Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 139 734
  • 13 247

Glove

Jäsen
Onko sen vakionopeussäätimen käyttö hirmu vaikeaa? Pistä päälle ja laita sopiva nopeus, auto hoitaa loput. Joo, mun adaptiivinen vakkari toimii vasemmalla peukalolla. Mutta tuokin auto joka tuon jono keulassa humppasi 80-100 välillä oli uudempi kuin minun niin eiköhön siinä se vakkari ole vakiona, kun sitä vain käyttäisi.
 

Con Tsales

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Huuhkajat, Ahveniston ampumahiihtäjät
Onko sen vakionopeussäätimen käyttö hirmu vaikeaa? Pistä päälle ja laita sopiva nopeus, auto hoitaa loput. Joo, mun adaptiivinen vakkari toimii vasemmalla peukalolla. Mutta tuokin auto joka tuon jono keulassa humppasi 80-100 välillä oli uudempi kuin minun niin eiköhön siinä se vakkari ole vakiona, kun sitä vain käyttäisi.
Epäilen, että ne lippalakkipäiset +70 ikäiset eivät ole kuulleetkaan moisesta aparaatista. Samaa joudun kiroamaan jatkuvasti. Muutenkin noiden ikääntyneiden liikennekäyttäytyminen pelottaa.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epäilen, että ne lippalakkipäiset +70 ikäiset eivät ole kuulleetkaan moisesta aparaatista. Samaa joudun kiroamaan jatkuvasti. Muutenkin noiden ikääntyneiden liikennekäyttäytyminen pelottaa.
Vaimon kaverin mies on noita on-off - kavereita. Kaasua, sitten rullaillaan ja sitten taas kaasua. Kuulemma pelottaa kaverin vaimoa ja ainakin omaa vaimoa, kertomansa mukaan. Karmeata ajella tuollaisen perässä, varmaan kuvittelee säästävänsä polttoainetta. Tai jotain.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muistui mieleen, kun vuosia sitten eräässä keskisuuressa kaupungissa valmistauduin vaihtamaan kaistaa vasemmalle, niin kun laitoin vilkun päälle, takana vasemmalla kaistalla ollut auto lähti kiihdyttämään, etten vain pääsisi eteen. Jäin sitten omalle kaistalle, ettei tulisi törmäystä, mutta kyllähän tuo vitutti.

Pari päivää sitten samankaltainen tilanne, kun Leppävaarasta liityin kehä ykköselle Tapiolaan päin. Laitoin vilkun vasemmalle ja samalla takana vasemmalla kaistalla auto lähtee kiihdyttämään. Tällä kertaa reagoin nopeammin ja autoilijan kiihdytyksestä huolimatta vaihdoin kaistaa sillä seurauksella, että takaa tuleva auto melkein otti osumaa takapuskuriin ja toki jäi vielä roikkumaan perseeseen.

Mistä tällainen käytös kumpuaa? Huono itsetunto, pieni penis, pienet lihakset vai ihan vain mulkku asenne?
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Mistä tällainen käytös kumpuaa? Huono itsetunto, pieni penis, pienet lihakset vai ihan vain mulkku asenne?
Kun ihminen on kusipää, niin se on kusipää myös liikenteessä.

Minä olen melkein aiheuttanut peräänajon yrittäessäni vaihtaa kaistaa. Taempana ollut teki tuollaisen samanlaisen kiihdytyksen, joten keskeytin vaihdon. Kiihdyttäjä joutuikin sitten vetämään todella tiukan jarrutuksen peräänajon välttääkseen, koska sen kaistan jonon vauhti hidastui. Itse jatkoin hetken aikaa eteenpäin ja vaihdoin onnistuneesti kaistaa pari autoa edempänä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Liikenneympyrä on yksi juttu, mutta minusta huolestuttavinta on, että Paavo videon perusteella ilmiselvästi kuvittelee, että kun on ohittanut kolmion, on "etuajo-oikeutettu", ts kolmion väistämisvelvollisuus ei enää olisi voimassa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liikenneympyrä on yksi juttu, mutta minusta huolestuttavinta on, että Paavo videon perusteella ilmiselvästi kuvittelee, että kun on ohittanut kolmion, on "etuajo-oikeutettu", ts kolmion väistämisvelvollisuus ei enää olisi voimassa.
Huolestuttavinta on, että huutaa toisille omalla naamallaan netissä haloo vaikka on itse pihalla kuin kärkikolmio.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK




Onkohan tämä huumoria vai tosissaanko Ylen toimittaja ei osaa yhtään ajaa liikenneympyrässä? Joka tapauksessa erittäin vastuutonta. Mua ei yllätä kyllä enää liikenteessä yhtään mikään.

Muista kyllä tästäkin ketjusta joku aika sitten, kuinka joku kirjoitteli ihan tosissaan ihan samasta asiasta kuin Paavo. Kuvitteli tosissaan, että koska on tullut liikenneympyrälle ennen kuin joku toisesta suunnasta letkan mukana tuleva, olisi hän etuajo-oikeutettu. Todella sakeaa settiä.

Tuo ajatus, että ohitettuaan kolmion ei olisi enää väistämisvelvollinen niitä kohtaan, jotka vasta saapuvat ympyrään toisesta suunnasta, on niin absurdi, että toivottavasti poliisi on käynyt jo mitätöimässä Paavon ajokortin.
 

axe

Jäsen
Viitisen sivua aiemmin oli pari mainintaa Tampereella Nekalantiellä olevasta väliaikaisesta liikenneympyrästä ja siitä, että sekin on hyvin vaikea edes mieltää ympyräksi. Eikä tarpeeksi moni tajua edes liikennemerkkejä, joilla se osoitetaan. Aamulehden joku liikenneneuvojakin otti just kantaa, että pitäisi jaksaa väliaikaisestikin vähän yrittää sitä muotoa pyöristää ettei autot pysty pörisyttämään ihan suoraan kääntämättä yhtään rattia.

No joka tapauksessa eilen olisi saanut halutessaan aikaan komeita skootterilentäjiä, mutta päätin kuitenkin pysäyttää kesken ympyrän ja antaa niiden kaahata eteen. Osasihan sitä olla vähän varuillaan, kun jo kauempaa näki niiden tulevan siihen malliin kohti ympyrää, etteivät tajua yhtään mikä homma siinä on, vaan kuvittelivat olevansa etuoikeutettuja kun kaahaavat suoraan ja minä kääntyvänä väistäisin. Ja olihan ne muuten oikeessa kun väistinkin.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tapahtuipa eilen.
Kiireinen ohittelija meni ohi perässäni ajavasta 80 km/h alueella ehkä noin 110-120 km/h tunnissa, oli pitkä suora niin näin hyvin peilistä että nyt on kiire kun minä ja perässä ajava auto ajoimme n. 85 mh/h.
Sen sijaan että kiireinen autoilija olisi ryhmittynyt perääni tulikin hän suoraan peräkonttiin kiinni ollen puoliksi toisella kaistalla ja lähti ohi vaikka vastaan tuli autoja, paha kolari oli sekunneista kiinni.
Väistin pientareelle ja niin teki vastaantulevakin ja ehti väläyttää pitkiäkin, ehdin vilkaista kuskia kun ajoi aivan kyljestä ohi tien keskeltä peilien lähes osuessa toisiinsa.
Kuskilla kuulokkeet päässä ja ajoi rauhallinen ilme kasvoillaan kuin ei olisi mitään tapahtunut.
Edes torven soitto ei saanut mitään reaktiota aikaan.
Kaveri tulee jossain vaiheessa ajamaan pahan kolarin jos jatkaa ajamista noin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulokkeet korvilla ajaminen on erikoista muutenkin. Tai siis vanha vitsi mutta taivahan tosi ainakin omalla kohdallani, että joudun välillä laittamaan radiota hiljemmalle että näen ajaa, jos on joku tarkka paikka tai vieras reitti. Napit korvilla tuo vielä korostuisi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Eipä tarvitse enää ihmetellä miksi tuolla joutuu kaikenlaista näkemään päivittäin. Jotenkin pitänyt liian itsestäänselvyytenä, että liikennesäännöt ovat suurimman osan ajokortin saaneiden tiedossa.
 

Karvanoppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Kings
Viitisen sivua aiemmin oli pari mainintaa Tampereella Nekalantiellä olevasta väliaikaisesta liikenneympyrästä ja siitä, että sekin on hyvin vaikea edes mieltää ympyräksi. Eikä tarpeeksi moni tajua edes liikennemerkkejä, joilla se osoitetaan. Aamulehden joku liikenneneuvojakin otti just kantaa, että pitäisi jaksaa väliaikaisestikin vähän yrittää sitä muotoa pyöristää ettei autot pysty pörisyttämään ihan suoraan kääntämättä yhtään rattia.

No joka tapauksessa eilen olisi saanut halutessaan aikaan komeita skootterilentäjiä, mutta päätin kuitenkin pysäyttää kesken ympyrän ja antaa niiden kaahata eteen. Osasihan sitä olla vähän varuillaan, kun jo kauempaa näki niiden tulevan siihen malliin kohti ympyrää, etteivät tajua yhtään mikä homma siinä on, vaan kuvittelivat olevansa etuoikeutettuja kun kaahaavat suoraan ja minä kääntyvänä väistäisin. Ja olihan ne muuten oikeessa kun väistinkin.
Tuntuu toden totta kyllä siltä että harva kuljettaja tajuaa tuon olevan liikenneympyrä ja ilmeisesti oletetaan tuon olevan normaali risteys. Tuntuu, että aina kun tuosta ajaa niin jotain härdelliä siellä tapahtuu; milloin ei auto uskalla mennä ympyrään vaikka tilaa olisi tai tullaan ympyrään suoraan ympyrässä olevan auton eteen/kylkeen. Luulisi ympärillä olevan raksan/tilapäisratkaisujen/liikennemerkkien herättävän jotain huomioita tuossa ajellessa.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sattui tuossa viime viikolla eteeni oikea maanteiden kuningasidiootti.

Olin ajamassa Tammisaaresta Helsinkiin päin maantietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat 60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h aina muutaman kilometrin välein. Edessäni puksutti noin 30 vuotta vanha, vähän lommoja kerännyt, harmaa pikku-citikka.

Citikkakuski körötteli satasen alueella noin 75 km/h ja keräsi taakseen julmetun pitkän jonon. Ongelma oli siinä, että vastaantulevaa liikennettä oli paljon eikä sopivaa ohituspaikkaa tullut missään kohtaa. Kameroita on myös tuon tien reunassa paljon, niin ei uskaltanut lähteä mitään törkykiihdytystä tekemään siinä vaiheessa kun vastaantulijoiden kaistalla olisi ollut pieni rako. Tämä pisti kovasti itseäni ärsyttämään, mutta hammasta purren köröttelin sitten tämän citikka-ukkelin/akkelin perässä vähän yli seitsemääkymppiä.

Kun nopeusrajoitus vaihtui 100 km/h -> 80 km/h citikka nosti nopeuttaan tuosta vähän yli seitsemästäkympistä kahdeksaankymppiin. Kun nopeusrajoitus muuttui taas 100 km/h, jarrutti citikka niin, että nopeus PUTOSI taas siihen 75 km/h tienoille. Täh!? Ja tätä samaa kävi pari kertaa aina kun nopeusrajoitus muuttui 80 km/h ja 100 km/h välillä. Kahdeksankympin alueen alkaessa kiihdytti nopeusrajoitukseen ja satasen alueen alkaessa hidasti taas sinne seitsemänkymmenenviiden paikkeille. Inkoon liittymästä tämä kaheli painui vihdoin Inkooseen päin. Teki melkein mieli seurata perässä ja käydä kyselemässä mikä ihmeen logiikka tuossa hänen ajamisessaan oikein oli, mutta jatkoin kuitenkin matkaa kohti Helsinkiä.

Jos jollain on jotain järkevää syytä ehdottaa tällaiseen toimintaan, niin sanokaa toki.

Itse en ole keksinyt muuta loogista syytä tällaiseen ajotapaan, kuin ainoastaan muiden tienkäyttäjien tarkoituksellinen kiusaaminen.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
Sattui tuossa viime viikolla eteeni oikea maanteiden kuningasidiootti.

Olin ajamassa Tammisaaresta Helsinkiin päin maantietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat 60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h aina muutaman kilometrin välein. Edessäni puksutti noin 30 vuotta vanha, vähän lommoja kerännyt, harmaa pikku-citikka.

Citikkakuski körötteli satasen alueella noin 75 km/h ja keräsi taakseen julmetun pitkän jonon. Ongelma oli siinä, että vastaantulevaa liikennettä oli paljon eikä sopivaa ohituspaikkaa tullut missään kohtaa. Kameroita on myös tuon tien reunassa paljon, niin ei uskaltanut lähteä mitään törkykiihdytystä tekemään siinä vaiheessa kun vastaantulijoiden kaistalla olisi ollut pieni rako. Tämä pisti kovasti itseäni ärsyttämään, mutta hammasta purren köröttelin sitten tämän citikka-ukkelin/akkelin perässä vähän yli seitsemääkymppiä.

Kun nopeusrajoitus vaihtui 100 km/h -> 80 km/h citikka nosti nopeuttaan tuosta vähän yli seitsemästäkympistä kahdeksaankymppiin. Kun nopeusrajoitus muuttui taas 100 km/h, jarrutti citikka niin, että nopeus PUTOSI taas siihen 75 km/h tienoille. Täh!? Ja tätä samaa kävi pari kertaa aina kun nopeusrajoitus muuttui 80 km/h ja 100 km/h välillä. Kahdeksankympin alueen alkaessa kiihdytti nopeusrajoitukseen ja satasen alueen alkaessa hidasti taas sinne seitsemänkymmenenviiden paikkeille. Inkoon liittymästä tämä kaheli painui vihdoin Inkooseen päin. Teki melkein mieli seurata perässä ja käydä kyselemässä mikä ihmeen logiikka tuossa hänen ajamisessaan oikein oli, mutta jatkoin kuitenkin matkaa kohti Helsinkiä.

Jos jollain on jotain järkevää syytä ehdottaa tällaiseen toimintaan, niin sanokaa toki.

Itse en ole keksinyt muuta loogista syytä tällaiseen ajotapaan, kuin ainoastaan muiden tienkäyttäjien tarkoituksellinen kiusaaminen.
Tuli tänä kesänä häiden takia ajeltua tuolla suunnalla pariinkin otteeseen, niin joka kerralla mennen tullen tuli vastaavia tapauksia vastaan. En muuta syytä keksi kuin että nämä kuskit ajattelee että "eihän tässä mikään kiire oo" tai sitten ei vaan uskalleta ajaa satasta yksikaistaisella maantiellä.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli tänä kesänä häiden takia ajeltua tuolla suunnalla pariinkin otteeseen, niin joka kerralla mennen tullen tuli vastaavia tapauksia vastaan. En muuta syytä keksi kuin että nämä kuskit ajattelee että "eihän tässä mikään kiire oo" tai sitten ei vaan uskalleta ajaa satasta yksikaistaisella maantiellä.
Itse asiassa aikaisemmin samana päivänä Tammisaareen päin ajellessa samankaltaista ilmiötä oli myös havaittavissa. Tosin ei yhtä räikeää törttöilyä kuin tuon citikan tapauksessa, mutta esimerkiksi sitä, että 100 km/h alueella edessä oleva auto heijaa koko ajan 100 ja 80 km/h nopeuden välillä, niin että vakkaria ei pystynyt käyttämään kun edellä ajavan nopeus ei missään vaiheessa pysynyt tasaisena. Tuokin oli välillä Kirkkonummi - Inkoo.

Onkohan niillä tuolla alueella jokin muukin vamma kuin vain "svenska-talande-bättrefolk"-syndrooma?
"Jag äger vägen, så jag kör som jag vill, helvete!"
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Sattui tuossa viime viikolla eteeni oikea maanteiden kuningasidiootti.

Olin ajamassa Tammisaaresta Helsinkiin päin maantietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat 60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h aina muutaman kilometrin välein. Edessäni puksutti noin 30 vuotta vanha, vähän lommoja kerännyt, harmaa pikku-citikka.

Citikkakuski körötteli satasen alueella noin 75 km/h ja keräsi taakseen julmetun pitkän jonon. Ongelma oli siinä, että vastaantulevaa liikennettä oli paljon eikä sopivaa ohituspaikkaa tullut missään kohtaa. Kameroita on myös tuon tien reunassa paljon, niin ei uskaltanut lähteä mitään törkykiihdytystä tekemään siinä vaiheessa kun vastaantulijoiden kaistalla olisi ollut pieni rako. Tämä pisti kovasti itseäni ärsyttämään, mutta hammasta purren köröttelin sitten tämän citikka-ukkelin/akkelin perässä vähän yli seitsemääkymppiä.

Kun nopeusrajoitus vaihtui 100 km/h -> 80 km/h citikka nosti nopeuttaan tuosta vähän yli seitsemästäkympistä kahdeksaankymppiin. Kun nopeusrajoitus muuttui taas 100 km/h, jarrutti citikka niin, että nopeus PUTOSI taas siihen 75 km/h tienoille. Täh!? Ja tätä samaa kävi pari kertaa aina kun nopeusrajoitus muuttui 80 km/h ja 100 km/h välillä. Kahdeksankympin alueen alkaessa kiihdytti nopeusrajoitukseen ja satasen alueen alkaessa hidasti taas sinne seitsemänkymmenenviiden paikkeille. Inkoon liittymästä tämä kaheli painui vihdoin Inkooseen päin. Teki melkein mieli seurata perässä ja käydä kyselemässä mikä ihmeen logiikka tuossa hänen ajamisessaan oikein oli, mutta jatkoin kuitenkin matkaa kohti Helsinkiä.

Jos jollain on jotain järkevää syytä ehdottaa tällaiseen toimintaan, niin sanokaa toki.

Itse en ole keksinyt muuta loogista syytä tällaiseen ajotapaan, kuin ainoastaan muiden tienkäyttäjien tarkoituksellinen kiusaaminen.
Verenpaine nousi jo melkeinpä tämän lukemisesta. Mutta hieman vastaavahan on normaalia Suomen maanteillä, missä rajoitukset on 80km/h ja ennen ohituskaistan avautumista letkan kärkiauto etenee tasaisen varmasti 70-75km/h. Mutta ohituskaistan alkaessa nopeus nouseekin sinne 90km/h, ettei vaan kukaan pääse ohi. Ohituskaistan päättyessä palataan taas tuttuun ja turvalliseen vauhtiin.

Joissakin tapauksissa ohituskaistan kohdalle on lyöty 100km/h taulu, jolloin samainen kärkiauto kiihdyttää heti lähemmäs 110km/h ja sama homma. Viime keväänä lapista takaisin etelään ajellessa kaverin kanssa tätä ihmeteltiin useamman kerran epäuskoisina.

Omasta lapsuudesta muistan autossa radiota kuunnellessa jonkun linjoille soittaneen neuvon: "jos maantiellä et edessä näe yhtäkään autoa, mutta takana on pitkä letka, voisi olla aika suunnitella seuraavaa kahvipysähdystä".
 

msg

Jäsen
Joissakin tapauksissa ohituskaistan kohdalle on lyöty 100km/h taulu, jolloin samainen kärkiauto kiihdyttää heti lähemmäs 110km/h ja sama homma. Viime keväänä lapista takaisin etelään ajellessa kaverin kanssa tätä ihmeteltiin useamman kerran epäuskoisina.

Tämähän vaatii vain vähän ennakointia eli pitää ensin jättää vähän väliä ja sitten nostaa nopeutta niin että autojen nopeuseroa on riittävästi kun aukeaa se toinen kaista ja urpo vasta etsii kaasupoljintaan.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Mä ajan ja olen aina ajanut mm. työn vuoksi paljon. Kutsun nimellä ”Herra 95” ukkoja, joita on paljon: Kulku etenee melko varmasti nopeutta 95. Satasen alueella menen ohi, kasikympin rajoituksella he liimautuvat perälautaan. Joskus punkevat sitten kasikympin alueella niska punaisena ohikin, usein ohitusta säestetään käsimerkein ja pään pyörittelyin. Lähetän usein lentosuukkoja vastauksena.

Kunnes taas tulee satasen alue, ja menen ohi. Tätä jatketaan sitten hamaan loppuun saakka.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä ajan ja olen aina ajanut mm. työn vuoksi paljon. Kutsun nimellä ”Herra 95” ukkoja, joita on paljon: Kulku etenee melko varmasti nopeutta 95. Satasen alueella menen ohi, kasikympin rajoituksella he liimautuvat perälautaan. Joskus punkevat sitten kasikympin alueella niska punaisena ohikin, usein ohitusta säestetään käsimerkein ja pään pyörittelyin. Lähetän usein lentosuukkoja vastauksena.

Kunnes taas tulee satasen alue, ja menen ohi. Tätä jatketaan sitten hamaan loppuun saakka.
Samat herrat ajelevat taajamassa aina noin 50 km/h on rajoitus sitten 60, 50, 40 tai vaikka koulujen edessä 30 km/h.
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Vaati tänään näköjään kunnon rankkasateen Lahdenväylällä, että ihmiset oppivat ajamaan kunnon turvaväleillä iltapäivällä. Varmaan jokaisena aamuna, kun ajelen Helsinkiin päin töihin, saan takakonttiini jonkun pakettiauton roikkumaan, vaikka ajan valmiiksi jo ylinopeutta ja edessäni on kunnon letka. Miksi ihmiset ovat noin perseestä? Yleensä juuri pakukuski ja kylkeä komistaa joku "Penan maansiirto" yms.

Monesti nämä sankarit alkavat sitten ohittelemaan oikean kaistan kautta eivätkä todellisuudessa hyödy noista ohituksista mitään. Uskoisin, että tämä kyseinen seikka on käyty tässä ketjussa noin miljoonaan kertaan läpi, mutta aina jaksaa hämmästyttää ihmisten typeryys.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaati tänään näköjään kunnon rankkasateen Lahdenväylällä, että ihmiset oppivat ajamaan kunnon turvaväleillä iltapäivällä. Varmaan jokaisena aamuna, kun ajelen Helsinkiin päin töihin, saan takakonttiini jonkun pakettiauton roikkumaan, vaikka ajan valmiiksi jo ylinopeutta ja edessäni on kunnon letka. Miksi ihmiset ovat noin perseestä? Yleensä juuri pakukuski ja kylkeä komistaa joku "Penan maansiirto" yms.

Monesti nämä sankarit alkavat sitten ohittelemaan oikean kaistan kautta eivätkä todellisuudessa hyödy noista ohituksista mitään. Uskoisin, että tämä kyseinen seikka on käyty tässä ketjussa noin miljoonaan kertaan läpi, mutta aina jaksaa hämmästyttää ihmisten typeryys.
Täysin samat kokemukset Lahden väylältä. Pakettiautokuskit ovat pahimpia. Molemmat kaistat tukossa, mutta ajavat perberiin kiinni kuvitellen, että se jotenkin nopeuttaa letkan vauhtia tai, että kaikki väistäisivät Hänen tieltään.

Iltapäivällä Helsingistä pois päin ajaessa pahimmat rallikuskit poistuvat yleensä Korson liittymästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös