Tai sitten voi pyöräillä kuten Uusitalo ja Ramstedt.Ei, pitää ehkä tilata taksi tai bussi tai jotain. Soon vaarallista muutenkin nykyään tuolla liikenteessä. Ihan terveillekin. Ja mää oon siis keskimääräistä parempi kuljettaja.
Tai sitten voi pyöräillä kuten Uusitalo ja Ramstedt.Ei, pitää ehkä tilata taksi tai bussi tai jotain. Soon vaarallista muutenkin nykyään tuolla liikenteessä. Ihan terveillekin. Ja mää oon siis keskimääräistä parempi kuljettaja.
Epäilen, että ne lippalakkipäiset +70 ikäiset eivät ole kuulleetkaan moisesta aparaatista. Samaa joudun kiroamaan jatkuvasti. Muutenkin noiden ikääntyneiden liikennekäyttäytyminen pelottaa.Onko sen vakionopeussäätimen käyttö hirmu vaikeaa? Pistä päälle ja laita sopiva nopeus, auto hoitaa loput. Joo, mun adaptiivinen vakkari toimii vasemmalla peukalolla. Mutta tuokin auto joka tuon jono keulassa humppasi 80-100 välillä oli uudempi kuin minun niin eiköhön siinä se vakkari ole vakiona, kun sitä vain käyttäisi.
Vaimon kaverin mies on noita on-off - kavereita. Kaasua, sitten rullaillaan ja sitten taas kaasua. Kuulemma pelottaa kaverin vaimoa ja ainakin omaa vaimoa, kertomansa mukaan. Karmeata ajella tuollaisen perässä, varmaan kuvittelee säästävänsä polttoainetta. Tai jotain.Epäilen, että ne lippalakkipäiset +70 ikäiset eivät ole kuulleetkaan moisesta aparaatista. Samaa joudun kiroamaan jatkuvasti. Muutenkin noiden ikääntyneiden liikennekäyttäytyminen pelottaa.
Kun ihminen on kusipää, niin se on kusipää myös liikenteessä.Mistä tällainen käytös kumpuaa? Huono itsetunto, pieni penis, pienet lihakset vai ihan vain mulkku asenne?
Huolestuttavinta on, että huutaa toisille omalla naamallaan netissä haloo vaikka on itse pihalla kuin kärkikolmio.Liikenneympyrä on yksi juttu, mutta minusta huolestuttavinta on, että Paavo videon perusteella ilmiselvästi kuvittelee, että kun on ohittanut kolmion, on "etuajo-oikeutettu", ts kolmion väistämisvelvollisuus ei enää olisi voimassa.
Onkohan tämä huumoria vai tosissaanko Ylen toimittaja ei osaa yhtään ajaa liikenneympyrässä? Joka tapauksessa erittäin vastuutonta. Mua ei yllätä kyllä enää liikenteessä yhtään mikään.
Onkohan tämä huumoria vai tosissaanko Ylen toimittaja ei osaa yhtään ajaa liikenneympyrässä? Joka tapauksessa erittäin vastuutonta. Mua ei yllätä kyllä enää liikenteessä yhtään mikään.
Tuntuu toden totta kyllä siltä että harva kuljettaja tajuaa tuon olevan liikenneympyrä ja ilmeisesti oletetaan tuon olevan normaali risteys. Tuntuu, että aina kun tuosta ajaa niin jotain härdelliä siellä tapahtuu; milloin ei auto uskalla mennä ympyrään vaikka tilaa olisi tai tullaan ympyrään suoraan ympyrässä olevan auton eteen/kylkeen. Luulisi ympärillä olevan raksan/tilapäisratkaisujen/liikennemerkkien herättävän jotain huomioita tuossa ajellessa.Viitisen sivua aiemmin oli pari mainintaa Tampereella Nekalantiellä olevasta väliaikaisesta liikenneympyrästä ja siitä, että sekin on hyvin vaikea edes mieltää ympyräksi. Eikä tarpeeksi moni tajua edes liikennemerkkejä, joilla se osoitetaan. Aamulehden joku liikenneneuvojakin otti just kantaa, että pitäisi jaksaa väliaikaisestikin vähän yrittää sitä muotoa pyöristää ettei autot pysty pörisyttämään ihan suoraan kääntämättä yhtään rattia.
No joka tapauksessa eilen olisi saanut halutessaan aikaan komeita skootterilentäjiä, mutta päätin kuitenkin pysäyttää kesken ympyrän ja antaa niiden kaahata eteen. Osasihan sitä olla vähän varuillaan, kun jo kauempaa näki niiden tulevan siihen malliin kohti ympyrää, etteivät tajua yhtään mikä homma siinä on, vaan kuvittelivat olevansa etuoikeutettuja kun kaahaavat suoraan ja minä kääntyvänä väistäisin. Ja olihan ne muuten oikeessa kun väistinkin.
Tuli tänä kesänä häiden takia ajeltua tuolla suunnalla pariinkin otteeseen, niin joka kerralla mennen tullen tuli vastaavia tapauksia vastaan. En muuta syytä keksi kuin että nämä kuskit ajattelee että "eihän tässä mikään kiire oo" tai sitten ei vaan uskalleta ajaa satasta yksikaistaisella maantiellä.Sattui tuossa viime viikolla eteeni oikea maanteiden kuningasidiootti.
Olin ajamassa Tammisaaresta Helsinkiin päin maantietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat 60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h aina muutaman kilometrin välein. Edessäni puksutti noin 30 vuotta vanha, vähän lommoja kerännyt, harmaa pikku-citikka.
Citikkakuski körötteli satasen alueella noin 75 km/h ja keräsi taakseen julmetun pitkän jonon. Ongelma oli siinä, että vastaantulevaa liikennettä oli paljon eikä sopivaa ohituspaikkaa tullut missään kohtaa. Kameroita on myös tuon tien reunassa paljon, niin ei uskaltanut lähteä mitään törkykiihdytystä tekemään siinä vaiheessa kun vastaantulijoiden kaistalla olisi ollut pieni rako. Tämä pisti kovasti itseäni ärsyttämään, mutta hammasta purren köröttelin sitten tämän citikka-ukkelin/akkelin perässä vähän yli seitsemääkymppiä.
Kun nopeusrajoitus vaihtui 100 km/h -> 80 km/h citikka nosti nopeuttaan tuosta vähän yli seitsemästäkympistä kahdeksaankymppiin. Kun nopeusrajoitus muuttui taas 100 km/h, jarrutti citikka niin, että nopeus PUTOSI taas siihen 75 km/h tienoille. Täh!? Ja tätä samaa kävi pari kertaa aina kun nopeusrajoitus muuttui 80 km/h ja 100 km/h välillä. Kahdeksankympin alueen alkaessa kiihdytti nopeusrajoitukseen ja satasen alueen alkaessa hidasti taas sinne seitsemänkymmenenviiden paikkeille. Inkoon liittymästä tämä kaheli painui vihdoin Inkooseen päin. Teki melkein mieli seurata perässä ja käydä kyselemässä mikä ihmeen logiikka tuossa hänen ajamisessaan oikein oli, mutta jatkoin kuitenkin matkaa kohti Helsinkiä.
Jos jollain on jotain järkevää syytä ehdottaa tällaiseen toimintaan, niin sanokaa toki.
Itse en ole keksinyt muuta loogista syytä tällaiseen ajotapaan, kuin ainoastaan muiden tienkäyttäjien tarkoituksellinen kiusaaminen.
Itse asiassa aikaisemmin samana päivänä Tammisaareen päin ajellessa samankaltaista ilmiötä oli myös havaittavissa. Tosin ei yhtä räikeää törttöilyä kuin tuon citikan tapauksessa, mutta esimerkiksi sitä, että 100 km/h alueella edessä oleva auto heijaa koko ajan 100 ja 80 km/h nopeuden välillä, niin että vakkaria ei pystynyt käyttämään kun edellä ajavan nopeus ei missään vaiheessa pysynyt tasaisena. Tuokin oli välillä Kirkkonummi - Inkoo.Tuli tänä kesänä häiden takia ajeltua tuolla suunnalla pariinkin otteeseen, niin joka kerralla mennen tullen tuli vastaavia tapauksia vastaan. En muuta syytä keksi kuin että nämä kuskit ajattelee että "eihän tässä mikään kiire oo" tai sitten ei vaan uskalleta ajaa satasta yksikaistaisella maantiellä.
Verenpaine nousi jo melkeinpä tämän lukemisesta. Mutta hieman vastaavahan on normaalia Suomen maanteillä, missä rajoitukset on 80km/h ja ennen ohituskaistan avautumista letkan kärkiauto etenee tasaisen varmasti 70-75km/h. Mutta ohituskaistan alkaessa nopeus nouseekin sinne 90km/h, ettei vaan kukaan pääse ohi. Ohituskaistan päättyessä palataan taas tuttuun ja turvalliseen vauhtiin.Sattui tuossa viime viikolla eteeni oikea maanteiden kuningasidiootti.
Olin ajamassa Tammisaaresta Helsinkiin päin maantietä, jossa nopeusrajoitukset vaihtelevat 60 km/h, 80 km/h ja 100 km/h aina muutaman kilometrin välein. Edessäni puksutti noin 30 vuotta vanha, vähän lommoja kerännyt, harmaa pikku-citikka.
Citikkakuski körötteli satasen alueella noin 75 km/h ja keräsi taakseen julmetun pitkän jonon. Ongelma oli siinä, että vastaantulevaa liikennettä oli paljon eikä sopivaa ohituspaikkaa tullut missään kohtaa. Kameroita on myös tuon tien reunassa paljon, niin ei uskaltanut lähteä mitään törkykiihdytystä tekemään siinä vaiheessa kun vastaantulijoiden kaistalla olisi ollut pieni rako. Tämä pisti kovasti itseäni ärsyttämään, mutta hammasta purren köröttelin sitten tämän citikka-ukkelin/akkelin perässä vähän yli seitsemääkymppiä.
Kun nopeusrajoitus vaihtui 100 km/h -> 80 km/h citikka nosti nopeuttaan tuosta vähän yli seitsemästäkympistä kahdeksaankymppiin. Kun nopeusrajoitus muuttui taas 100 km/h, jarrutti citikka niin, että nopeus PUTOSI taas siihen 75 km/h tienoille. Täh!? Ja tätä samaa kävi pari kertaa aina kun nopeusrajoitus muuttui 80 km/h ja 100 km/h välillä. Kahdeksankympin alueen alkaessa kiihdytti nopeusrajoitukseen ja satasen alueen alkaessa hidasti taas sinne seitsemänkymmenenviiden paikkeille. Inkoon liittymästä tämä kaheli painui vihdoin Inkooseen päin. Teki melkein mieli seurata perässä ja käydä kyselemässä mikä ihmeen logiikka tuossa hänen ajamisessaan oikein oli, mutta jatkoin kuitenkin matkaa kohti Helsinkiä.
Jos jollain on jotain järkevää syytä ehdottaa tällaiseen toimintaan, niin sanokaa toki.
Itse en ole keksinyt muuta loogista syytä tällaiseen ajotapaan, kuin ainoastaan muiden tienkäyttäjien tarkoituksellinen kiusaaminen.
Joissakin tapauksissa ohituskaistan kohdalle on lyöty 100km/h taulu, jolloin samainen kärkiauto kiihdyttää heti lähemmäs 110km/h ja sama homma. Viime keväänä lapista takaisin etelään ajellessa kaverin kanssa tätä ihmeteltiin useamman kerran epäuskoisina.
Samat herrat ajelevat taajamassa aina noin 50 km/h on rajoitus sitten 60, 50, 40 tai vaikka koulujen edessä 30 km/h.Mä ajan ja olen aina ajanut mm. työn vuoksi paljon. Kutsun nimellä ”Herra 95” ukkoja, joita on paljon: Kulku etenee melko varmasti nopeutta 95. Satasen alueella menen ohi, kasikympin rajoituksella he liimautuvat perälautaan. Joskus punkevat sitten kasikympin alueella niska punaisena ohikin, usein ohitusta säestetään käsimerkein ja pään pyörittelyin. Lähetän usein lentosuukkoja vastauksena.
Kunnes taas tulee satasen alue, ja menen ohi. Tätä jatketaan sitten hamaan loppuun saakka.
Täysin samat kokemukset Lahden väylältä. Pakettiautokuskit ovat pahimpia. Molemmat kaistat tukossa, mutta ajavat perberiin kiinni kuvitellen, että se jotenkin nopeuttaa letkan vauhtia tai, että kaikki väistäisivät Hänen tieltään.Vaati tänään näköjään kunnon rankkasateen Lahdenväylällä, että ihmiset oppivat ajamaan kunnon turvaväleillä iltapäivällä. Varmaan jokaisena aamuna, kun ajelen Helsinkiin päin töihin, saan takakonttiini jonkun pakettiauton roikkumaan, vaikka ajan valmiiksi jo ylinopeutta ja edessäni on kunnon letka. Miksi ihmiset ovat noin perseestä? Yleensä juuri pakukuski ja kylkeä komistaa joku "Penan maansiirto" yms.
Monesti nämä sankarit alkavat sitten ohittelemaan oikean kaistan kautta eivätkä todellisuudessa hyödy noista ohituksista mitään. Uskoisin, että tämä kyseinen seikka on käyty tässä ketjussa noin miljoonaan kertaan läpi, mutta aina jaksaa hämmästyttää ihmisten typeryys.