? Säästyisi polttoainettakin.
Tämä ei tällä kertaa ole vaihtoehto.Jos jätät menemättä niin säästät vielä enemmän.
Jos ei ole kiire niin mikäs siinä. Jos menet vähän nopeammalla vauhdilla niin pääset nopeammin perille ja lonkeroa juomaan.Pitäsköhän ajella huomenna Helsinkiin mennessä koko ajan parikymppiä alle nopeusrajoituksen? Säästyisi polttoainettakin.
Parempi olisi 90 km/h. Tällöin ei tarvitsisi ajella yhdistelmällä seitsemääkymppiä, kun edellä ajava ei ymmärrä ottaa huomioon oman kulkuneuvonsa mittarivirhettä.Tai sitten muutetaan kaikki satasen rajoitusalueet kahdeksaan kymppiin.
Mene julkisilla.Pitäsköhän ajella huomenna Helsinkiin mennessä koko ajan parikymppiä alle nopeusrajoituksen? Säästyisi polttoainettakin.
Voisin mennäkin, jos voisin kulkea niillä kaikkiin haluamiini paikkoihin. Tällä kertaa se ei onnistu.Mene julkisilla.
Kännykän räpläämistä kutsutaan nykyään "nukkumiseksi"? Ok.Suomalaiset saisivat alkaa kyllä käyttämään tööttiä. Se vaan koetaan niin suurena agressiona täällä, että kukaan ei sitä uskalla käyttää. Esimerkiksi liikennevaloissa, missä joku ”nukkuu”
Kännykän räpläämistä kutsutaan nykyään "nukkumiseksi"? Ok.
Siis juuri on lehdissä poliisin Palsternakka kertonut sakkorajoista, että se 7 kilsaa on pikasakon raja, ja siitä sitten eteenpäin. Maantiellä on nopeusnäyttöjä siellä täällä, ja jengi vetää ihan varoiksi noin 10 kilsaa alle sallitun. Eikö ihmiset seuraa omaa nopeuttaan ja vertaa siihen "oikeaan" nopeuteen? Saatana laitteet on vuosikausia paikallaan ja aina vaan se sama stnan himmailu siihen! Ja melkein joka biilissä alkaa olla vakkarit, mikä tässä on niin vaikeaa? Mää oon kyllä selvästi keskitasoa parempi kuski. Nih, prkl.
Näin juuri + 3 km/h toleranssivähennys eli käytännössä saat ajaa 80:n alueella 89 todellista nopeutta tutkaan eikä sakkoa vielä tule. Toki ihan niin limitillä ei kannata vetää mutta ei sitä nopeutta tosiaan tarvitse "varmuuden vuoksi" sinne 70:een tiputtaa.
Hyvä vaihtoehto, mummokuskina noudatan tätä. GPS:llä katsottu mittarivirhe (MB:ssä n. 3 km/h), joten vakkariin nopeus sen mukaan. Ajakoot ohi ne keille ei kelpaa, minä en siitä loukkaannu. Jos näyttää, että tukin tiet ja jonoa on se parikymmentä autoa, pysähdyn vaikka sähköpostit selaamaan tai rilluttelureissuilla röökille, niin saavat nopeammat jatkaa matkaansa sujuvasti.Tai sitten voi ajaa ihan vaan sallittua nopeutta, noudattaa lakia eikä tarvitse jännitellä, että välähtääkö kamera tai ei.
Paitsi tietysti tietyömaalla, niissä on aivan sama vaikka olisi Tukholmaan asti jonoa. Ne rajoitukset ovat nimittäin ihan syystä olemassa.
Jep. Onnibus on kuuluisa siitä, että sattuu ja tapahtuu. Vr puolestaan siitä, että mitään ei tapahdu.Mene julkisilla.
Joo tosiaan näissä on niitä jotka viidenkympin rajoituksen ollessa työmaalla ajavat ohi sitten jotain kahdeksankymppiä. En tiedä miten nuo tyypit ajattelee päässään että "Ei tämä rajoitus minua koske".Paitsi tietysti tietyömaalla, niissä on aivan sama vaikka olisi Tukholmaan asti jonoa. Ne rajoitukset ovat nimittäin ihan syystä olemassa.
Joo tosiaan näissä on niitä jotka viidenkympin rajoituksen ollessa työmaalla ajavat ohi sitten jotain kahdeksankymppiä. En tiedä miten nuo tyypit ajattelee päässään että "Ei tämä rajoitus minua koske".
No näinhän se tietysti onkin. En itsekään jaksa ajaa 30km/h sunnuntaina montaa kilometriä ihan vaan koska laiskuuttaan raksaporukka ei jaksa sitä merkkiä huputtaa viikonlopuksi.Tälläkin palstalla "hyviä" selityksiä aiheeseen toistuvasti. "Ei ne viikonloppuna töitä tee", "huput unohtuneet merkeistä" jne.
No näinhän se tietysti onkin. En itsekään jaksa ajaa 30km/h sunnuntaina montaa kilometriä ihan vaan koska laiskuuttaan raksaporukka ei jaksa sitä merkkiä huputtaa viikonlopuksi.
Sitten käytönnössä kaikki ihmiset ovat mulkkuja. Ikinä en nimittäin ole vielä törmännyt tilanteeseen, missä se autoletka liikkuisi oikeasti 30km/h nopeutta. Aina se on vähintään kympin yli, ellei enemmänkin.Höpsis. Siellä on työkoneita, puuttuu tiemerkintöjä ja on merkittävä määrä kiertoreittejä jne. silloin, kun nopeudet on rajattu luokkaan 30-50 km/h.
Ihan puhdasta mulkkuutta olla noudattamatta työmaiden nopeusrajoituksia, siitä soisi rangaistavan reippaammin kuin muista ylinopeuksista. Kuten monissa maissa on.
Eniten tykkään niistä työmaista, joissa on vähän unohtunut laittaa uusi nopeusrajoitusmerkki työmaan päätyttyä. Siinä on kiva körötellä motarilla 50km/h muutaman kilometrin matkan ennen seuraavaa merkkiä. Ajallisesti mitätön asia, mutta jos jokainen noudattaisi sitä vallalleen jäänyttä nopeusrajoitusta, niin aika paljon menisi yhteensä aikaa hukkaan.Joo tosiaan näissä on niitä jotka viidenkympin rajoituksen ollessa työmaalla ajavat ohi sitten jotain kahdeksankymppiä. En tiedä miten nuo tyypit ajattelee päässään että "Ei tämä rajoitus minua koske".
Ja tätä ennen on jyrännyt alleen pyöräilijän tai pari.Niin onhan nykyään teissäkin ne kännykkäraidat jotka täristää jos puhelinta näprätessä meinaa ajaa sivuun kaistalta.
Pointti meni lujaa ohi. Eli jos ajat tasan sallittua nopeutta, ei tarvitse polkea jarrua siinä kameran kohdalla, kun varaa on aika paljon että kamera välähtäisi.Tai sitten voi ajaa ihan vaan sallittua nopeutta, noudattaa lakia eikä tarvitse jännitellä, että välähtääkö kamera tai ei.
Vähän sama juttu kuin punaiselle jumittuneet liikennevalot. Poliisin virallinen ohje on tehdä U-käänös, peruuttaa edelliseen risteykseen, odottaa poliisia tai valojen korjaantumista.Eniten tykkään niistä työmaista, joissa on vähän unohtunut laittaa uusi nopeusrajoitusmerkki työmaan päätyttyä. Siinä on kiva körötellä motarilla 50km/h muutaman kilometrin matkan ennen seuraavaa merkkiä. Ajallisesti mitätön asia, mutta jos jokainen noudattaisi sitä vallalleen jäänyttä nopeusrajoitusta, niin aika paljon menisi yhteensä aikaa hukkaan.
Ymmärrän toki sinänsä näissä tilanteissa (toki näistäkään ei aina tiedä että onko unohdus vai ihan syystä edelleen rajoitus päällä), mutta omakohtaisista kokemuksista ehkä 95% on niitä joissa se työmaa on käynnissä, motarilla saattaa parhaimmillaan olla niin että oikeasta kaistasta osa on pois pelistä sen tietyön takia ja silti siinä viidenkympin rajoituksella vasemmalta tullaan ohi kahdeksaakymppiä koska "ei tämä minua koske".Eniten tykkään niistä työmaista, joissa on vähän unohtunut laittaa uusi nopeusrajoitusmerkki työmaan päätyttyä. Siinä on kiva körötellä motarilla 50km/h muutaman kilometrin matkan ennen seuraavaa merkkiä. Ajallisesti mitätön asia, mutta jos jokainen noudattaisi sitä vallalleen jäänyttä nopeusrajoitusta, niin aika paljon menisi yhteensä aikaa hukkaan.
Ymmärrän toki sinänsä näissä tilanteissa (toki näistäkään ei aina tiedä että onko unohdus vai ihan syystä edelleen rajoitus päällä), mutta omakohtaisista kokemuksista ehkä 95% on niitä joissa se työmaa on käynnissä, motarilla saattaa parhaimmillaan olla niin että oikeasta kaistasta osa on pois pelistä sen tietyön takia ja silti siinä viidenkympin rajoituksella vasemmalta tullaan ohi kahdeksaakymppiä koska "ei tämä minua koske".