Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 1 982 200
  • 12 219

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Siinä on kyllä kaksi samankaltaisella järjenjuoksulla varustettua nyt kohdannut. Kumma juttu, että se liikenne on joillekin oikea paikka opettaa muita ja purkaa omaa pahaa mieltään. Sitten, kun niitä osuu kaksi samaan tilanteeseen, niin sopii vain toivoa, ettei kovin suurta vahinkoa tule. Ainakaan viattomille osapuolille.
Ei ollut mitään tarvetta opettaa eikä myöskään purkaa pahaa mieltä. Vain ja ainoastaan hankkiutua eroon jäisellä tiellä kontista roikkuvasta puukenkämiehestä. Vilkuttelin muutamaan kertaan jarruvaloja sumareita jos älyäis jättää väliä, mutta liimaantui vaan tiukempaan kiinni. Ilman pienintäkään epäilystä tyyppiä vitutti kun ei saanut tuupata rajoitinta vasten mutta ei se kontissa roikkuminen siihen mitään helpotusta tuonut kun edessä jono josta sillä ei olisi ollut mitään toiveita päästä ohi. Mäkisellä tiellä olisi matkansa ollut huomattavasti helpompaa kun olisi jättänyt väliä ja olisi silloin pystynyt ottamaan kunnolla vauhtia ennen ylämäkeä niin ei auto lasti päällä hyydy. Ei vaan riittänyt ammattitaito tyypillä. Minulla oli matkaa jäljellä noin 40 kilsaa ja en kyllä sellaista matkaa katso rekkapenaa kontissa.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutama päivä sitten oli taas Hyrylän ympyrässä itsellä kolari lähellä. Siinä kun saa molemmilta kaistoilta poistua esimerkiksi Järvenpään suuntaan ja vain sisempää saa jatkaa ympyrässä, niin aika usein joku ulkokaistalta jatkaakin ympyrässä eteenpäin. Itse olin taas sisäkaistalta ajamassa ulos ympyrästä kun ulkokaistalta leikattiin nenän edestä jatkamaan ympyrässä. Onneksi tuossa on jo oppinut varomaan ja osaa vähän varautua näihin.

Tämä varmaan siinä S-Marketin lähellä olevassa ympyrässä? Siinä seuraavassa ympyrässä Järvenpäähän päin on myös yksi monille hankala paikka, Koskenmäentien suunnasta tullessa oikeaa kaistaa saa mennä ainoastaa Tuusulanväylän suuntaan mutta yllättävän moni jatkaakin siitä Keravan tai Järvenpään suuntaan. Jos tuossa on auto oikealla puolella niin sitä itse ottaa jo valmiiksi varovasti kun tuntuu että on 50% mahdollisuus ettei mennäkään sääntöjen mukaan Tuusulanväylälle.
 
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Nyt jatkoajan kolaroineet jelp! Kaupungilla annoin hennon pienen pusun edessä olevalle noin 15-20 vuotta vanhalle Peugeot 206jonka kuskina toimi varmaan reilu 70-vuotias muori. Omaan autooni ei näkyviä lommoja tullut ja pusun ottaneeseen autoon tuli todnäk. yksi tai kaksi naarmua, siis todella minimaaliset jäljet (jos ne nyt siitä tulivat).

Auton omistajan vävy sattuu olemaan automaalari. Kaveri soitteli mulle ja sanoi että vakuutuksen kautta kannattaa hoitaa, sillä kustannukset ovat 490 euroa. Siis jumalauta varmaan puolet ton auton käyttöarvosta. Nuoren iän puolesta en tämmöisiä ole aiemmin hoitanut joten nyt jos löytyy kokemuksia tilanteessa etenemiseen, niin niitä mielellään kuuntelisin.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt jatkoajan kolaroineet jelp! Kaupungilla annoin hennon pienen pusun edessä olevalle noin 15-20 vuotta vanhalle Peugeot 206jonka kuskina toimi varmaan reilu 70-vuotias muori. Omaan autooni ei näkyviä lommoja tullut ja pusun ottaneeseen autoon tuli todnäk. yksi tai kaksi naarmua, siis todella minimaaliset jäljet (jos ne nyt siitä tulivat).

Auton omistajan vävy sattuu olemaan automaalari. Kaveri soitteli mulle ja sanoi että vakuutuksen kautta kannattaa hoitaa, sillä kustannukset ovat 490 euroa. Siis jumalauta varmaan puolet ton auton käyttöarvosta. Nuoren iän puolesta en tämmöisiä ole aiemmin hoitanut joten nyt jos löytyy kokemuksia tilanteessa etenemiseen, niin niitä mielellään kuuntelisin.
Helposti tulee tuon verran laskua pienenkin jäljen päällemaalaamisesta. Sinun liikennevakuutuksestasi tuo korvataan, kunhan vakuutusyhtiösi ensin hyväksyy. Pajalta lähtee kuvat hyväksymistä varten. Ei sillä sen jälkeen ole sinulle merkitystä, paljonko lasku on. Sinun vakuutuksesi bonukset saattavat pienentyä, mikä johtaa vakuutusmaksun nousemiseen. Riippuu siitä, millaisilla ehdoilla olet vakuutuksesi ottanut. Omavastuuta ei liikennevakuutuksissa ole.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt jatkoajan kolaroineet jelp! Kaupungilla annoin hennon pienen pusun edessä olevalle noin 15-20 vuotta vanhalle Peugeot 206jonka kuskina toimi varmaan reilu 70-vuotias muori. Omaan autooni ei näkyviä lommoja tullut ja pusun ottaneeseen autoon tuli todnäk. yksi tai kaksi naarmua, siis todella minimaaliset jäljet (jos ne nyt siitä tulivat).

Auton omistajan vävy sattuu olemaan automaalari. Kaveri soitteli mulle ja sanoi että vakuutuksen kautta kannattaa hoitaa, sillä kustannukset ovat 490 euroa. Siis jumalauta varmaan puolet ton auton käyttöarvosta. Nuoren iän puolesta en tämmöisiä ole aiemmin hoitanut joten nyt jos löytyy kokemuksia tilanteessa etenemiseen, niin niitä mielellään kuuntelisin.
Tää olis kannattanut paikan päällä jo hoitaa käteisellä (tässä tapauksessa 30-50€). Mitään järkeä ei ole ruveta omia bonuksia laskemaan jonkun kahden naarmun takia, mitkä on tullut ikivanhaan pösöön. Yritä sovitella se että heität 50€ kouraan kipukorvauksia ja jos ei kelpaa niin kiellät kaiken. Eikai niillä mitään todisteita ole siitä kolarista jos ei poliisit paikalla käynyt?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tää olis kannattanut paikan päällä jo hoitaa käteisellä (tässä tapauksessa 30-50€). Mitään järkeä ei ole ruveta omia bonuksia laskemaan jonkun kahden naarmun takia, mitkä on tullut ikivanhaan pösöön. Yritä sovitella se että heität 50€ kouraan kipukorvauksia ja jos ei kelpaa niin kiellät kaiken. Eikai niillä mitään todisteita ole siitä kolarista jos ei poliisit paikalla käynyt?

Ja suomalaisetko oli rehellisyydestään tunnettu porukka? Muutama satanen siitä, ettei tarvitsisi koko elämää joka kerta peilin edessä ajatella että mululkuhan se siinä. Pikkuraha.

Rehellisesti nämä hommat kuuluu hoitaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse kanssa tökkäsin aikoinaan peräkoukulla peruuttaessa ikivanhaan Toyotan-romuun, jonka puskuriin tuli pieni painuma. Edes maali ei mennyt rikki. Yritin tarjota käteiskorvausta, joka ei kelvannut kun korjattua piti saada. Korjaus oli vakuutuksesta tonnin, joka oli varmaan puolet auton arvosta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
heität 50€ kouraan kipukorvauksia ja jos ei kelpaa niin kiellät kaiken. Eikai niillä mitään todisteita ole siitä kolarista jos ei poliisit paikalla käynyt?

@Jarrontöttöröö jos sua puolestaan joskus joku peltikolaroi, niin juuri näiden heppujen takia otat heti alkuun puhelimella selkeät kuvat tilanteesta, vaurioista, molempien rekkareista ja vasta sen jälkeen menet edes juttelemaan vastapuolen kanssa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yleisenä huomiona liikennekulttuuri on viimeisten vuosien aikana mennyt kyllä harppauksin huonompaan suuntaan, ainakin Oulussa. En tiedä onko autokoulun tasoon tullut jotain muutosta viime aikoina, mutta etenkin yöaikaan korostuu nuorison aivan kaheli ajaminen. Oulussa ehkä yksi kymmenestä yöaikaan liikkeellä olevista välittää edes himpun liikennesäännöistä. Jonkinlaista liikenteenvalvontaa toivoisi, useammalta kymmeneltä saisi viedä kortin pois joka yö.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ja suomalaisetko oli rehellisyydestään tunnettu porukka? Muutama satanen siitä, ettei tarvitsisi koko elämää joka kerta peilin edessä ajatella että mululkuhan se siinä. Pikkuraha.

Rehellisesti nämä hommat kuuluu hoitaa.
Olen tästä tapauksesta lievästi eri mieltä. Eikä @smugu edes mitään epärehellistä ehdottanut. Jos osumaa ottanut auto on suht elinkaarensa päässä, ja vaikka auton omistava ikäihminen ajaisikin sillä vähät ajonsa vielä monet vuodet, voi olla aika ylimitoitettua maalata hyvin vähäistä skraabua 500 eurolla vakuutuksesta. Riippuu tietenkin vahingosta. Jos jälki on hyvin vähäinen, niin voisi olla molemmille osapuolille parempi, että vahingon aiheuttaja eli tässä tapauksessa @Jarrontöttöröö maksaa kohtuullisen käteiskorvauksen vahinkoa kärsineelle. Jos vahinko on pelkästään esteettinen ja tosiaan hyvin vähäinen, niin vahinkoa kärsinyt saa tuon kipurahana, eikä välttämättä edes ryhdy fiksaamaan vanhaa kotteroa jollakin maalikynällä, isommista toimista puhumattakaan. Tämä siis tietenkin edellyttäen, että kyseinen menettely sopii molemmille osapuolille. Jos vahinkoa kärsinyt haluaa välttämättä maalauttaa, niin sitten hyödynnetään vahingon aiheuttaneen vakuutusta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei se peräänajon vaurio välttämättä ole kokonaan näkyvillä, vaan esimerkiksi puskurin kannakkeita on voinut katketa. Saattaa olla, että pysyy paikallaan tai sitten ei. Peräänajosta saattaa myös aiheutua myöhemmin ilmeneviä niskakipuja esimerkiksi, ja tällöin olisi parempi että vahinko olisi vakuutusyhtiön tiedossa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Olen tästä tapauksesta lievästi eri mieltä. Eikä @smugu edes mitään epärehellistä ehdottanut. Jos osumaa ottanut auto on suht elinkaarensa päässä, ja vaikka auton omistava ikäihminen ajaisikin sillä vähät ajonsa vielä monet vuodet, voi olla aika ylimitoitettua maalata hyvin vähäistä skraabua 500 eurolla vakuutuksesta.

"Yritä sovitella se että heität 50€ kouraan kipukorvauksia ja jos ei kelpaa niin kiellät kaiken. Eikai niillä mitään todisteita ole siitä kolarista jos ei poliisit paikalla käynyt"

@smugu ehdotus oli kaikin puolin järkevä lukuun ottamatta tuota viimeistä lainattua kohtaa, joka ei kyllä aivan täysin rehelliseltä kuulosta. Ehdottomasti tuollainen kannattaa yrittää sovitella, mutta jos vastapuoli ei suostu, sitten vakuutuksesta eikä kielletä tapahtunutta ja luistella vastuusta.

Pieniäkin kolhuja keskenään sopiessa kannattaa sitten muistaa, että ihmisillä on paha tapa tulla katumapäälle tai olla muuten vaan mulkkuja. Tämän takia mahdollisimman tarkka dokumentointi tapahtuneesta ja kummankin vaurioista heti ja välittömästi ja ehdottomasti yhteystiedot mahdollisilta todistajilta. Samoin maksu tilisiirtona tai muuten dokumentoituna ettei tarinat jälkikäteen muutu.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja suomalaisetko oli rehellisyydestään tunnettu porukka? Muutama satanen siitä, ettei tarvitsisi koko elämää joka kerta peilin edessä ajatella että mululkuhan se siinä. Pikkuraha.

Rehellisesti nämä hommat kuuluu hoitaa.
On totta, että ehkä tuo viimeinen kohta kannattaa unohtaa. Mutta jos itse olisin vastaavassa tilanteessa ja muutamista sovitteluyrityksistä huolimatta mummo tai mummon sukulaiset automaalari vävyineen ei ehdotukseen suostuisi, vaan haluaisi arvottoman pösön maalata mun vakuutuksen piikkiin, niin saattaisin tuotakin vaihtoehtoa jo harkita.
Mitään järkeähän tuossa koko keissin jälkihoidossahan ei ole. Eihän tässä vaan yritetä nyt saada tätä työtä suoritettua tämän automaalari vävyn pajalla ja sieltä laskutettua vakuutusyhtiötä?
 
Tämä varmaan siinä S-Marketin lähellä olevassa ympyrässä? Siinä seuraavassa ympyrässä Järvenpäähän päin on myös yksi monille hankala paikka, Koskenmäentien suunnasta tullessa oikeaa kaistaa saa mennä ainoastaa Tuusulanväylän suuntaan mutta yllättävän moni jatkaakin siitä Keravan tai Järvenpään suuntaan. Jos tuossa on auto oikealla puolella niin sitä itse ottaa jo valmiiksi varovasti kun tuntuu että on 50% mahdollisuus ettei mennäkään sääntöjen mukaan Tuusulanväylälle.





Kuulostaa aivan Vaajakosken liikenneympyrältä, mille on jopa omistettu linkistä löytyvä kappale. Ihan kyllä yleinen ilmiö, että vaikka liikennemerkin mukaan kaksikaistaisen ympyrän oikealta kaistalta saa kääntyä ainoastaan ensimmäisestä liittymästä ulos, silti moni vetää suoraan.

Tuo Vaajakoski on kyllä aika legendaarinen sumppu Jyväskylän alueella. Ympyrän järjestelyjä on muutettu vuosien saatossa ainakin pariin kertaan, kaksikaistaisesta yksikaistaiseen ja takaisin. Parhaimmillaan jonoa on ollut jonnekin Halssilaan saakka jos tuossa on joku kolari tapahtunut.

 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Tämä varmaan siinä S-Marketin lähellä olevassa ympyrässä? Siinä seuraavassa ympyrässä Järvenpäähän päin on myös yksi monille hankala paikka, Koskenmäentien suunnasta tullessa oikeaa kaistaa saa mennä ainoastaa Tuusulanväylän suuntaan mutta yllättävän moni jatkaakin siitä Keravan tai Järvenpään suuntaan. Jos tuossa on auto oikealla puolella niin sitä itse ottaa jo valmiiksi varovasti kun tuntuu että on 50% mahdollisuus ettei mennäkään sääntöjen mukaan Tuusulanväylälle.
Jep, juurikin siinä S-Marketin viereisessä.
Toi on varmaan kanssa paha paikka siinä toisessa ympyrässä. Itse tulee vain ajettua harvemmin siinä, niin ei ole osunut kohdalle vastaavia tilanteita.
 

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Vielä kun matkittaisiin tuo "sisäkehälle" päin vilkuttaminen brittien oikeasta tavasta näyttää suuntamerkkiä liikenneympyrässä:

Eli hommako toimii niin, että sisäkehällä ajavat vilkuttavat sisäänpäin? Kunnes sitten ovat poistumassa ja vilkuttavat ulos?

Toki kun täällä ei onnistuta vilkuttamaan edes ulos ajaessa, niin todennäköisesti olisi liian haastavaa jos pitäisi välillä vilkuttaa toiseenkin suuntaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli hommako toimii niin, että sisäkehällä ajavat vilkuttavat sisäänpäin? Kunnes sitten ovat poistumassa ja vilkuttavat ulos?

Toki kun täällä ei onnistuta vilkuttamaan edes ulos ajaessa, niin todennäköisesti olisi liian haastavaa jos pitäisi välillä vilkuttaa toiseenkin suuntaan.
Juuri noin se toimii. Toki kaikki ei sielläkään "osaa", mutta antaahan tuo oikein käytettynä muille ympyrässä ajaville ja siihen liittymään pyrkiville mukavasti lisäinfoa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: TAM

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Eikös nimenomaan kiertoliittymässä vilkuteta molempiin suuntiin, ja ympyrässä vain ulostautuessa vilkkua oikealle?

Alan oikeasti olla sitä mieltä, että kaikkien pitäisi ajaa inssi porissa. Riittävästi ympyröitä ja yksisuuntaisia katuja.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös nimenomaan kiertoliittymässä vilkuteta molempiin suuntiin, ja ympyrässä vain ulostautuessa vilkkua oikealle?
Ei. Ainoastaan silloin näytetään vilkkua kun poistutaan liittymästä tai useampi kaistaisen ympyrän sisällä kaistaa vaihtaessa. Eli jos pyörit sen ympyrän sisällä etkä ole vaihtamassa kaistaa tai poistumassa niin vilkkua ei näytetä. Sen voi ajatella niin että ajat ihan normaalia katua omalla kaistalla. Liikenneympyrässä/kiertoliittymässä se kaista vaan kääntyy vasemmalle kokoajan ja vilkkua näytetään kun kaistalta poistutaan... Ethän kadullakaan vilkuttele muuten vain ellet ole kääntymässä jonnekin...
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Ei. Ainoastaan silloin näytetään vilkkua kun poistutaan liittymästä tai useampi kaistaisen ympyrän sisällä kaistaa vaihtaessa. Eli jos pyörit sen ympyrän sisällä etkä ole vaihtamassa kaistaa tai poistumassa niin vilkkua ei näytetä. Sen voi ajatella niin että ajat ihan normaalia katua omalla kaistalla. Liikenneympyrässä/kiertoliittymässä se kaista vaan kääntyy vasemmalle kokoajan ja vilkkua näytetään kun kaistalta poistutaan... Ethän kadullakaan vilkuttele muuten vain ellet ole kääntymässä jonnekin...

Jahas, seison korjattuna. Jotenkin muistin ulkomuistista tuon kiertoliittymän erilaisuuden. Joskaan en noita vanhanliiton kiertoliittymiä nähnyt. Mutta ympyrä nyt pitäisi kaikille olla selkeä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Eihän tässä vaan yritetä nyt saada tätä työtä suoritettua tämän automaalari vävyn pajalla ja sieltä laskutettua vakuutusyhtiötä?
Sitähän tuossa varmaankin yritetään, mutta se on vakuutusyhtiön asia hyväksyykö maalarin laskutuksia vai ei. Vakuutuksen ottajallehan se on aivan yksi lysti paljonko vakuutusyhtiö työstä maksaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jahas, seison korjattuna. Jotenkin muistin ulkomuistista tuon kiertoliittymän erilaisuuden. Joskaan en noita vanhanliiton kiertoliittymiä nähnyt. Mutta ympyrä nyt pitäisi kaikille olla selkeä.
Liikenneympyrä ja kiertoliittymä ovat sama asia ja vilkun käyttö on harvinaisen yksinkertainen asia. Käytetään ympyrästä poistuttaessa ja ympyrän sisällä kaistaa vaihtaessa. Sisään ajettaessa väistetään ympyrässä olevaa liikennettä ja kevyttä liikennettä ja poistuttaessa kevyttä liikennettä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Liikenneympyrä ja kiertoliittymä ovat sama asia ja vilkun käyttö on harvinaisen yksinkertainen asia. Käytetään ympyrästä poistuttaessa ja ympyrän sisällä kaistaa vaihtaessa. Sisään ajettaessa väistetään ympyrässä olevaa liikennettä ja kevyttä liikennettä ja poistuttaessa kevyttä liikennettä.
Valtaosaa nyt ei oikeasti vaan kiinnosta liikennesäännöt, nopeusrajoitukset ja turvavälit on sitten kyse autoilijasta, pyöräilijästä tai jalankulkijasta. Sitä mennään ja ajellaan vaan fiiliksellä.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri noin se toimii. Toki kaikki ei sielläkään "osaa", mutta antaahan tuo oikein käytettynä muille ympyrässä ajaville ja siihen liittymään pyrkiville mukavasti lisäinfoa.

Samaa mieltä, mutta tämä olisi keskimääräiselle autoilijalle niin vaikea ensinnäkään sisäistää saati toteuttaa käytännössä, joten ihan hyvä, ettei tätä ole edes yritetty soveltaa meillä.

Mitä tulee vilkun käyttöön ympyrästä poistuttaessa, niin onhan sillä oikeasti suuri merkitys, jos on vähääkään enempää liikennettä. Ympyrään jonottajat joutuvat seisomaan aivan turhaan, kun vilkkua ei osata käyttää. Toki tosiasia on, ettei siihen vilkun käyttöön voi luottaa 100%:sti, on tullut itsellänikin vastaan useita kertoja joku sankari, joka vilkuttaa oikealle mutta jatkaakin ympyrässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Byvajet

Jäsen
Ympyrään jonottajat joutuvat seisomaan aivan turhaan, kun vilkkua ei osata käyttää.

Kuten aikaisemmin totesin, tuo riippuu ympyrästä. Minä en viitsi enää vilkuttaa ympyröissä, joissa vilkku ehtii räpsähtää enintään kerran ennen poistumista. Muut autoilijat eivät hyödy siitä mitään.

En myöskään luota vilkkuun vaan enemmän auton nopeuteen. Vilkku on minulle viitteellinen, ei todiste siitä, että auto kääntyy.

Tulkintoihini vaikuttanee se, että olen ympärivuotinen pyöräilijä ja poljen suuria kilometrimääriä. Pyörän selässä oppii huomaamaan, että autoilijat tekevät hirvittävän paljon virheitä, mikä heijastuu luottamukseen myös autoillessa.

Autoilijoiden asenteessa ei ole valittamista. Mulkkuja lukuun ottamatta he ovat huomioivia ja kohteliaita pyöräilijöitä ja jalankulkijoita kohtaan. Ongelma on virheiden suuri määrä. Jos esimerkiksi luottaa oikeuksiinsa risteyksissä, joissa autoilija kääntyy, voi olla varma, että jossain pyöräilyuran vaiheessa kolahtaa, koska niin usein autoilijalta jää pyöräilijä huomaamatta. Siksi itse katson aina takaviistoon ennen kuin ajan risteyksen yli.

En yleensäkään usko, että sokealla sääntöuskollisuudella päästään turvalliseen ja sujuvaan liikenteeseen. Joustava asenne ja ymmärrys kokonaistilanteesta ja siihen liittyvistä riskeistä ovat parempia keinoja.

Pyöräilykulttuuri on menossa siihen suuntaan, että pyöräilijät mieluummin tappavat itsensä pitääkseen oikeuksistaan kiinni kuin hyväksyvät sen, että muut(kin) tienkäyttäjät tekevät virheitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös