Kyllähän tässä tapauksessa bussikuskilla olisi enemmän paikallaan tarkastaa liikennesäännöt ja oma asenne, kun antaa kanssa-autoilijoille "normaaliin tapaan" kaksi sekuntia aikaa reagoida aikeisiinsa ja lähtee liikkeelle, kun autoilija on jo rinnalla ohi menossa. Onneksi läheskään kaikki bussikuskit eivät ole tällä mentaliteetilla liikenteessä.
Arvasin että tällaista kommenttia tulee. Voisi lukea myös sen viestini vähän tarkemmin. Kyseinen pysäkkihän sijaitsee tien laidassa, joten siinä ei ole normaalia syvennystä, tie on kyllä aika leveä siinä kohtaa. Odotin myös pari sekuntia vilkun laiton jälkeen ja siinä ajassa tuo audimies olisi ehtinyt hiljentää aivan hyvin ja antaa minun mennä, kun itse tiesi kääntyvänsä parinkymmenen metrin jälkeen sinne pihalle. Tuo paikka on muutenkin sellainen että siinä on vaan pakko lähteä liikkeelle, vaikka ihan takana olisikin joku. Koska siinä on paljon liikennettä ja sitä tilaa ne ei anna. Vaan ne vetää sieltä ohi joka tapauksessa. Ja eihän siinä mitään, kun ne yleensä jatkaa suoraan ja ehtivät siitä ohi ihan hyvin, kun ei se bussi kiihdy ihan sekunnissa. Tällä viikolla seurasin työkaverin otteita tuolla pysäkillä ja hän jäi odottamaan että sitä tilaa tulee. Sai odottaa aika pitkään, jopa joku fillaristi lähti sieltä rinnalle. Ei jengi täälläpäin välitä tippaakaan siitä että niiden pitäisi antaa tilaa. Joten edelleen uskallan väittää että audimiehellä se asenneongelma oli ja monella muullakin tällä palstalla, koska aina tuntuu löytyvän idioottien puolustajia.
Aika pelottavakin tapaus sattui myös tässä muutama päivä sitten. Joku fiksu perheenisä päätti sinne kaupan pihaan koukata ihan siitä minun nenän edestä (ajoi siis minua vastaan). Siinäkään kun ei voinut odottaa paria sekuntia, koska eihän sitä bussia voi jäädä odottamaan.. Oli vaan aika kauhistunut ilme takapenkin pikkutytöllä siinä vaiheessa. Siinä olisi varmaan isillä ollut kivaa kun olisin viittäkymppiä rysäyttänyt kylkeen ja vaimo ja lapsi ensimmäisenä siinä tulilinjalla. Onneksi ehdin jarruttaa ja ehtivät just ja just alta pois. Näitä idiootteja tulee vastaan päivittäin useita ja siellä saat niitä väistellä, vaikka niiden kuuluisi väistää sinua. Ja työkavereilta kuulee ihan samoja juttuja päivittäin. Joten sinällään en ihmettele jos joku bussikuski alkaa olemaan vähän vittumainen muille autoilijoille, kun niinhän se metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itse en kuitenkaan halua alentua samalle tasolle näiden pippelinkasvattajien kanssa.
Ja paras tapa ärsyttää tällaisia on olla niille ystävällinen. Kerrankin tulin liikennevaloihin, mitkä paloi punaisena. Vieressä on huoltsikka ja jätin edellä olevaan autoon sen verran väliä, että sieltä pihasta pääsee pois. Sieltä kun oli just joku bemari tulossa. Olisi ollut toki helppo sitä kiusata ja vetää kaista tukkoon, niinhän sekin olisi tehnyt taatusti. Jätin kuitenkin sille väylän vapaaksi ja sieltä ei tietenkään noussut käsi kiitoksen merkiksi ylös (niinkuin yleensä vastaavissa tapauksissa) Sen sijaan sain aika vihaisen mulkaisun. Ilmeisesti tyyppiä harmitti ettei pääsekään kiroamaan meikäläistä. Hymyilin nätisti takaisin. Ja muutenkin paras tapa reagoida näiden hölmöyksiin on vaan olla välittämättä, tai vaan hymyillä niille.
Tulipas taas pitkä eepostus, lähden tästä nyt kiusaamaan muita autoilijoita vaihteeksi.