Meillä on kuitenkin ihan kivasti pyöräteitä!Kyllä ne aika huonoja ovat joka puolella, mutta Porista en ole koskaan kuullut mitään positiivista, joten olet varmaan jäljillä.
Meillä on kuitenkin ihan kivasti pyöräteitä!Kyllä ne aika huonoja ovat joka puolella, mutta Porista en ole koskaan kuullut mitään positiivista, joten olet varmaan jäljillä.
Kalleimmat pyörät voi bongata pahimmissa paikoissa. Ainakin maastopuolellaTuskin kukaan kalliilla pyörällään ehdoin tahdoin kaikkein paskimmasta paikasta ajaa.
Mä haen popcornit...kohta tulee ja kovaa.Tästä pyöräkeskustelusta tuli mieleen asia, joka täälläkin välillä puhuttaa, eli pyöräilijöiden ajaminen ajoradalla, vaikka vierellä olisi pyörätie. Yksi pätevä syy tälle on varmasti se, että aika usein kaupungeissa kevyenliikenteenväylällä on aika jyrkät reunat jokaisen suojatien ylityksen kohdassa. Ne ovat kuin hidastetöyssyjä, jos vauhtia on normaalin pyöräilyvauhdin verran 20-30 km/h. Joko pyöräilijä hidastaa jokaisen kohdalla reilusti vauhtia, tai sitten ajaa kovalla vauhdilla noista läpi, mutta noilla vauhdeilla se ei välttämättä ole edes mahdollista tai ainakaan kovin mukavaa. Loiva alamäki ja vauhtia vaikkapa 30-40 km/h, niin ei ole ihme jos ajaa mieluummin tasaisella ajoradalla ilman töyssyjä. Joskus kevyenliikenteenväylän asfaltti saattaa myös olla paljon huonommassa kunnossa kuin ajoradan. Keväällä taas kevyenliikenteenväylä saattaa olla sepelin peitossa vappuun asti, tai pidemmällekin, joten aja siinä se pelissä nyt sitten maantiepyörällä lenkkiä.
Tarkoitin ihan kadulla ajoa. Että ei nyt pahimpaan kuoppaan aja tahallaan. Ei sitä premium-autoakaan halua ehdoin tahdoin omalla ajollaan rikkoa, vaikka sen näkeminen liikenteessä joitakin saattaakin vituttaa.Kalleimmat pyörät voi bongata pahimmissa paikoissa. Ainakin maastopuolella
Joo ymmärsin, kunhan nyt vitsailin. Tietty on myös niin että ne kalliimmat pyörät kestää sen kuoppaan ajon paremmin ku satasen markettiromu.Tarkoitin ihan kadulla ajoa. Että ei nyt pahimpaan kuoppaan aja tahallaan. Ei sitä premium-autoakaan halua ehdoin tahdoin omalla ajollaan rikkoa, vaikka sen näkeminen liikenteessä joitakin saattaakin vituttaa.
Hölmö sekin on joka huolimattomuuttaan halvimmankin pyöränsä rikkoo, jos pyöräänsä tarvitsee.Joo ymmärsin, kunhan nyt vitsailin. Tietty on myös niin että ne kalliimmat pyörät kestää sen kuoppaan ajon paremmin ku satasen markettiromu.
Panin merkille muutama viikko sitten, että Porissa oli laitettu pyöräilijöille kolmioita ainakin...no, Paanakedunkatukohan tuo nyt on? Siis kolmioita osoittamaan se, ettei sinne Paanakedonkadun suojateille pidä ajaa ajatuksena "olen etuoikeutettu." Se oli fiksua se!Meillä on kuitenkin ihan kivasti pyöräteitä!
Hyvä, että tulivat järkiinsä. Nyt pitäisi paneutua juurisyyn korjaamiseen ja määrärahoja pitäisi laittaa enemmän tien korjauksiin. Järkevää olisi ensin korjata huonoimmat tien pätkät ja sen jälkeen vasta suunnitella uusia väyliä.Yle uutisoi, että satasen nopeusrajoitukset jatkuvat.
Satasen nopeusrajoitukset jatkuvat edelleen – suunnitelmat nopeusrajoitusten alentamisesta on kuopattu
Väylävirasto suunnitteli vielä keväällä ohjeistusta, jossa 100 kilometrin tuntinopeuksia alennettaisiin 80:n ja 90:n kilometrin tuntinopeuteen noin 1 800 tiekilometrillä ympäri Suomea.yle.fi
Vihreen kuski ajaa etuoikeutettua väylää 100km/h ja valkoinen ajaa eteen ja nappaa jarrua ni kyllä siinä syyllinen löytyy valkoisesta ja punaisestaVähän kyllä ihmettelen näitä komisarion näkemyksiä. Kyllähän tässä nyt hölmöillään oikein urakalla, etenkin tuo valkoisen pakun kuski, mutten nyt millään muotoa ole samaa mieltä tuosta ”Niin onko ihan pakko työntää noin pieneen väliin?”. Ei ole pakko ei mutta ensinnäkään väli ei ole erityisen pieni ja jos pitää ”tunkea” johonkin väliin niin kyllähän suurin syyllinen on se turvavälin laiminlyövä päätiellä ajava.
Raju tilanne moottoritiellä tallentui videolle – komisario parahtaa: ”Onko ihan pakko?”
Turunväylällä vaarannettiin liikenneturvallisuutta.www.is.fi
Jos tuolle linjalle lähdetään ettei tuollaiseen väliin saa liittyä, niin pääkaupunkiseudulla ei voisi koskaan liittyä liittymästä esimerkiksi kehä ykköselle ruuhka-aikana.Vihreen kuski ajaa etuoikeutettua väylää 100km/h ja valkoinen ajaa eteen ja nappaa jarrua ni kyllä siinä syyllinen löytyy valkoisesta ja punaisesta
Saa muttei painaa liinoja kiinniJos tuolle linjalle lähdetään ettei tuollaiseen väliin saa liittyä, niin pääkaupunkiseudulla ei voisi koskaan liittyä liittymästä esimerkiksi kehä ykköselle ruuhka-aikana.
Tuossa päätielle liittyjät tulevat aivan liian kiinni toisissaan päätielle eikä päätiellä pidetä tarvittavia turvavälejä. Eli turvavälit puuttuivat aivan kaikilta. Eli kaikki olivat idiootteja.
Joo se oli kyllä idioottimaista. Todella idioottimaista. Samoin kuin ajaa tuon punaisen auton perseessä kiinni kiihdytyskaistalla.Saa muttei painaa liinoja kiinni
Tähän lisätään vielä väärää puolta ajavat fillarit, omaan kuplaan sulkeutuneet ruutuun töllääjät, viiden metrin koiraflexit, kävelevät kiilaajat ja mitäs muita niitä vielä oli...Eniten oikeastaan liikennekäyttäytymisessä ihmetyttää se, miten huonosti sääntöjä yleensäkään noudatetaan.
Jalankulkijana kun tekee lenkin esim jossain keskikokoisen kaupungin keskustassa, niin takuulla näkee seuraavia asioita. Autolla ajetaan ylinopeutta punaisia päin ns vanhoilla keltaisilla (ei vihreillä, ne meni aikoja sitten). Pyörällä ajetaan jalkakäytävällä ja meinataan jäädä auton alle kohdassa, jossa autoilija jättää yleensä noudattamatta kärkikolmion, koska pyöräilijällä on spandexit ja liian hieno pyörä. Kevyenliikenteen väylä tai pyöräkaista on tukittu työmaalla tai väärin pysäköidyllä autolla tai vuokrapotkulaudoilla makaamassa pitkin pituuttaan.
Etenkin tuo kännykän pauloissa oleva kuski laitteesta riippumatta olikin paha unohdus tästä listasta. Se lienee yhtä yleistä, kuin tuo punaisia päin ajaminen nykyään.Tähän lisätään vielä väärää puolta ajavat fillarit, omaan kuplaan sulkeutuneet ruutuun töllääjät, viiden metrin koiraflexit, kävelevät kiilaajat ja mitäs muita niitä vielä oli...
Tänään 60-rajoituksella nelikaistaisella tiellä lähdettiin liikennevaloista kun edellä ajava maasturimersu kiihdytti todella hiljaa, ja siis todella todella hiljaa. Menin sitten ohi ja katsoin, että 60-70 vuotias mies räpläsi kännykkää. Se oli uutta.Etenkin tuo kännykän pauloissa oleva kuski laitteesta riippumatta olikin paha unohdus tästä listasta. Se lienee yhtä yleistä, kuin tuo punaisia päin ajaminen nykyään.
Pakukuski ei taida tuossa myöskään varsinaisesti tehdä väistöliikettä, vaan ainakin minun silmääni näyttää siltä, että paku lähtee jarrutuksessa lapasesta. Näyttäisi olevan joku sen verran vanha laitos, ettei ole välttämättä abs-jarruja. Niiden kanssa ei nimittäin ainakaan tuolla tavalla pitäisi käydä. Hyvä tuuri, ettei ollut vasemmalla puolella ketään.Vähän kyllä ihmettelen näitä komisarion näkemyksiä. Kyllähän tässä nyt hölmöillään oikein urakalla, etenkin tuo valkoisen pakun kuski, mutten nyt millään muotoa ole samaa mieltä tuosta ”Niin onko ihan pakko työntää noin pieneen väliin?”. Ei ole pakko ei mutta ensinnäkään väli ei ole erityisen pieni ja jos pitää ”tunkea” johonkin väliin niin kyllähän suurin syyllinen on se turvavälin laiminlyövä päätiellä ajava.
Raju tilanne moottoritiellä tallentui videolle – komisario parahtaa: ”Onko ihan pakko?”
Turunväylällä vaarannettiin liikenneturvallisuutta.www.is.fi
Toisaalta tuossa tilanteessa ei ole yhtään mitään syytä vaihtaa kaistaa vasemmalle toisten eteen. Aivan kuten komisario mainitsee, "kiihdytyskaista" jatkuu kilometrejä. Kyseessä on kolmas kaista, joka menee käytännössä Tuomarilasta Kehä II:lle suunnilleen varmaankin n. kolmen kilometrin ajan. Siihen kyllä tullaan kolmion takaa ja se on ikään kuin kiihdytyskaista, mutta samalla myös pitkä kehälle johtava kaista.Jos tuolle linjalle lähdetään ettei tuollaiseen väliin saa liittyä, niin pääkaupunkiseudulla ei voisi koskaan liittyä liittymästä esimerkiksi kehä ykköselle ruuhka-aikana.
Tuossa päätielle liittyjät tulevat aivan liian kiinni toisissaan päätielle eikä päätiellä pidetä tarvittavia turvavälejä. Eli turvavälit puuttuivat aivan kaikilta. Eli kaikki olivat idiootteja.
Jes. En tiennyt tuota, että kaista on jatkumassa. En siltikään tosin pidä valkoisen pakun kaistanvaihtoa pahana liikkeenä, mutta tuo äkkijarrutus ja kiihdytyskaistalla edellä ajavan perseessä ajaminen on tuomittavaa. Selkein syyllinen toki hän on juu.Toisaalta tuossa tilanteessa ei ole yhtään mitään syytä vaihtaa kaistaa vasemmalle toisten eteen. Aivan kuten komisario mainitsee, "kiihdytyskaista" jatkuu kilometrejä. Kyseessä on kolmas kaista, joka menee käytännössä Tuomarilasta Kehä II:lle suunnilleen varmaankin n. kolmen kilometrin ajan. Siihen kyllä tullaan kolmion takaa ja se on ikään kuin kiihdytyskaista, mutta samalla myös pitkä kehälle johtava kaista.
Vihreällä pakulla ei oikeastaan edes ole mitenkään erityisen lyhyt turvaväli edellä ajavaan ambulanssin näköiseen ajoneuvoon. Tilanteessa ei järjellä ajateltuna ole mitään syytä olettaa, että reunimmaiselta kaistalta on tarpeen poukkoilla kiireellä eteen, koska se ei ole loppumassa silmällä nähtävissä olevalla osuudella. Kokenut pääkaupunkiseudun autoilija toki tietää, että kaistoja ei täällä ajeta loppuun ja tavallisilta kiihdytyskaistoilta liitytään naaman eteen heti kiihdytyskaistan alusta ja vilkutellaan valoja perään, jos päätien auto ei väistäkään. Tässä kuitenkin iso prosentti autoista pysyy kolmannella kaistalla ja jatkaa suoraan kehälle. Vihreän pakun kuljettaja ei tässä kyllä tee oikein mitään väärin. Olisi toki varmuuden vuoksi voinut jarruttaa jo ennakkoon heti kun eteen tungettiin, mutta harva niin tekee.
Kyllä kaverisi oikeassa on. Pidä turvaväli ja tasainen nopeus oikealla kaistalla niin ei liittyjällä pitäisi olla ongelmia liittyä.Ei liity aiempaan keskusteluun mutta tuossa yksi tuttava joka sattui olemaan kyydissä, kun huristeltiin moottoritietä eteenpäin esitti minulle erikoisen väitteen.
Aina kun motarille liittyy uusia autoja rampin/liittymän kautta, niin olen itse siirtynyt toiselle kaistalle eli ”antanut tilaa” näille autoille. Tuttava tuossa väitti minulle että tämä ei olisi Suomessa laillista tai että poliisi voisi tuosta jopa sakottaa. Ei kai tämä oikeasti voi näin olla? Tuohan on usein se turvallisempi tapa kun tiheässä liikenteessä tuo oikea kaista usein ruuhkaantuu!