Mainos

Suomalainen liikennekäyttäytyminen

  • 2 123 513
  • 13 197

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Tuntuisi hölmöltä, jos ei uusimmissa Suomi-autoissa olisi, koska ensimmäinen oma autoni oli vuosimallia 1991 ja siinä oli valoautomatiikat valmiina.

Ja kuten vilpertti totesi, ei tuo nyt niin kummoinen projekti ole asentaa moista, joten jaksan epäillä väitettä, ettei uusissa Mersuissa olisi jo valmiina, etenkin, jos ovat ihan Suomi-Mersuja.
 
Ei kaikissa linja-autoissakaan ne ajovalot mene automaattisesti päälle. Useimmissa kyllä. Saksalaisissa setroissa ne pitää ainakin erikseen laittaa päälle (ainakin niissä malleissa millä olen ajanut) Ensimmäistä kertaa kun jouduin tuollaisella vehkeellä ajamaan, en meinannut löytää koko kytkintä. Se kun ei vahingossakaan ollut sellainen kuin ne yleensä on. Siinä kojelaudan nappulaviidakossa oli sitten oma nappinsa noille ajovaloille. Kyseisissä autoissa ne nappien ja kojelaudan varoitusvalojen symbolit on vielä jokseenkin erikoisia, ettei niistäkään aina meinaa arvata mitä ne tarkoittaa. Muutama vastaantulija ehti väläytellä valoja ennenkuin löysin oikean nappulan ja sain valot päälle. Huvittavin valojen välkäytys on sattunut kun olin päätepysäkillä. Busseissa usein kun menee parkit päälle kun laittaa käsijarrun päälle. Joku sitten ystävällisesti siitä huomautti. Tosin eihän tuota asiaa läheskään kaikki tiedä. Tuo olisi ihan hyvä henkilöautoissakin.

Eilen taisin saada yhden mersukuskin hermostumaan. Olin yli kymmenen minuuttia aikataulusta jäljessä (kiva aloittaa vuoro kun edellinen kuski tulee vaihdolle sen kymmenen minuuttia myöhässä) ja ajelin aika reippaasti aina kun mahdollista. Koska ei sitä aikaa kyseisellä reitillä saa kiinni jos ajat ihan rajoitusten mukaan. Silloin jää todennäköisesti vaan enemmän myöhään. Valoissa viereiselle kaistalle, eli vasemmalle tuli mersu. Valojen vaihduttua laitoin kaasun tietenkin pohjaan ja mersu jäi vähän taakse. No, sieltä sitten lähdettiin kiihdyttämään enemmän, vaikka minullakin oli nopeutta n.60, rajoituksen ollessa 50. Eteen tuli taas punaiset valot ja vihreiden vaihtuessa sama kuvio toistui jälleen. Nyt vaan ajettiin pidempään sitten rinnakkain ja mersulla selkeästi hinku päästä ohi. Oikealta risteävältä tieltä tuli sitten pakettiauto kolmion takaa suoraan siihen meikäläisen eteen, joten oli aika rajusti hiljennettävä. Mersu veti pakustakin sitten ohi ja välittömästi siihen meidän eteen oikealle kaistalle. Ei se nyt voi ottaa noin kovasti luonnolle jos pitäisi puoli kilsaa ajaa bussin perässä.. Näköjään kuitenkin otti.

Niin, ja minun puolesta menköön ohi kuka haluaa, kunhan ei sitten jäädä siihen eteen tupeksimaan. Ei jotenkin jaksanut mieltä eilenkään lämmittää ne tapaukset jotka muka kiireisenä ensin vetää ohi ja sitten eteen päästyä jarrutetaan ja aletaan kääntyä vasemmalle. Ja sinne ei tietenkään heti voida kääntyä kun vastaan tulee autoja. Olihan se varmaan joo kiire sinne johonkin prismaan ostamaan kaljaa. Onneksi minulla ei sensijaan ollut ollenkaan kiire, olinhan vaan vartin myöhässä ja asiakkaat valittaa. Onneksi loppuilta olikin vähemmän kiireinen ja sai ajella ihan rauhassa. Ja muutenkin on miellyttävämpää ajella iltaisin, kun muillakaan autoilijoilla ei ole niin kiire sieltä töistä kotiin tai päinvastoin.

Jollain tavalla jännä juttu nuo työmatkat. Silloin vituttaa enemmän jos joutuu ruuhkassa ajamaan. (onneksi työajat on yleensä niin ettei ne osu samaan ajankohtaan kuin ns. normaalit työajat) Töissä sen sijaan sitä ei niin noteeraa. Se vaan kuuluu siihen työhön. Eilisen kaltaiset päivät on onneksi harvinaisia. Koska silloin se vitutuskäyrä on korkeimmillaan kun ilman omaa syytä olet reilusti myöhässä ja jumitat perjantairuuhkassa ja väistelet niitä mukakiireisiä töistä palailevia urpoja. Ja ne ei oikeasti tiedä edes mitä on kun on tosissaan kiire. Jokainen parinkin sekunnin viivästys kun vaikuttaa kaikkeen. Et välttämättä ehdi valoista ja sitten saatkin odottaa minuutin niissä. Kyydissä on kymmeniä ihmisiä, joista osa haluaa jatkaa toisella autolla matkaansa. Ja kun myöhästyt minuutin sieltä keskustasta, niin se vaihtoyhteys onkin just ehtinyt lähtemään. Ja seuraava meneekin vasta tunnin päästä. Mutta eihän ne itsekkäät autoilijat sitä ajattele, kunhan itse kerkeää just sillä minuutilla sinne kotiinsa/kauppaan/töihin. Vitut siitä että parikymmentä ihmistä myöhästyy tunnin.
Ja pitää kai taas muistuttaa että toki suurin osa autoilijoista on fiksuja ja tässä haukunkin vaan niitä urpoja. (koska joku kuitenkin näistä teksteistä vetää herneet nessuunsa) Ja myös minulla on oikeus joskus vittuuntua töissä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ja myös minulla on oikeus joskus vittuuntua töissä.
Muakin vituttaa töissä joskus, ja mun mielestä on just hyvä jos just tolleen vähän aiheuttaa vaaratilanteita sivullisille työvitutuksen takia. Erityisesti harmittaa ne ihmiset jotka ajelee saksalaisilla autoilla (ooppelit nyt vielä menee, kun ne on halpoja), koska itellä ei ollu varaa kun ford focukseen. Vuoden päästä on autolaina maksettu! Faijalla on saksalainen auto, mutta se on vaan ooppeli niin se on OK.

Usein just niinkun kun töissä joku asiakas vaikka vituttaa, niin pyrin vähän kostamaan, esimerkiksi en vaikka hoidakkaan jotain lainaa niin siinähän oppivat, hähähä!
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja myös minulla on oikeus joskus vittuuntua töissä.

Ihan ilman muuta. Mutta jos se vaikuttaa ajotapaasi, olet saletisti väärällä alalla.

Henkilökohtaisesti ja omalla pirssillä saa kuka tahansa tehdä minun puolestani mitä tahansa. Niin teen itsekin. Mutta jos ammattiautoilijat alkavat perustella liikennekäyttäytymistään vittuuntumisella, ollaan hakoteillä ja rajusti. Ja se syyllinen ei löydy mistään muualta kuin sen bussin penkin ja ratin välistä.
 
No tulihan ne sieltä. Ja missähän vaiheessa se vitutus on sitten esim. tuon eilisen johdosta näkynyt siinä ajotavassa? Olisin ajanut ihan tismalleen samoin, oli siinä vierellä se mersu tai ei. Koska samalla tavalla ajoin myös, vaikka toinen kaista oli tyhjä. Siis valojen vaihduttua talla pohjaan ja menoksi. Myönnän ajaneeni ylinopeutta, mutta jos ei muuten aikataulua kiinni saa niin teen niin vastakin. Toki sellaisissa paikoissa missä se on turvallista. En ala hiljentämään sen takia ettei jollekin mersukuskille vaan tule paha mieli. Jos se tosissaan haluaa ohi, se myös menee.

En kai nyt helvetissä ala vaarantamaan niiden kymmenien ihmisten turvallisuutta vaan sen takia että minua vituttaa. Sen sijaan osa henkilöautoilijoista näin tekee. Niinkuin olen jo aiemmin täällä muistaakseni tän sanonut, niin minulle on aivan sama jos joku ei meikäläisestä tai ammattini edustajista pidä. On myös jokseenkin sama jos sitä peltiä ruttaantuu tai itse siinä loukkaantuu tms. Mutta siinä kyydissä saattaa olla satakin matkustajaa. Ja ne on meikäläisen vastuulla. Joten totta helvetissä se vituttaa jos joku urpo vaarantaa heidän turvallisuuden. Näillä urpoilla on mielestäni myös vastuu heistä. Siksi en jaksa vaan ymmärtää heidän käytöstään. Sillä koheltamisella ja egon pönkittämisellä kun saatetaan ne matkustajatkin vaaraan.

Otetaan nyt esimerkkinä vaikka nuo pysäkiltä lähdöt. Erittäin usein näkee sen että siellä kiihdytetään, jos nähdään että se bussi on siinä pysäkillä. Välillä joku tenava saa päähänsä lähteä tien yli siitä bussin keulan ohitse. Ja parikin kertaa on ollut lähellä ettei se tenava ole jäänyt sen ohi kiihdyttävän auton alle. Pari työkaveria sensijaan on joutunut todistamaan omin silmin, miten se tenava jää sen auton alle.

Myöskin normi kolaritilanteissa ne matkustajat ei ole kovin hyvässä asemassa, etenkin paikallisliikenteen autoissa. Koska niissä ei ole turvavöitä ja osa saattaa seisoa. Joten kannattaisi ihan oikeasti miettiä miten sitä ajelee tuolla tien päällä, vaikka siis kuinka se bussi ärsyttäisi siinä edessä. Ei vaan voi olla niin kiire että voi saattaa ne kymmenet ihmiset vaaraan. Ette tekään tykkäisi jos joku urpo tulisi teidän työpaikalle meuhkaamaan ja saattamaan ne ihmiset vaaraan, joista te olette vastuussa. Kannattaisi vilkaista myöskin sinne omaan peiliin, kyllä tuo teidänkin asenne paistaa läpi tänne asti. Samat tyypit aina kritisoimassa, sen sijaan yv:nä tulee paljonkin positiivista palautetta fiksuilta tyypeiltä. En itse tietenkään ole täydellinen, mutta AINA koitan ajatella niiden kyydissä olevien turvallisuutta. Ja tuskin on liikaa vaadittu että haluaisin myös muiden niin ajattelevan.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Henkilökohtaisesti ja omalla pirssillä saa kuka tahansa tehdä minun puolestani mitä tahansa. Niin teen itsekin. Mutta jos ammattiautoilijat alkavat perustella liikennekäyttäytymistään vittuuntumisella, ollaan hakoteillä ja rajusti. Ja se syyllinen ei löydy mistään muualta kuin sen bussin penkin ja ratin välistä.

Nyt tuli tekstiä, jota en vaan oikein ymmärrä. Siis yksityisautoilija saa tehdä pirssillään mitä tahansa, mutta ammattiautoilija ei? Nyt en käsitä lainkaan.

Vituttaa jalankulkijana jo tarpeeksi se, että esim. suojatie on Suomessa pelkkä vitsi autoilijoille ja tuollaisia "tulppuja" kun on vähän liikaa, niin pitänee kai kävellä jatkossa kypärä päässä. Tai sitten tästä palstasta on vähitellen tulossa jonkinlainen provoilijoiden keidas.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Myönnän ajaneeni ylinopeutta, mutta jos ei muuten aikataulua kiinni saa niin teen niin vastakin
Mitenskäs paljon sitä aikataulua muuten saa kiinni jossain Helsingissä, jossa liikennevaloja on aika tiheään, jos ajaa 50km/h sijaan 60km/h? Vaikuttaako mersukuskien läheisyys aikataulun kiinniottomahdollisuuksiin? Mitä vastaat poliisille kun tapahtuu onnettomuus ja he kysyvät: "miksi ajoit ylinopeutta ja aiheutit kuoleman"?

"nokun mersukuski oli vieressä ja se kiihdytti ja sitten mun piti kiihdyttää ja sitten olin viis minuuttia aikataulusta myöhässä ja jatkoajassakin kiusataan"?
 

Bronco

Jäsen
Nyt ei pysty enää pidättelemään. Pakko kysyä. Ihan mielenkiinnosta ja osittain myös huolestuneisuudesta.

Onko teillä, pikkukatti, mitään terapiasessioita käytettävissä? Vaikuttaa nimittäin siltä, että työpäivistä olisi hyvä päästä juttelemaan jonkun ammattiauttajan kanssa. Säännöllisesti.
 

Rocco

Jäsen
Sinä amis-Corollalla inva-paikalle lauantaina Vaasan Rewell Centerin edessä Ylätorille pysäköinyt hyppyritukka. Toivottavasti tuli hyvä mieli tyttöystäväsi kanssa, kun tervein jaloin nousit autoosi ostokset tehtyäsi, ja viereisessä parkkiruudussa rullatuolipotilas loi pitkiä katseita omaan autoonsa noustessaan avustajineen. Toivottavasti ensi kerralla mietit vähän minne pysäköit sen paskan riisikuppisi. Rekkari on tallella, en vaan viitsi sitä tänne laittaa, mutta tiedänpä ainakin itse kuka olet, ja poliisi myös kuvan kera.
 
Ei olisi näköjään taas pitänyt kirjoittaa yhtään mitään, se kun tahallaan käsitetään väärin. Taisin tuossa jo pariinkin kertaan mainita että ajoin kyseisellä pätkällä ihan samalla tavalla joka kierros, mitä ajelin sen useamman tunnin aikana. Kerran taisi olla toinen kaista tyhjä, toisen kerran siinä oli joku henkilöauto, joka jäi sitten taakse ja sen kerran siinä oli se mersu. Ja kyllä sillä vaan on merkitystä ajaako 50 vai 60km/h. Se vaikuttaa nyt esim. siihen ehtiikö niistä viimeisistä valoista ennenkuin käännyt oikealle. Sitä kun ajelee ympäri kaupunkia lähes päivittäin, niin oppii kyllä nuo valojen toimintamallit tiettyinä kellonaikoina. Ja kuten myös aiemminkin jo sanoin niin sitä aikataulua otetaan kiinni sellaisissa paikoissa missä sen turvallisesti voi tehdä. Ei siis mitään silmitöntä kaahailua ja ohitteluja, luulis sen nyt jokaisen tajuavan.

Ja se pointti että se vitutus ei saa näkyä ammattiautoilijan ajotavassa. Olen samaa mieltä. Mutta ei se sen enempää saa näkyä sen sunnuntai-autoilijankaan ajotavassa. Vaikka kuin siellä omassa toimistoduunissa menis päin vittua ja kotonakaan eukko ei anna, niin ei sitä tarvii siellä liikenteessä purkaa. Vielä vähemmän just sitä täynnä olevaa ruuhkabussia kohtaan. Meikäläisen tehtävä on viedä ne ihmiset perille ennenkaikkea turvallisesti, sen jälkeen tulee vasta se aikataulu. Joten totta hitossa sitä sitten vähän saattaa vituttaa kun joku jostain kolmion takaa koukkaa suoraan eteen ja vaarantaa sen turvallisuuden. Ihan käsittämätöntä ettei tätä täällä nyt ymmärretä. Tietysti jos itse purkaa sen vitutuksen siellä liikenteessä niin onhan se nyt sit toki ymmärrettävää ettei sitä tajua...

Ja meillä ns. terapiasessiona toimii se että siellä kahvihuoneessa saadaan käydä työpäivää läpi. Ei siellä haukuta muita autoiljoita, vaan se liittyy enemmän siihen kiireeseen ja ajokeliin tai työpäivien pituuksiin ym. Koska eihän sitä kukaan muu kunnolla ymmärrä mitä tuo homma oikeasti on. Ja pitää jollain tapaa olla ehkä (positiivisesti) hullu että siellä jaksaa. Silti tykkään tuosta hommasta. Ei ole se pomo hengittämässä niskaan, tai tarvitse katsella niitä työkavereita ihan jatkuvasti. Ja parempaa työporukkaa en ole muualla tavannut. Aina moikataan ja huumori lentää kahvihuoneessa. Ja tienpäällä moikataan joka kerta, vaikka ajettaisi vastaan toisiamme 10 kertaa päivän aikana. Ja vaikka olen kirkkaasti porukan nuorin niin silti kohdellaan hyvin ja neuvotaan jos tarvitsee. Ja koska ketjun aiheena on haukkua niitä idiootteja liikenteessä niin olen kuvitellut että näin saa tehdä. En vaan ole tajunnut ettei ammattikuski sellaista saa tehdä tai leimautuu itsekin idiootiksi ja työhönsä kyllästyneeksi. Pitääkin muistaa asia kun joku ens kerralla avautuu vitutusketjussa työasioista.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sinä amis-Corollalla inva-paikalle lauantaina Vaasan Rewell Centerin edessä Ylätorille pysäköinyt hyppyritukka. Toivottavasti tuli hyvä mieli tyttöystäväsi kanssa, kun tervein jaloin nousit autoosi ostokset tehtyäsi, ja viereisessä parkkiruudussa rullatuolipotilas loi pitkiä katseita omaan autoonsa noustessaan avustajineen. Toivottavasti ensi kerralla mietit vähän minne pysäköit sen paskan riisikuppisi. Rekkari on tallella, en vaan viitsi sitä tänne laittaa, mutta tiedänpä ainakin itse kuka olet, ja poliisi myös kuvan kera.

Esimerkillistä toimintaa, jos todella lähetit poliisille tuosta tiedon. Arvostan.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
oli taas vittu länsi keskuksen citymarketin kaikki lapsiperhe paikat varattuna vanhoille ja nuorille vain itseään ajatteleville kusipäille. Piti mennä kauppaan, mutta eipä saatu muksua ulos autosta tavallisessa ruudussa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
oli taas vittu länsi keskuksen citymarketin kaikki lapsiperhe paikat varattuna vanhoille ja nuorille vain itseään ajatteleville kusipäille. Piti mennä kauppaan, mutta eipä saatu muksua ulos autosta tavallisessa ruudussa.
Inva ja perhepaikoille pysäköiville taviksille toki ehdoton ffkeskari, mutta aikamoinen härdelli on täytynyt kaupassakin olla, jos ei sen paremmin hallista kuin pihaltakaan löytynyt kahta vierekkäistä vapaata ruutua tai rivin viimeistä vapaata ruutua.
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Inva ja perhepaikoille pysäköiville taviksille toki ehdoton ffkeskari, mutta aikamoinen härdelli on täytynyt kaupassakin olla, jos ei sen paremmin hallista kuin pihaltakaan löytynyt kahta vierekkäistä vapaata ruutua tai rivin viimeistä vapaata ruutua.

Joo tämä siis perjantaina ruuhkan aikaan. Suunnittelin jo puukko reissua sinne. Kaikki kenellä ei ole lasta mukana ja tuollaiselle paikalle ajaa, saa kokea moran voiman.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
oli taas vittu länsi keskuksen citymarketin kaikki lapsiperhe paikat varattuna vanhoille ja nuorille vain itseään ajatteleville kusipäille. Piti mennä kauppaan, mutta eipä saatu muksua ulos autosta tavallisessa ruudussa.

Huutonaurua lapsiperhepaikoille! Onko tuollaisia oikeasti olemassa?
 

Rocco

Jäsen
Huutonaurua lapsiperhepaikoille! Onko tuollaisia oikeasti olemassa?

On niitä. Monesti juuri tällaisten suurten kauppojen pääoven läheisyydessä. Paikat on normaalia leveämpiä että saa kärryt autolle ja muksut autoon niin ettei naapuriautot kolhiinnu. Tosin mitään virallista arvoahan tällaisilla paikoilla ei ole, koska tieliikennelaki ei niitä tunne. Niiden noudattaminen on vain kohtalisuuskysymys.
 

Veijari

Jäsen
Jos ei isolle perheautolleen löydä parkkipaikkaa marketin pihalta niin sitten on valinnut väärän ajankohdan kaupassa asioimiselle. En usko että niin isoa autoa löytyykään ettei kakaraa saa pois takapenkiltä normaalikokoisessa ruudussa. Kyllä silloin saa etsiä syytä siitä kuljettajan penkin ja ratin välistä niiden pysäköimistaitojen puutteesta.

Syy siihen ettei perhepaikkaa satu olemaan oven edessä vapaana viikon ruuhkaisimpana aikana ei ole suinkaan niiden muiden kaupassa asioivien vaan ihan omassa toiminnassa.
 

sannifan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
En usko että niin isoa autoa löytyykään ettei kakaraa saa pois takapenkiltä normaalikokoisessa ruudussa. Kyllä silloin saa etsiä syytä siitä kuljettajan penkin ja ratin välistä niiden pysäköimistaitojen puutteesta.

Mikä on normaalikokoinen ruutu? S-ryhmän parkkipaikoilla on mielestäni tavanomaista leveämmät ruudut, mutta nämäkin ruudut saadaan tuntumaan ahtailta, mikäli autoja ei ole pysäköity keskelle ruutua. Mikäli nykyaikaisen auton ovet pitää saada avautumaan kokonaan, pitää pysäköintiin kiinnittää erityistä huomiota, usein matkustajien avustaminen kyytiin pitääkin tehdä jossain muualla kuin ruudussa. Toista se oli kun Fiat 127 ja Datsun 100 A olivat tilavia perheautoja.

Syy siihen ettei perhepaikkaa satu olemaan oven edessä vapaana viikon ruuhkaisimpana aikana ei ole suinkaan niiden muiden kaupassa asioivien vaan ihan omassa toiminnassa.

Eli se on lapsiperheen vika, että joku muu kuin lapsiperheellinen on sattunut pysäköimään lapsiperheille varattuun ruutuun?
 

Veijari

Jäsen
Mikä on normaalikokoinen ruutu? S-ryhmän parkkipaikoilla on mielestäni tavanomaista leveämmät ruudut, mutta nämäkin ruudut saadaan tuntumaan ahtailta, mikäli autoja ei ole pysäköity keskelle ruutua. Mikäli nykyaikaisen auton ovet pitää saada avautumaan kokonaan, pitää pysäköintiin kiinnittää erityistä huomiota, usein matkustajien avustaminen kyytiin pitääkin tehdä jossain muualla kuin ruudussa. Toista se oli kun Fiat 127 ja Datsun 100 A olivat tilavia perheautoja.

Eli se on lapsiperheen vika, että joku muu kuin lapsiperheellinen on sattunut pysäköimään lapsiperheille varattuun ruutuun?

Parkkiruudun ohjeellinen koko on 2,5m*5m. Se on sitten ihan marketin oma asia minkä kokoisia ruutuja maalauttavat.

Kyllä se on sen lapsiperheellisen oma ongelma jos ei marketin pihalta löydy sopivan kokoista vapaata ruutua.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli se on lapsiperheen vika, että joku muu kuin lapsiperheellinen on sattunut pysäköimään lapsiperheille varattuun ruutuun?
Mikäli kaupassakäynti estyy sen takia, että yhtään perhepaikkaa ei ole vapaana, on vika vain ja ainoastaan itsessä ja omassa toiminnassa. Mikäli niitä teropettereitä ei saa takapenkiltä pois muuta kuin 10x10 metriä leveässä ruudussa, kannattaa asioida sellaiseen aikaan ja/tai sellaisessa paikassa, että tämän voi kivuttomasti hoitaa. Tällaisia kauppoja ja jopa kauppakeskuksia löytyy jokaisesta kaupungista, joissa on niin isot pysäköintialueet, että reunapaikkoja tai kaksi vierekkäistä paikkaa on jossain kauempana taatusti vapaana.
oli taas vittu länsi keskuksen citymarketin kaikki lapsiperhe paikat varattuna vanhoille ja nuorille vain itseään ajatteleville kusipäille.
Ehdit kuitenkin ilmeisen pitkään päivystää siinä, kun sait tämän havainnoitua? Kävivätkö nämä vanhat ja nuoret vain vittuillakseen välillä siinä autolla ajamatta pois, kun paikkaa ei vapautunut?

p.s. Missä on vittu länsi keskuksen city market?
 

True Blue

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, TPS
Ehdit kuitenkin ilmeisen pitkään päivystää siinä, kun sait tämän havainnoitua? Kävivätkö nämä vanhat ja nuoret vain vittuillakseen välillä siinä autolla ajamatta pois, kun paikkaa ei vapautunut?

Ei siitä tarvinnut kun kerran ohi ajaa että näki sen ettei noilla moloilla ollut kakaroita mukana. Edessäkin ajoi joku vanha rouva volvollaan ja päätti laittaa viimeiseen leveään ruutuun ja poistui iloisesti yksin autosta. On se vaan kummallista että jätetään ne pienet lapset sinne autoon kauppareissun ajaksi.

Ja vielä selvennykseksi, ei emme kaikki päässeet kauppaan, mutta ostokset tuli tehtyä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se vaan kummallista että jätetään ne pienet lapset sinne autoon kauppareissun ajaksi.
Mielestäni pitäisi olla lakisääteistä, että pienet lapset jätetään kotiin tai autoon siksi aikaa, kun käydään kaupassa. Säästyisi kaikkien hermot. Siinä määrin ovat lapsiperheiden edesottamukset minunkin hermoja kauppareissuilla koetelleet, että varaukseton "thumbs up" jokaiselle, joka varaa lapsiperhepaikan kakaralaumaa kuskaavan autoilijan nenän edestä.

Mitä itse ketjun aiheeseen tulee, niin tällä kertaa täytyy haukkua omaa käytöstä liikenteessä. Kiilasin melko härskisti erään risteyksessä oikealta tulleen Fordin eteen, kun olin omissa maailmoissani ja jotenkin ajattelin tämän tulevan kolmion takaa. Eli ansaitsin ne tööttäilyt täysin. Sori, ei ollut tarkoitus.
 

Veijari

Jäsen
TrueBlue;
No jos siinä on perheellisen päälimmäiset ongelmat niin hyvin on asiat. Onnittelen.

ja vinkiksi - tiistai on viikonpäivistä hiljaisin kaupan alalla. vaihtakaa kauppapäivänne siihen niin saattaa löytyä sopivan kokoinen ruutu teidänkin autollenne.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Ei siitä tarvinnut kun kerran ohi ajaa että näki sen ettei noilla moloilla ollut kakaroita mukana. Edessäkin ajoi joku vanha rouva volvollaan ja päätti laittaa viimeiseen leveään ruutuun ja poistui iloisesti yksin autosta. On se vaan kummallista että jätetään ne pienet lapset sinne autoon kauppareissun ajaksi.

Ja vielä selvennykseksi, ei emme kaikki päässeet kauppaan, mutta ostokset tuli tehtyä.
No mutta voihan iloisilla vanhoilla rouvilla olla jo sen verran vaivoja, että eivät jaksa kävellä kauppaan parkkialueen toisesta päästä. Sitä paitsi isoon ruutuun on iloisen vanhan rouvankin helpompi pysäköidä se kartanovolvonsa.

Niin kauan kuin näihin ruutuihin ei ole laitonta parkkeerata lapsettomana, niin turha kitistä.
 

12961

Jäsen
Huutonaurua lapsiperhepaikoille! Onko tuollaisia oikeasti olemassa?

On, ainakin juuri tuossa yhdellä mittarilla suomen suurimmassa päivittäistavarakaupassa.

Paikat ovat leveämpiä ja sijaitsevat toisen, hiljaisemman uloskäynnin yhteydessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös