Tässä olen parin vuoden autoilun jälkeen ajellut 2 viikkoa työmatkat skootterilla, ja yllätyksenä tuli, kuinka ala-arvoisena vanhemmat tienkäyttäjät (40-50v) pitävät skootteria liikenteessä, auton merkistä riippumatta. Useita kolareita meinannut tulla ollessani liikenneympyrässä kun auto onkin painanut eteeni, vaikka olen jo hyvän aikaa ympyrässä ollut. Myöskin usein vastaan tuleva auto kääntyy suoralta tieltä vasemmalle siitä huolimatta, että olen tulossa sitä kohti sillä kaistalla, jonka autoilijan pitää ylittää päästäkseen haluamalleen tielle. Oletettaako autoilijat, että skootterikuskit ovat 15-vuotiaita räkänokkia jotka eivät liikennesäännöistä tippaakaan tajua, jonka takia heitä voi liikenteessä pompotella mielin määrin? Myöskin vituttaa se, että taajama-alueella, jossa vallitsee 40km/h tai 50km/h rajoitus, on sen keski-ikäisen [lisää tähän automerkki]kuskin ohitettava, oli siihen tilaisuus tai ei. Vastaan tulee auto, takanani on auto. Ajan piennarviivaa pitkin, ja takana oleva auto lähtee ohitseni auton sivupeilin melkein osuessa käsivarteeni. Nuoret kuskit, jotka ovat itse muutama vuosi sitten liikenteessä mopolla tai skootterilla likkuneet, pitävät skootteria tasa-arvoisena tienkäyttäjänä ja heidän kanssa ei vaaratilanteita tule.