ELÄKELÄINEN
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Keski- Uudenmaan muoviseurat
Mun tulkinta on se, että henkilöautolla saa (länteen päin mennessä siis) käyttää oikeanpuoleista kaistaa Turunväylälle liittymiseen vasta tuon risteyksen jälkeen. Saatan olla väärässäkin, ei siinä mitään. Niin mä ainakin ite yritän ei-ruuhka-aikaan tuosta ajaa. Ruuhkassa siihen on vaan jo ryhmityttävä siellä Sellon kohdalla.
Tästä olen vuosikaudet ajellut aamuruuhkassa. Monta vuotta vetäisin oikealle kaistalle jo Sellon kohdalta, siis heti kun kaistalle pääsee Lintuvaaran mutkan jälkeen. Silloin ei tarvinnut yrittää myöhemmin oikealle kaistalle suoraa ajavien ja sieltä vasemmalle yrittävien sekaan, senkun mennä posotti aina Turunväylälle asti. Olin olevani ovela.
Sitten hommasta oli juttu TM:ssä. Tämän auktoriteetin jälkeen siirryin ajamaan kehää ja koukkaamaan oikealle vasta Perkkaan liittymän jälkeen. Mielestäni se ei ole kovin vaikeaa, koska tämä ajotapa on aika lailla lisääntynyt. Aika suuri osa oikean kaistan autoista tosiaan kääntyy Perkkaalle nykyisin. Silloin oikealle on aika helppo vetäistä, varsinkin kun Perkkaalta tulevat eivät ehdi eteen kiihdyttää. Heitähän en millään lailla kerkiä häiritsemään.