Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 120 882
  • 13 185

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itse otan aina prätkällä jonkin mukavan peesin, ja köröttelen siellä perässä. Jaa miksi? Ihan vaan sen takia, että kun nuo kaaharikammoiset, kuolemantuomiota rattiijuopoille vaativat, aina oikeassa olevat, mopojen ja sähköpotkulautojen vihaajat, ylipäätään oman elämänsä hannukarpot ovat niitä, jotka ajavat päälle ja eteen. Selittelevät sitten, en nähnyt, ajoi varmaan ylinopeutta, yhdelläkään on tuskin rohkeutta tunnustaa, että onkin ihan samanlainen hengen riistäjä, kuin nuo em. tyypit. Ei sillä ole väliä kuka ja ja mikä toisen hengettömäksi kolaa. Peesatessa on siis paremmassa tallessa ja prätkällä muutenkaan viitsi paahtaa, kun viima repii kypärää yms. tai yleensä mennään pikkuteitä missä nopeus on 60-80 km/h.
En tietenkään hyväksy minkäänlaista laittomuutta ja patologiset päihderiippuvaiset tai sekoilijat tarvitsevat apua ja hoitoa sekä eristyksen. Nykyään ainut hoito on ajokielto ja sakko, ja se on 100% huono lääke näille tyypeille, eli ei mitään vaikutusta, kun ei ole tuloja eikä ajo-oikeutta ikinä ollutkaan tai se on menetetty jo ammoin. Käytännössä ei siis mitään seurauksia näille venkuloille ja narkkareille.
Normaali kaahari tai aamurapuloissa narahtanut ottaa kyllä kerrasta opiksi ja viimeistään toisesta kerrasta.
Itseä ei enään sakot kiinnosta ja autolla ajankin aina 85-95km/h siinä saa Scaniat roikkua puskurissa, en välitä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit




Videolla Junes Lokan puoliso Tiina Wiik kuskina. Voi jumalauta mikä ohitus!

Pelottavampaahan tässä on, että tuo kuljettaja luulee tehneensä täysin oikean ratkaisun. Miehellä sentään päässä raksuttaa, mutta tuolla naisella ei kyllä leikkaa yhtään. Täysin vastuuton ohitus. Voiko poliisi tälläisen videon perusteella antaa sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta tai peräti ottaa kortin kuivumaan? Nimittäin ehdottomasti pitäisi. Tuollaisia ohittelijoita ei liikenteeseen kaivata ainoatakaan, eritoten, kun ei tuo edes ymmärrä tehneensä väärin ja aiheuttaneen ison vaaratilanteen.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
En ymmärrä miksi liikenneympyrässä (ja muuallakin) vilkun käyttö on niin älyttömän vaikeata? Vilkun kun napauttaa ympyrässä jo ajava niin siinä kerkeää itse liittyä ympyrään ajamaan ja saadaan liikenne sulavasti toimimaan. Osa ei kuitenkaan koe tarvetta tai jaksa sitä vilkkua käyttää. Tässä tapauksessa mikäli tämän vilkuttoman auton takana tulee seuraava, niin ympyrään liittymiselle ei enää löydykkään aikaa. Sama pätee toki kaistanvaihtoihin. On varmaan yleistys, mutta kahteen automerkkiin rajoittuvat suuri osa näistä vilkuttomista tienkäyttäjistä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Pelottavampaahan tässä on, että tuo kuljettaja luulee tehneensä täysin oikean ratkaisun. Miehellä sentään päässä raksuttaa, mutta tuolla naisella ei kyllä leikkaa yhtään. Täysin vastuuton ohitus. Voiko poliisi tälläisen videon perusteella antaa sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta tai peräti ottaa kortin kuivumaan? Nimittäin ehdottomasti pitäisi. Tuollaisia ohittelijoita ei liikenteeseen kaivata ainoatakaan, eritoten, kun ei tuo edes ymmärrä tehneensä väärin ja aiheuttaneen ison vaaratilanteen.
Totta hitossa poliisi voi ottaa tuosta kortin kuivumaan.

Suosittelen tekemään tästä sähköisen rikosilmoituksen, kun vain tuo palvelu aukeaa joskus aamulla. Nyt se ei ole valitettavasti avoinna.
 
Viimeksi muokattu:

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Itsellä kävi viime syksynä sama tilanne, kun ajoin kantatie-52 Salosta kohti Tamperetta. Oli jo kohtalaisen pimeää ja yhdistelmäajoneuvo ajoi niin, että taustapeilistä näkyi pelkkä Scanian merkki, ja tätä jatkui pitkähkö matka. Itse ajoin muutaman auton takana mittarin mukaan noin 85 km/h. Jossain vaiheessa kyllästyin ja vilautin jarruvaloja, johon kuski vastasi vilauttamalla pitkiä valoja ja ”turvaväli” säilyi entisenä.

Muutama viikko sitten keskustelin asiasta vanhemman ammattiautoilija kanssa, joka ajaa työksen yhdistelmää. Sanoi, että ko. tilanteessa kannatta ottaa kuljetusliikkeen nimi ylös ja raportoida asiasta eteenpäin. Antoi muutenkin raippaa nuoremmille ammattikuskeille, tahtoo liian usein juuri turvavälit unohtua.
Itsellä myös sama homma talvella. Edessä kymmenen auton jono ja takana rekka joka liimautui aivan konttiin. Jono liikkui gps:n mukaan pikkuisen reilun 80 km/h, joka oli myös rajoitus. Väläyttelin muutaman kerran jarruvaloja johon puukenkäpelle vastasi pitkillä ja liimautui entistä lähemmäksi. Helposti siitä pääsi eroon. Otin alamäissä ja suorilla vauhtia reilusti pois, jolloin joutui takana jarruttelemaan ja ylämäkeen sitten kaasua niin jäi lasteineen kuin tikku paskaan kun oli menettänyt vauhtinsa. Pariin kertaan otti sitten rajoitinta vasten jonon kiinni ja liimautui taas aivan konttiin ja päätiin hankkiutua sankarista lopullisesti eroon. Alamäessä ennen pitkää ylämäkeä laskin nopeuden kuuteenkymppiin ja ylämäen alkaessa heilautin ikkunasta kättä hyvästiksi ja reilusti kaasua. Sinne jäi kiroilemaan ja vilkuttelemaan valoja. Jälkikäteen miettinyt mitä se ammattikuskia leikkinyt pelle luuli voittavansa roikkumalla aivan kontissa kiinni. Mäkinen ja mutkainen tie, edessä kymmenen auton jono josta sillä ei olisi ollut missään olosuhteissa toiveita päästä ohi. Olisi vaan jättänyt asianmukaisen välin ja ajellut rennosti liikennevirran mukana määränpäähänsä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Totta hitossa poliisi voi ottaa tuosta kortin kuivumaan.

Suosittelen tekemään tästä sähköisen rikosilmoituksen, kun vain tuo palvelu aukeaa joskus aamulla. Nyt se ei ole valitettavasti avoinna.
Mulle käynyt tuo, että joku urpo ohitti risteyksessä, kun olin kääntymässä vasemmalle. Tuttu kotiin johtava risteys, vilkku hyvissä ajoin päälle, ja tarkistin vielä taustapeilistä tuleeko takaa ketään, koska tällöin ko. paikassa hyvä ryhmittäytyä viimeisen päälle, niin mahtuvat oikealta ohittaa. Tulihan sieltä, mutta ei itselle tullut mieleenkään, että vasemmalta lähtee ohi, ja sujahti vierestä ihan just kun olin alkamassa kääntää autoa. Lapset oli takapenkillä turvaistuimissaan, ja kyllä vaivasi pitkään, mitä olisi voinut sattua. Alueella 60 km/h rajoitus, veikkaan ohittajalla olleen vähintään tämä lasissa, itsehän menin jo ihan ryömintävauhtia, joten vaikea oli arvioida. Tästä yli 10 vuotta, mutta vieläkin seuraan taustapeiliä loppuun asti näissä tilanteissa.

Mitään kameroita mulla ei ollut, enkä ehtinyt rekkaria nähdä. Musta vähän vanhempi bemari se oli. Toivottavasti tämä saa mätkyt tuosta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Totta hitossa poliisi voi ottaa tuosta kortin kuivumaan.

Suosittelen tekemään tästä sähköisen rikosilmoituksen, kun vain tuo palvelu aukeaa joskus aamulla. Nyt se ei ole valitettavasti avoinna.

Ei mitään järkeä kuormittaa poliisia. Kuski voi kiistää, ja todistajan ei tarvitse todistaa lähiomaista vastaan. Jos oikein kuulin, niin siinähän oli esillä vain etunimi, varsin yleinen vieläpä.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei mitään järkeä kuormittaa poliisia. Kuski voi kiistää, ja todistajan ei tarvitse todistaa lähiomaista vastaan. Jos oikein kuulin, niin siinähän oli esillä vain etunimi, varsin yleinen vieläpä.

Tämähän on klippi pidemmästä (youtube?) livestä jossa varmaan käy kyllä ilmi kuka sielä ajaa. En ole nähnyt mutta luulisin että joku "nyymi" on pätkät laittanut poliisille kun näytti tuo pätkitty video pyörineen ylilaudalla jo joitain päiviä sitten.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tämähän on klippi pidemmästä (youtube?) livestä jossa varmaan käy kyllä ilmi kuka sielä ajaa. En ole nähnyt mutta luulisin että joku "nyymi" on pätkät laittanut poliisille kun näytti tuo pätkitty video pyörineen ylilaudalla jo joitain päiviä sitten.
Kyllä. Striimiähän noi ajellessaan tekivät eli pitkästä videopätkästä käy kyllä helposti kuski selville.
 

Byvajet

Jäsen
En ymmärrä miksi liikenneympyrässä (ja muuallakin) vilkun käyttö on niin älyttömän vaikeata? Vilkun kun napauttaa ympyrässä jo ajava niin siinä kerkeää itse liittyä ympyrään ajamaan ja saadaan liikenne sulavasti toimimaan. Osa ei kuitenkaan koe tarvetta tai jaksa sitä vilkkua käyttää. Tässä tapauksessa mikäli tämän vilkuttoman auton takana tulee seuraava, niin ympyrään liittymiselle ei enää löydykkään aikaa. Sama pätee toki kaistanvaihtoihin. On varmaan yleistys, mutta kahteen automerkkiin rajoittuvat suuri osa näistä vilkuttomista tienkäyttäjistä.

Itse en näitä ympyröitä hallitse. Niitä on tietenkin monenlaisia, mutta yleisimmin käyttämäni ovat niin pieniä, ettei poistumista ehdi oikein vilkuttaa, joten se tuntuu todella turhalta. Melkein samalla kun vilkun laittaa päälle, alkaa jo kääntäminen ympyrästä pois, joten mitäpä muut siitä hyötyvät.

Toinen asia on sitten se, etten oikein luota, että vilkuttajat ovat oikeasti aikeissa kääntyä. Siksi tulee varmisteltua, enkä uskalla suikata väliin, koska jos ei käännykään, tulee törmäys. Eivätkä vahinkovilkuttajat ole edes mitenkään äärimmäisen harvinaisia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toinen asia on sitten se, etten oikein luota, että vilkuttajat ovat oikeasti aikeissa kääntyä. Siksi tulee varmisteltua, enkä uskalla suikata väliin, koska jos ei käännykään, tulee törmäys. Eivätkä vahinkovilkuttajat ole edes mitenkään äärimmäisen harvinaisia.
Ottamatta kantaa ekaan kappaleesi, niin tästä tuli mieleen eräs sankari joka ajoi pieneen ympyrään kovaa vauhtia vilkku päällä ja itse olin liittymässä seuraavasta liittymästä. Katsoin kyseisen jätkän vauhtia, että ei varmasti vilkusta huolimatta käänny suuntaan, jonne vilkutti, ja mistä itse tulin, enkä uskaltanut ajaa ympyrään luottaen vilkkuun. Tyyppi vetikin vauhdilla ympyrän ”suoraan”. Tööttäsin, häiskä pysähtyi ja käytiin siinä sananvaihtoa eikä tainnut ymmärtää mitä teki väärin.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Muutama päivä sitten oli taas Hyrylän ympyrässä itsellä kolari lähellä. Siinä kun saa molemmilta kaistoilta poistua esimerkiksi Järvenpään suuntaan ja vain sisempää saa jatkaa ympyrässä, niin aika usein joku ulkokaistalta jatkaakin ympyrässä eteenpäin. Itse olin taas sisäkaistalta ajamassa ulos ympyrästä kun ulkokaistalta leikattiin nenän edestä jatkamaan ympyrässä. Onneksi tuossa on jo oppinut varomaan ja osaa vähän varautua näihin.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Itse en näitä ympyröitä hallitse. Niitä on tietenkin monenlaisia, mutta yleisimmin käyttämäni ovat niin pieniä, ettei poistumista ehdi oikein vilkuttaa, joten se tuntuu todella turhalta. Melkein samalla kun vilkun laittaa päälle, alkaa jo kääntäminen ympyrästä pois, joten mitäpä muut siitä hyötyvät.

Toinen asia on sitten se, etten oikein luota, että vilkuttajat ovat oikeasti aikeissa kääntyä. Siksi tulee varmisteltua, enkä uskalla suikata väliin, koska jos ei käännykään, tulee törmäys. Eivätkä vahinkovilkuttajat ole edes mitenkään äärimmäisen harvinaisia.


Eihän se ympyrä oo mitään muuta ku risteys, josta ei saa kääntyy vasemmalle. Suoraan ei kannata ajaa.
Eli risteys, josta saa kääntyy vaan oikeelle.
Ja jos tuntuu ettei ehdi, on vauhti ympyräs liian kova. Ja jos meinaat poistuu heti seuraavasta mist oot tullu, voit tietty laittaa vilkun jo liittymisvaiheessa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Muutama päivä sitten oli taas Hyrylän ympyrässä itsellä kolari lähellä. Siinä kun saa molemmilta kaistoilta poistua esimerkiksi Järvenpään suuntaan ja vain sisempää saa jatkaa ympyrässä, niin aika usein joku ulkokaistalta jatkaakin ympyrässä eteenpäin. Itse olin taas sisäkaistalta ajamassa ulos ympyrästä kun ulkokaistalta leikattiin nenän edestä jatkamaan ympyrässä. Onneksi tuossa on jo oppinut varomaan ja osaa vähän varautua näihin.
Joo, paha paikka. Ei minusta kaikkein fiksuin ratkaisu tuohon. Tuollaiset viritykset oikeasti pahoja sellaisille, joille järjestely ei ole tuttu.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo, paha paikka. Ei minusta kaikkein fiksuin ratkaisu tuohon. Tuollaiset viritykset oikeasti pahoja sellaisille, joille järjestely ei ole tuttu.
Sinänsä joo, mutta liikennemerkkejä lukemalla ja jopa kaistamaalauksia havainnoimalla tuo on aivan selvä juttu. Olen kyllä itsekin tuossa joutunut pariin otteeseen samanlaiseen tilanteeseen kuin veli @TAM. Kaikki ei vaan osaa.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse en näitä ympyröitä hallitse. Niitä on tietenkin monenlaisia, mutta yleisimmin käyttämäni ovat niin pieniä, ettei poistumista ehdi oikein vilkuttaa, joten se tuntuu todella turhalta. Melkein samalla kun vilkun laittaa päälle, alkaa jo kääntäminen ympyrästä pois, joten mitäpä muut siitä hyötyvät.

Täysin oikeaoppinen tapa on seuraava:

Jos olet poistumassa ympyrästä ensimmäisessä liittymässä, laitat vilkun päälle jo ennen kuin menet sisään ympyrään. Vähän niin kuin olisit vain tavallisessa risteyksessä.

Jos poistut muusta kuin ensimmäisestä liittymästä, laitat vilkun päälle heti kun olet ohittanut poistumista edeltävän liittymän, et vasta sitten kun olet poistumassa omasta liittymästäsi. Tällöin kyllä käytännössä pitäisi ehtiä ihan hyvin vilkuttelemaan, vaikka ympyrä olisi hyvinkin pieni.

Ensimmäistä kohtaa noudatetaan jonkun verran, ei toki kovin moni. Jälkimmäistä ei noudata oikeastaan kukaan. Eipä tuolla nyt suurta merkitystä oikeastaan ole, ei siellä ympyrän ulkopuolella montaa sekuntia yleensä joudu jonottelemaan, vaikka kukaan ei vilkuta. Tyhmää, mutta aika yhdentekevää lopulta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Otin alamäissä ja suorilla vauhtia reilusti pois, jolloin joutui takana jarruttelemaan ja ylämäkeen sitten kaasua niin jäi lasteineen kuin tikku paskaan kun oli menettänyt vauhtinsa.

Siinä on kyllä kaksi samankaltaisella järjenjuoksulla varustettua nyt kohdannut. Kumma juttu, että se liikenne on joillekin oikea paikka opettaa muita ja purkaa omaa pahaa mieltään. Sitten, kun niitä osuu kaksi samaan tilanteeseen, niin sopii vain toivoa, ettei kovin suurta vahinkoa tule. Ainakaan viattomille osapuolille.

Lokan muijalta hyvä toteamus. Pitää ottaa huomioon, ettei muiden ajo häiriinny omien ohitusten takia. Ei varmaan tuon kääntyvän pulla-auton ajo häiriintynyt, kun neiti/rouva meinasi jäädä alle tyylikkäällä sulkuviivaohituksellaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täysin oikeaoppinen tapa on seuraava:

Jos olet poistumassa ympyrästä ensimmäisessä liittymässä, laitat vilkun päälle jo ennen kuin menet sisään ympyrään. Vähän niin kuin olisit vain tavallisessa risteyksessä.

Jos poistut muusta kuin ensimmäisestä liittymästä, laitat vilkun päälle heti kun olet ohittanut poistumista edeltävän liittymän, et vasta sitten kun olet poistumassa omasta liittymästäsi. Tällöin kyllä käytännössä pitäisi ehtiä ihan hyvin vilkuttelemaan, vaikka ympyrä olisi hyvinkin pieni.

Ensimmäistä kohtaa noudatetaan jonkun verran, ei toki kovin moni. Jälkimmäistä ei noudata oikeastaan kukaan. Eipä tuolla nyt suurta merkitystä oikeastaan ole, ei siellä ympyrän ulkopuolella montaa sekuntia yleensä joudu jonottelemaan, vaikka kukaan ei vilkuta. Tyhmää, mutta aika yhdentekevää lopulta.
Vielä kun matkittaisiin tuo "sisäkehälle" päin vilkuttaminen brittien oikeasta tavasta näyttää suuntamerkkiä liikenneympyrässä:

 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Siinä on kyllä kaksi samankaltaisella järjenjuoksulla varustettua nyt kohdannut. Kumma juttu, että se liikenne on joillekin oikea paikka opettaa muita ja purkaa omaa pahaa mieltään. Sitten, kun niitä osuu kaksi samaan tilanteeseen, niin sopii vain toivoa, ettei kovin suurta vahinkoa tule. Ainakaan viattomille osapuolille.
Ei ollut mitään tarvetta opettaa eikä myöskään purkaa pahaa mieltä. Vain ja ainoastaan hankkiutua eroon jäisellä tiellä kontista roikkuvasta puukenkämiehestä. Vilkuttelin muutamaan kertaan jarruvaloja sumareita jos älyäis jättää väliä, mutta liimaantui vaan tiukempaan kiinni. Ilman pienintäkään epäilystä tyyppiä vitutti kun ei saanut tuupata rajoitinta vasten mutta ei se kontissa roikkuminen siihen mitään helpotusta tuonut kun edessä jono josta sillä ei olisi ollut mitään toiveita päästä ohi. Mäkisellä tiellä olisi matkansa ollut huomattavasti helpompaa kun olisi jättänyt väliä ja olisi silloin pystynyt ottamaan kunnolla vauhtia ennen ylämäkeä niin ei auto lasti päällä hyydy. Ei vaan riittänyt ammattitaito tyypillä. Minulla oli matkaa jäljellä noin 40 kilsaa ja en kyllä sellaista matkaa katso rekkapenaa kontissa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutama päivä sitten oli taas Hyrylän ympyrässä itsellä kolari lähellä. Siinä kun saa molemmilta kaistoilta poistua esimerkiksi Järvenpään suuntaan ja vain sisempää saa jatkaa ympyrässä, niin aika usein joku ulkokaistalta jatkaakin ympyrässä eteenpäin. Itse olin taas sisäkaistalta ajamassa ulos ympyrästä kun ulkokaistalta leikattiin nenän edestä jatkamaan ympyrässä. Onneksi tuossa on jo oppinut varomaan ja osaa vähän varautua näihin.

Tämä varmaan siinä S-Marketin lähellä olevassa ympyrässä? Siinä seuraavassa ympyrässä Järvenpäähän päin on myös yksi monille hankala paikka, Koskenmäentien suunnasta tullessa oikeaa kaistaa saa mennä ainoastaa Tuusulanväylän suuntaan mutta yllättävän moni jatkaakin siitä Keravan tai Järvenpään suuntaan. Jos tuossa on auto oikealla puolella niin sitä itse ottaa jo valmiiksi varovasti kun tuntuu että on 50% mahdollisuus ettei mennäkään sääntöjen mukaan Tuusulanväylälle.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Nyt jatkoajan kolaroineet jelp! Kaupungilla annoin hennon pienen pusun edessä olevalle noin 15-20 vuotta vanhalle Peugeot 206jonka kuskina toimi varmaan reilu 70-vuotias muori. Omaan autooni ei näkyviä lommoja tullut ja pusun ottaneeseen autoon tuli todnäk. yksi tai kaksi naarmua, siis todella minimaaliset jäljet (jos ne nyt siitä tulivat).

Auton omistajan vävy sattuu olemaan automaalari. Kaveri soitteli mulle ja sanoi että vakuutuksen kautta kannattaa hoitaa, sillä kustannukset ovat 490 euroa. Siis jumalauta varmaan puolet ton auton käyttöarvosta. Nuoren iän puolesta en tämmöisiä ole aiemmin hoitanut joten nyt jos löytyy kokemuksia tilanteessa etenemiseen, niin niitä mielellään kuuntelisin.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt jatkoajan kolaroineet jelp! Kaupungilla annoin hennon pienen pusun edessä olevalle noin 15-20 vuotta vanhalle Peugeot 206jonka kuskina toimi varmaan reilu 70-vuotias muori. Omaan autooni ei näkyviä lommoja tullut ja pusun ottaneeseen autoon tuli todnäk. yksi tai kaksi naarmua, siis todella minimaaliset jäljet (jos ne nyt siitä tulivat).

Auton omistajan vävy sattuu olemaan automaalari. Kaveri soitteli mulle ja sanoi että vakuutuksen kautta kannattaa hoitaa, sillä kustannukset ovat 490 euroa. Siis jumalauta varmaan puolet ton auton käyttöarvosta. Nuoren iän puolesta en tämmöisiä ole aiemmin hoitanut joten nyt jos löytyy kokemuksia tilanteessa etenemiseen, niin niitä mielellään kuuntelisin.
Helposti tulee tuon verran laskua pienenkin jäljen päällemaalaamisesta. Sinun liikennevakuutuksestasi tuo korvataan, kunhan vakuutusyhtiösi ensin hyväksyy. Pajalta lähtee kuvat hyväksymistä varten. Ei sillä sen jälkeen ole sinulle merkitystä, paljonko lasku on. Sinun vakuutuksesi bonukset saattavat pienentyä, mikä johtaa vakuutusmaksun nousemiseen. Riippuu siitä, millaisilla ehdoilla olet vakuutuksesi ottanut. Omavastuuta ei liikennevakuutuksissa ole.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt jatkoajan kolaroineet jelp! Kaupungilla annoin hennon pienen pusun edessä olevalle noin 15-20 vuotta vanhalle Peugeot 206jonka kuskina toimi varmaan reilu 70-vuotias muori. Omaan autooni ei näkyviä lommoja tullut ja pusun ottaneeseen autoon tuli todnäk. yksi tai kaksi naarmua, siis todella minimaaliset jäljet (jos ne nyt siitä tulivat).

Auton omistajan vävy sattuu olemaan automaalari. Kaveri soitteli mulle ja sanoi että vakuutuksen kautta kannattaa hoitaa, sillä kustannukset ovat 490 euroa. Siis jumalauta varmaan puolet ton auton käyttöarvosta. Nuoren iän puolesta en tämmöisiä ole aiemmin hoitanut joten nyt jos löytyy kokemuksia tilanteessa etenemiseen, niin niitä mielellään kuuntelisin.
Tää olis kannattanut paikan päällä jo hoitaa käteisellä (tässä tapauksessa 30-50€). Mitään järkeä ei ole ruveta omia bonuksia laskemaan jonkun kahden naarmun takia, mitkä on tullut ikivanhaan pösöön. Yritä sovitella se että heität 50€ kouraan kipukorvauksia ja jos ei kelpaa niin kiellät kaiken. Eikai niillä mitään todisteita ole siitä kolarista jos ei poliisit paikalla käynyt?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tää olis kannattanut paikan päällä jo hoitaa käteisellä (tässä tapauksessa 30-50€). Mitään järkeä ei ole ruveta omia bonuksia laskemaan jonkun kahden naarmun takia, mitkä on tullut ikivanhaan pösöön. Yritä sovitella se että heität 50€ kouraan kipukorvauksia ja jos ei kelpaa niin kiellät kaiken. Eikai niillä mitään todisteita ole siitä kolarista jos ei poliisit paikalla käynyt?

Ja suomalaisetko oli rehellisyydestään tunnettu porukka? Muutama satanen siitä, ettei tarvitsisi koko elämää joka kerta peilin edessä ajatella että mululkuhan se siinä. Pikkuraha.

Rehellisesti nämä hommat kuuluu hoitaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös